Koska meinaat jäädä eläkkeelle?
Nykyisin eläkeikä alkaa olemaan monella 67-71 vuotta.
Mutta se ei tarkoita etteikö eläkkeelle voisi jäädä jo 40-vuotiaana tai aikaisemmin.
Itse olen jäämässä eläkkeelle 38-vuotiaana eli noin 6 vuodeb kuluttua. Nykyinen eläkejärjestelmä on tehty vain sellaisille jotka ei ymmärrä miten järjestelmällä pelataan ja sitten vielä valittavat "korkeasta eläkeiästä".
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä tuo on mahdollista???
Ei mitenkään, tämä on vain AP:n voimafantasiaa. Eläkkeelle jääminen ei ole ihmisen oma ilmoitusluontoinen asia, sen päätöksen tekee muut tahot.
Kyllä eläkkeelle voi jäädä ajoissa, pitää vain hyväksyä se ettei saa eläkettä ennen kuin on sen ikäinen, mutta mikään ei estä jäämästä jos pinkka on kunnossa eikä hae avustuksia.
Käytä sanoja oikein. Eläkkeellä oleminen on sitä että nauttii eläkettä.
Työnteon lopettaminen nauttimatta eläkettä ei ole eläkkeellä olemista.
Käytä sinä pipoa!
Mun alin eläkeikä on 64v 9 kk ja se tulee täyteen nyt elokuussa. Eli silloin eläkkeelle. Jäin kyllä pois työelämästä jo viime syyskussa, mutta eläkettä en siis vielä saa, joten en ole eläkkeelläkään. Tammikuusta 2023 alkaen tein vain 3-päiväistä työviikkoa, kun ei ollut taloudellisista syistä tarvetta tehdä enempääkään.
Mä lopetin työnteon 38 -vuotiaana. Nyt olen 50. En nosta mitään tukia. Aviomies tienaa niin hyvin ettei mun ole tarvinnut käydä töissä. Mies lopettaa työnteon varmaan seuraavan viiden vuoden sisällä. Eläkkeelle ei vielä sen ikäisenä pääse mutta omaisuuden turvin voi kyllä elää.