Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi miespuolinen kaveri alkaa käyttäytyä etäisemmin?

Vierailija
19.01.2026 |

Käytös muuttui lyhyessä ajassa. Viestikeskustelut lyhenivät ja näkyvä somereagointi loppui. Mitä tapahtui? Teorioita?

Kommentit (144)

Vierailija
101/144 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle opetettiin jo nuorena, että se mitä et naiselta saa "heti", et saa koskaan.

Olen tätä seurannut ja tarkkaillut ja huomannut, että tuo on 100% totuus.

Opetus on siis, älä ole se säälittävä roikkuja, kasvata selkäranka ja kunnioita itseäsi.

Ja mitähän siltä kaverilta pitäisi saada? Eihän noin ajatteleva voi olla kenenkään kaveri, ei edes miesten.

Vierailija
102/144 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis jos joku mun (aivan sama minkä sukupuolisista) kavereista rupeasi kyselemään että hei miks sä et enää tykkää mun some-postauksista, tää juttu häiritsee mua niin paljon että menin Vauva-palstalle kyselemään ja angsteilemaan sen sijaan että soitan sulle, aika hätäseen sanoisin että kuule, eiköhän se oo parempi että lopetetaan tää kaveruus tähän 😂

Asioita voi kysyä niin monella tavalla. Jos tuon sijaan kysyisikin että:

Moi! En tiedä tulkitsenko väärin, mutta oot ollut jotenkin normaalia vaisumpi hiljattain. Onko kaikki kunnossa? Onko jotain missä mä voisin auttaa? Olisi kiva nähdä ja vaihtaa kuulumiset. Mentäiskö vaikka kahville viikonloppuna?

Voi sitä mieskaveri-reppanaa, jos on yrittänyt ottaa kohteliasta etäisyyttä tästä ap.sta ja joka sitten alkaa piirittää ja ansoittaa tälläsellä viestillä. Etenkin jos on persoona jolle on vaikea sanoa suoraan miten asiat on esim. "en halua jatkaa kaveruutta sun kanssa".

Kaveruus ja ystävyys kuitenkin on kaksi eri asiaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/144 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis jos joku mun (aivan sama minkä sukupuolisista) kavereista rupeasi kyselemään että hei miks sä et enää tykkää mun some-postauksista, tää juttu häiritsee mua niin paljon että menin Vauva-palstalle kyselemään ja angsteilemaan sen sijaan että soitan sulle, aika hätäseen sanoisin että kuule, eiköhän se oo parempi että lopetetaan tää kaveruus tähän 😂

Moi! En tiedä tulkitsenko väärin, mutta oot ollut jotenkin normaalia vaisumpi hiljattain. Onko kaikki kunnossa? Onko jotain missä mä voisin auttaa? Olisi kiva nähdä ja vaihtaa kuulumiset. Mentäiskö vaikka kahville viikonloppuna?

Voi sitä mieskaveri-reppanaa, jos on yrittänyt ottaa kohteliasta etäisyyttä tästä ap.sta ja joka sitten alkaa piirit

Ystävyys kyllä oikeampi sana.

Vierailija
104/144 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa sinulle nyt tilaa käydä eri miehiä läpi. Odottaa ihan rauhassa, säästäen itseään sinua varten ja sitä hetkeä kun silmäsi aukeavat ja huomaat että hänestä saat parhaan aviomiehen ja isän lapsillesi. Sitten hän on heti valmis antamaan sinulle kaiken mitä tarvitset.

Vierailija
105/144 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaa sinulle nyt tilaa käydä eri miehiä läpi. Odottaa ihan rauhassa, säästäen itseään sinua varten ja sitä hetkeä kun silmäsi aukeavat ja huomaat että hänestä saat parhaan aviomiehen ja isän lapsillesi. Sitten hän on heti valmis antamaan sinulle kaiken mitä tarvitset.

Hyi helvetti miten creepy. Mut saa vain mies joka tekee selväksi että haluaa mut, ei sellainen joka iskee väliin heikolla hetkellä ja ennen sitä teeskentelee muuta. Jos tämä stalkkeri oikeasti haluaisi tämän naisen, miksei tee asialle heti jotain?

