Puolustaako miehenne teitä, jos joku kohtelee teitä huonosti?
Oma mies suunnilleen mumisee jotakin, seisoskelee kiusaantuneena, ei uskalla sanoa tälle huonosti käyttäytyviälle mitään ja saattaa vielä jälkikäteen syytellä minua. En jaksa enää vätystä.
Kommentit (26)
Mun mies tietää, että selviän kyllä itsekin ainakin verbaalisesti. Yleensä hän katsoo vierestä, muttei tarvitse puuttua asioihin.
Vierailija kirjoitti:
Huono provo. 1/5
Ei ole provo. Mikä ongelmasi oikein on??? Onko missiosi väittää ihmisten aloituksia provoiksi???
En tarvitsisi mieheltä tällaista. Mutta kuulemma eräissä isommissa juhlissa oli ajautunut sanaharkkaan parin muun miehen kanssa, jotka olivat naureskelleet sille kun minä olin vahingossa vähän liian hiprakassa.
Kuulostaa, että miehesi tarvitsee jonkun puolustamaan häntä sinulta.
Vierailija kirjoitti:
En tarvitsisi mieheltä tällaista. Mutta kuulemma eräissä isommissa juhlissa oli ajautunut sanaharkkaan parin muun miehen kanssa, jotka olivat naureskelleet sille kun minä olin vahingossa vähän liian hiprakassa.
Täti on vähän väsynyt.
Eikö aikuinen nainen osaa huolehtia itsestään? Eihän miehiä tarvita mihinkään?
Ei, päin vastoin, hän on se, joka kohtelee minua huonosti, ja hänen ystävänsä puolustavat ja lohduttavat minua. No, kohta kyse onkin ex-miehestä, sillä hän jätti minut, koska ansaitsee parempaa. On kuulemma kohdellut siksi minua huonosti, koska emme ole oikeat toisillemme. Ja pahinta on se, että tämä ei ole provo.
Kyllä
Äsken käydessäni kauppareissulla, huuteli pihan lapset hävyttömyyksiä perääni.
Kun en ollut varma, keiden pershedelmistä oli kyse, niin mieheni kävi vuorotellen pieksämässä kaikki talon asukkaat.
Kohta annan tälle ritarilleni huulijumppaa, persettä ja kusta päälleni. On se ihanan lutunen ja herkkä tuo minun murmeli.
Ei todellakaan puolusta. Empatiakyvytön luuska hän on.
Vierailija kirjoitti:
Eikö aikuinen nainen osaa huolehtia itsestään? Eihän miehiä tarvita mihinkään?
Jos nyt parisuhteessakin ollaan, niin on se kumma, jos ei olla samalla puolella. Tämähän se tilanne toki on, että nyrkistä saa kotonakin moni. Ei siinä tarvita pip*eliä, tai mitään, mutta toista voi silti puolustaa. Ei siis pitäisi riippua mitenkään haarovälistä, tai sukupuolesta.
Eri
Minä olen meistä sanavalmiimpi ja mies muutenkin sovinnollisempi, joten ei hänellä ole tarvetta puolustaa minua sanallisesti. Jos nyt joku kävisi käsiksi, niin sitten tietysti tulisi väliin.
Puolustaudun itse, mutta myös mieheni puolustaa minua vikisemättä. En katselisi miestä hetkeäkään, jos katselisi vain kenkiään jos minulle puhutaan rumasti tai kosketellaan.
Puolustaa. Mieheni ei ole suomalainen, joten selittää paljon.
Kysyin asiaa mieheltäni ja vastaus oli että riippuu tilanteessa. Jos ne ongelmat johtuu sinun omasta käytöksestä ja puheista niin en mutta jos ole aidosti syytön ongelmiin niin kyllä. Tiedän että olen paha suustani ja tavallaan tykkään aiheuttaa riitoja mutta kyllä pisti mietmietityttämään tämän suhteen tulevaisuus kun kyllähän miehen pitää minua puolustaa vaikka ongelmat johtuisi pahasta suustani ja siittä että tykkään aiheuttaa niitä riitoja. Kyllä minun pitäisi pystyä luottamaan että mies pelastaa ja korjaa aiheuttamani ongelmat ilman että minulle tulee vastuuta asiasta
Tarvittaessa, jos en selviä itse tai jos pyydän apua.
Ei ole tullut tilannetta, koska en fiksuna ja viisaana joudu sellaisiin tilanteisiin että minua tarvitseisi puolustaa ja selviän kyllä itsekin koska olen hyvinkin nokkelaälyine, sanavalmis ja tarvittaessa terväkielinenkin. Ehk se menisi niin åäin että tiukan paikan tulle mieheni joutuisi toppuuttelemaan minua ja suojelemaan sitä toista etten hauku ja ivaa sitä maanrakoon. Olen nainen jolle ei vittuilla, tai ainakaan ilman metkittäviä välittömiä tai viiveellisiä vaikutuksia.
Kyllä puolustaisi. Ja minäkin häntä.
Miksi pitäisi kun osaan itse puolustautua.
Olen jopa raskaana ihan random-tilanteessa ollut jonkun avohoitopotilaan tönittävänä ilman, että vieressä seisonut silloinen mies koki mitään tarvetta puolustaa.
Enemmänkin peruutteli, että ei halua mitään konfrontaatiota. Tämä tönijä siis tuli ihan sivusta tönimään minua, kun olimme jonottamassa julkisella paikalla, jokin minussa ilmeisesti ärsytti.
Huono provo. 1/5