Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka vaadit työttömiä tekemään jotain tukien eteen, mitä tehtäviä antaisit?

Vierailija
21.01.2026 |

Kun työttömät tulee ovellesi kysymään mitä voivat tehdä?

Kommentit (668)

Vierailija
381/668 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömille voisi tarjota osa-aikatyötä tes-palkalla ja siinä olisi joku, esimerkiksi 300 euron suojaosa, jonka jälkeen tuki pienenisi 25 senttiä tienattua euroa kohti.

Vierailija
382/668 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatisi lainsäädäntöön uusia pykäliä, onhan oltava vakuutukset ym.  Toisaalta tulevat työnantajat saisivat käsitystä onko henkilö säännöllinen ja luotettava.  Entisaikaan myös he joilla oli ns.työhaluja joutuivat kärsimään toisten maineesta, että ohjaajat olivat epäluuloisia.

Vanhusten avuksi kotipalveluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/668 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mitään, syystä että oikeastihan heillä ei ole työhalua. Ja kuten kuvaavat palstalla, sabotoisivat kaikissa tehtävissä. Reiluinta vaan olisi, että työttömät lopettaisivat valehtelunsa työhaluistaan.

Et sinäkään jatka töissäsi, jos lopetetaan sun palkanmaksu. Käyt töissä saadaksesi rahaa. 

Vierailija
384/668 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska kyllä tämä, että työttömät siivoamaan puistoja. Itse tein sitä palkallisena viheralueiden hoitajana, kunnes virka lopetettiin. Nyt sen saman työn tekee tukityöllistetty, tosin ei yhtä laajalla skaalalla kuin minä. Ja minä jouduin työttömäksi. (Kunnes pääsin toiseen työpaikkaan).

Vierailija
385/668 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennemminkin ehkä kuulisin perustelun sille, ett miksi muka työttömyyspäiväraha ei voisi olla vastikkeellista? 

Siksi, että työttömyyspäiväraha on korvaus siitä, ettei yhteiskunta ole kyennyt tarjoamaan henkilölle palkkatyötä.

Ja sinäkö siitä päätät, milloin yhteiskunta ei ole kyennyt sitä tarjoamaan? Eli kun kieltäydyt yhteiskunnan tarjoamasta työstä, sinun hyväksynnästä riippuu, joutuuko yhteiskunta maksamaan sinulle ilmaista rahaa?  Siellä on nytkin töitä tarjolla ja woltkuskeissa löytyy tilaa vielä sullekin.,otat vain työn vastaan, minkä yhteiskunta sulle tarjoaa ja mahdollistaa.

Yhteiskunta ei velvoita eikä tarjoa Wolt-kuljettajan, puhelinmyyjän, kotimyyjän yms. töitä. Eikä edes taksinkuljetta

"Siksi, että työttömyyspäiväraha on korvaus siitä, ettei yhteiskunta ole kyennyt tarjoamaan henkilölle palkkatyötä."

Sitähän minäkin, ei yhteiskunta velvoita, joten työttömyyspäiväraha ei ole korvaus, ettei ole tarjonnut palkkatyötä.

Vierailija
386/668 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen työttömät piti puistot siistinä, miksei nykyisin ? - Vanhusten apuna voisivat olla ym hyödyllistä, nyt saavat vain vastiikkentota tukea, miksi ?

Sinä olet yksinkertaisesti käsittämättömän julma ihminen, joka vihaa vanhuksia. Oletko nyt ihan tosissasi lähettämässä vanhuksen seuraksi jonkun elämänhallintaongelmaisen? Käsittämätöntä. Tuollainen johtaisi aivan karmeisiin tilanteisiin vanhuksen kannalta.

Ja jos pistetään tekemään töitä, siitä pitää maksaa oikea palkka.

Eivät kaikki työttömät ole alkoholisteja tai nistejä. Esimerkiksi työttömäksi jäänyt sairaanhoitaja voisi aivan hyvin käydä yksinäisten vanhusten luona. 

Vapaaehtoisesti halutessaan kyllä, mutta ei tukea vastaan pakotettuna.

Niin just, tukea vastaan, ei pakotettuna.

Vierailija
387/668 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöseen sä päiväs kulutat. Ja luulet olevasi nokkela. Kaisu 37v? Minä tein vauvan ja olen taitava. Työttömistä viis, mut kaltasilles tiedustelen, miksei voi t4-ohjelmaa palauttaa?

Vierailija
388/668 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen työttömät piti puistot siistinä, miksei nykyisin ? - Vanhusten apuna voisivat olla ym hyödyllistä, nyt saavat vain vastiikkentota tukea, miksi ?

Kouluttamattomat ja varasteluun taipuvat päihdeongelmaiset vanhuksia "auttamaan"? Onkohan tuo nyt varmasti ihan toteuttamiskelpoinen suunnitelma. 

Kuvauksesi työttömistä on järkyttävä.

Vierailija
389/668 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäri tarjoo 9 euron orjahommaa työttömille eli jossain puuhapajassa linnun  pönttöjen tekoa. Olin sellaisessa kerran, siellä pajalla vaan istuttiin ja yritin kysyä että mitä siellä oli tarkoitus tehdä niin sanottiin että tee linnunpönttöjä ja ne viedään kirpputorille myytäväksi. Niitä myytiin 5 eurolla eikä kukaan ostanut joita jotkut muut oli tehneet. Pajalla oli joku työnjohtajakin ja se luki vain lehtiä kopissa.

Vierailija
390/668 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkkäri tarjoo 9 euron orjahommaa työttömille eli jossain puuhapajassa linnun  pönttöjen tekoa. Olin sellaisessa kerran, siellä pajalla vaan istuttiin ja yritin kysyä että mitä siellä oli tarkoitus tehdä niin sanottiin että tee linnunpönttöjä ja ne viedään kirpputorille myytäväksi. Niitä myytiin 5 eurolla eikä kukaan ostanut joita jotkut muut oli tehneet. Pajalla oli joku työnjohtajakin ja se luki vain lehtiä kopissa.

Lusii vaan pois nuo, niin saa taas olla rauhassa. Samahan se on missä sitä istuu.

Vierailija
391/668 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kouluttamattomat ja varasteluun taipuvat päihdeongelmaiset vanhuksia "auttamaan"? Onkohan tuo nyt varmasti ihan toteuttamiskelpoinen suunnitelma. 

Kuvauksesi työttömistä on järkyttävä.

On siinä sen verran perää että kannattaa tarkasti miettiä onko nämä pakkotyöt järkeviä.

Vierailija
392/668 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivaa hommaa lintupönttöjen teko on. Hyvällä kelillä tehtiin tupakkapaikalla niitä ja grillattiin.

Vierailija
393/668 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut leimattiin työkkärissä alkoholistiksi vaikken ole juonut alkoholia vuoden 2006 jälkeen. Typin akka kirjoitti oikein lausunnon että juon paljon alkoholia ja ei ole elämänhallintaa ja se on syy työttömyyteeni. Suutuin sille tosi paljon ja uhkasin hakata sen. Se teki minusta rikosilmoituksen joten minä tein siitä. Minua ei syytetty mutta sitä syytettiin kunnianloukkauksesta ja virkavelvollisuuden rikkomisesta ja se tuomittiin. Vaadin myös työkkäriltä anteeksipyyntöä. Sitä ei ole tullut joten sanoin etten hae ennen töitä kun ne ovat pyytäneet anteeksi. Siitä on nyt 6 vuotta mennyt enkä ole töitä hakenut.

Vierailija
394/668 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin hakkaisin sillä haravalla autojen lasit rikki jos pakotettaisiin tekemään jotain.

Vierailija
395/668 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs tuo nyt sitten haittaa? Samahan se on istua siellä puuhapajassa kuin kotona. Saa edes sen 9 euroa "vaivan" palkaksi.

Vierailija
396/668 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut leimattiin työkkärissä alkoholistiksi vaikken ole juonut alkoholia vuoden 2006 jälkeen. Typin akka kirjoitti oikein lausunnon että juon paljon alkoholia ja ei ole elämänhallintaa ja se on syy työttömyyteeni. Suutuin sille tosi paljon ja uhkasin hakata sen. Se teki minusta rikosilmoituksen joten minä tein siitä. Minua ei syytetty mutta sitä syytettiin kunnianloukkauksesta ja virkavelvollisuuden rikkomisesta ja se tuomittiin. Vaadin myös työkkäriltä anteeksipyyntöä. Sitä ei ole tullut joten sanoin etten hae ennen töitä kun ne ovat pyytäneet anteeksi. Siitä on nyt 6 vuotta mennyt enkä ole töitä hakenut.

Saat olla vaikka lopun ikääsi hakematta töitä. Voin luvata että ketään ei todellakaan kiinnosta. Se että halutaanko me sinulle maksaa rahaa hapen tuhlauksesta on sitten aivan toinen asia.

Vierailija
397/668 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs tuo nyt sitten haittaa? Samahan se on istua siellä puuhapajassa kuin kotona. Saa edes sen 9 euroa "vaivan" palkaksi.

Lasketaanko mitä veronmaksajalle maksaa tämä istuskelu? Ei ole ihan halpaa hommaa. Se on markkinatalouden laki, että vain tuottavaa työtä kannattaa tehdä ja teettää.

Vierailija
398/668 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linnunpönttöjen ja pirttikalusteiden tekeminen puuhapajoista vie kaupallisilta puusepiltä työt. Siitä jää verot saamatta ja päin vastoin miljoonia upotetaan näihin puuhapajoihin.

Vierailija
399/668 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No noita risuja olisi mettät täynnä harvennettaviksi. Mutta toki syö sitä leipänsä eteen tekevien leivän? 

Jotenkin pitäsi saada sellainen järjestely että noi ammattilaiset toimisi työn ohjaajina ja saisi vaikka osan palkastaan yhteiskunnan kassasta. Ja sitten tukityöllistetty olisi "ilmainen" työvoima. Mutta muhevammalla tuella tottakai. 

Sitten voisi noi mummojen ja vaarien äärettömän isot, mutta hoitamattomat puskat ja pellonreunat tulla kuntoon. Ja energiapuuta edullisesti hakekattilaan kun ovat nykyään muodikkaita / "hiilineutraaleja" :D 

Vierailija
400/668 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasketaanko mitä veronmaksajalle maksaa tämä istuskelu? Ei ole ihan halpaa hommaa. Se on markkinatalouden laki, että vain tuottavaa työtä kannattaa tehdä ja teettää.

Lasketaanko mitä

Lasetaan. Huomattavasti vähemmän maksaa kotona velttoilu kuin puuhastelu. Oikeita töitä tänne kaivataan, eikä näitä joutavia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme