Miten joku saa tehtyä täyden meikin ihan vaan parissa minuutissa??
Mulla ainakin menee pelkän meikkipohjan tekemiseen 3 minuuttia ja ripsivärin laittamiseen sama aika.
Kommentit (59)
Mulla menee mun perusmeikkiin puoli tuntia suunnilleen, en tajua myöskään pikameikkaajia. Itse asiassa se on yksi mun painajaisten aihe, että nyt on hirveä kiire ja meikit pitäisi saada tehdyksi, apuaaaaa! Mä tykkään meikkaamisesta ja haluan tehdä sitä rauhassa, onneksi mulla ei ole aamuisin kiire mihinkään (ja silloinkin kun oli, meikistä en tinkinyt, piti vaan herätä aikaisemmin).
"Oletko kokeillut onko oikeasti mitään eroa lopputuloksella, verraten kaikki tuo vs jos vaan ... laitat sitä ripsiväriä? Joskus mainoksen uhrina ostin ripsientaivuttimen, mutta ei se oikeasti tee mitään sellaista eroa jonka kukaan muu huomaisi. Aivan täydellisen turha kapistus."
Todellakin on eroa. Mulla on hennot, vaaleat ja suorat ripset ja silmät syvällä päässä, joten ripsariharjaakin pitää asetella eri kulmiin, että saa kaikki meikattua, ja mulle on tärkeää, että myös ripsien tyvessä on oikeasti väriä. Mun ripsivärissä on kumiharja ja siitä loppuu väri kesken nopeasti. Jos laitan vaan yhden nopean kerroksen taivuttamatta niin on ihan sama olla laittamatta kokonaan, ei näytä yhtään miltään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ripsivärin laittoo voi saada kulumaan 3 minuuttia?? Avaa putkilon, sutii yhteen silmään, sutii toiseen silmään, putkilo kiinni, 10-15 sekuntia. Ja on ihan siististi, ripset on mustat eikä mitenkään klimpeissä. Mihin se 3 minuuttia oikein menee?
Eikä meikkivoiteen levitykseenkään nyt hirveän kauan mene, ehkä minuutti?
Ihmisten ripsissä on valtavasti eroja. Täysin sama ripsari levittyy toisen ripsille nopeasti ja kauniisti kun taas toisen ripsiin takertuu ja paakkuuntuu, jolloin tarvitaan huomattavasti enemmän aikaa.
T. Ammattimeikkaaja
Entä onko pillunkarvoissa eroa? Laitatko sipaisun vahaa ja harjaat ???🤭🤣
Vierailija kirjoitti:
Meikkipohja 30 sekuntia ja ripsari saman.
Persreiän valkaisu vie pidemmän ajan.
Vierailija kirjoitti:
Kokemus ja samaten jos on hyvä iho ja siistit kulmat jo muutenkin niin aikaa menee vähemmän.
Niiinköööö... hyvä kun kerroit. 😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määrittele "täysi meikki"? Pohjat, puuteri, varjostukset, highlighter, silmät, huuulet jne?
Vähintään meikkipohja, ripsiväri ja kulmat.
Ap
Kulmia en laita (sen verran tummat ovat luonnostaan), mutta kyllä mulla menee meikkivoiteen levittämisessä (siveltimellä) ja ripsivärissä vain pari minuuttia.
Mitä tuo "pari minuuttia" todellisuudessa on? Ihmiset on yllättävän huonoja arvioimaan aikaa.
Ap
Ensin runkataan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määrittele "täysi meikki"? Pohjat, puuteri, varjostukset, highlighter, silmät, huuulet jne?
Ap
Miten kauan sä oiken nysväät noita? Mulla on meikkivoide, perusvarjostukset ja highlighter, poskipuna, kulmat sellaisella puuterilla, ripsientaivutus ja ripsari alle viisi minuuttia. Huulipunan sudin huuliin ennen ulosastumista.
12 minuuttia meni, kun laitoin meikkivoidetta, silmien alle vähän peiteainetta, poskipunaa, ripsiväriä, kulmakynää ja kulmakarvavahaa.
Ap
Unohdit pillunhuulten nopsan ehostuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miten kauan sä oiken nysväät noita? Mulla on meikkivoide, perusvarjostukset ja highlighter, poskipuna, kulmat sellaisella puuterilla, ripsientaivutus ja ripsari alle viisi minuuttia. Huulipunan sudin huuliin ennen ulosastumista.
Ehkä tässä on avainsana tuo "sutiminen"? Saa nopeasti valmista, kun vähän vaan sutaisee sinne päin.
Kyllä, takaapäin sutiessa menee sen kaksi minsaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on paljon myös siitä kiinni, mikä kelläkin näyttää "täydeltä meikiltä". Olen nähnyt vaaleaihoisen ja -tukkaisen kaverin muuttuvan ihan kunnolla meikatun näköiseksi, kun laittaa vähän poskipunaa, huulikiiltoa ja ripsarin. Mä taas kun olen tummempi, niin aika paljon täytyy meikata että sitä edes huomaa.
Tää on muuten totta. Mulla on onneksi hyvä iho, joten meikkaan arkena vain silmät. Luomien pohjustus, hillityillä väreillä varjostukset luomille, rajaukset, ripsiväri, kulmien korostus (tummat luonnostaan).
En näytä yhtään "meikatulta". Vasta jos laitan meikkivoiteen, poskipunan ja huulipunan, näytän meikatulta.
Vierailija kirjoitti:
"Oletko kokeillut onko oikeasti mitään eroa lopputuloksella, verraten kaikki tuo vs jos vaan ... laitat sitä ripsiväriä? Joskus mainoksen uhrina ostin ripsientaivuttimen, mutta ei se oikeasti tee mitään sellaista eroa jonka kukaan muu huomaisi. Aivan täydellisen turha kapistus."
Todellakin on eroa. Mulla on hennot, vaaleat ja suorat ripset ja silmät syvällä päässä, joten ripsariharjaakin pitää asetella eri kulmiin, että saa kaikki meikattua, ja mulle on tärkeää, että myös ripsien tyvessä on oikeasti väriä. Mun ripsivärissä on kumiharja ja siitä loppuu väri kesken nopeasti. Jos laitan vaan yhden nopean kerroksen taivuttamatta niin on ihan sama olla laittamatta kokonaan, ei näytä yhtään miltään.
Ap
Tämä on kyllä todella erikoista. Mullakin on täysin värittömät ripset, mutta kyllä ne saa yhdellä harjallisella väritettyä. Käytän Cliniquen Lash Poweria jossa on tosi kapea harja, ehkä se sitten auttaa.
Mutta silti yhä väitän että sitä taivutusta ei huomaa oikeasti yhtään kukaan muu. Ikinä en ole nähnyt ripsiä joista olisin ajatellut että "nuo pitäisi kyllä taivuttaa / nuo on varmaan taivutettu". Joten aivan vähäpätöinen pieni detalji jonka kanssa ähräämisen huomaat vain itse.
Mutta toisaalta se vastaa myös kysymykseesi - käytät paljon aikaa sellaiseen mihin iso osa ei, ja lopputulokseen se ei vaikuta (muutenhan et ihmettelisi mitään, jos niillä nopeilla olisi jotenkin esim oudot ripset sinuun verrattuna).
"Mutta silti yhä väitän että sitä taivutusta ei huomaa oikeasti yhtään kukaan muu. Ikinä en ole nähnyt ripsiä joista olisin ajatellut että "nuo pitäisi kyllä taivuttaa / nuo on varmaan taivutettu". Joten aivan vähäpätöinen pieni detalji jonka kanssa ähräämisen huomaat vain itse."
Ei mua kiinnosta huomaako joku muu sen vai ei, kun se häiritsee itseäni. Jos jotain tehdään niin tehdään sitten huolella tai ei ollenkaan. Mä tosin huomaan muidenkin huonosti tehdyt meikit, häivyttämättömät luomivärit, paakkuiset ripset, väärään kohtaan suditun poskipunan, kelluvan eyelinerin jne.
Ap
Vierailija kirjoitti:
"Mutta silti yhä väitän että sitä taivutusta ei huomaa oikeasti yhtään kukaan muu. Ikinä en ole nähnyt ripsiä joista olisin ajatellut että "nuo pitäisi kyllä taivuttaa / nuo on varmaan taivutettu". Joten aivan vähäpätöinen pieni detalji jonka kanssa ähräämisen huomaat vain itse."
Ei mua kiinnosta huomaako joku muu sen vai ei, kun se häiritsee itseäni. Jos jotain tehdään niin tehdään sitten huolella tai ei ollenkaan. Mä tosin huomaan muidenkin huonosti tehdyt meikit, häivyttämättömät luomivärit, paakkuiset ripset, väärään kohtaan suditun poskipunan, kelluvan eyelinerin jne.
Ap
Kuulostaa siltä että kuvittelet että ajallinen panostus = siistimpi lopputulos. En ole samaa mieltä. Nuo virheet ovat todennäköisimmin syistä: huonot tuotteet, vähän harjoitusta, huono näkö, huonot taidot... Esim väärässä kohdassa oleva poskipuna tai rajaus ei tule sen paremmaksi vaikka siihen käyttäisi paljon aikaa - kääntäen, oikeaan paikkaan levittäminen ei ole sen hitaampaa kuin vääräänkään.
Taitaakin olla niin että tulit vain leuhkimaan kuinka sinä sentään teet kauniin meikin koska käytät sen nyhräämiseen niin pitkään, kun taas kaiiikkkkiiii ne jotka on nopeampia, on tottakai rumempia ja sotkuisella meikillä. Ei missään nimessä ole mahdollista tehdä siistiä meikkiä nopeasti, ei ei 🙄.
Jotkut saa nopeasti vetäsemällä ihan hyvääkin jälkeä aikaan, varsinkin jos on hyvä iho ja kivat kasvonpiirteet. Itse olen aina ollut huono tekemään minkäänlaista piirtämiseen liittyvääkään hitaasti. Jos aikaa on vähemmän kuin 20 minuuttia, jätän meikin kokonaan tekemättä, koska pikameikkaamalla lopputulos on tunkkainen, suttuinen ja silmät ja kulmat on eri paria. Näytän paremmalta paljaalla naamalla
Vierailija kirjoitti:
Jotkut saa nopeasti vetäsemällä ihan hyvääkin jälkeä aikaan, varsinkin jos on hyvä iho ja kivat kasvonpiirteet. Itse olen aina ollut huono tekemään minkäänlaista piirtämiseen liittyvääkään hitaasti. Jos aikaa on vähemmän kuin 20 minuuttia, jätän meikin kokonaan tekemättä, koska pikameikkaamalla lopputulos on tunkkainen, suttuinen ja silmät ja kulmat on eri paria. Näytän paremmalta paljaalla naamalla
Siis huono tekemään nopeasti, en hitaasti. Näköjään kirjoittamisessa pätee sama
Mä en edes yritä laittaa kulmia, en osaa tehdä niistä kuin oudot. Mutta pohjustusaine, meikkivoide, poskipuna, luomiväri ja huulipuna menee äkkiä naamalle. Ei täydellisesti, mutta niin että näytän olevan edes vähän elävä. Voin ottaa aikaa, mutta onnistunee parissa minuutissa.
Toiset vaan osaa. Sitten on niitä, jotka käyttävät naamansa, hiustensa, karvojensa, kynsiensä ja ties minkä puunaamiseen rahaa, vaivaa ja aikaa tuntitolkulla viikoittain. Kannattaako?
Saan tehtyä, koska olen meikannut vuosikymmeniä. Meikkivoide, varjostukset, poskipuna, ripsiväri, kulmat, silmänrajaukset, huultenrajaus ja huulipuna, kaikki käy n. seitsemässä minuutissa.