Ei ole varaa ostaa verenohennuslääkettä... mitä nyt?
Apaksibaania käytän ja sen hinta näyttää olevan 12 e - 72 e. Toki edullisinta vaihtoehtoa ostaisin, mutta sitten tulee vielä se omavastuu osuus 70€.
Miten mä voin tietää paljon kuukauden lääke maksaisi? edes vitosen heitolla. Täytyykö se vaan mennä apteekkiin kysymään, että paljonko maksais ja sitten miettiä onko siihen varaa ja jättää ostamatta? Sehän on ihan hiton noloa.
Etsin asiasta ensin googlella ja se vasta tyly olikin. Jos joku pystys auttaa tyhmää ymmärtämään näitä asioita? Voiko tuota lääkkeen hintaa laskea etukäteen mitenkään?`
En nyt jaksais ilkkuvia viestejä...
Kiitos.
Kommentit (171)
Säännölliset aspiriinit. ja buranat yms eivät tee vatsalle hyvää. Vatsahaava, verenvuotoja.
Tuttu pappa meni ostamaan reseptivapaata buranaa apteekista. Eivät myyneet kun ikää yli 75. Panadolia sai pienen pakkauksen.
Myös rotanmyrkyksi kyseistä veren ohennus lääkettä sanotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ottavat vuoden alussa 70€.
Eivät tietenkään ota, jos se lääke on halvempi kuin 70 e. Onko näin tyhmiä ihmisiä olemassa?
Kävinpä vastikään ostamassa kaksi täyskorvattavaa lääkesatsia kolmelle kuukaudelle. Kyllä nämä apteekin tädit veloittivat sen yli 70 euroa. Sinä se tyhmistä tyhmin nyt olet.
Olen itse autisti ja joutunut pakotettuna sukulaisen lääkkeitä hakiessa, ei siis edes omia kysymään, että mitä maksavat. Tilanne oli ihan hirveä, mutta farmaseutti kertoi hinnan ja sanoi, että lääkkeistä on saatavilla pienempiäkin pakkauksia. Onneksi sukulaisen antama raha sentään riitti noihin. En itse onneksi käytä mitään lääkkeitä, enkä enää nykyään joudu sukulaiseni lääkkeitä hakemaan.
Vierailija kirjoitti:
se taas oli marevanin, liekö enää käytössäkää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät tietenkään ota, jos se lääke on halvempi kuin 70 e. Onko näin tyhmiä ihmisiä olemassa?
Kävinpä vastikään ostamassa kaksi täyskorvattavaa lääkesatsia kolmelle kuukaudelle. Kyllä nämä apteekin tädit veloittivat sen yli 70 euroa. Sinä se tyhmistä tyhmin nyt olet.
Tottakai. Miten on niin vaikea asia. 70 euroon asti ei saa kelakorvausta. Sen yli menevältä osalta saa eli ehkä pikkaisen sait jo kelakorvaustakin.
Sieltä apteekista saa kuitin jossa nämä näkyvät kaikki.
Paljonko on alkuomavastuuta maksettu, paljonko on vuosiomavastuutta kertynyt.
Lukekaa niitä kuitteja. Kysykää farmaseutilta jos hän saisi teidät ymmärtämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laihdutuskuuri ja omega 3 -vitamìinia.
Kaksi toimivaa jalkaa ja kävelytaito auttaisivat enemmän. Tai edes auttava pyörätuolin käsittelytaito..
Tilanne on mulle uusi ja sen takia nää raha-asiatkin on nyt persiillään.
No, oli täällä sentään yllättävän moni kivakin tapaus, Kiitos heille. <3 Lääkehaku tuollaisenaan olikin uusi juttu, olen vaan tuttujen apteekkien sivuilla käynyt katsomassa saatavuudet ja hinnat.
Kelan lääkeluotto ei tässä tilanteessa auta, mutta nytpä tiedän ja levitän sanomaa. Se kun en ole ennen lääkkeiden ja apteekkien yms kanssa joutunut pulaamaan ja nyt sitten kasaantuu kaikenlaista. Kipujen takia tokkurassa asioiden sisäistäminenkään ei ole iiseintä.
Kiitos tosiaan over and out! Varovasti liikenteessä!
ap
Paranemisia! Älä välitä näistä änkyröistä.
Suosittelen olo-apteekin reseptiapuri palvelua. Toimii ja lääkkeet saa lähipostiin
Vierailija kirjoitti:
Marevan on edullista.
On toki, mutta ei todellakaan sovellu käytettäväksi kaikille verenohennuslääkettä tarvitseville potilaille ja kaikkiin ohennuslääkitystä vaativiin diagnooseihin, esim. silloin kun tukoksen aiheuttaja/syy jääkin epäselväksi. Lisäksi Marevanin käyttäjä joutuu käymään säännöllisesti INR-verikokeessa jotta nähdään lääkkeen vaikutus veren vahvuuteen jonka mukaan annostusta sitten tarpeen mukaan säädetään. Uuden polven verenohennuslääkkeet eivät vaadi tätä jatkuvaa seurantaa. Marevan on myös aika herkkä reagoimaan esim. annoksen unohtamiseen ja muihin lääkkkeisiin ja joskus voi joutua hyppäämään INR-kokeessa jopa pari kertaa viikossa jos veriarvo heittelee eikä asetu kohdilleen.
Vierailija kirjoitti:
Lääkeaine varfariini eli Marevan on nimenomaan sitä rotanmyrkkyä.
Vierailija kirjoitti:
Asperiini on halpaa.
Mutta kun ei ole sama asia. Ei kannata itse leikkiä lääkäriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miten edelleen jotkut takkuaa tuon omavastuun kanssa? Miten voi olla jotkut noin tyhmiä, että luulevat joutuvansa maksamaan 70€ ja vielä lääkkeen hinnan?
Mä hain eilen astmalääkkeen ja maksoin siitä 39€ ja risat. Tuo summa vähensi sitä 70 euroa. Sitten kun on 70€ täynnä niin saan Kela-korvaukset.
Mikä tuo 70 euroa siis on? Mun omavastuu on pari viimeistä vuotta ollut noin 670 euroa vuodessa. Eli kun tuo summa tulee täyteen lääkkeitä ostamalla, niin loppuvuoden erityiskorvattaviksi hyväksytyt lääkkeet (joita eivät ole kaikki lääkkeet, huom.) maksavat 2,5 euroa per ostokerta.
Ekat kaksi kertaa siis migreeninestolääke maksaa reilut 300 euroa per pistos (eli per kk), sitten seuraava on vähemmän ja loppuvuonna voi mennä apteekkiin takki auki, kun hinta on vaivaiset 2,5 euroa per kk.
Siis miten ihmiset ei edelleenkään ymmärrä mikä on alkuomavastuu? Se on eri kuin vuosiomavastuu! Hel vetti mua vituttaa suoraan sanottuna, kun nykyään tuntuu olevan todella paljon tyhmiä ihmisiä. Miten helvetissä te pärjäätte elämässä ja töissä, kun aivotoiminta on tuota tasoa???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marevan todellakin on käytössä lääkkeenä. Haloo nyt taas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, kyllä sä olet se saatanan tyhmä ihminen.
puolisoni lääkeostot 19.1.2026
bisoprolol 100kpl 7,69e
apixaban * 180kpl 26,92e
tamsulosiinihydroklor * 90 kpl 19,92
yht. 54,53
SV-omavastuu yht. 54,53
Alkuomavastuuta jäljellä 0,00
Vuosiomavastuuta jäljellä 559,30
*-merkitty on toisenvalmistajan mitä normaalisti/toimitusjuttuja...
MISTÄ TE TUON 70E ALKUOMAVASTUUN RAAPAISETTE
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niiden sun lääkkeidesi yhteishinta oli yli 70 euroa. Jatkossa siis halvempia, koska omavastuu tuli täyteen
Oletko jotenkin tyhmä, kun et ymmärrä mitä muut kirjoittavat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ihan yleisessä käytössä, mutta paljon kalliimpi kuin nuo muut verenohennuslääkkeet
Vierailija kirjoitti:
bisoprolol 100kpl 7,69e
apixaban * 180kpl 26,92e
yht. 54,53
SV-omavastuu yht. 54,53
Sori mun moka, unohdin että olikin jo aiemmin tänä vuonna käynyt muita läälleitä ostamassa. Anteeksi kovin, nolona anoen edellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
bisoprolol 100kpl 7,69e
apixaban * 180kpl 26,92e
yht. 54,53
SV-omavastuu yht. 54,53
Sori mun moka, unohdin että olikin j
Jo minä mietin taas kaikella 80- vuotiaan aivokapasiteetillA. Joka kuitenkin näyttää olevan parempi kuin monen muun. Miten selviävät työelämässä jotka eivät ymmärrä näitä omavastuita.
Apteekistahan voi pyytää mitä reseptilääkettä ikinä haluaakin.