Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miespuolinen kaveri alkaa käyttäytyä etäisemmin?

Vierailija
19.01.2026 |

Käytös muuttui lyhyessä ajassa. Viestikeskustelut lyhenivät ja näkyvä somereagointi loppui. Mitä tapahtui? Teorioita?

Kommentit (101)

Vierailija
61/101 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska teillä on vielä kommunikointiyhteys jäljellä, voit kysyä häneltä, miksi on "hiljaisempi".

Ja sinun pitää itse päättää, oletko valmis pitämään hänet kaverinasi, vaikka hän ei yhtä aktiivinen yhteydenpidossa olekaan kuin ennen.

Todennäköisesti hänellä on jotain uutta elämässä, ja siksi hänellä ei ole yhtä paljon aikaa sinulle kuin ennen.

Vierailija
62/101 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin vaan tietää, että olenko loukannut häntä jotenkin, koska itselläni muuttuu käytös lähinnä tällaisesta syystä yllättäen. Samaa stressiä kokisin hyvästä naispuolisesta kaverista. 

Moni ehdottanut, että kysy suoraan. Voitte olla tyytyväisiä, jos koette tällaisen kysymisen viestitse helppona ja rakentavana. Väärinkäsitysten vaara on valtava. Olen nähnyt lukuisia ihan naisten välisiäkin ryhmäkeskusteluja, joissa selvittäminen vain oahentaa tilannetta. Olen ollut niissä itse sivusta seuraaja, enkä aktiivinen draaman luoja.

Älä syyllistä häntä mistään. Kysy vaikka onko kaikki hyvin. Ei tuollaisesta kukaan suutu.

Kiitos rakentavasta viestistä, tätä voisi koettaa jossain vaiheessa, kun tilaa on annettu selvästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/101 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisia syitä:

Mies löysi toisen naisen

Mies tajusi, ettei mahdollisuuksia romanttiseen suhteeseen ole, ja poistui ystävyysvyöhykkeeltä

Miehelle paljastui että seurustelet

Aloit seurustelemaan

Yhteyden ylläpitäminen oli vain miehen aloitteellisuuden varassa ja hän kyllästyi passiivisuuteesi

Sinusta paljastui miehelle jokin negatiivinen asia

Loukkasit miestä jotenkin

Mies yrittää vetäytymällä herättää huomiosi (ja on näköjään onnistunut)

Vierailija
64/101 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska teillä on vielä kommunikointiyhteys jäljellä, voit kysyä häneltä, miksi on "hiljaisempi".

Ja sinun pitää itse päättää, oletko valmis pitämään hänet kaverinasi, vaikka hän ei yhtä aktiivinen yhteydenpidossa olekaan kuin ennen.

Todennäköisesti hänellä on jotain uutta elämässä, ja siksi hänellä ei ole yhtä paljon aikaa sinulle kuin ennen.

Kiitos, tämäkin oli rakentava viesti. Hienoa, että niitäkin tulee tähän ketjuun.

Vierailija
65/101 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahdollisia syitä:

Mies löysi toisen naisen

Mies tajusi, ettei mahdollisuuksia romanttiseen suhteeseen ole, ja poistui ystävyysvyöhykkeeltä

Miehelle paljastui että seurustelet

Aloit seurustelemaan

Yhteyden ylläpitäminen oli vain miehen aloitteellisuuden varassa ja hän kyllästyi passiivisuuteesi

Sinusta paljastui miehelle jokin negatiivinen asia

Loukkasit miestä jotenkin

Mies yrittää vetäytymällä herättää huomiosi (ja on näköjään onnistunut)

Hyviä pointteja tässäkin.

Vierailija
66/101 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos joku mun (aivan sama minkä sukupuolisista) kavereista rupeasi kyselemään että hei miks sä et enää tykkää mun some-postauksista, tää juttu häiritsee mua niin paljon että menin Vauva-palstalle kyselemään ja angsteilemaan sen sijaan että soitan sulle, aika hätäseen sanoisin että kuule, eiköhän se oo parempi että lopetetaan tää kaveruus tähän 😂

Vierailija
67/101 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee mieleen, että ehkä Ap olet ollut miehen makuun liian tuttavallinen tai olet vaikuttanut innokkaammalta pitämään yhteyttä kuin keskivertokaveri, ja mies on alkanut himmata, kun ei halua sinulta kaveruutta enempää. Mä olen pari kertaa alkanut vähän toppuutella, kun tyyppi, jonka haluan ehdottomasti pitää vain kaverina, on alkanut vaikuttaa yli-innokkaalta. Mutta toki on muitakin vaihtoehtoja, mitä nyt tässä ketjussa on tullut ilmi.