Vierailija
106/144 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi helvetti miten creepy. Mut saa vain mies joka tekee selväksi että haluaa mut, ei sellainen joka iskee väliin heikolla hetkellä ja ennen sitä teeskentelee muuta. Jos tämä stalkkeri oikeasti haluaisi tämän naisen, miksei tee asialle heti jotain?

Koska ap seukkaa ja on seukannut koko ajan. Mies on siis odottanut vuoroaan kaverivyöhykkeellä, mutta ilmeisesti nyt kyllästynyt odottamaan tai sitten löytänyt jonkun toisen naisen.

Vierailija
107/144 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No enemmän tää ap vaikuttaa stalkkaajalta näitten juttujensa perusteella. 

Vierailija
108/144 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla. Minä ainakin otin etäisyyttä yhteen kaverinaiseen joka vain lisäsi yhteydenpitoa koko ajan, alkoi laitella kaikenlaisia tyhjänpäiväisiä viestejä pitkin iltaa ja kysellä ties mitä kahdenkeskisiä tapaamisia. Minulla kuitenkin on vaimo ja lapsia ja haluan olla perheen kanssa rauhassa, eikä vaimokaan tietenkään tykkää tuollaisesta pommituksesta, en itsekään tykkäisi jos joku mies koko ajan olisi vaimon kimpussa tuolla tavalla.

Vierailija
109/144 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi sitä mieskaveri-reppanaa, jos on yrittänyt ottaa kohteliasta etäisyyttä tästä ap.sta ja joka sitten alkaa piirit

Minusta feidaaminen tai ghostaus eivät ole kohtelias tapa toimia. Tuo viesti on siitä hyvä, että:

1. Siinä tuodaan ilmi havainto, jonka ap on tehnyt ja tiedustellaan varovaisesti sen syytä.

2. Siitä käy ilmi että kysymyksen taustalla on huoli toisen hyvinvoinnista. Viesti ei ole syyttävä.

3. Viesti on kädenojennus toisen suuntaan. Jos hän haluaa ylläpitää yhteyttä, hän tarttuu kahvikutsuun tai ehdottaa toista aikaa. 

Jos taas ei halua ylläpitää yhteyttä, voi vastata lyhyesti esim. että kaikki hyvin, en valitettavasti ehdi nyt kahville.

Tästä ap osaa lukea, ettei hänen ehdotuksensa saa vastakaikua ja jättää tyypin rauhaan.

Vierailija
110/144 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nykypäivän ystävyys/kaveruus jotain somealustojen tykkäysten ja kommenttien laskemista? 

Seurustellakin voi, vaikka ei ole koskaan irl tavannut seurustelukumppaniaan. Nykyaika on omituista 🥴

Vierailija
111/144 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä me voidaan se tietää? Kysy siltä. Ei me mitään ennustajaeukkoja täällä kuitenkaan olla. 

Tää kysymys oli ehkäpä enemmän miehille kuin eukoille...

Kuvitteleeko joku kaikkien miesten olevan jonkinlaisia kopioita toisistaan ja tietävän miksi joku käyttäytyy jollain tavoin? Naisiakin on kovin monenlaisia. 

Vierailija
112/144 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miespuolinen kaveri on aloittanut seurustelun. 

Jos näin, niin miksei vaikka esittele naistaan kaverilleen?

Miksi ihmeessä esittelisi tyttöystävänsä vanhoille säädöilleen?

En ole säätö vaan kaveri.

Kaveri eli säätö, josta ei tullut panoa eikä tyttöystävää.

No tuollalailla puhuva ei tule kumpaakaan saamaankaan.

Eli kehotat valehteluun totuuden sijaan?

Vierailija
113/144 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on luultavasti ollut hyvin erilainen näkemys keskinäisen suhteenne tilasta. Sinusta olitte hyviä ystäviä, joilla synkkasi, ja miehen mielestä olitte hädin tuskin kavereita. Hän keskusteli (tapasitteko juurikaan edes vai vain viestittelitte?) kanssasi siksi, ettei hänellä ollut sillä hetkellä parempakaan tekemistä ja olit ihan ok seuraa. Nyt hän on löytänyt mielenkiintoisempaa seuraa (mahdollisen tyttöystävän), ja koska et ole hänelle kovinkaan tärkeä, on helppo lopettaa aikaa vievä viestittely ja turhanpäiväinen kuvien tykkäily. 

Jos jonkun kanssa tulee juttuun, ei kuitenkaan kannata olettaa, että olisitte parhaimpia kavereita. Jos kyselet ystävyytenne tilaa, saat vastaukseksi sen, mitä toinen kuvittelee sinun haluavan kuulla. Vertaa kanssakäymistänne muihin ystäviisi. Näettekö koskaan vain jutellaksenne, käyttekö yhdessä missään, teettekö mitään yhdessä, voitteko soitella toisillenne muuten vain, molemmat eikä vain toinen? Jos yhteytenne perustuu someen, viesteihin tai muiden läsnäoloon, et luultavasti ole hänelle tuttavaa kummempi, vaikka itse muuta kuvittelet.

Vierailija
114/144 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet eivät ala kavereiksi. 
Hänen kiinnostuksensa sinua kohtaan lopahti tai hän vain lopetti piirittämisen, kun toinen kiinnostavampi osui kohdalle. Ehkei vain ole enää aikaa tai kiinnostusta sinuun. 

Vierailija
115/144 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä on luultavasti ollut hyvin erilainen näkemys keskinäisen suhteenne tilasta. Sinusta olitte hyviä ystäviä, joilla synkkasi, ja miehen mielestä olitte hädin tuskin kavereita. Hän keskusteli (tapasitteko juurikaan edes vai vain viestittelitte?) kanssasi siksi, ettei hänellä ollut sillä hetkellä parempakaan tekemistä ja olit ihan ok seuraa. Nyt hän on löytänyt mielenkiintoisempaa seuraa (mahdollisen tyttöystävän), ja koska et ole hänelle kovinkaan tärkeä, on helppo lopettaa aikaa vievä viestittely ja turhanpäiväinen kuvien tykkäily. 

Jos jonkun kanssa tulee juttuun, ei kuitenkaan kannata olettaa, että olisitte parhaimpia kavereita. Jos kyselet ystävyytenne tilaa, saat vastaukseksi sen, mitä toinen kuvittelee sinun haluavan kuulla. Vertaa kanssakäymistänne muihin ystäviisi. Näettekö koskaan vain jutellaksenne, käyttekö yhdessä missään, teettekö mitään yhdessä, voitteko soitella toisillenne muuten vain, molemmat ei

No tilanne on erilainen mitä tässä esitetään.

Vierailija
116/144 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu hirveän surulliselta tämä ajatus, ettei miehen ja naisen välillä voisi vallita ystävyys. Varmasti siinä helposti on kemiaa, mutta eikö sen voi antaa olla jos toinen/molemmat ovat varattuja? Eikö kemiasta voi nauttia muiden yhdistävien asioiden lisäksi ilman, että sen tarvitsee jotaa mihinkään?

Tässä keskustelussa tulee sellainen kuva, että nainen on aina miehelle vain potentiaalinen p..o tai pariutymiskumppani, ja jos käy ilmi ettei kumpikaan onnistu, niin heippa.

Vierailija
117/144 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko nykypäivän ystävyys/kaveruus jotain somealustojen tykkäysten ja kommenttien laskemista? 

Seurustellakin voi, vaikka ei ole koskaan irl tavannut seurustelukumppaniaan. Nykyaika on omituista 🥴

No sitähän se monilla on. Kavereita nähdään harvoin ja silloin kun nähdään, kaikki näpräävät kännyköitään. Some antaa harhaanjohtavan kuvan läheisyydestä ja siitä, että tuntisi henkilön.

Vierailija
118/144 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytänyt uuden naisystävän, joka mustasukkaista sorttia.

Vierailija
119/144 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkää ahdistelu syytettä. Miesten ei kannata naisia lähestyä nykyään. Naiset pitää antaa kkirjallinen todistus kahden todistajan kera että mies saa lähestyä naista.

Vierailija
120/144 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko niin hieno juttu käynnissä että beta orbiter alkaa kasvaa lopulta mieheksi?

Maailma on sitä parempi mitä vähemmän täällä on sinun kaltaisiasi huomionhakuisia tyrkkyjä hännysteleviä miehiä. 

Olen iloinen jos maailmassa on yksi beta orbiter vähemmän ehkä hänellä on nyt ensimmäistä kertaa mahdollista saada elämäänsä nainen joka hänestä oikeasti välittää eikä vain "kaverina" käytä hyväksi