SDP:n empatiataulussa reppanoiksi ja elämässäpärjäämättömiksi määrittelemät ryhmät
Etniseen vähemmistöön kuuluvat
Vuokra- tai kerrostaloaluella asuvat
Asunnottomat
Digitaalisia palveluja käyttämättömät
Alle 18-v ja yli 75-v
Paperittomat
Lihavat ja alipainoiset
Sellaiset joilla ei ole tutkintoa
Sellaiset jotka kokevat olevansa mieleltään haavoittuvia (herkät ihmiset)
Vihapuheen tai epäluottamuksen kautta hiljennetyt
Neurokirolla olevat
Perheettömät
Åänestämättömät tai eduskunnan ulkopuolisen puolueen kannattajat
Viittomakieliset, suomea tai englantia osaamattomat
Päihteidenkäyttäjät
Seksuaalivähemmistöön kuuluvat
Yksinäiset ja ulkopuoliset
Sukupuolisekoilijat
Sairaat tai aistivammaiset
Työelämän ulkopuolella olevat (vaikka olisi sijoittaja tai eläkeläinen)
Näkyvästi uskontoryhmään tai katsomusryhmään kuuluvat
Pienituloiset
Kommentit (126)
Minä olisin kyllä tuohon sekopäisten idioottivajakkien pärjäämättömään joukkoon ihan ensimmäisen listannut persut.
Tästä vaan laskemaan, moneen kategoriaan arvoisa pormestari Ilmari kuuluu itse. Viimeisimpänä kuvittelee saavansa miesystävänsä kanssa lapsia, ei kovin kiinni olla tässä maailmassa noilla kuvitelmilla.
Vierailija kirjoitti:
Minä olisin kyllä tuohon sekopäisten idioottivajakkien pärjäämättömään joukkoon ihan ensimmäisen listannut persut.
Suututtaako demaria oman puolueensa tauoton itsensä nolaus vai mikä hätä nyt on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommentti ei mennyt läpi, kun yritin sanoa että idea on varmaan ollut ehkä empatia. Mutta kategorioinnista tms tulee lähinnä mieleen n 4 tsi en luettolot epäsuotuisista ihmisistä, vaikka se ei varmasti ole ollut tässä ideana. Kategoriointi ja erittely, varsinkaan julkinen ei ole yleensä hyvä asia tasa-arvon kannalta.
Pidätkö Ilmari Nurmista jotenkin vajaaälyisenä ja syyntakeettomana? Totta kai hän tuon tason poliitikkona tietää täsmälleen miten vahingollista ja väärin on jaotella ihmisten ansaitsemaa empatiaa tällaisten luetteloiden avulla.
Tutustu kansalais- ja ihmisoikeuksiin, pelkästään nuo kaksi perustavaa laatua olevaa ohjenuoraa tuomitsevat tällaisen. Tässä ei ole mitään positiivista taustalla, vaikka se onkin verhoiltu hyviin aikeisiin. Suosittelen kaikille myös maailmanhistoriaan ja poliittiseen historiaan tutustumis
En pidä Ilmari Nurmista syyntakeettomana.
Empatiataulu on suunniteltu THL:n ja Sitran etuoikeuskehämallin mukaisesti samanaikaisesti kaupungin hyvinvointisuunnitelman valmistelun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
miksi sitten vassarit listasivat omat suosikkiryhmänsä vajakkeihin ja esimerkiksi "valkoinen" edustaa ylimistöä? Parempaa rasismia
Itse en ymmärrä, että miksi ei voi vaan ole mietitty palveluja noille ryhmille, jos siis tarvetta? Jos olisi vaikka ylipainoisten jumpparyhmä, asunnnottomien asuntola, kielitaidottomien opiskeluryhmä yms.
Miksi tuollainen kummallinen vastakkainasettelu ja vertailu? Todella epämiellyttävä taulukko.
Ja siis äänestän vasemmistoa tai vihreitä.
Vierailija kirjoitti:
Empatiataulu on suunniteltu THL:n ja Sitran etuoikeuskehämallin mukaisesti samanaikaisesti kaupungin hyvinvointisuunnitelman valmistelun kanssa.
Tämä lause on nyt puolustus syrjivä ja ihmisoikeuksia sekä perustuslakia loukkaavan taulukon laatikoita.
Laatikon taulukon kallis konsulttifirma,kaupunki maksoi kymmeniä tuhansia? Vai oliko pormestari Nurmisen hovi Ilmarin johdolla työn takana. Kummassakaan tapauksessa ei ole käyty kriittistä keskustelua taulukon sisällöstä. Keisaria on kumarrettava,muutoin saa lähteä.
Pormestarin hallinta tapa on hyvin kyseenalainen,imartelu on sallittu kritiikki ei.
Tampere sai Sanna Marin järjestämän lahjan,pormestari Ilmari Nurminen.
Vierailija kirjoitti:
Tästä vaan laskemaan, moneen kategoriaan arvoisa pormestari Ilmari kuuluu itse. Viimeisimpänä kuvittelee saavansa miesystävänsä kanssa lapsia, ei kovin kiinni olla tässä maailmassa noilla kuvitelmilla.
Ei hän ole ainoa. Me vihreät uskomme myös että biologiset miehet voivat tulla raskaaksi.
Eikös tuo jos mikä ole rasismia ja syrjintää? Ihminen luokitellaan rupu sakkiin!
Olen monien halveksima setämies. Kai minulla on paikka Ilmarin taulussa.
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä sitä on ihmisryhmiä joita SDP pitää surkeina :D
Ai nyt kouluttamattomat ja kielitaidottomat ei persuista olekaan heikompaa ainesta 😅.
Vierailija kirjoitti:
Onko Sebastian Tunkkynen?
Onkohan homo-Joakimilla lapsihaaveita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai nyt kouluttamattomat ja kielitaidottomat ei persuista olekaan heikompaa ainesta 😅.
Olet ymmärtänyt väärin. Tässä ketjussa ei ole mitään listausta perussuomalaisten ajatusmaailmasta tai mistään kategorioista. Tässä on kyse SDP:n laatimista kategorioista.
Tjaa, käykääs lukemassa dark enlightenment liikkeestä jos ihmettelette mistä näitä sekopäisiä nat-si postauksia tulee.
He yrittävät tuhota euroopan yhtenäisyyden tehdäkseen euroopasta vasallin.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ymmärrä, että miksi ei voi vaan ole mietitty palveluja noille ryhmille, jos siis tarvetta? Jos olisi vaikka ylipainoisten jumpparyhmä, asunnnottomien asuntola, kielitaidottomien opiskeluryhmä yms.
Miksi tuollainen kummallinen vastakkainasettelu ja vertailu? Todella epämiellyttävä taulukko.
Ja siis äänestän vasemmistoa tai vihreitä.
Ei hyvänen aika 🤦. Enää ei kyllä millään jaksa vääntää rautalangasta. Antaa olla. Jatkakaa mesoamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ymmärtänyt väärin. Tässä ketjussa ei ole mitään listausta perussuomalaisten ajatusmaailmasta tai mistään kategorioista. Tässä on kyse SDP:n laatimista kategorioista.
On kyllä lähinnä thl:n, mutta älä anna sen häiritä.
Reppanat ja peräänkatsottavat sijaitsevat vasemmalla ja pärjäävät oikealla. Semmoinen taulukko sitten.
Menee jo ohi niin, että heilahtaa. Ps on ihan iisi järkipuolue tämän rinnalla.