Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin kaikkeen käytätte kermaviiliä?

Vierailija
02.06.2023 |

Miten on?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaalisalaattiin

Kapriskastikkeeseen

Dippeihin

Vierailija
2/23 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dippikastikkeeksi, kalan ja kasvispihvien kastikkeeksi, marjapiirakoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piirakoihin ja dippeihin.

Vierailija
4/23 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko se säilyy? Siis en nyt kysy noita päivämääräjuttuja vaan, kun mulla on pari kolme kuukautta vanhoja jääkaapissa, niin säilyvätkö hapanmaitotuotteet käyttökelpoisina niin kauan ?

Vierailija
5/23 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivontaan. Monesti esim. omenapiirakka-ohjeessa kermaviili+muna.

Ikivanha klassikkokastike; sitruunamehua, hieman sokeria ja ripaus suolaa purkilliseen kermaviiliä. Käy kalalle ( tilliä mukaan ) ja melkein kaikkeen.

Vierailija
6/23 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauraleipiin.

Vierailija
7/23 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivontaan. Kastikkeisiin. Dippeihin.

Vierailija
8/23 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauanko se säilyy? Siis en nyt kysy noita päivämääräjuttuja vaan, kun mulla on pari kolme kuukautta vanhoja jääkaapissa, niin säilyvätkö hapanmaitotuotteet käyttökelpoisina niin kauan ?

Mä just käytin liki 3 kk vanhan kermaviilin.

Marttojen edustaja kertoi kerran telkussa (en muista mikä ohjelma), kuinka oli käyttänyt 1/2 vuotta vanhan rahkapurkillisen, ja hyvää tuli :D Pitää vaan maistaa varovasti, kyllä sen huomaa mikä on pilalla.

Vierailija
9/23 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan mihinkään. Kunnollinen crème fraîche tai smetana on lähes kaikessa parempaa. Valion crèmefraichea en osta, siinä on tärkkelystä seassa.

Vierailija
10/23 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä mihinkään.

Vierailija
11/23 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön sellaisenaan mansikkahillon kanssa.

Vierailija
12/23 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti on käyttökelpoista. Jos näyttää ja tuoksuu normaalilta, uskaltaisin maistaa. Ja jos maistuu normaalilta, uskaltaisin käyttää.

Yllä mainittujen lisäksi käytän leivontaan, esim. mustikkapiirakan täytteeseen voin laittaa mustikoiden lisäksi kermaviiliä + kananmunaa. 

Vierailija
13/23 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marttojen edustaja kertoi kerran telkussa (en muista mikä ohjelma), kuinka oli käyttänyt 1/2 vuotta vanhan rahkapurkillisen, ja hyvää tuli :D Pitää vaan maistaa varovasti, kyllä sen huomaa mikä on pilalla.

Avaamaton kermaviili säilyy jääkaapissa varmaan rajattomasti, olen käyttänyt yli vuoden vanhan ilman pienintäkään ongelmaa.

Vierailija
14/23 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avaamaton kermaviili säilyy jääkaapissa varmaan rajattomasti, olen käyttänyt yli vuoden vanhan ilman pienintäkään ongelmaa.

Miten on mahdollista, että joku kermaviili on jääkaapissa vuoden syömättä? 😀 Ei sulla kovin tehokas systeemi ole.

Vierailija
15/23 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipulikeittoainesjauhepussin kanssa jauhenlihapullataikinaan.

Vierailija
16/23 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, heittämällä menee kuukausia yli eräpäivän, ellei kansi ole päässyt vuotamaan ja alkanut homehtua pinnalta. Jos mitään ei näy avatessa, se on hyvää.

Vierailija
17/23 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikeastaan mihinkään. Kunnollinen crème fraîche tai smetana on lähes kaikessa parempaa. Valion crèmefraichea en osta, siinä on tärkkelystä seassa.

Näytätkö missä kohtaa sitä tärkkelystä on:

https://www.valio.fi/tuotteet/valio-creme-fraiche-laktoositon-luomu-2/?…

Vierailija
18/23 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten on mahdollista, että joku kermaviili on jääkaapissa vuoden syömättä? 😀 Ei sulla kovin tehokas systeemi ole.

No ei ole! Oli jäänyt hillopurkkien taakse ylähyllylle piiloon. Siinäpä toinen pilaantumaton elintarvike: hillot.

Vierailija
19/23 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kermaviili ja sinihomejuusto.

Sopii eläkeläiselle.

Vierailija
20/23 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kermaviiliin sitruunapippuria ja lohen sekä perunoiden kastikkeena.