Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö sinua pelota se, että olet matkalla helvettiin ikuisesti?

Vierailija
20.01.2026 |

eikä Jeesus ole vieläkään sydämessä? luuletko että pystyt tai ehdit tekemään parannuksen joskus eläkkeellä kun surkea elämäsi on jo ohi ja olet ehkä parkinsonissa?

Kommentit (477)

Vierailija
341/477 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen matkalla sinne ikuisesti niin eipähän tarvitse pelätä koskaan joutuvansa sinne

Vierailija
342/477 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olen matkalla sinne ikuisesti niin eipähän tarvitse pelätä koskaan joutuvansa sinne

Taitaa olla toiveajattelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/477 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mutta kun me ei tiedetä, mitkä Raamatussa Jeesuksen suuhun laitetut asiat on oikeesti olleet Jeesuksen sanomia, ja mitkä kirjoittajien keksimiä. "

Kun Pyhähenki  on inspiroinnut koko Raamatun sanan, katsotaan mikä on kokonaissanoma ja onko se linjassa Jeesuksen sanojen kanssa.

Kuule kun se pyhä henkikin on mielikuvitusta.

Vastataan sulle niinkuin Jeesus vastasi kysyjille, kuolleita herätetään, rammat hyppii, riivaajat saa kytiä, evankeliumia julisteetaan ihmein ja merkein.

Kysyn sinulta saman kuin kysyisin Jeesukselta jos hän olisi olemassa: missä todisteet näistä kuolleista heränneistä ja hyppivistä rammoista?

Vierailija
344/477 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla päässä jotain muutakin vikaa kuin tuo satuolentoihin uskominen vai mitä oikein hourailet?

Olen mieleltäni terve enkä usko, vaan minä tiedän, että Jumala on olemassa ja että Jeesus on Jumalan Poika. Ei minua haittaa se, jos et usko.

Et selvästikään ole. Sairaudentunteen puuttuminen onkin varsin tyypillistä mielisairailla. 

Tarve diagnosoida mielisairaiksi ne, joista ei pidä, on taas aika yleistä ihan ns. terveillä ihmisillä.

Ja kaltaistesi mielisairaiden kanssa tekemisissä oleville. 

Onko sinulla paljonkin kokemusta siitä? Oletko diagnosoinut useitakin ihmisiä? 

On, kohta 30 vuotta alalla. 

Vierailija
345/477 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kuolema koittaa,  aion olla valmistautuneempi kuin kukaan uskovainen. Ja opit siihen ei löydy kirkosta.  

Vierailija
346/477 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelota, koska en usko moiseen. 

Vierailija
347/477 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskovaiset, pääseekö syntiä tehneet taivaaseen, jos he katuvat? Pääseekö taivaaseen murhaajat, poikia väkisin ottaneet papit tai pettäjät, jos he katuvat ja tulevat uskoon? 

Tätä kukaan ns oikein uskova ei ole kyennyt kertomaan. 

Tämähän on koko ilosanoman ydin.  Jeesus on kantanut kaikkien syntien rangaistuksen. Siirtymällä taivaanleiriin kaikki entinen on mennyt ja uusi ihminen syntynyt. Eikä ole mitään kadotustuomiota niille jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.

Eli saatat olla murhaajien, pedofiilien ja vaikkapa putinin kanssa taivaassa. 

Mutta toisaalta helvetissä saatat olla ns. normaalin Matti/Maija ateistin tai kastamattoman kanssa. Joo, tosi vaikeaa valita. 

Niin siis, Hitler, Pol Pot ja vastaavat ovat taivaan ilossa, ja heidän kiduttamansa ja murhaamansa uhrit siellä alakerrassa. Eihän murhaajan katumus uhria henkiin tuo. Ei voi olla Jumalan tahto, että jotkut ihmiset syntyvät uhreiksi ja vielä joutuvat ikuiseen piinaan, vai voiko?

Vierailija
348/477 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tua noi siellä on ainakin lämmin tua noi!

Vierailija
349/477 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa on vähintään 10 000 eri uskontoa.

Kristityt EIVÄT USKO näistä 9999 uskontoon. Kaikella todennäköisyydellä uskot ihan väärään jumalaan ja se oikeasti olemassa oleva tulee olemaan erittäin vihainen kun olet palvonut väärää jumalaa.

Vierailija
350/477 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pelota. Olen ateisti, joka ei usko taivaaseen eikä helvettiin. Olen myös elänyt elämäni erittäin hyvin, joten ateismistani huolimatta täytän kirkkaasti uskovaisten taivaspaikan kriteerit. 

Raamatusta:

15Hän sanoi heille: Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille. 16Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

Ei kiinnosta hevonvittuakaan mitä satukirjasi sanoo. 

Vierailija
351/477 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskovaiset, pääseekö syntiä tehneet taivaaseen, jos he katuvat? Pääseekö taivaaseen murhaajat, poikia väkisin ottaneet papit tai pettäjät, jos he katuvat ja tulevat uskoon? 

Tätä kukaan ns oikein uskova ei ole kyennyt kertomaan. 

Tämähän on koko ilosanoman ydin.  Jeesus on kantanut kaikkien syntien rangaistuksen. Siirtymällä taivaanleiriin kaikki entinen on mennyt ja uusi ihminen syntynyt. Eikä ole mitään kadotustuomiota niille jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.

Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin.

Sinulla ei ole vastausta.

Kyllä minulla itseasiassa on.

Saat vapaasti luulla niin. 

Vierailija
352/477 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Palvo minua tai rankaisen sinua ikuisella kidutuksella"

Vaikka sun jumala olisi olemassa niin en todellakaan hyväksyisi alistumista tuollaisen mielipuolisen olennon edessä.

Vierailija
353/477 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskiksilla monesti niin, että mikä tulee kaukaa ja on mahdollisimman vanhaa, täytyy olla totta.

Esim. "muinainen itämainen viisaus"

"Uusi kemijärveläinen viisaus" taas ei passaa ollenkaan.

Mielikuvien perässä siis juostaan.

pyh.

Vierailija
354/477 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pelota. Olen ateisti, joka ei usko taivaaseen eikä helvettiin. Olen myös elänyt elämäni erittäin hyvin, joten ateismistani huolimatta täytän kirkkaasti uskovaisten taivaspaikan kriteerit. 

Raamatusta:

15Hän sanoi heille: Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille. 16Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

Ei kiinnosta hevonvittuakaan mitä satukirjasi sanoo. 

Tämä lähetyskäsky lienee myöhemmin lisätty Raamattuun, eikä Jeesuksen sanoma.

Vierailija
355/477 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaapa niitä aavikon "viisaita" joiden pykäämästä kirjasta otatte mallia!

Mitä muuta saaneet aikaan kuin sotimista, loputtomiin?

Vierailija
356/477 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesuksen seuraajat eivät usko mihinkään uskontoon, vaan kaikkeuden Luojaan joka on kaiken näkyväisen ja näkymättömän tehnyt. Alkulähde. Se mikä on aina ollut, on totuus itse.

Miksi joku 2000-luvulla kehitetty valhe (esim. mies voi synnyttää) olisi jotenkin todempi, kuin se mikä on ollut maailman aamunkoitosta lähtien? Maailman aamunkoitossa oli mies ja nainen, ei mitään siltä väliltä eikä missään väärässä kehossa.

Tässä keskustelussa on moni jo tuominnut ihan itse itsensä helvetiin sanomalla ettei kiinnossa hevon... tai väittävät mielikutukseksi. Ihmisen dna:ssa on Jumalan allekirjoitus.

Vierailija
357/477 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesuksen seuraajat eivät usko mihinkään uskontoon, vaan kaikkeuden Luojaan joka on kaiken näkyväisen ja näkymättömän tehnyt. Alkulähde. Se mikä on aina ollut, on totuus itse.

Miksi joku 2000-luvulla kehitetty valhe (esim. mies voi synnyttää) olisi jotenkin todempi, kuin se mikä on ollut maailman aamunkoitosta lähtien? Maailman aamunkoitossa oli mies ja nainen, ei mitään siltä väliltä eikä missään väärässä kehossa.

Tässä keskustelussa on moni jo tuominnut ihan itse itsensä helvetiin sanomalla ettei kiinnossa hevon... tai väittävät mielikutukseksi. Ihmisen dna:ssa on Jumalan allekirjoitus.

Miten voi aikuinen ihminen olla noin tyhmä?

Vierailija
358/477 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, kohta 30 vuotta alalla. 

Niinpä niin.

Vierailija
359/477 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän hourulaan verrattuna Helvetti kuulostaa ihanalta. Mites se vitsi menikään? "Jos omistaisin tän paikan ja Helvetin, pistäisin tän paikan vuokralle ja asuisin Helvetissä"?

Vierailija
360/477 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat vapaasti luulla niin. 

En luule, vaan tiedän.