Millaista naista kohtaan miehet käyttäytyisivät herrasmiesmäisesti?
Kertokaa, kun kuulemma nykyajan naisia kohtaan ei vaan voi käyttäytyä kuten herrasmies.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Herrasmiehet käyttäytyvät herrasmiesmäisesti ihan kaikkia kohtaan. Suurin osa miehistä vaan ei enää nykysin ole herrasmiehiä. Mieslapsia joilla ei ole minkään näköisiä köytöstapoja löytyy paljon enemmän.
Naisten kasvattamia me ollaan. Yksinhuoltajuus on rikos poikalasta kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhempaa ikäluokkaa kohtaan, he kun monesti haluavat, että monin pienin tavoin huomioidaan... koitappa avata milleniaalinaiselle ovi...
Monet milleniaalit ovat nelikymppisiä. Vanhimmat 43-vuotiaita.
Tiedän
Herrasmiehiä ei ole koska ei ole enää herraakaan. On vain narreja jotka somessa tienaavat viihteellä rahaa ja muut apinoi näitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herrasmiehet käyttäytyvät herrasmiesmäisesti ihan kaikkia kohtaan. Suurin osa miehistä vaan ei enää nykysin ole herrasmiehiä. Mieslapsia joilla ei ole minkään näköisiä köytöstapoja löytyy paljon enemmän.
Tästä esimerkkinä vaikka metroon ensimmäiseksi tungeksivat pari-kolmekymppiset miehet, vaikka poistuvatkaan matkustajat eivät ole vielä päässeet ulos. Samat tyypit selaavat puhelimiaan äänet täysillä.
M35
Viidakossa on viidakon lait, samoin savannilla
Betoniviidakko onkin mun valtakunta.
Vierailija kirjoitti:
Minun tätini käyttäytyi aina arvokkaasti ja hillitysti. Hänen ei koskaan tarvinnut korottaa ääntään, vaan asiat tulivat selväksi muutamalla sanalla ja tasaisella äänenpainolla. Hän seisoi aina ryhdikkäästi, vaikka vanhempana kävelykeppiin nojaten ja liikkui pää pystyssä. Joillakin ihmisillä on auktoriteettiä ja karismaa, joka automaattisesti edellyttää muiden kunnioitusta ja käytöstapoja.
Ja tiedät, ettei häntä koskaan, siis koskaan häiritty elämänsä aikana mitenkään. Aha.
Vierailija kirjoitti:
Näin miehenä sanoisin, että mies joka valitsee käyttäytymismallinsa naista kohtaan sen mukaan millainen nainen on, ei ole koskaan oikeasti herrasmies. Jos siis herrasmiesmäisyydellä nyt tarkoitetaan hyviä ja kunnioittavia käytöstapoja, jolla kaikki kanssaihmiset lähtökohtaisesti pitäisi kohdata.
Hyvä käytös ei ole automaatio, vaan se tulee ansaita!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun tätini käyttäytyi aina arvokkaasti ja hillitysti. Hänen ei koskaan tarvinnut korottaa ääntään, vaan asiat tulivat selväksi muutamalla sanalla ja tasaisella äänenpainolla. Hän seisoi aina ryhdikkäästi, vaikka vanhempana kävelykeppiin nojaten ja liikkui pää pystyssä. Joillakin ihmisillä on auktoriteettiä ja karismaa, joka automaattisesti edellyttää muiden kunnioitusta ja käytöstapoja.
Ja tiedät, ettei häntä koskaan, siis koskaan häiritty elämänsä aikana mitenkään. Aha.
Haistan viestissäsi pientä katkeruutta ihmiseltä, joka jatkuvasti joutuu häirityksi eikä saa muiden kunnioitusta.
- eri
Mulla on aina ollut sellainen vaikutus miehiin, niin nuorena ja nättinä kuin nyt keski-ikäisenä ja vähemmän nättinä. Eräs naapurissa aikanaan asunut nuorempi venkula, joka aina iltaa istuessa piti huolta, että rouvalla on tuoli pyllyn alla ja lasi täynnä, muotoili asian niin, etten oikein vaikuta kuuluvan nykyaikaan. Tiedän sen kyllä itsekin. Oma mies on ollut rinnalla yli 20 v, huipputyyppi, hoitaa kotona siivouksen ja hakee mut töistä, etten väsytä itseäni liikaa. Ei karkaile mihinkään pubiin, hassu ajatuskin.
Lapsettomia naisia kohtaan täytyy olla herrasmies.
No pelottava nainen. Joku amazooni joka käy kimppuun.
Mutta siis aina on hyvä- ja huonotapaisia ihmisiä. :) itse ainakin kohtaan ns herrasmiehiä, mutta myös käytöstavattomia. Jotkut jopa pelkää kauniita naisia. Yms. Ei oo mitään että "juuri vain tällanen". :D aina löytyy muutama hullu tai käytöstavaton.
Itse pyrin olemaan puhelias, hyväntuulinen ja kohtelias kaikkia vieraita kohtaan. Autan mielelläni ihmisiä jos voin. Jos kuitenkin kohteliaisuuteeni vastataan röyhkeydellä tai tiuskimisella, loppuu minunkin kohteliaisuus.
Eli vastaus on, ole itsekin kohtelias ja positiivinen. Näin kumppanini kanssa tutustuimmekin.
M26
Läskeille ei tarvitse olla edes kohtelias.
"Siksi koska miehet puhuu ideoista johon liittyy järki, naiset puhuu ihmissuhteista johon liittyy tunne."
Miesten suurin harha on se että he kuvittelevat ajattelevansa järjellä vaikka heitä vie tunne ihan samalla tavalla kuin naisiakin.
En ketään. Se aika meni jo. Feminismi voitti ja herrasmiesmäisyys katosi patriarkaatin sivutuotteena.
Aasialaisia. Meillä on huomattava määrä pedari- ja hebefiilipiirteisiä miehiä.
Vierailija kirjoitti:
"Siksi koska miehet puhuu ideoista johon liittyy järki, naiset puhuu ihmissuhteista johon liittyy tunne."
Miesten suurin harha on se että he kuvittelevat ajattelevansa järjellä vaikka heitä vie tunne ihan samalla tavalla kuin naisiakin.
Tuo on muuten ihan totta. Miehet ovat herkempiä kuin naiset.
Minulla on ulkomaalainen naisystävä. Haen hänet aina kotoa, tai asemalta, ettei hänen tarvitse ikinä kävellä. Teen hänelle aamupalaa sänkyyn. Avaan ovet. Otan huomioon kaikessa jne. Jos on suomalaisen naisen kanssa, niin tekee mieli mennä heti töistä pubiin pakoon. Siinä pääasia ei ole juominen, vaan se, ettei tarvitse olla kotona henkisesti väkivaltaisen naisen kanssa.