Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku saa tehtyä täyden meikin ihan vaan parissa minuutissa??

Vierailija
21.01.2026 |

Mulla ainakin menee pelkän meikkipohjan tekemiseen 3 minuuttia ja ripsivärin laittamiseen sama aika.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaisella liinalla joka painetaan kasvoille, meikit siirtyy siitä.

Instant make-up tjsp.

Vierailija
22/40 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Määrittele "täysi meikki"? Pohjat, puuteri, varjostukset, highlighter, silmät, huuulet jne?

Vähintään meikkipohja, ripsiväri ja kulmat.

Ap

Miten kauan sä oiken nysväät noita? Mulla on meikkivoide, perusvarjostukset ja highlighter, poskipuna, kulmat sellaisella puuterilla, ripsientaivutus ja ripsari alle viisi minuuttia. Huulipunan sudin huuliin ennen ulosastumista.

Ehkä tässä on avainsana tuo "sutiminen"? Saa nopeasti valmista, kun vähän vaan sutaisee sinne päin.

Mikä mielestäsi olisi sitten parempi verbi kuvaamaan sitä kun huulipunaa suditaan huulille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ripsivärin laittoo  voi saada kulumaan 3 minuuttia?? Avaa putkilon, sutii yhteen silmään, sutii toiseen silmään, putkilo kiinni, 10-15 sekuntia. Ja on ihan siististi, ripset on mustat eikä mitenkään klimpeissä. Mihin se 3 minuuttia oikein menee? 

Eikä meikkivoiteen levitykseenkään nyt hirveän kauan mene, ehkä minuutti? 

Vierailija
24/40 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokemus ja samaten jos on hyvä iho ja siistit kulmat jo muutenkin niin aikaa menee vähemmän.

Mä olen meikannut 30 vuotta, mulla on hyvä iho ja tuuheat kestovärjätyt kulmakarvat. Silti menee aikaa, koska haluan, että meikki on siisti.

Ap

Mä luulen että useimmilla meistä nopeasti meikkaavista ei ole niin suuret vaatimukset. En minäkään silminnähden epäsiistiä meikkiä halua, mutta en myöskään perfektionistisesti suurentavan peilin kanssa hifistele arkena. Ei sitä kukaan huomaa, jos ei ole läheltä katsottuna ihan täydellisen näköinen. 

Sitten myös hyväksyn vähemmän peittävyyden esimerkiksi. Vaikka kirkastava silmänalusvoide ei peitä täysin tummia silmänalusiani, vaan vähän vaan lieventää niitä, niin se mulle arkena riittää. Sama meikkipohjan kanssa, arkena saapi cc-voide riittää, vaikka mun couperosa-punoitus vähän kuultaakin alta. Eipä tarvi poskipunaa sitten.

Vierailija
25/40 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Määrittele "täysi meikki"? Pohjat, puuteri, varjostukset, highlighter, silmät, huuulet jne?

Ap

Miten kauan sä oiken nysväät noita? Mulla on meikkivoide, perusvarjostukset ja highlighter, poskipuna, kulmat sellaisella puuterilla, ripsientaivutus ja ripsari alle viisi minuuttia. Huulipunan sudin huuliin ennen ulosastumista.

12 minuuttia meni, kun laitoin meikkivoidetta, silmien alle vähän peiteainetta, poskipunaa, ripsiväriä, kulmakynää ja kulmakarvavahaa.

Ap

Kulmat on helposti yksi ajansyöjä. Siksi itselläni on tatuoidut kulmat. Myös meikkipohjaa voi nopeuttaa sillä, että ei meikkaa

Mulla on ihan kulmakarvat ja niiden meikkaamiseen menee vähiten aikaa. Vähän kulmakynää vaan pariin kohtaan ja kulmavahalla harjaaminen.

Ap

Vierailija
26/40 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ripsivärin laittoo  voi saada kulumaan 3 minuuttia?? Avaa putkilon, sutii yhteen silmään, sutii toiseen silmään, putkilo kiinni, 10-15 sekuntia. Ja on ihan siististi, ripset on mustat eikä mitenkään klimpeissä. Mihin se 3 minuuttia oikein menee? 

Itse ymmärrän hyvin miten ripsiin saa menemään aikaa. Jos esim. juhlaan laittaudun, niin taivutan ripset, sitten laitan sitä ripsaria ainakin 3 kerrosta että tulos on näyttävä. Joskus vielä irtoripsitupsuja. Mutta en mä tosiaan arkiaamujen meikissä viitsi muuta kuin laittaa 1 kerroksen mascaraa, vaikkei se oikein miltään näytäkään.

Vierailija
27/40 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten ripsissä on valtavasti eroja. Täysin sama ripsari levittyy toisen ripsille nopeasti ja kauniisti kun taas toisen ripsiin takertuu ja paakkuuntuu, jolloin tarvitaan huomattavasti enemmän aikaa.

T. Ammattimeikkaaja

Vierailija
28/40 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi  JOTKUT  kusee muutamassa sekunnissa.  ????

Miten joku laukee 2 minuutissa ?

Vierailija
29/40 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hutiloituja naamoja näkee kaikkialla.

Niikö näkee?   Vituuks kyyläät.

Vierailija
30/40 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taivuta ripsiä kolmesta eri kohdasta painamalla vähintään 10 s, avaa putkilo, laita ripsiväriä keskittyen ripsien tyveen ihan sisänurkasta alkaen, toista sama toiseen silmään, ota putkilosta lisää ripsiväriä ja laita sitä huolellisesti myös ulkonurkkiin ja ripsien kärkiin, ota putkilosta lisää ripsiväriä ja toista edellinen vaihe toiseen silmään, laita kevyesti ripsiväriä alaripsiin.

Ap

Vierailija
31/40 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

12 minuuttia meni, kun laitoin meikkivoidetta, silmien alle vähän peiteainetta, poskipunaa, ripsiväriä, kulmakynää ja kulmakarvavahaa.

Ap

Mihin sulla menee eniten aikaa?

Vierailija
32/40 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taivuta ripsiä kolmesta eri kohdasta painamalla vähintään 10 s, avaa putkilo, laita ripsiväriä keskittyen ripsien tyveen ihan sisänurkasta alkaen, toista sama toiseen silmään, ota putkilosta lisää ripsiväriä ja laita sitä huolellisesti myös ulkonurkkiin ja ripsien kärkiin, ota putkilosta lisää ripsiväriä ja toista edellinen vaihe toiseen silmään, laita kevyesti ripsiväriä alaripsiin.

Ap

Mäkin taivutan ripseni, mutta en todellakaan paina niitä kymmentä sekunttia. Mulla menee yhden silmän ripsien taivuttamiseen kokonaisuutena varmaan se 10 sekunttia. Käytän vedenkestävää ripsaria, ja olen kuullut, että se auttaa pysymään ripsiä taivutettuina.

Vierailija
33/40 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihon ongelmat/ongelmattomuus ja se onko perfektionistinen luonne vai ei vaikuttavat käytettyyn aikaan ehkä eniten. "Ei meikkiä-meikki" iho-ongelmaiselle on se kaikista haastavin toteutettava. Melkein kuka tahansa pystyy tekemään epäluonnollisen maskimaisen tai "sinne päin" meikin nopeasti. 

Vierailija
34/40 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Mihin sulla menee eniten aikaa?

En jaksanut kellottaa jokaista vaihetta, mutta meikkivoiteeseen 3 min ja ripsiväriin sama aika. Loput sitten peiteaineeseen, kulmiin ja poskipunaan. Ja laitoin mä vähän inliner kajaliakin.

Ap

Vierailija
35/40 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihon ongelmat/ongelmattomuus ja se onko perfektionistinen luonne vai ei vaikuttavat käytettyyn aikaan ehkä eniten. "Ei meikkiä-meikki" iho-ongelmaiselle on se kaikista haastavin toteutettava. Melkein kuka tahansa pystyy tekemään epäluonnollisen maskimaisen tai "sinne päin" meikin nopeasti. 

Itse ainakin inhoan sellaista meikkiä, joka näkyy kilometrin päähän eikä mitään ole häivytetty ja ripset on täynnä paakkuja. Ja koska olen vanha, niin pitää olla tarkkana sen kanssa, etten turhaan korosta juonteita paksulla meikkikerroksella.

Ap

Vierailija
36/40 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemus ja samaten jos on hyvä iho ja siistit kulmat jo muutenkin niin aikaa menee vähemmän.

Tää. Itellä kulmat viturallaan ja huono iho. Meikkipohjaan menee jo vartti, hutiloimalla ei tätä naamaa ehosteta

Vierailija
37/40 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla menee vähintään 10 min. Meikkivoide, peitevoide, varjostukset, puuteri, poskipuna, kulmat, luomiväri ja ripsari. Lopuksi vähän korostusväriä valokohtiin. Hiusten laitto (kuivashampoo, harjaus, lakalla muotoilu) päälle, niin 15 min vähintään aamukaunistautuminen. Tähän päälle toki hampaidenharjaus, kasvojenpesu, seerium, päivävoide ja silmänympärysvoide alle. 

Vierailija
38/40 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kuinka paljon meikkaa. Itse laitan meikkivoidetta, ripsaria ja huulipunaa ei siihen mene kuin korkeintaan 5 minuuttia. Jos on tosi kova kiire laitan pelkästään ripsaria ja värillistä huulirasvaa. 

Vierailija
39/40 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oletko kokeillut onko oikeasti mitään eroa lopputuloksella, verraten kaikki tuo vs jos vaan ... laitat sitä ripsiväriä? Joskus mainoksen uhrina ostin ripsientaivuttimen, mutta ei se oikeasti tee mitään sellaista eroa jonka kukaan muu huomaisi. Aivan täydellisen turha kapistus. 

Ihmettelen myös onko sun ripsari kuivunut tai jotain, jos sitä pitää laittaa KOLMESTI kerrallaan yhteen silmään?! Mulla riittää yhdestä sudillisesta molempiin, ja vain värin ollessa loppumassa pitää harjaa dipata uudestaan silmien välillä. 

Jotenkin tuntuu että monet tekevät yksinkertaiset asiat aivan tarpeettoman vaikeasti, kun vain luulevat että se pitää tehdä noin hankalasti. Tai sitten käyttävät tosi huonoja tuotteita, joita pitää huonon laadun takia työstää aivan kamalasti. Esim meikkivoide ei tarvitse mitään älytöntä häivytystä jos on oikeaa sävyä. 

Vierailija
40/40 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kyllä täysin siisti meikki vaikka siihen menee vain muutama minuutti. En yksinkertaisesti ymmärrä mitä kohtaa siitä minä sutisin yhtään pidempään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi