Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkästä salasuhteesta selvinneitä?

Vierailija
19.01.2026 |

Löytyykö täältä pitkästä salasuhteesta selvinneitä? Haluaisin kuulla teidän tarinoita. Netistä kun etsii, niin pääasiassa pettämiset ovat olleet muutamasta kerrasta muutamaan vuoteen. Miehelläni oli 8 vuoden salasuhde ja päätimme jatkaa yhdessä. Kaipaisin muiden samassa tilanteessa olevien/olleiden kokemuksia ja vertaistukea.

Kommentit (621)

Vierailija
81/621 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin tässä elämässä mokaillut isostikin. Joskus ollut luotettava, joskus vähemmän luotettava. Oikeasti se vaatii vuosien työn, että ihminen kykenee muuttamaan tällaisia huonoja tapojaan. Se työ pitää tehdä pääosin yksin tai jonkun terapeutin kanssa. Mies ei yhdessä yössä muutu luotettavaksi jos on ensin valehdellut 8 vuotta. Todennäköisin vaihtoehto on, että on epäluotettava lopun elämäänsä. Muutos VOISI olla mahdollinen jos mies olisi jäänyt kokonaan yksin ja joutunut oikeasti kohtaamaan tekojensa seuraukset. Silloinkin muutos olisi vaikeaa. Nyt ei ole joutunut kohtaamaan yhtään mitään, kun ap läheisriippuvaisena on laput silmillä. Järki käteen. Elämä ei lopu siihen, kun ero tulee. 

Siis tämä että henkilö on kutonut 8 vuotta valheiden verkkoa, paikannut aukkoja uusilla valheilla. Se on melkoinen määrä valehtelua. Valheet ja salailu erka

Mies on paitsi surutta valehdellut niin on myös 8 vuotta pysynyt perässä omissa valheissaan, aika omistautunutta. mitähän kaikkea muuta on esittänyt? Ihan oman turvallisuuden vuoksi ap:n kannattaisi lähteä, Ei ole normaali mies

Vierailija
82/621 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritin jatkaa, mutta lopulta tajusin että on ajatuksia ja tunteita joista en pääse vuosissakaan eroon. Ja niille oli perusteet. Jälkikäteen tuntuu jopa vähän käsittämättömältä että yritin jatkaa. Tilanteen todellisen laidan tajuaminen vaati silti muutamia pysäyttäviä ja havahduttavia hetkiä, sillä halu kulkea laput silmillä oli vahva.

Voitko selittää miksi? Ihan aidosti kiinnostaa. En ole ikinä onnistunut ymmärtämään, että miksi joku haluaa mieluummin elää valheessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/621 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin nuorena (ja typeränä) salasuhteessa toisena naisena, josta puolet salassa ja puolet paljastumisen jälkeen (edelleen ja uudestaan salassa). Vaimo oli siis siinä luulossa että suhde oli ohi. Mies hyvitteli parhaansa mukaan, matkustelivat ja ostivat talon. Vedätti se mies minuakin, sillä lapsensa ehti täyttää viisi kuukautta, ennen kuin siitä kuulin. Siinä vaiheessa dumppasin miehen. Perään hän itkee vieläkin, monen vuoden jälkeen.

Toivottavasti olet sittemmin hankkinut moraalin, selkärankaa ja empatiakyvyn. Pakko olla aika vahvoja narsistisia piirteitä, jos voi hyvällä omallatunnolla tehdä tuollaista toiselle.

Vierailija
84/621 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritin jatkaa, mutta lopulta tajusin että on ajatuksia ja tunteita joista en pääse vuosissakaan eroon. Ja niille oli perusteet. Jälkikäteen tuntuu jopa vähän käsittämättömältä että yritin jatkaa. Tilanteen todellisen laidan tajuaminen vaati silti muutamia pysäyttäviä ja havahduttavia hetkiä, sillä halu kulkea laput silmillä oli vahva.

Voitko selittää miksi? Ihan aidosti kiinnostaa. En ole ikinä onnistunut ymmärtämään, että miksi joku haluaa mieluummin elää valheessa.

Tiedän pari tapausta, vuosikymmenien pettäminen. Vaimot hyväksyneet, kaiken. Haluavat jatkaa, ensisijaisesti rahan ja statuksen takia. Tämä on totta vaikka ap voi olla provo.

Vierailija
85/621 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on harhaista settiä. Ap yrittää rakentaa jotain rakkaustarinaa sen pohjalle, että sitä on kustu silmään 8 vuotta. Kyllä kyllä, kompulsiivisen valehtelijan varaan se elämä kannattaakin perustaa.

Hanki ap ammattiapua. Olet selvästi sen tarpeessa.

Vierailija
86/621 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luita poikki ja muutama murtuma tikkejä 34 selvitty niukin naukin 

Vierailija
87/621 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt on harhaista settiä. Ap yrittää rakentaa jotain rakkaustarinaa sen pohjalle, että sitä on kustu silmään 8 vuotta. Kyllä kyllä, kompulsiivisen valehtelijan varaan se elämä kannattaakin perustaa.

Hanki ap ammattiapua. Olet selvästi sen tarpeessa.

Joo ei mikään ihmissuhde selviä aidosti tuollaisesta. Toki on näitä tapauksia, joissa kuitenkin päätetään jatkaa yhdessä joistain anteeksi nyt vain typeristä syistä. Kyseessä on silloin vain yhteinen sopimus, mutta ei intiimi parisuhde. 

Vierailija
88/621 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin että salasuhde on ollut itsellä. Siitä on varmasti selvinnyt monikin. Omani kesti lähes 12 vuotta, kunnes toinen osapuoli muutti ulkomaille. Siitäkin on jo pitkälti toistakymmentä vuotta, enkä uutta salasuhdetta haikaile.

Ja kun joku mutrusuu aina selittää, miten niistä kyllä aina jää kiinni ja asia vaivaa ja soimaa ikuisesti ja diibadaaba, niin sovitaan vaikka niin. Voit pitää asenteesi, jos se pitää sinut onnellisena.

Tällaiset tyypit ei ansaitsisi parisuhdetta. 

Vierailija
89/621 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettäminen ja pettäjien jyrkkä tuomitseminen on monen palstalaisen lemppariaihe. Pettäjät ovat ihan alinta kastia ja heidät kaikki pitäisi viedä saunan taakse. Pettämisestä ei voi mitenkään toipua. Jos olet eri mieltä sinut lynkataan tällä palstalla. Minulla oli salasuhde 10 vuotta sitten. En jäänyt kiinni vaan kerroin siitä itse puolisolle. Ei erottu vaan rakennettiin suhde uudestaan. Se vaati perusteellista keskustelua ja avautumista molemmilta sekä kärsivällisyyttä. Sen jälkeen on mennyt paremmin kuin koskaan. Pettämisestä voi ihan aidosti selvitä.

Niin voi, ja onkin ärsyttävää, miten mustavalkoisia näkemyksiä täällä esitetään ja  väitetään, että joka ikinen mies, joka ikinen nainen ja joka ikinen liitto ovat kaikki samanlaisia. 

Vierailija
90/621 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jo osani tehnyt totuuden puolesta yksityiskohtiin menemättä. Jotkut haluavat kai mielummin elää valheessa. 

Itse elät valheessa. Uskottelet itsellesi, että vaimo tietää miehen YHÄ haikailevan sinua. 

Ei minun ja sen miehen välinen side katkea koskaan. Se ei tarkoita, että suhde enää ikinä jatkuisi. En minä lähde vaimolle julistamaan tuon siteen laatua tai vahvuutta, kun he ovat kerran päättäneet jatkaa yhdessä. Miehellä on aika ajoin heikkoja hetkiä, jolloin hän tulee kyselemään minua. Nainen on ihan riittävän älykäs tietääkseen jo kenen kanssa hän on naimisissa. 

Miten voit olla varma että oot ton ukkomiehen ainoa sidechick?

Ehkäpä on jo vaihtanut sut parempaan? 

<

Meidän juttu sellaisena kuin se oli on jo historiaa. Mutta tiedän, ettei hänellä ole ollut samanlaista kenenkään muun kanssa. On voinut olla suhteita muitakin. Olen riittävän kauan elänyt ja riittävästi ihmisiä tavannut, että tiedän mikä on erilaista. Luemme toistemme ajatuksia ja tunnemme toisten energioita välimatkankin päästä. Näämme toisistamme unia jos toisen elämässä on meneillään jotain isoa. En ole kokenut vastaavaa kenenkään muun kanssa. 

Tässä hyvä esimerkki siitä, kuinka kakkonen elää miehen validaatiosta ja kuvittelee olevansa se kaikkein paras, kaivatuin ja rakastetuin. Nämä on pick me girlejä pahimmillaan. Puistattavaa. 

Vierailija
91/621 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itsellä ollut kaksi 8kk:n mittaista sivusuhdetta ja yksi 4kk kestänyt. Ihan hyvin niistä selvisin. Miehelle olen kertonut ainoastaan toisesta 8kk kestäneestä. 

Mies puolestaan jäänyt kiinni yhdestä 8kk kestäneestä sivusuhteesta. 

Kyllä kaikesta selviää, jos haluaa. Parisuhde on muutakin kuin seksiä.

Vierailija
92/621 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvisin eroamalla ihan hyvin 

Vierailija
93/621 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Ei tuosta voi selvitä mitenkään. Miehesi on sinulle päin naamaa valehdellut 8-vuotta. Ei hän sinusta välitä, jos kerta on valmis valehtelemaan ja pettämään sinua noin kauan aikaa. Jos hän on tehnyt sitä sinulle melkein kymmenen vuotta, niin hän tulee tekemään sen sinulle uudelleen, nyt todennäköisesti osaa vain valehdella ja piilotella sen paremmin. Miksi et rakasta itseäsi tuota enempää?

Melkein se lehmäkin lentää.

Vierailija
94/621 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tykkää jännityksestä ja se toinen nainen tykkää jännityksestä. Rakkaudella ei siinä ole mitään tekemistä vaan yhteisellä petturuudella ja juonittelulla, josta saadaan isot kiksit. 

Itsetunnoton hölmö joka tuollaisen anteeksi antaa ja jää odpttamaan seuraavaa pettämistä. 8 vuotta, ei jum al auta! Se on pitkä aika puhua pskaa, juonitella, valehdella. Petturimies luiskaan. 

Petturi saakoon petturin ja uskollinen saakoon uskollisen. 

Tosin eihän se enää ole jännää kun luvalla petturit voivat sitten kihnuttaa. Lopahtaahan se jännitys kun ei ole enää kilpailua eikä juonittelua mukana eikä kukaan pahoita mieltään. Tämä pettäjätyyppi ja sidechick on hyvin ilkeä ja pahansuopa ihmistyyppi. He nauttivat petetyn satuttamisesta. Vaikka yrittävätkin muuta väittää. Jotkut nyt vaan on petollisia ihmisiä, joille asioita "vaan tapahtuu" (kuten että ukkomuehen syliin nyt vaan satutaan putoamaan) ihan kun eivät itse valitsisi niitä itsekkäitä tekojaan muista piittaamatta. Onneksi pettäjillekin on olemassa karma. 

Vierailija
95/621 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut ketjua. Tulee vaan huono olo. Vastaan silti. Me selvittiin vajaan neljän vuoden sivusuhteesta. 

Olen itse fiksu, ihan siedettävän näköinen, koulutettu nainen. Ottajia varmaan olisi ollut jos olisin siinä neljän kympin hujakoilla lähtenyt sinkkuna jatkaa elämää. Ja mikä tärkeintä, en olisi tarvinnut välttämättä ketään, elämä on silti mielestäni parempaa kun sen voi jakaa toisen kanssa. 

No jaettiin sitten ne huonot vuodet kun mies kertoi tilanteesta. Ja minä en tiennyt, toki sen, että joku on pielessä, mutta mies sanoi, että on masentunut ja stressaantunut. Eli tuli puskista kaikki.

Lyhyesti tähän päivään. Paljon oli nieltävä, kestettävä ja surtava. Erityisesti surtava, molempien. Se meidän siihenastinen elämä oli haudattava ja aloitettava uusina ihmisinä. Nyt olen sitä mieltä, että hyvä juttu tuo viimeinen lause, olimme tavanneet nuorina ja kasvaneet sitä seuraavina vuosikymmeninä.Oli hyvä tavata aikuinen puoliso ja miettiä, miten me kaksi aikuista haluamme elämäämme elää. 

Nyt aikuiset lapset on jo poissa ja elämä ja parisuhde on parempi kuin varmaan koskaan. Ei tullut tyhjän pesän oireilua, sen ihmettelyä kuka tuo toinen on. 

Eli eteenpäin vaan jos pää kestää ja riittää rakkautta.

Vierailija
96/621 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lukenut ketjua. Tulee vaan huono olo. Vastaan silti. Me selvittiin vajaan neljän vuoden sivusuhteesta. 

Olen itse fiksu, ihan siedettävän näköinen, koulutettu nainen. Ottajia varmaan olisi ollut jos olisin siinä neljän kympin hujakoilla lähtenyt sinkkuna jatkaa elämää. Ja mikä tärkeintä, en olisi tarvinnut välttämättä ketään, elämä on silti mielestäni parempaa kun sen voi jakaa toisen kanssa. 

No jaettiin sitten ne huonot vuodet kun mies kertoi tilanteesta. Ja minä en tiennyt, toki sen, että joku on pielessä, mutta mies sanoi, että on masentunut ja stressaantunut. Eli tuli puskista kaikki.

Lyhyesti tähän päivään. Paljon oli nieltävä, kestettävä ja surtava. Erityisesti surtava, molempien. Se meidän siihenastinen elämä oli haudattava ja aloitettava uusina ihmisinä. Nyt olen sitä mieltä, että hyvä juttu tuo viimeinen lause, olimme tavanneet nuorina ja kasvaneet sitä seuraavina vuosikymmeninä.Oli hyvä tavata a

4 vuoden (!) sivusuhde ja rakkautta (!) riittää. Olen mykistynyt kuinka vähän jotkut arvostavat ja rakastavat itseään. 

Vierailija
97/621 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 vuotta (!) mies on valehdellut sinulle ja elänyt toista elämää toisen naisen kanssa. Eroa asap. Mies ei rakasta sinua, tuskin koskaan rakasti. 

Vierailija
98/621 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen itse ollut nyt 2,5 vuotta se toinen nainen. Mulla on tunteita miestä kohtaan, miehellä ei mua kohtaan. En ole pystynyt lopettamaan suhdetta. Tiedän, että tämä suhde tulee päättymään jossakin kohtaa pakostakin. Ei vain voi kestää loputtomiin. Mies ei eroa ja mä jään yksin.

Vierailija
99/621 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin selvisin, oli kymmenen vuoden salasuhde nuoren naisen kanssa. Vaimo ei saanut tietää.

Vierailija
100/621 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyhyesti tähän päivään. Paljon oli nieltävä, kestettävä ja surtava. Erityisesti surtava, molempien. Se meidän siihenastinen elämä oli haudattava ja aloitettava uusina ihmisinä. Nyt olen sitä mieltä, että hyvä juttu tuo viimeinen lause, olimme tavanneet nuorina ja kasvaneet sitä seuraavina vuosikymmeninä.Oli hyvä tavata a

Olet todennäköisesti läheisriippuvainen. Kukaan normaalilla järjellä varustettu ei enää tuollaisen jälkeen uskoisi, että mies välittää susta sentin vertaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan