Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedän yhden tyypin joka jäi juuri työttömäksi, jää kohta eläkkeelle, ja hänelle ehdotettiin että hänen pitäisi alkaa opiskelemaan jotain!

Vierailija
21.01.2026 |

Ajatelkaa miten älytöntä, opiskella ammatti ja jäädä heti eläkkeelle :D

Kommentit (102)

Vierailija
81/102 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fake news koska työttömät ei saa opiskella, tai menee tuet.

Sitä varten opiskelua ehdotetaan, ei tarvitse maksaa tukia.

Vierailija
82/102 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itse mieluiten opiskelisin loppuajan, jos se tarkoittaisi sitä, että työkkäri antaisi sitten olla rauhassa.

Millä rahalla? Miten maksaisit opintolainan takaisin vai eläisitkö alle toimeentulotukinormin opiskellessasi? Mitä hyötyä opiskelusta olisi rahallisesti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/102 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan paljon kuusikymppisiltä vielä odotetaan erilaisia aktivointijuttuja ja työnhakua?

Miksei odotettaisi? Jos on tasan 60, niin eläkkeeseen on 5 vuotta. Ei kai tuota aikaa ole tarkoitus kotona köllötellä?

Kyse onkin siitä, että rekrytoijat eivät suosi enää 60+ ihmisiä. Jos jo 50 v. täyttäneellä on vaikeuksia edetä haastatteluun asti, niin mitä luulet, onko 60+ edullisemmassa asemassa? Minun kohdallani ei ole halusta köllötellä sohvalla, tykkään tehdä asioita ja osallistua aktiviteetteihin. Minulla on hyvä koulutustausta ja upea ura takana. Jouduin vain työttömäksi kymmenkunta vuotta sitten ja sen jälkeen en ole onnistunut saamaan kuin pieniä pätkiä ja nyt ovat nekin vähentyneet lähes nolliin. Onko si

Jos olisi mahdollista lähteä ulkomaille, siellä  ei olisi samanlaista ikäsyrjintää.

Vierailija
84/102 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekkin ehdotettiin koulutusta, silloin, kun olin 60.v. Jäi ehdotukseksi. Nyt saikutan kohta täytän 63, eläkkellee pääsyä odotellen, kyllä ne jaksaa meitä vaivasia kiusata, stana! 

Työkkärin muijat on nuoria, niilllä ei ole mitään käsitystä vielä siitä, mikä niitä mahdollisesti odottaa , kun ovat 60.v.!

Vierailija
85/102 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää käyttöä verorahoille kun koulutellaan.

Saa opettajat palkkaa 

Vierailija
86/102 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullekkin ehdotettiin koulutusta, silloin, kun olin 60.v. Jäi ehdotukseksi. Nyt saikutan kohta täytän 63, eläkkellee pääsyä odotellen, kyllä ne jaksaa meitä vaivasia kiusata, stana! 

Työkkärin muijat on nuoria, niilllä ei ole mitään käsitystä vielä siitä, mikä niitä mahdollisesti odottaa , kun ovat 60.v.!

Niin nythän on työllisyyspalvelut kunnalla, en tiedä miten paljon kokenutta väkeä entisestä valtion työkkäristä sinne siirrettiin. Kyllä ne entiset kokeneet virkailijat tiesivät että yli 55-vuotialla ole paljon mahdollisuuksia Suomessa varsinkaan nyt.

Toki monet minunkin tuttavani tekevät vielä töitä eläkkeellä ollessakin. Itsekin tekisin, ellei olisi näitä sairauksia. 

Eräs tuttavani asuu ulkomailla, siellä on sellaisia yrityksiä, jotka jopa suosivat iäkkäämpiä työntekijöitä. Hän itse sai sellaisest töitä vielä 59-vuotiaana ja nyt aikoo jatkaa töissä paikallisen eläkeiän jälkeenkin eli 66+ vuotiaana.

Vierailija
87/102 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa opiskella lääkäriksi, palkka on hyvä ja työllistyminen helppoa.

7 vuotta opiskelua erikoistumiseen. Sitä ennen kilpailu opiskelupaikasta 8 L:n ylioppilaiden kanssa. 

Vierailija
88/102 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun piti hakea vielä 3kk ennen eläkkeelle jäämistä hakea 2 paikkaa.

Vierailija
89/102 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

+50 täällä. Olen toki töissä vielä, mutta 50 v. päällikköni (mies) ohittaa räikeästi asiantuntemustani. On kai kivempaa kun 30 v. hyvännäköinen nainen, joka on toki asiantunteva muissa asioissa, mutta ei juuri tässä asiassa, tulee mukaan kokouksiin. Pelkääkö päällikköni, että puhusin kokouksissa jotain sellaista mitä hän ei ymmärtäisi? Sain pöytäkirjan kokouksesta ja yritin kysyä tarkennusta pariin asiaan mitä siellä oli sovittu, mutta nämä kaksi vaikuttivat siltä, etteivät olleet tajunneet mitä kokouksessa puhuttiin, eikä siitä mitä siellä sovittiin.

Vierailija
90/102 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jollain se puhelinaika pitää saada täytettyä. 

Ois nyt heti ehdottanu työkkärin tädeille kaffetreffit

Vierailija
91/102 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ystäväni, heinäkuussa 60- vuotta täyttävä, valmistui oppisopimuksella joulukuussa lähihoitajaksi , kiitettävin arvosanoin:)

Hänelle tarjottiin heti vakituista paikkaa ja on niin näppärä ja aikaan saava, että nuoremmat kanssasisaret jäivät kisassa toiseksi, nykyisessä työtilanteessa.

Aina pitänyt itsestään huolta ja käy viisi kertaa viikossa urheilua harrastamassa ja pyöräilee 10 km työmatkan edestakaisin.

On ikäisekseen tosi hyväkuntoinen (ja näköinen) ja omaa monia taitoja joita oppinut elämän varrella.

Jos hänelle kippaisi  kaikki tarpeet talon rakentamiseen eteen niin varmasti saisi sen rakennettua loppuun asti,, hetkeäkään en sitä epäilisi:)

Ja tekee töitä varmaan täydellä teholla vielä 70- vuotiaana jollei ole opintoja jatkamassa! Häntä ei väsytä, ei kolota tms. vaan aina on jotain uutta suunnitelmissa tai oppimassa. Eikä ole todellakaan eläkkeelle jäämässä. Suunnittelee myös jotain oma

Jännä jotenkin, että näin pätevä, osaava ja jaksava opiskeli itsensä lähihoitajaksi. Ei pari vuotta sitten ollut vielä niin kovat tavoitteet kuin nyt.

Vierailija
92/102 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän kukaan palkkaa ihmistä joka jää vuoden päästä eläkkeelle. Rekryt on kalliita ja työn opettelu kestää 1-2 kk.

Miksi ei? Palkkaavat ihan mielellään nuoria, jotka pitävät miedän työpaikkaa vain ponnistuslautana seuraavaan työpaikkaan, eli opettelevat työt ja irtisanoutuvat vuoden kuluttua sanoen, että "Kiitos olen oppinut paljon". Mieluiten irtisanoutuvat lisäksi niin, että ovat olleet alle vuoden töissä, niin että irtisanoutumisaika on mahdollisimman lyhyt, mitä vaikeuttaa työnsuunnittelua ja kuormittaa muita työntekijöitä.

Vierailija
93/102 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
94/102 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun piti hakea vielä 3kk ennen eläkkeelle jäämistä hakea 2 paikkaa.

Tuo on jo selkeää kiusaamista!

Vierailija
95/102 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai opiskelussa mitään vikaa ole, mutta onko siitä hyötyä yhteiskunnalle, jos valmistuu pari kuukautta ennen eläköitymistä?

Vierailija
96/102 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

+50 täällä. Olen toki töissä vielä, mutta 50 v. päällikköni (mies) ohittaa räikeästi asiantuntemustani. On kai kivempaa kun 30 v. hyvännäköinen nainen, joka on toki asiantunteva muissa asioissa, mutta ei juuri tässä asiassa, tulee mukaan kokouksiin. Pelkääkö päällikköni, että puhusin kokouksissa jotain sellaista mitä hän ei ymmärtäisi? Sain pöytäkirjan kokouksesta ja yritin kysyä tarkennusta pariin asiaan mitä siellä oli sovittu, mutta nämä kaksi vaikuttivat siltä, etteivät olleet tajunneet mitä kokouksessa puhuttiin, eikä siitä mitä siellä sovittiin.

40-50 v. miespuolisten päälliköiden ihastus noin 30 v. naisiin työelämässä on todella rasittavaa. Saavat minun puolesta pitää vaikka mitä sutinaa keskenään (toki en ymmärrä sitä, jos jompikumpi, on naimisissa muualla, yleensä tässä tapauksessa mies), mutta ei se voi vaikuttaa töihin ja työtehtäviin, niin että muita syrjitään.

Vierailija
97/102 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taisi olla uudelle työttömälle päivän syvyyspommina houkuttelu opintotuelle siirtymiseen.

Vierailija
98/102 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ystäväni, heinäkuussa 60- vuotta täyttävä, valmistui oppisopimuksella joulukuussa lähihoitajaksi , kiitettävin arvosanoin:)

Hänelle tarjottiin heti vakituista paikkaa ja on niin näppärä ja aikaan saava, että nuoremmat kanssasisaret jäivät kisassa toiseksi, nykyisessä työtilanteessa.

Aina pitänyt itsestään huolta ja käy viisi kertaa viikossa urheilua harrastamassa ja pyöräilee 10 km työmatkan edestakaisin.

On ikäisekseen tosi hyväkuntoinen (ja näköinen) ja omaa monia taitoja joita oppinut elämän varrella.

Jos hänelle kippaisi  kaikki tarpeet talon rakentamiseen eteen niin varmasti saisi sen rakennettua loppuun asti,, hetkeäkään en sitä epäilisi:)

Ja tekee töitä varmaan täydellä teholla vielä 70- vuotiaana jollei ole opintoja jatkamassa! Häntä ei väsytä, ei kolota tms. vaan aina on jotain uutta suunnitelmissa tai oppimassa. Eikä ole todellakaan eläkkeelle jäämässä. Suunnittelee myös jotain oma

Mahtavaa! Tällainen haluan itsekin olla vanhanakin!

Vierailija
99/102 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nyt tätä näineen usko. Mä olen 53 v ja työtön ollut nelisen vuotta. Kenkää tuli covidin myötä, kun työpaikka meni konkurssiin. Musta tuntuu, että on aivan järjettömän vaikea työllistyä ja mä olen keittiöalan ihminen. Olen käynyt monessa paikassa haastattelussa, mutta en kelpaa. 

Työmarkkinatorin emäntä mua lähinnä toppuutellut, kun olen puhunut, että lähtisin opiskelemaan uutta alaa. Eikä se eds olis lähihoitaja, kun tuskin mä sielläkään pärjään, jos en enää keittiössäkään.

Tuntuu muutenkin, etten oikein saa palvelua työkkäristäkään.. ihan kun siellä vaan odottaisivat jotain. Mun eläkettä?

Vierailija
100/102 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelu kannattaa aina ja eläkkeellä siihen on aikaa 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi