Sinä joka vaadit työttömiä tekemään jotain tukien eteen, mitä tehtäviä antaisit?
Kun työttömät tulee ovellesi kysymään mitä voivat tehdä?
Kommentit (668)
Työttömyyspäiväraha ei ole vastikkeeton etu.
Se on VAHINGONKORVAUS siitä, että hallitus ei ole noudattanut perustuslakia, jonka mukaan se työpaikka on ihan perusoikeus.
Tämän kun porukka vain tajuaisi, niin ei tarvitsisi tällaisia keskusteluketjuja ollenkaan edes aloittaa.
Sitten kannattaisi muistaa myös, mikä on kansainvälisen työjärjestön, ILO:n määritelmä orjuudelle:
Se on työ jota ei saa valita itse, josta ei makseta palkkaa jolla tulisi toimeen ja josta kieltäytymisestä rangaistaan.
Peruspäivärahahan ei riitä elämiseen edes kuntouttavan työtoiminnan 9 euron päiväkorvauksen lisällä ja karenssi joka seuraa kaikenlaisista kokeiluista kieltäytymisestä tai potentiaalisesti tällaisten risujenkeruutöiden kaltaisten ilmaistöiden kieltäytymisestä on rangaistus. Eli työttömien pakottaminen johonkin tällaisiin hommiin karenssin uhalla täyttää orjuuden määritelmän.
Sitäkö oikeasti meille haluatte?
Vierailija kirjoitti:
Ei täysin liity aloituksen kysymykseen, mutta minä voisin ihan hyvin "mennä töihin" tukieni eteen. Saamieni tukien määrä on kuitenkin niin pieni, etteivät ne vastaa kuin korkeintaan 4-5 tunnin työpäivää. Joten sen olisin valmis tekemään - kunhan minua sen jälkeen kohdellaan täysin työssäkäyvänä, eikä minään "downshiftaavana tukiloisena". Tukeni olisivat sen jälkeen palkkani, eikä niitä saisi vähentää millään hallituksen keplottelulla pois.
10 tuntia kuukaudessa olisi työmarkkinatuen kanssa linjassa. Eli yksi päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei täysin liity aloituksen kysymykseen, mutta minä voisin ihan hyvin "mennä töihin" tukieni eteen. Saamieni tukien määrä on kuitenkin niin pieni, etteivät ne vastaa kuin korkeintaan 4-5 tunnin työpäivää. Joten sen olisin valmis tekemään - kunhan minua sen jälkeen kohdellaan täysin työssäkäyvänä, eikä minään "downshiftaavana tukiloisena". Tukeni olisivat sen jälkeen palkkani, eikä niitä saisi vähentää millään hallituksen keplottelulla pois.
Minä saan yhteensä tukia 1100 euroa kuukaudessa. Laskin sen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka muka tienaa 10 tunnissa 500 euroa?!
Vierailija kirjoitti:
Hoitamaan lapsia ja vanhuksia. Ei ne tartte ku läsnäoloa.
Kakarat ainakin ovat usein selkäsaunan tarpeessa.
Perus vanhustyötä, alapesuja, fyysistä avustamista, jne.
Töhryjen putsaamista, roskien keruuta, yleisen siisteyden ylläpitoa kaupunkien ja kuntien apuna
Lumen luontia ja muuta apua kotona asuville vanhuksille
Vierailija kirjoitti:
Hyväkuntoiset työttömät voisivat esim. nyt talviaikaan siistiä bussi- ja ratikkapysäkeiltä lumet ja hiekottaa, kesäaikaan voisi olla puistojen ja piennarten hoitoa, haravoimista, roskien keräämistä, ym. Jokaisessa kunnassa riittää jotakin hommaa, mihin ei tarvitse koulutusta. Jokaisen terveen työttömän pitäisi tehdä jotakin vappaaehtoistyötä muutama tunti kuukaudessa saadakseen tuet. Tai ainakin käydä ilmoittautumassa viikottain. Täällä puhutaan, että työttömät eivät voi tehdä työtä, kun tuet menee, mutta jos tämä on valtion järjestämää työvelvoitetta tuen saamiseksi, tuet saa vain tekemällä jotakin ja osallistumalla oman toimeentulonsa saantiin. Ilmaisia lounaita ei ole. Työvelvoite ei tietenkään koskisi sairaita, joilla on lääkärintodistus sairaudestaan. Pääasia, että työttömyys ei ole mikään loma, jolloin matkustellaan etelelään ja täytellään palmun alla työhakemuksia netissä.
Ei työttömyys ole syy antaa rangaistuksia, etenkään vapausrangaistuksia. Kyllä ilmoittautumiskäynnistä pitää joku rahakin saada. Maalla on helposti 50 kilometriä sinne ilmoittautumaan. 45 senttiä kilometri pitäisi saada.
Mikä kastike eltaantuneelle kokoomuskalkkunalle? Entä uunin lämpötila?
Vierailija kirjoitti:
Perus vanhustyötä, alapesuja, fyysistä avustamista, jne.
Töhryjen putsaamista, roskien keruuta, yleisen siisteyden ylläpitoa kaupunkien ja kuntien apunaLumen luontia ja muuta apua kotona asuville vanhuksille
Mikä kastike eltaantuneelle kokoomuskalkkunalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinäkin olet kustannusvaikutukseltasi vähintään sen 500€ päivässä. Et sinä siellä nettopalkalla ole, vaan saat muita etuja sen päälle. Ne samat edut pitää työttömänkin saada, tai puhutaan orjuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
135€ laskuttaa autokorjaamo työtunnilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja autokorjaaja saa siitä palkkana 20 egee. :D
Voisin ulkoiluttaa vanhuksia, jotka eivät enää yksin kykene liikkumaan ulkona. Sellainen ei olisi kenenkään hoitajan palkasta pois, koska he eivät missään tapauksessa ehdi ulkoiluttaa hoideettaviaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja autokorjaaja saa siitä palkkana 20 egee
Niin ja 60€ maksaa työnantaja työtunnista alvitonta. Aputyön hinta nolla-alvilla on 45 euron luokkaa, eli se siitä haravoinnista pitää työttömälle hyvittää.
Vierailija kirjoitti:
Voisin ulkoiluttaa vanhuksia, jotka eivät enää yksin kykene liikkumaan ulkona. Sellainen ei olisi kenenkään hoitajan palkasta pois, koska he eivät missään tapauksessa ehdi ulkoiluttaa hoideettaviaan.
Kukaan ei kiellä nytkään tuota tekemästä. Vapaaehtoisita on puute aina noissa jutuissa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä kastike eltaantuneelle kokoomuskalkkunalle? Entä uunin lämpötila?
Oleskeluyhteiskunnan aika on ohi.
Vierailija kirjoitti:
Hyväkuntoiset työttömät voisivat esim. nyt talviaikaan siistiä bussi- ja ratikkapysäkeiltä lumet ja hiekottaa, kesäaikaan voisi olla puistojen ja piennarten hoitoa, haravoimista, roskien keräämistä, ym. Jokaisessa kunnassa riittää jotakin hommaa, mihin ei tarvitse koulutusta. Jokaisen terveen työttömän pitäisi tehdä jotakin vappaaehtoistyötä muutama tunti kuukaudessa saadakseen tuet. Tai ainakin käydä ilmoittautumassa viikottain. Täällä puhutaan, että työttömät eivät voi tehdä työtä, kun tuet menee, mutta jos tämä on valtion järjestämää työvelvoitetta tuen saamiseksi, tuet saa vain tekemällä jotakin ja osallistumalla oman toimeentulonsa saantiin. Ilmaisia lounaita ei ole. Työvelvoite ei tietenkään koskisi sairaita, joilla on lääkärintodistus sairaudestaan. Pääasia, että työttömyys ei ole mikään loma, jolloin matkustellaan etelelään ja täytellään palmun alla työhakemuksia netissä.
Alueiden hoitoa tekee kyllä ihan palkatut työntekijät. Jos noita töitä menee työttömät tekemään niin palkatun työvoiman tarve vähenee. Jolloin tulee lisää työttömiä jotka tekevät saman työn työttömyyskorvausta vastaan. Sama ilmiö leviää muillekin aloille ja ennen pitkää ollaan pisteessä jossa vain pieni osa korkeimmin koulutetuista toimii palkkatyössä hallintotehtävissä ja kaikki työ sairaanhoitajista insinööreihin teetetään valtion maksamilla korvauksilla.
Tälle on nimikin.
Ihan turhaa valittamista että työläisiltä muka menisi työt alta tällä systeemillä. Kaikenlaista tekemätöntä työtä löytyy yllin kyllin. Ei ne kadut ja puistot ole koko aikaa tikissä, työvelkaa on jakuvasti. Koko ajan itketään ettei vanhusten hoitoon riitä työntekijöitä, tässä niitä nyt olis jne.
Yhdistäisin syrjäytymisvaarassa olevat nuoret ja yksinäiset vanhukset.
Mitäpä jos annetaan työttömille oikeus kasata verottomia osuuskuntia? Voisivat tehdä vaikkapa tuulivoimaloita tai sotatarvikkeita ja pitää rahat samalla tavalla kuin työmarkkinatuessakin. Eli tuki juoksisi kunnes osuuskunta voi maksaa palkkaa. Tai ne voisivat tehdä itärajan linnoitustöitä markkinahintaan ja se katettaisiin puolustusbudjetista.