No hän itse alkoi osoittaa enemmän huomiota, ja sitten tämä muutos.

Koikeili josko säkin innostuisit siitä kaveruutta enempään. Et innostunut, joten himmailee. 

Vierailija
68/101 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis jos joku mun (aivan sama minkä sukupuolisista) kavereista rupeasi kyselemään että hei miks sä et enää tykkää mun some-postauksista, tää juttu häiritsee mua niin paljon että menin Vauva-palstalle kyselemään ja angsteilemaan sen sijaan että soitan sulle, aika hätäseen sanoisin että kuule, eiköhän se oo parempi että lopetetaan tää kaveruus tähän 😂

No siksi ei sellaista varmaan kukaan menekään kysymään. Eikä ollut kyse vain siitä vaan koko tyylin muuttumisesta.

Vierailija
69/101 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miespuolinen kaveri on aloittanut seurustelun. 

Jos näin, niin miksei vaikka esittele naistaan kaverilleen?

Koska osa miehistä tai naisista ei välttämättä kerro edes seurustelevansa tai olevansa naimisissa tutustuessa.

Ihastuu sitten tietämättään sellaiseen.

Vierailija
70/101 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko kontrolloida ystäväsi käytöstä? Hän ei saa olla kipeä, väsynyt, kiireinen? Pitää kommentoida, vaikka ei huvita? Aikuiset ihmiset?

Vierailija
71/101 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä esittelisi tyttöystävänsä vanhoille säädöilleen?

Vierailija
72/101 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miespuolinen työkaveri nauroi, että olivat saaneet vaimonsa kanssa yhtäkkiä paljon hääonnitteluja. Vaimo oli päivittänyt puolisonsa näkyviin johonkin someprofiiliinsa, olivat olleet tuossa vaiheessa naimisissa jo n. 20 vuotta. Some ja irl elävät usein ihan omaa elämäänsä. 

Vierailija
73/101 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut kaveruuden perässä vaan muun asian. Arvaatko minkä? 

Vierailija
74/101 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On löytänyt kiinnostavan naisen, joten sinut on siirretty taka-alalle. 

Ja se on ok. Silloinhan pitäisi olla entistä helpompaa kohdella kaverina.

Mutta yleensä se ei ole noin yksinkertaista: jos on ollut jotakin kohtaan romanttisia tunteita, on sen jälkeen hankalaa olla tuon ko. ihmisen seurassa "vain" kaverina.

Vierailija
75/101 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluatko kontrolloida ystäväsi käytöstä? Hän ei saa olla kipeä, väsynyt, kiireinen? Pitää kommentoida, vaikka ei huvita? Aikuiset ihmiset?

No en. Tässä oli kyse yleisestä muutoksesta.

Vierailija
76/101 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä esittelisi tyttöystävänsä vanhoille säädöilleen?

En ole säätö vaan kaveri.

Vierailija
77/101 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi halunnut olla enemmän kuin kaveri.

Mutta löysi pimpin muualta, tämä on aina sama juttu ja tämän jälkeen ei ole enää motivaatiota siihen "kaveruuteen".

Vierailija
78/101 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä onkin esitellyt, irl kavereilleen. Nämä somen lähimmät tuhat "ystävää", eivät välttämättä ole koskaan edes tavanneet. 

Vierailija
79/101 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi seksuaalisen mielenkiinnon kohde on löytynyt. Sitähän se tarkoittaa. Hyvä hänelle.

Vierailija
80/101 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tunne yhtään miestä, joka olisi ruman naisen kaveri, jostain syystä kaikki ovat "ihan vaan kavereita" aina niiden kauniiden naisten kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän