3 lapsen yh saa n.2700e kk tekemättä mitään
Tonnin vuokralla kolmen lapsen yh saa n2700€ kuussa rahaa Vähintään. Tämä laskettu toimeentuenlaskurilla.
Mitäs sanotte tästä lapsiperhe köyhyydestä mistä paljon puhutaan?
Kommentit (631)
Siinä on voitu huomioida vuokra, laskut, lapsen kulut. Mutta yksin asuva lapseton naissinkku tai mies ei saa kuin pari satasta. Eli aika suuri ero. Onko tämä sitä tasa-arvoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kateellinen 3 lapsen työttömälle yksinhuoltajalle? Mieti uudestaan.
No mun mielestä se elatusvastuu kuuluu ensisijaisesti lasten isälle siinä missä äidille. Eli ei kyse ole oikeasti mistään kateudesta. Kyse on siitä kenelle se vastuu lapsista oikeasti kuuluu.
Eri
No totta helvetisssä se on ensisijaisesti vanhempien vastuulla. Mutta elämä ei ole ihan niin yksinkertaista kuin sinä olet. Töitä ei tuosta vain saa ja voi tulla sairastumisia jne. Moni isä myös ihan huoletta jättää lapsensa 100% äidin vastuulle. Näissä tilanteissa yhteiskunta ottaa koppia, koska ei se lasten vika ole, että niiden isä on k'sipää tai äiti on saanut potkut, kun työpaikka on siirtänyt tuotantonsa Vietnamiin.
Vierailija kirjoitti:
Siinä on voitu huomioida vuokra, laskut, lapsen kulut. Mutta yksin asuva lapseton naissinkku tai mies ei saa kuin pari satasta. Eli aika suuri ero. Onko tämä sitä tasa-arvoa?
Kyllä yksinasuvllakin huomioidaan vuokra ja ihan samat laskut kuin yh:llakin. Täysin tasa-arvoista, koska yh elättää 4 ihmistä ja sinkku vain yhden.
Vierailija kirjoitti:
No paremmin tienaa kuin minä kahden lapsen työssäkäyvä äiti.... oon ihan loppu niin pistää kyllä miettimään , että saisin saman rahan vain makaamalla kotona..
No eipä muuta kuin laitat irtisanomisen tulille ja alat työttömäksi. Pääset nauttimaan kadehtimistasi tuista.
Vierailija kirjoitti:
No paremmin tienaa kuin minä kahden lapsen työssäkäyvä äiti.... oon ihan loppu niin pistää kyllä miettimään , että saisin saman rahan vain makaamalla kotona..
V'ttuko uliset? Suomessa ei ole työpakkoa, joten siitä vain alat makaamaan kotona ja nostamaan tukia. Elämä on valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Hei, mutta tässähän sulle on jo vastaus! Kerta sun mielestä tukiensaajat saavat ruhtinaallisesti rahaa, niin sitttenhän sä voit lopettaa työnteon ja ruveta Kela-asiakkaaksi. MIKÄÄN ei estä sua rupeamasta työttömäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yök. Wt äm mät lisääntyy, kunnolliset eivät. Sitten ollaan yh-son taläjiä.
Todellisuudessa huono-osaiset ei Suomessa lisäänny. Siltä, että isä hylkää lapsensa ei suojaa ei äidin kuin isänkään korkea koulutus tai tulotaso.
Lisääntyyhän. Köyhillä on tasaiset tulot ja kaikki pakolliset menot saadaan kuitattua tukina. Itseasiassa tulot vaan paranee mitä enemmän lapsia on.
Kuinka tyhmä pitää olla, jos kuvittelee, että lapsista on pelkästään tuloja eikä lapsista koituvat menot ole suuremmat kuin tulonlisäykset? D:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo 2700 ei kk jää käteen. Eikä mun tilille ikinä tule noin paljon , osa menee vuokran antajalle suoraan. Tosta pitää myös maksaa kaikki laskut, käteen jää ehkä 1000 euroa ja siitä kaikki neljällä.
Että kun te isoja tuki huudatte niin laskekaa ensin oikein! Ei se vuokra ole mitään tuloa esim ja laskut 😂
Tietenkin siitä pitää maksaa laskut. Mutta ne laskut on ihan itse hankittuja. Löytyykö osamaksuja tai muita turhia kuluja? Niinpä. Ja se vuokranantajalle menevä raha on silti sinun tuloa. Vai pitäisikö minunkin sanoa, että en saa palkkaa käteen kuin summan x, kun siitä menee suoraan asuntolainaan summa x?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yök. Wt äm mät lisääntyy, kunnolliset eivät. Sitten ollaan yh-son taläjiä.
Todellisuudessa huono-osaiset ei Suomessa lisäänny. Siltä, että isä hylkää lapsensa ei suojaa ei äidin kuin isänkään korkea koulutus tai tulotaso.
Lisääntyyhän. Köyhillä on tasaiset tulot ja kaikki pakolliset menot saadaan kuitattua tukina. Itseasiassa tulot vaan paranee mitä enemmän lapsia on.
Yksi lapsi aiheuttaa laskennallisesti 100 000€ kulut. Että se siitä tulotason paranemisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, hommaa itse kolme lasta ja jää yksinhuoltajaksi, jos noin harmittaa.
Miehenä se on aika vaikeaa.
Ei ole. Siität kolme lasta, tarpeen tullen vaikka eri naisille, ja otat kaikki lapset luoksesi asumaan. Helppoa!
Jep, helpompaahan tuo on kuin naiselle. Ei mitään raskauksista johtuvia muutoksia terveydessä jne.
Yleensä tälläisistä lapsista tulee aikuisena työttömiä.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä tälläisistä lapsista tulee aikuisena työttömiä.
Yleensä ei, koska haluavat elää toisenlaista elämää kuin elivät lapsena. Minulle suurin motivaatio opiskella hyvä ammatti oli se, etten koskaan halua elää niin, että täytyy miettiä mistä saisin rahat seuraavaan ateriaan tai uuteen takkiin.
Vierailija kirjoitti:
Moniavioisissa perheissä on erään virkaihmisen mukaan yleistä, että mies asuu omassa asunnossaan ja naiset ovat paperilla ykainhuoltajia. Aiheesta ei kuitenkaan ole saatavilla tilastoja.
On yksinhuoltajia ja totaali yksinhuoltajia. Yksinhuoltajan tuet yms. Saa vaikka lapset olisi puolet ajasta toisella vanhemmalla tai vaikka kyseessä olisi muutaman vaikuttajan tapaan vale-ero.
Kannatan sitä, että esim. Yh-korotuksia saisi vain väestövirastossa virallisesti olevat yksinhuoltajat. Ja että mikään korotuksia ei lasten määrän lisääntyessä tulisi.
Ap:n antama summa on reilusti liian iso
1*** e k/ tai sinne päin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moniavioisissa perheissä on erään virkaihmisen mukaan yleistä, että mies asuu omassa asunnossaan ja naiset ovat paperilla ykainhuoltajia. Aiheesta ei kuitenkaan ole saatavilla tilastoja.
Sinäkin voit kerätä itsellesi haaremin ja elää itse omassa asunnossasi. Lapsia voi tehdä, vaikka ei olisi naimisissa. Konkreettinen moniavioisuus on Suomessa laitonta, joten sitä ei harrasta kukaan.
Vierailija kirjoitti:
On yksinhuoltajia ja totaali yksinhuoltajia. Yksinhuoltajan tuet yms. Saa vaikka lapset olisi puolet ajasta toisella vanhemmalla tai vaikka kyseessä olisi muutaman vaikuttajan tapaan vale-ero.
Kannatan sitä, että esim. Yh-korotuksia saisi vain väestövirastossa virallisesti olevat yksinhuoltajat. Ja että mikään korotuksia ei lasten määrän lisääntyessä tulisi.
Eihän niitä tulekaan. Ainut, mikä kasvaa lasten määrän myötä on lapsilisän määrä ja sehän on kaikille sama. Myös miljonääreille.
Yhteiskunnan tehtävä ei ole rahoittaa yksilön tyhmyyttä!!!
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunnan tehtävä ei ole rahoittaa yksilön tyhmyyttä!!!
Sanoo tyhmyri, jolle yhteiskunta on kustantanut mm. neuvolan, koulutuksen, lähes ilmaisen terveydenhuollon jne. jne.