Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koska meinaat jäädä eläkkeelle?

Vierailija
21.01.2026 |

Nykyisin eläkeikä alkaa olemaan monella 67-71 vuotta. 

Mutta se ei tarkoita etteikö eläkkeelle voisi jäädä jo 40-vuotiaana tai aikaisemmin.

Itse olen jäämässä eläkkeelle 38-vuotiaana eli noin 6 vuodeb kuluttua. Nykyinen eläkejärjestelmä on tehty vain sellaisille jotka ei ymmärrä miten järjestelmällä pelataan ja sitten vielä valittavat "korkeasta eläkeiästä".

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin työnteon 38 -vuotiaana. Nyt olen 50. En nosta mitään tukia. Aviomies tienaa niin hyvin ettei mun ole tarvinnut käydä töissä. Mies lopettaa työnteon varmaan seuraavan viiden vuoden sisällä. Eläkkeelle ei vielä sen ikäisenä pääse mutta omaisuuden turvin voi kyllä elää. 

Vierailija
62/79 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä tuo on mahdollista???

Ei mitenkään, tämä on vain AP:n voimafantasiaa. Eläkkeelle jääminen ei ole ihmisen oma ilmoitusluontoinen asia, sen päätöksen tekee muut tahot.

Kyllä eläkkeelle voi jäädä ajoissa, pitää vain hyväksyä se ettei saa eläkettä ennen kuin on sen ikäinen, mutta mikään ei estä jäämästä jos pinkka on kunnossa eikä hae avustuksia.

Käytä sanoja oikein. Eläkkeellä oleminen on sitä että nauttii eläkettä.

Työnteon lopettaminen nauttimatta eläkettä ei ole eläkkeellä olemista.

Käytä sinä pipoa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
63/79 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun alin eläkeikä on 64v 9 kk ja se tulee täyteen nyt elokuussa. Eli silloin eläkkeelle. Jäin kyllä pois työelämästä jo viime syyskussa, mutta eläkettä en siis vielä saa, joten en ole eläkkeelläkään. Tammikuusta 2023 alkaen tein vain 3-päiväistä työviikkoa, kun ei ollut taloudellisista syistä tarvetta tehdä enempääkään. 

Vierailija
64/79 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 70 tai 71 vuotiaana.

Vierailija
65/79 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin 47v. Maksettu okt. Eläke +1800€, käteen 1522€, sijoituksiin 500-700€ kuussa. Emäntä vielä työelämässä.

Vierailija
66/79 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytän kesäkuussa 50 ja jään silloin eläkkeelle. Taloudellisesti olisin voinut jäädä jo kolmekymppisenä, kun myin firmani, mutta silloin lapset oli vielä pieniä eikä siinä olisi kuitenkaan voinut tehdä vapaasti mitä haluaa. Nyt lapset on lentäneet pesästä ja voi keskittyä eläkeläisen vapauteen. Talviasunto Italiasta on jo ostettu. 

Talveksi hämärään märkään.

Vierailija
67/79 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 61-v, ei mitään kiirettä jäädä eläkkeelle. Olen yrittäjä ja tykkään työstäni ja yrityksestäni sekä työntekijöistäni. Kyllä varmaan vielä kymmenisen vuotta töitä teen.

Vierailija
68/79 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1.7.2033 sotilaseläkkeelle 57-vuotiaana. Siviilit, koettakaa jaksaa kymmenen vuotta pitempään.

Et pääse. Sä joudut sotaan.

Vierailija
69/79 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tuota varhennettua vanhuuseläkettä. Säästöjäkin olisi lopettaa työt muutamaa vuotta ennen eläkeikää ja kun vielä vihaan työtäni niin...

Vierailija
70/79 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

34-vuotiaasta lähtien on tullut oltua eläkkeellä.

T: Terno Lindeman

Vierailija
71/79 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytännössä? 58v vanhana. Teoriassa 12v myöhemmin ja se eläke onkin sitten joku 300e/kk ja menee ulkomaille minne minäkin. 

Ja hengailen jossain lämpimässä 4000e/kk osingoilla sillai keskimäärin. Ja eläkesumma on pelkkä vitsi mutta ainakin osingot on jotenkin kohdallaan. 

Vierailija
72/79 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät töitä tekee T: köyhä !

Vierailija
73/79 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna.

T. 60 v.

Vierailija
74/79 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä tuo on mahdollista???

Joku kuvittelee että päävika on nykyisin portti eläkkeeseen, ei ole enää 

Kyllä vaan on vieläkin,sori olet väärässä mutta taidatkin olla päättävissä elimissä joten ymmärrän vastauksesi muutenhan melkein kaikki olisi.

Vierailija
75/79 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäpäs oon jo ollut yli 35 v eläkkeellä !!!! Olen nyt siis 50 v nainen. Heti rippikoulun jälkeen aloin saamaan eläkettä . Olettekos saman ikäiset kade ????????? Kysyttävää ?????? 

Vierailija
76/79 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin eläkkeelle 40 vuotiaana kun selkä oli kipeä. Pari vuotta meni niin sain sen kuntoon ja nyt on ollut mahtavaa aikaa kun ei ole taloudellisesti ongelmaa ja lisärahaa saa tekemällä keikkatöitä. Elämä on ihmisen parasta aikaa!

Vierailija
77/79 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäpäs oon jo ollut yli 35 v eläkkeellä !!!! Olen nyt siis 50 v nainen. Heti rippikoulun jälkeen aloin saamaan eläkettä . Olettekos saman ikäiset kade ????????? Kysyttävää ?????? 

Oletko négru vai muuten vammaínen vajakhi?

Vierailija
78/79 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi vuonna jään eläkkeelle.

Vierailija
79/79 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus olisi jäädä pois työelämästä 55 vuotiaana, eli 10 vuoden kuluttua. 62 vuoteen saakka elelen pääomatuloilla ja säästöillä ja 62 vuotiaana aloitan työnantajan tarjoaman lisäeläkkeen nostamisen. Sitä sitten viralliseen eläkeikään saakka. 

Tätäkin ketjua kun lukee, niin tajuaa kuinka vähän ihmiset ymmärtää sijoittamisesta, säästämisestä ja korkoa korolle ilmiöstä ja ovat siksi oman ajatusmaailmansa vankeja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän