Eikö sinua pelota se, että olet matkalla helvettiin ikuisesti?
eikä Jeesus ole vieläkään sydämessä? luuletko että pystyt tai ehdit tekemään parannuksen joskus eläkkeellä kun surkea elämäsi on jo ohi ja olet ehkä parkinsonissa?
Kommentit (477)
Aivopesu on kurja juttu mutta tsemppiä. Vakavasti puhuen, en usko Helvettiin joten sitä ei ole minulle olemassa.
Miksi olisin menossa helvettiin? En kuulu kirkkoon, mutta ei niitä Jeesuksenkaan aikana ollut (tai oli mutta palvottiin eri entiteettejä). Elä ihmisiksi niin ei kait siitä mihinkään helvettiin joutuisi.
Eikös Jesse itsekin ollut sitä mieltä että uskonnolliset temppelit ja rahastus ei ollut ok?
Ei pelota. Olen ateisti, joka ei usko taivaaseen eikä helvettiin. Olen myös elänyt elämäni erittäin hyvin, joten ateismistani huolimatta täytän kirkkaasti uskovaisten taivaspaikan kriteerit.
Vierailija kirjoitti:
Miksi olisin menossa helvettiin? En kuulu kirkkoon, mutta ei niitä Jeesuksenkaan aikana ollut (tai oli mutta palvottiin eri entiteettejä). Elä ihmisiksi niin ei kait siitä mihinkään helvettiin joutuisi.
Eikös Jesse itsekin ollut sitä mieltä että uskonnolliset temppelit ja rahastus ei ollut ok?
Kukaan meistä ei tiedä, miten sinulle käy. Kannattaisi kuitenkin tutustua siihen, mitä opetusta aiheesta on saatavilla. Jeesus maksoi temppeliveron.
Raamatusta:
8Mutta pelkurit, luopiot ja iljetysten kumartajat, murhamiehet ja irstailijat, noidat, epäjumalien palvelijat ja kaikki valheen orjat saavat tämän palkan: he joutuvat tuliseen järveen rikinkatkuisten lieskojen keskelle. Tämä on toinen kuolema.
Vierailija kirjoitti:
Ei pelota. Olen ateisti, joka ei usko taivaaseen eikä helvettiin. Olen myös elänyt elämäni erittäin hyvin, joten ateismistani huolimatta täytän kirkkaasti uskovaisten taivaspaikan kriteerit.
Taivaspaikan kriteeri on häävaatteet.
Niin jos vain usko Jeesukseen pelastaa, niin kaikki ennen Jeesusta eläneet siis joutuvat helvettiin?
Oikea reilukerho.
Vierailija kirjoitti:
Niin jos vain usko Jeesukseen pelastaa, niin kaikki ennen Jeesusta eläneet siis joutuvat helvettiin?
Oikea reilukerho.
Ei tietenkään joudu, Aabrahamkin odotti Jeesusta vapahtajaksi niinkuin nytkin tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskovaiset, pääseekö syntiä tehneet taivaaseen, jos he katuvat? Pääseekö taivaaseen murhaajat, poikia väkisin ottaneet papit tai pettäjät, jos he katuvat ja tulevat uskoon?
Tätä kukaan ns oikein uskova ei ole kyennyt kertomaan.
Tämähän on koko ilosanoman ydin. Jeesus on kantanut kaikkien syntien rangaistuksen. Siirtymällä taivaanleiriin kaikki entinen on mennyt ja uusi ihminen syntynyt. Eikä ole mitään kadotustuomiota niille jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin.
Sinulla ei ole vastausta.
Vierailija kirjoitti:
Raamatusta:
15Hän sanoi heille: Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille. 16Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Vierailija kirjoitti:
Oikea reilukerho.
Tämä asia ei ole noin yksinkertainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskovaiset, pääseekö syntiä tehneet taivaaseen, jos he katuvat? Pääseekö taivaaseen murhaajat, poikia väkisin ottaneet papit tai pettäjät, jos he katuvat ja tulevat uskoon?
Tämähän on koko ilosanoman ydin. Jeesus on kantanut kaikkien syntien rangaistuksen. Siirtymällä taivaanleiriin kaikki entinen on mennyt ja uusi ihminen syntynyt. Eikä ole mitään kadotustuomiota niille jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
Eli saatat olla murhaajien, pedofiilien ja vaikkapa putinin kanssa taivaassa.
Mutta toisaalta helvetissä saatat olla ns. normaalin Matti/Maija ateistin tai kastamattoman kanssa. Joo, tosi vaikeaa valita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla ei ole vastausta.
Kyllä minulla itseasiassa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli saatat olla murhaajien, pedofiilien ja vaikkapa putinin kanssa taivaassa.
Mutta toisaalta helvetissä saatat olla ns. normaalin Matti/Maija ateistin tai kastamattoman kanssa. Joo, tosi vaikeaa valita.
Jos väität meneväsi mielelläsi helvettiin, niin toivon sinun itsesi vuoksi, että todella tarkoitat sitä.
Vierailija kirjoitti:
Kriteeri ei ole erittäin hyvä elämä. Se on Kristuksen ristinkuolema, ja hänen hyväksymisensä pelastajaksesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen ei voi tietää sitä, kuka pääsee.
Eikös ap juuri väitä tietävänsä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikea reilukerho.
Tämä asia ei ole noin yksinkertainen.
Kun luet evakeliumeita, Jeesuksen ristinkuolemassa on kohta, jossa hän meni saarnaamaan ennen häntä eläneille kuolleille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kriteeri ei ole erittäin hyvä elämä. Se on Kristuksen ristinkuolema, ja hänen hyväksymisensä pelastajaksesi.
Eri
Pelastava usko on sitä, että uskoo Jeesuksen olevan Jumalan Poika eli uskoo, mitä hän sanoo, eli noudattaa tai pyrkii noudattamaan hänen opetuksiaan. Jumalan tahdon noudattamisessa tulee onnistua riittävän hyvin.
Ei ole sadut ennenkään pelottanut.