Koska meinaat jäädä eläkkeelle?
Nykyisin eläkeikä alkaa olemaan monella 67-71 vuotta.
Mutta se ei tarkoita etteikö eläkkeelle voisi jäädä jo 40-vuotiaana tai aikaisemmin.
Itse olen jäämässä eläkkeelle 38-vuotiaana eli noin 6 vuodeb kuluttua. Nykyinen eläkejärjestelmä on tehty vain sellaisille jotka ei ymmärrä miten järjestelmällä pelataan ja sitten vielä valittavat "korkeasta eläkeiästä".
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä tuo on mahdollista???
Ei mitenkään, tämä on vain AP:n voimafantasiaa. Eläkkeelle jääminen ei ole ihmisen oma ilmoitusluontoinen asia, sen päätöksen tekee muut tahot.
Kyllä eläkkeelle voi jäädä ajoissa, pitää vain hyväksyä se ettei saa eläkettä ennen kuin on sen ikäinen, mutta mikään ei estä jäämästä jos pinkka on kunnossa eikä hae avustuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitenkään, tämä on vain AP:n voimafantasiaa. Eläkkeelle jääminen ei ole ihmisen oma ilmoitusluontoinen asia, sen päätöksen tekee muut tahot.
Jaa? Mistä lähtien omalla rahalla eläminen on vaatinut jonkun hyväksynnän? Koska se on eläkkeellä olemista kun ei enää tee töitä.
Eipä muuten ole. Eläkkeellä ollaan silloin, kun saadaan eläkeyhtiön maksamaa eläkettä kuukausittain.
Kuvaamasi kaltainen henkilö on työvoiman ulkopuolella oleva, jos nyt joku määritelmä pitää antaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paina sinä töitä hautaan asti, me muut firetetään. Onneksi on kaltaisiasi jotka eivät ymmärrä rahasta yhtään mitään.
Olet silloin työtön, et eläkkeellä. Kannattaisi handlata myös perusasiat jotta et täysin nolaa itseäsi julkisilla paikoilla.
Ei sitä ole työtön, ellei ilmoittaudu sellaiseksi. Ihmisen ei ole pakko olla työtön.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin lopettaa kokonaan työt, kun täytän 62 ja ruveta nostamaan OVEa. Sen ja myöhemmän työeläkkeen täydennykseksi olen kerännyt viimeisen 20 vuoden aikana sijoituksia vähän yli 300 000 euroa.
Milloinkas täytät 62? Tänä vuonna 1964 syntyneet voivat hakea OVE:a 62-vuotiaana. 1965 tai sen jälkeen syntyneiden ikäraja määritetään myöhemmin. Luultavasti tulee nousemaan, jos eivät sitten koko OVE:a kohta poista.
Vierailija kirjoitti:
Mitä merkitystä sillä on paljon työeläke on? Järjestelmä antaa sen ja muut eläketuet vaikka rahaa olisi pärjätä ilman niitä.
Te loìset ette pärjäisi ilman eläkettä. Siksi olette loisìa.
Jos ei kummoisia työeläkkeitä saa, niin aika loinen on työikänsä ollut. Poislukien ehkä yrittäjät, jotka on vain pientä YEL:iä maksaneet.
Max 55v olisi tarkoitus jäädä vapaarouvaksi
Työni on niin mukavaa ja leppoisaa etten edes halua eläkkeelle. Mitäpä sitten eläkkeellä tekisin... en yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä jäin eläkkeelle samana vuonna kuin täytin 40. Tai oikeammin otin kultaisen kädenpuristuksen ja ryhdyin hallinnoimaan omaisuuttani. Myöhemmin minulle tuli myös vanhemmilta perimäni omaisuus. Suunnittelin hyvän sijoitusstrategian, joka toki on muuttunut monesti vuosien varrella. Tärkeämpänä aloitin kokonaan uuden alan opiskelun yliopistossa ja jatkoin väikkäriin asti. En kuitenkaan koskaan edes suunnitellut opettajan tai tutkijan uraa. Olen kirjoittanut alaltani pari kirjaa ja julkaissut artikkeleita. Viime syksynä aloitin taideopinnot ja opiskelen ihan piirtämisen ja muiden kuvataiteiden perusteita. Ajattelin myös opiskella sisustussuunnittelua joko Englannissa tai Ranskassa. Taloudellinen vapaus tarjoaa paljon mahdollisuuksia.
M53
Trolli. Miehet ei unelmoi sisustussuunnittelusta. Se on hyvätuloisten miesten vaimojen unelma, hyvin yleinen sellainen.
Onpa sinulla yksinkertaiset käsitykset. Monet kuuluisimmat kansainväliset sisustussuunnittelijat ovat miehiä. Mutta ethän sinä niistä mitään tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Olin 58 kun jäin anssille ja siitä putkeen. Siis periaatteessa jäin eläkkeelle eli pois työelämästä 58-vuotiaana.
Joo ei onnistu enää koska Marin poisti ansiosidonnaisen lisäpäivät ikääntyneiltä. Paska nakki kun ei meikäläisiä kukaan mihinkään palkkaa. Never forget, demarit vihaa suomalaisia.
Vierailija kirjoitti:
1.7.2033 sotilaseläkkeelle 57-vuotiaana. Siviilit, koettakaa jaksaa kymmenen vuotta pitempään.
Olen tuossa vaiheessa melkein kaksi vuotta jo eläkkeellä ollut, mutta yritän jaksaa.
M59
Om du längtar efter pension har du fel jobb. Skaffa dig ett jobb som du gillar eller skapa det själv.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu kuinka kauan terveyttä riittää. Aion jatkaa varmaan osittain työelämässä pitkään koska työn koen merkitykselliseksi
Hullu olet. Kuollessasi et työtä vie mukanasi.
Merkityksellinen työ voi kyllä tuoda paljon sisältöä elämään.
Eläkeikäni olisi 67 v, mutta suunnitelmissa on jäädä viimeistään 60 v pois. Jos sijoitukset tuottaa paremmin ja lapset pääsevät töihin ja pärjäävät omillaan, niin sitten ehkä jo 55 v. Siihenkin on tosin 15 aikaa, enkä tiedä miten jaksan 😵 Välillä tekisi mieli ottaa reilusti riskiä ja laittaa kymppitonneja johonkin nousevaan lääke/tekno-osakkeeeseen aikaisemman eläköitymisen toivossa.
Nyt ensin pitkällä ansiosidonnaisella (ei ole aikomusta hakea töitä) ja sitten eläkkeelle. Talo on jo myyty ja uusi ostettu välimerenseudulta. Eli rahaa siirretään pois Suomesta