Muita, joilla hormonikorvaushoito ei ole vienyt oireita täysin pois?
Lenzetto-suihke käytössä, annostus nyt kaksi suihkausta. Oireet lähtivät pois hetkeksi, kun aloitin hoidon, sitten palasivat, jolloin nostin kahteen suihkaukseen. Taas olin oireeton n. 3 viikkoa, kunnes oireet eli yöhikoilu, valvominen ja sydämentykytys ovat palanneet. Geeliä kokeilin aiemmin, siitä tuli haittoja. Lenzetto on muuten sopinut mutta oireet palaa. Reseptillä määräys 1-2 suihkausta. Kolme on käsittääkseni maksimiannos mutta uskaltaako nostaa ilman lääkärin lupaa ja onko siitäkään apua, jos oireet palaavat taas 3 viikon päästä. Tuntuu, että jokapaikassa hehkutetaan hormonikorvaushoidon autuutta mutta sitten todellisuus onkin tällainen.
Kommentit (42)
Hirveät määrät kovin monet tuntuvat ties mitä mömmöjä vetävän, eikä haittavaikutukset, siis ne pahimmat veritulppa ja syöpä tunnu paljoakaan pelottavan. Moni kuitenkin kertoo lievemmistä haittavaikutuksista ja myös niitä tuntuu riittävän. Vanheneminen itsessään ei ole sairaus ja vanhetessa nyt ilmenee kaikenlaista vaivaa, joita ei nyt tarvitse edes hoitaa. Tarkoituksenani on itse yrittää mahdollisimman pitkään ilman lääkkeitä ja varsinkin ilman mitään hormoneja. Luultavasti en noita edes saa kun on suuri perinnöllinen riski mm. veritulppaan, syöpään ja migreeniin. En ole ottanut aikuisikäni aikana edes yhtä Buranaa ja lääkärissäkin olen käynyt aikuisikäni aikana pakotettuna psykiatrilla ja kerran muulla lääkärillä, joka oli myös vain keskustelukäynti. Psykiatri lätkäisikin heti diagnooseja. Psykiatrille voisin hyvin mennäkin ja sille olisikin tarvetta monista syistä, mutta kynnys mennä esim. vaihdevuosioireiden takia lääkäriin on äärimmäisen korkea. En ole käynyt koskaan gynekologilla, enkä ole menossakaan. Toiminnalleni on useita syitä, enkä ala niitä erittelemään. Tajuan toki riskit, mutta kuolen esim. syöpään mielummin niin, että en edes ole saanut diagnoosia.
Tekee pahaa jo lukeakin tätä. Toivottavasti tämän kirjoittanut on varautunut veritulppaan ja syöpään.