Miksi jotkut 40v naiset ovat vielä tosi nuorekkaita ja hyvännäköisiä, kun toiset on jo ihan vanhan akan näköisiä?
Se ikä on selvästi joku vedenjakaja naisten kohdalla.
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Ulkomaalaiset naiset voi olla, mutta suomalaiset näyttää jo 30-vuotiaina mummoilta
Eikä näytä ja se johtuu lähinnä siitä, ettei täällä aurinko paljon paista.
Geenit. Toki myös elintavat, mutta en nyt tarkoita sitä, että pitäisiihan kauheasti panostaa niihin, kunhan nyt ei elämässään lähinnä ryyppää, röökaa ja makaa auringossa. Esim. en mä tee kauheasti mitään ulkonäköni eteen (esim. harrasta jotain kalliita korealaisia ihonhoitotuotteita), mutta ihmiset pitää mua yleensä n. 10 vuotta nuorempana. Mulla on synnynnäisesti paljon kollageenia ihon alla, joten ryppyjä tulee erittäin hitaasti keskimääräiseen ikätoveriin verrattuna. Kasvojeni ihoa hoidan tällä tavalla: pesen naaman vedellä (pesunesteellä, jos käytän meikkiä, mikä tapahtuu erittäin harvoin), laitan kasvovettä ja sitten rasvaa. Käytän luonnonkosmetiikkaa. Auringolta suojaudun sen verran, että käytän hattua kesällä. En varsinaisesti hakeudu aurinkoon, mutta työstänikin iso osa tapahtuu ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Ulkomaalaiset naiset voi olla, mutta suomalaiset näyttää jo 30-vuotiaina mummoilta
Mielenkiintoista. Olen töissä paikassa, jossa on joka vuosi kaksi ulkomaalaista vapaaehtoistyöntekijää. Heidän kanssaan tulee puhuttua kaikenlaista, ja se, mitä useimmat sanovat, on, että suomalaiset näyttävät yleensä huomattavasti ikäistään nuoremmalta. Luulen syyksi auringonpaisteen vähäisen määrän.
Ainakin mulla se nuorekkuus joutuu ADHD:stani. Olen just täyttänyt 50 v, ja näytän edelleen joltakin 17 vuotiaalta. Ilman mitään kikkoja ja meikkejä ! Pankaas paremmaksi, ihmiset ! Siinä teille onkin haaste.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin mulla se nuorekkuus joutuu ADHD:stani. Olen just täyttänyt 50 v, ja näytän edelleen joltakin 17 vuotiaalta. Ilman mitään kikkoja ja meikkejä ! Pankaas paremmaksi, ihmiset ! Siinä teille onkin haaste.
Luulet vain. Sinulle nauretaan selän takana.
En tiedä olenko ikäisekseni nuoren vai vanhan näköinen, mutta ainakin saan usein kehuja tyylistäni. Itse treenaan 4xviikko ja syön suht.terveellisesti (herkuttelen kyllä myös, mutta sen verran, että paino pysyy kurissa (bmi 21,5). Meikkaan joka päivä ja laitan hiukset. Tykkään käyttää mekkoja tai joku "tyylikkäämpi" paita+housut/farkut.
Tottakai ikä silti pikkuhiljaa iskee naamaan. Esimerkiksi otsajuonteet ilmestyivät yhtäkkiä kuin tyhjästä tänä vuonna.
N40
Vierailija kirjoitti:
Tasan tarkkaan lähikuva kasvoista eikä piiruakaan alle 55 ikäisen kasvot.
Vierailija kirjoitti:
canesten kombi sokeri p kama elisaviihde emote aikuisviihde
koirat kommunikoi
40 ei ikä eikä mikään. Vasta 45 jälkeen alkaa tapahtua ! Kiihtyen kunnes 50 v mittarissa ja kukaan ei enää hehkuta että jee, kysyttiin papereita. Näin se vaan menee. Plastiikkakirurgienkin mielestä ikävälillä 45-50 rupsauttaa eniten ja on nähtävissä kaikkien esim. Julkkismiesten ja naisten kasvoissa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut ihmiset ovat kivoja ja ihania, kun taas toiset kovin yksinkertaisia ja ilkeitä?
Miksi osa miehistä on nelikymppisinä silminnähden kypsyneet ja viisastuneet kun osa näyttää aivan toivottomalta ainekselta henkisen kehittymisen suhteen?
Pelaan futista 40v naisten kanssa. Matsin jälkeen kun katsoo sitä hikistä ja punaista jengiä, niin huomaa valtavia eroja kyllä.
Toisilla iho lerppuu heltassa jo kuin vanhoilla mummoilla ja silmänympärysihossa on syvät juovat. Toisilla ihosta oikein hehkuu kollageenit läpi ja käsivarret on yhtä kiinteät kuin parikymppisillä. Proteiinipatukoita ja energiajuomia vetävien tätien iho on roikkuvampi kuin hipimpien pelaajien, ylipainoisilla taas selluliitti vanhentaa kroppaa. Esim. oman ihon pohjasävyn kanssa epäsynkkaan värjätyt kulmakarvat tekevät ihmisestä vanhemman näköisen.
Vaatteet ja pyntteet päällä erot saattavat kääntyä aivan toisin tavoin. Nuorekkaimmat ovat pääsääntöisesti kevyemmin meikkaavat ja vähän huolettomammalla lookilla elävät. Jos staili vaatii joka kerta pitkän kaavan kautta ihon pohjustusta ja varjostusta, kampaajaa vähintään kerran kuukaudessa jne niin rupsahdus paljastuu aina armottomammin jos ei voikaan pitää rutiineista kiinni.
Kuiva iho myös tekee paljon. Olen itse edelleen kolmekymppisenä aikamoinen baby face, eli ei ole ryppyjä. Kuitenkin muuttaessani kuivailmaisesta asunnosta kosteailmaisempaan, huomasin hetken päästä näyttäväni vähän nuoremmalta. Valmiiksi kuiva ihoni näytti vanhemmalta asunnossa missä kuiva ilma kuivatti kasvojani entisestään.
Vanhentavia muuttujia geenien lisäksi: laihuus, isot painonvaihtelut, puutteellinen ihonhoito, stressi, unettomuus.
Vierailija kirjoitti:
Väitän, että jo kolmekymppisissä (myös miehissä) näkyy paljon eroja. Siinä vaiheessa alkaa selvästi näkyä elintapojen ja stressin ym. vaikutukset. Toki nykyään on meikkien lisäksi kaikenlaiset lisäkkeet ja pistokset ym. suosittuja ja se vaikuttaa myös eroihin.
Olen itse juuri tuon ikäinen ja välillä suorastaan järkyttynyt nähdessäni somessa kuvia vanhoista tutuistani. Osa edelleen siloposkisia ja kauniita, osalla naamasta paistaa häivähdys keski-iästä. Todella rajuja eroja alkaa näkyä jo tässä iässä.
Minusta paljon hauskempi ihmeteltävä on se, että miten jotkut ihmiset ovat vielä 50-60-vuotiaina ihan nuoren näköisiä! Yleensä ovat aika hyväkuntoisen oloisia, mutta geeneistähän se eniten on kiinni.
Väitän, että jo kolmekymppisissä (myös miehissä) näkyy paljon eroja. Siinä vaiheessa alkaa selvästi näkyä elintapojen ja stressin ym. vaikutukset. Toki nykyään on meikkien lisäksi kaikenlaiset lisäkkeet ja pistokset ym. suosittuja ja se vaikuttaa myös eroihin.