Miksi miespuolinen kaveri alkaa käyttäytyä etäisemmin?
Käytös muuttui lyhyessä ajassa. Viestikeskustelut lyhenivät ja näkyvä somereagointi loppui. Mitä tapahtui? Teorioita?
Kommentit (101)
Mulle opetettiin jo nuorena, että se mitä et naiselta saa "heti", et saa koskaan.
Olen tätä seurannut ja tarkkaillut ja huomannut, että tuo on 100% totuus.
Opetus on siis, älä ole se säälittävä roikkuja, kasvata selkäranka ja kunnioita itseäsi.
Vierailija kirjoitti:
Mulle opetettiin jo nuorena, että se mitä et naiselta saa "heti", et saa koskaan.
Olen tätä seurannut ja tarkkaillut ja huomannut, että tuo on 100% totuus.
Opetus on siis, älä ole se säälittävä roikkuja, kasvata selkäranka ja kunnioita itseäsi.
Ja näin se voikin olla, kun kyse on deittailusta.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin vaan tietää, että olenko loukannut häntä jotenkin, koska itselläni muuttuu käytös lähinnä tällaisesta syystä yllättäen. Samaa stressiä kokisin hyvästä naispuolisesta kaverista.
Moni ehdottanut, että kysy suoraan. Voitte olla tyytyväisiä, jos koette tällaisen kysymisen viestitse helppona ja rakentavana. Väärinkäsitysten vaara on valtava. Olen nähnyt lukuisia ihan naisten välisiäkin ryhmäkeskusteluja, joissa selvittäminen vain oahentaa tilannetta. Olen ollut niissä itse sivusta seuraaja, enkä aktiivinen draaman luoja.
Ei viestillä vaan soittamalla. Viesteissä väärinkäsityksen vaara on ilmeinen. Viestit eivät ole vuorovaikutusta vaan tiedonsiirtoa. Aikuiset ihmiset puhuvat tällaiset asiat halki kasvotusten tai puhelimessa, jos tapaaminen ei ole mahdollinen.
Eikö myös nätti naispuolinen kaveri edistä sitä, että se uusi seurustelukumppanikin skarppaa, eikä heittäydy lepäilemään pieruverkkareissa sohvalle kun on saanut jonkun suhteseen?
Myöskin fiksu nainen hankkiutuu tämän naisen kaveriksi itsekin, eikä kyräile.
Multa kaikkosivat miespuoliset kaverit kun erosin pari vuotta sitten. Ennen saatoimme käydä rennosti lounaalla tai yksillä, vaihtaa kuulumisia, jne. Nykyään heistä ei kuulu mitään. Olenko nyt sinkkuna jotenkin pelottava, mitä he oikein kuvittelevat?
Vierailija kirjoitti:
Multa kaikkosivat miespuoliset kaverit kun erosin pari vuotta sitten. Ennen saatoimme käydä rennosti lounaalla tai yksillä, vaihtaa kuulumisia, jne. Nykyään heistä ei kuulu mitään. Olenko nyt sinkkuna jotenkin pelottava, mitä he oikein kuvittelevat?
Outoa tuokin. Ehkä siipat kieltävät tapaamasta sinkkunaista?
Oma statukseni ei ole muuttunut, joten sekään ei selitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi halunnut olla enemmän kuin kaveri.
Tiesi alunperin tilanteeni, ja lisäksi käsitin hänen etsivän vähän erilaista naista (nuorempaa), mutta tämäkin vaihtoehto on käynyt mielessä.
Voi olla että huomasi kiinnostuvansa sinusta.
Toisaalta voi olla että koska etsii itselleen naista niin naispuoliset kaverit ovat rasite. Aivan samoin kuin miespuoliset kaverit ovat rasite naiselle joka etsii miestä.
Tämä voi olla selitys tämän miehen käytökseen, mutta älkää nyt nuoret miehet vaan ajatelko näin että naisystävät olisivat rasite, jos etsii kumppania. Päinvastoin! Naispuoliset ystävät parantavat mahdollisuuksia pariutua.Jos miehellä on naispuolisia ystäviä, mies oppii keskustelemaan sellaisi
Kyllä! Mies jolla on naispuolisia(kin) kavereita, on todennäköisesti parempi tyyppi kuin mies joka viettää kaiken aikansa vain miesten kanssa, koska suhtautuu naiseen kuin ihmiseen, ei objektiin tai kodinkoneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miespuolinen kaveri on aloittanut seurustelun.
Jos näin, niin miksei vaikka esittele naistaan kaverilleen?
Jos seurustelu on alussa niin miksi pitäisi esitellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos seurustelu on alussa niin miksi pitäisi esitellä?
No jos se on alussa, niin miksi uhrata kaverisuhteita sen takia?
Vierailija kirjoitti:
Siis jos joku mun (aivan sama minkä sukupuolisista) kavereista rupeasi kyselemään että hei miks sä et enää tykkää mun some-postauksista, tää juttu häiritsee mua niin paljon että menin Vauva-palstalle kyselemään ja angsteilemaan sen sijaan että soitan sulle, aika hätäseen sanoisin että kuule, eiköhän se oo parempi että lopetetaan tää kaveruus tähän 😂
Asioita voi kysyä niin monella tavalla. Jos tuon sijaan kysyisikin että:
Moi! En tiedä tulkitsenko väärin, mutta oot ollut jotenkin normaalia vaisumpi hiljattain. Onko kaikki kunnossa? Onko jotain missä mä voisin auttaa? Olisi kiva nähdä ja vaihtaa kuulumiset. Mentäiskö vaikka kahville viikonloppuna?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis jos joku mun (aivan sama minkä sukupuolisista) kavereista rupeasi kyselemään että hei miks sä et enää tykkää mun some-postauksista, tää juttu häiritsee mua niin paljon että menin Vauva-palstalle kyselemään ja angsteilemaan sen sijaan että soitan sulle, aika hätäseen sanoisin että kuule, eiköhän se oo parempi että lopetetaan tää kaveruus tähän 😂
Asioita voi kysyä niin monella tavalla. Jos tuon sijaan kysyisikin että:Moi! En tiedä tulkitsenko väärin, mutta oot ollut jotenkin normaalia vaisumpi hiljattain. Onko kaikki kunnossa? Onko jotain missä mä voisin auttaa? Olisi kiva nähdä ja vaihtaa kuulumiset. Mentäiskö vaikka kahville viikonloppuna?
Tämä oli hyvä, kiitos.
Sellasia he ovat, kun et annakaan. Eivät miehet osaa olla kavereita. He joko haluavat olla sinkkuja joilla on antelias ystävätär. Tai sitten haluavat seurustella.
Mies on siis sinkku?
Selitys= Hän on löytänyt naisen ja viestittelee sen kanssa nyt eniten. Aiemmin sinä olet riittänyt seuraksi. Hyvään ystävyyssuhteeseen kuuluu myös oman tilan saaminen. Ystävyys ei katkea vähän pidempään hiljaiseloon.
Vierailija kirjoitti:
On löytänyt kiinnostavan naisen, joten sinut on siirretty taka-alalle.
No sitten kun suhde syvenee tämän kiinnostavan naisen kanssa ja olisi aika tutustua kavereihin, kuuluu vaan heinäsirkkojen siritystä. Naisen mielestä ei ole kiinnostavaa tavata vain Makea ja Peraa, vaan kaveripiiri jonka kanssa voi mahdollisesti viettää vaikka mukavia iltamia, ja yleensä näitä mahdollistaa naiset.
Vierailija kirjoitti:
"Näinkö? Yleensähän monet naiset kiinnostuvat miehistä, joilla on jo naisseuraa."
"Naisseuraa" ei ole se että kelpaa nippa nappa jonkun naisen frend zonelle. Ennemminkin kuvaa että tuntee muutamia naisia joille ei kelpaa.
Tämä selkeästi miehen kommentti. Itse naisena arvostan miehessä sitä että hänellä on hyviä, pitkiä ystävyyssuhteita. Jos katkoo välit ystäviin joka seurustelun alussa, tulee olo että suhtautuu kavereihin kertakäyttötavarana ja hyödykkeenä, eikä ihmisenä niinkuin yleensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajusi, että vaikka annoit ymmärtää muuta, haluat vain saada huomiota.
Halusin olla kaveri samanhenkisen tyypin kanssa. Eniten ihmetyttää se, että muutos tapahtui niin nopeasti, enkä tiedä tehneeni mitään.
Löysi naisen ja haluaa keskittyä siihen.
Huomaa, että haluaa sulta muutakin kuin kaveruutta ja kun et vastaa näihin tarpeisiin, niin ei kiinnosta/toimi se kaveruuskaan.
Jompi kumpi tai molemmat.
Kolmas vaihtoehto:
Totesi että tää ap ei olekaan sellainen ihminen jonka kanssa haluaa olla edes kaveri ja yrittää hankkiutua siististi eroon rasitteesta, ilman että joutuu käymään ärsyttävän, perinaisellisen keskustelun siitä miksi ei enää tykkää turhista postauksista some
Niin. Mulla oli yksi naispuolinen kaveri, joka siirtyi poliittisesti äärivasemmalle. En yksinkertaisesti jaksa sitä settiä enää kun kaikki pitää selittää jonkun intersektionaalisen woke valtarakennehimmelin kautta. Voi sitä Palestiina-aktivismin määrää. En vaan ole jaksanut enää pitää yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Miespuolinen työkaveri nauroi, että olivat saaneet vaimonsa kanssa yhtäkkiä paljon hääonnitteluja. Vaimo oli päivittänyt puolisonsa näkyviin johonkin someprofiiliinsa, olivat olleet tuossa vaiheessa naimisissa jo n. 20 vuotta. Some ja irl elävät usein ihan omaa elämäänsä.
Tämä vain kuvaa sitä, miten huonosti ne somekontaktit ovat kontaktiensa elämästä (käytin tarkoituksellisesti termiä kontakti kaverin sijaan).
Kollegalle kävi vähän samoin LinkedInissä. Firman nimi muuttui ja päivitti sen tietoihin, mistä meni feediin joku päivitys. Rooli, titteli, tehtävät pysyi ihan samoina. Sai kuitenkin valtavat määrät onnitteluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä esittelisi tyttöystävänsä vanhoille säädöilleen?
En ole säätö vaan kaveri.
Kaveri eli säätö, josta ei tullut panoa eikä tyttöystävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä esittelisi tyttöystävänsä vanhoille säädöilleen?
En ole säätö vaan kaveri.
Kaveri eli säätö, josta ei tullut panoa eikä tyttöystävää.
No tuollalailla puhuva ei tule kumpaakaan saamaankaan.
Tämä voi olla selitys tämän miehen käytökseen, mutta älkää nyt nuoret miehet vaan ajatelko näin että naisystävät olisivat rasite, jos etsii kumppania. Päinvastoin! Naispuoliset ystävät parantavat mahdollisuuksia pariutua.
Jos miehellä on naispuolisia ystäviä, mies oppii keskustelemaan sellaisista asioista ja sellaisella tavalla, josta naiset pitävät. Olet paremmin sisällä naisten ajatusmaailmassa. Siitä on hyötyä, kun keskustelet potentiaalisen kumppanin kanssa.
Naisystävän kautta tapaat enemmän naisia ja he ovat lähtökohtaisesti halukkaita keskustelemaan kanssasi. Kaverin kaverien kaverit jne. ovat kaikki ulottuvillasi kotibileissä ja heitä on helpompi lähestyä kuin jotain naista, ketä et ole koskaan tavannut.
Naisseurassa esiintyminen ikään kuin validoi sinut ja nostaa arvoasi muiden naisten silmissä. Naisseurueessa olet naisten mielestä kiinnostavampi kuin poikaporukassa.