Miten olla sinut sen ajatuksen kanssa, että EHKÄ et tule koskaan löytämään kumppania?
Miten olla sinut otsikon ajatuksen kanssa? Parikymppisenä ajatus ei häirinnyt. Nyt vähän yli kolmekymppisenä pistä mietityttämään.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla kävi ihan itsestään ajan kanssa. 30-40 v oli kova hätä siitä, että en löydä puolisoa, enkä saa sitten lapsiakaan. 40 v jälkeen sitten alkoi jo esivaihdevuosioireita tulla, ja kiinnostus seksiinkin meni. Yhtäkkiä ajatus siitä ettei ole kumppania oli pelkästään helpottava. Enkä semmoista enää ollenkaan halua, koskaan.
Kiitos kommentista, mutta omaan korvaan toi kuulostaa kamalalta :D Haluan haluta enkä muuttua tunteettomaksi atomiläjäksi joka vaan nyt sattuu olemaan hengissä. Haluan tuntea, rakastaa ja olla rakastettu.
-ap
Hmm, en koe olevani tunteeton atomiläjä. Olen hyvinkin tunteellinen ihminen. Ne tunteet ei vaan kohdistu puolisoon/miesystävään. Useimmiten ei edes ihmiseen. Hetken kauneuteen, pikkulintuihin, onnistumisiin töissä. Tunnen vahvasti, tunnen rakkauttakin paljon vähän kaikenlaista kohtaan, mutta joo, en kaipaa enää sellaista parisuhdetyyppistä rakkaussuhdetta mieheen.
Tuskin edes sattumalta enää löydän ketään koska mielessäni olen jo sen oven sulkenut muutenkin ja valmistautunut yksinäiseen loppuelämään pettymysten jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla kävi ihan itsestään ajan kanssa. 30-40 v oli kova hätä siitä, että en löydä puolisoa, enkä saa sitten lapsiakaan. 40 v jälkeen sitten alkoi jo esivaihdevuosioireita tulla, ja kiinnostus seksiinkin meni. Yhtäkkiä ajatus siitä ettei ole kumppania oli pelkästään helpottava. Enkä semmoista enää ollenkaan halua, koskaan.
Kiitos kommentista, mutta omaan korvaan toi kuulostaa kamalalta :D Haluan haluta enkä muuttua tunteettomaksi atomiläjäksi joka vaan nyt sattuu olemaan hengissä. Haluan tuntea, rakastaa ja olla rakastettu.
-ap
Hmm, en koe olevani tunteeton atomiläjä. Olen hyvinkin tunteellinen ihminen. Ne tunteet ei vaan kohdistu puolisoon/miesystävään. Useimmiten ei edes ihmiseen. Hetken kauneuteen, pikkulintuihin, onnistumisiin töissä. Tunnen vahvasti, tunnen rakkauttakin paljon vä
Joo, en tarkoittanut sitä henkilökohtaisesti. Liian usein vaan näkee tällaisessa keskustelussa että ei sitä enää sen ja sen ikäisenä halua mitään, ei nauti mistään ja on jo toinen jalka haudassa. Hyvä jos olet itse löytänyt ilon jostain muusta :)
-ap
siten että näin 54 vuotiaana poikamiehenä voin hakea vaimon heti Aasiasta
näin teenkin pian!
Vierailija kirjoitti:
Ainakin yksi lause pitää valitettavasti paikkansa vaikka Suomi onkin todella hyvä maa elää.
" Suomi on yksinäisten miesten maa"
M46
Kaiken järjen mukaan yksinäisiä naisia on jokseenkin saman verran. Vanhemmissa ikäluokissa yksinäisiä naisia on enemmän jo siksi, että miehet elävät keskimäärin 6-7 v vähemmän.
Naiset vihaavat yksinäisiä miehiä. I-sana on miehille lähes yhtä paha haukkumasana kuin mitä H-sana on naisille.
Jos miehellä ei ole naista niin hän ei tule ikinä saamaan empatiaa osakseen vaan pelkkää vihaa.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin pitkään etten löydä sopivaa kumppania. Sit sattumalta löysinkin ja ikää mulla on 45.
Sama. Vasta nelikymppisenä on menossa oikea suhde. Nuorempana oli jotain muutaman kuukauden tapailuja. Onneksi miehiä vapautuu toiselle kierrokselle.
Tavismiehenä ongelma ei ole se, että ei saisi ketään esim pullukkaa tai yksinhuoltajaa tai vanhusta vaan että ei saa omantasoista eli treenattua urheilullista lapsetonta max samanikäistä naista.
Vierailija kirjoitti:
Naiset vihaavat yksinäisiä miehiä. I-sana on miehille lähes yhtä paha haukkumasana kuin mitä H-sana on naisille.
Jos miehellä ei ole naista niin hän ei tule ikinä saamaan empatiaa osakseen vaan pelkkää vihaa.
Paskaa. Naiset ei kollektiivina vihaa ketään miestä tai keitään miehiä. Tai no, ehkä massamurhaajia tai Putinia.
Syy miksi olet yksin, on sisäistämäsi naisviha.
Oikeasti suurin osa naisista on empaattisia yksinäisiä miehiä tai naisia tai muita surullisia tapauksia kohtaan. Jos mies on vielä paljon nuorempi, tulee naiselle äidillisiä tunteita ja tuosta miehestä haluaa tavallaan pitää huolta kuin lapsestaan.
Vierailija kirjoitti:
Tavismiehenä ongelma ei ole se, että ei saisi ketään esim pullukkaa tai yksinhuoltajaa tai vanhusta vaan että ei saa omantasoista eli treenattua urheilullista lapsetonta max samanikäistä naista.
Ai tavismiehenä olet itse treenattu, urheilullinen ja lapseton?
Iän myötä alkaa olla kypsempi miettimään, mitkä asiat ovat itselle oikeasti tärkeitä. Ja ymmärtää, että ei voi odottaa, että löytyy toinen henkilö, joka toteuttaa ne. Elämässä voi löytää mielekästä sisältöä ilman, että nojaa toiseen. Riippuu tietysti ihmisestä, toiset eivät koe merkityksellisyyttä muuten kuin toteuttamalla perinteistä perhemallia. Pitää vain muistaa, että nekään eivät yleensä kestää koko elämää.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kuin minun suusta. Sitä vaan hieman ihmettelen, että jos esivaihtarit selittää tätä kumppaninhakutarpeen valjähtämistä niin miksi muutoin voin loistavasti! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Eli en vaadi naiselta mitään sellaista mitä en itse tarjoaisi myös.
Palstaa kun lukee niin kuulemma miehet ovat "inkkeleitä" ja naiset eivät tarvitse miehiä yhtään mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen yksinäinen mies ei ole insel. Naisvihamieliset, naisten rais kaamisilla ja tappamisilla haaveilevat miehet ovat inseleitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Eli en vaadi naiselta mitään sellaista mitä en itse tarjoaisi myös.
Mitä et itse tarjoaisi? Onpa outo sanamuoto sille, että olet esim urheilullinen. Mitä tuo tarjoaa naiselle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen yksinäinen mies ei ole insel. Naisvihamieliset, naisten rais kaamisilla ja tappamisilla haaveilevat miehet ovat inseleitä.
Entä "patriarkaattia" vihaavat naiset? Mitä he ovat? Inseleitä hekin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Se, ettei halua parisuhteeseen ei tee "tunteettomaksi atomiläjäksi".
Tuo lause oikeastaan vain kertoo, miten keskiöön elämässäsi olet parisuhteen asettanut, että ilman sitä mikään ei tunnu miltään.
Melkoiset on odotukset tuolle mahdolliselle kumppanille, siis että tekee elämästäsi tunteikasta.
Vierailija kirjoitti:
Palstaa kun lukee niin kuulemma miehet ovat "inkkeleitä" ja naiset eivät tarvitse miehiä yhtään mihinkään.
Palstaa kun lukee, huomaa moniakin asioita.
Miehet ei kaipaa naisia ollenkaan ja menevät omia reittejään ja ovat onnellisia. MUTTA silti miehet myös kaipaavat naisia ja naisten pitäisi laskea tasoa ja onkin olemassa kamala miesten yksinäisyysepidemia.
Naiset ei myöskään kaipaa miehiä mihinkään ja jotkut pyytävät jättämään jopa kokonaan rauhaan. MUTTA toisessa ketjussa sitten ihmetellään missä ne kivat miehet ovat.
Miehet ei halua lapsia ja se on mukamas vain naisten projekti ja naiset jopa huijaavat isäksi. Mutta sitten myös miehet valittavat, kun naiset ei halua lapsia vaikka miehillä olisi tarve lisääntyä, ja että naiset ei kasva aikuisiksi ja että suomalaiset kuolee sukupuuttoon.
Jossain ketjussa haukutaan ryhmä A,B tai C, ja toisessa ketjussa taasen heitä kunnioitetaan.
Olosuhteiden pakosta. Opiskelin etänä, tein töitä ja oli korona-aika. Ei tullut vietettyä aikaa omanikäisten kanssa niin paljon kuin olisin halunnut.
-ap