Pitkästä salasuhteesta selvinneitä?
Löytyykö täältä pitkästä salasuhteesta selvinneitä? Haluaisin kuulla teidän tarinoita. Netistä kun etsii, niin pääasiassa pettämiset ovat olleet muutamasta kerrasta muutamaan vuoteen. Miehelläni oli 8 vuoden salasuhde ja päätimme jatkaa yhdessä. Kaipaisin muiden samassa tilanteessa olevien/olleiden kokemuksia ja vertaistukea.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiinnosta: mitä tarkoittaa salasuhteesta selviäminen? Sitä, että se petetty dumppaa viimeisenkin itsearvostuksensa jorpakkoon ja jää jonkinlaiseen suhteeseen limanuljaskan kanssa?
Tämäpä!
Veikkaan että kahdeksan vuoden salasuhde on päättynyt siihen, että tämä toinen nainen kyllästyi mieheen ja dumppasi tämän ja mies tuli häntä koipien välissä takaisin kotiin. Ja AP otti takaisin. Miksi? En ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiinnosta: mitä tarkoittaa salasuhteesta selviäminen? Sitä, että se petetty dumppaa viimeisenkin itsearvostuksensa jorpakkoon ja jää jonkinlaiseen suhteeseen limanuljaskan kanssa?
Tämäpä!
Veikkaan että kahdeksan vuoden salasuhde on päättynyt siihen, että tämä toinen nainen kyllästyi mieheen ja dumppasi tämän ja mies tuli häntä koipien välissä takaisin kotiin. Ja AP otti takaisin. Miksi? En ymmärrä.
Aivan niin. Se nainen kyllästyi odottamaan ja löysi jonkun, joka valitsi hänet tai sitten nainen valitsi vain itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea sitä kuulee. 😄 Todennäköisesti sun mies jatkaa salasuhdettaan yhä edelleen. Jos hän jäi siitä rysän päältä kiinni, hän varmaankin hätäpäissään vannoin lopettavansa. Mutta sehän ei tietenkään ole totta...
Ei jäänyt rysän päältä kiinni, vaan tunnusti itse koko suhteen. Oli niin järkyttävän raskasta elää valheen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea sitä kuulee. 😄 Todennäköisesti sun mies jatkaa salasuhdettaan yhä edelleen. Jos hän jäi siitä rysän päältä kiinni, hän varmaankin hätäpäissään vannoin lopettavansa. Mutta sehän ei tietenkään ole totta...
Ei jäänyt rysän päältä kiinni, vaan tunnusti itse koko suhteen. Oli niin järkyttävän raskasta elää valheen kanssa.
Ja sinä uskoit? Kyllä hän olisi sen jo aiemmin tunnustanut jos tuo olisi totta. Tässä on jotakin muuta taustalla. Se salasuhde varmaankin kariutui jostakin syystä ja siksi mies alkoi kaivata yhtäkkiä vaimoltaan totuudellisempaa suhdetta. Ei voinut enää olla totta sen toisen kanssa.
Olen jo osani tehnyt totuuden puolesta yksityiskohtiin menemättä. Jotkut haluavat kai mielummin elää valheessa.
Itse elät valheessa. Uskottelet itsellesi, että vaimo tietää miehen YHÄ haikailevan sinua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpsistä keikkaa! Sun miehen sydän on särkynyt, se on siis ihan palasina tällä hetkellä. Siksi hän ryömi takaisin sun luokse, jotta saisi edes jonkinlaista järjestystä elämäänsä. Sulle koittavat nyt jännät ajat. Jos rakastajatar ottaa hänet takaisin, sinä putoat jälleen kakkossijalle. Jonkinlainen veretseisauttava konflikti heillä on ollut ja se on sitten johtanut lopputulokseen, josta kerroit. Voi hyvinkin olla, että kyseinen nainen on löytänyt itselleen uuden miehen...
Vierailija kirjoitti:
Tuosta ap:n tilanteesta ei voi selvitä. On suuri todennäköisyys, että se toinen nainen aidosti rakastaa sitä miestä, kun sivusuhdetta jatkunut noin kauan. Ei sellaista kukaan mies unohda.
Mitä väliä, vaikka se toinen nainen "aidosti" rakastaisikin tuota miestä?
Se mies ei rakasta kumpaakaan. Henkilö, joka aidosti rakastaa toista ei aiheuta sellaista tuskaa toiselle, kuin että harrastaa seksiä ja pettää toisen ihmisen kanssa. Tuo vaan todistaa, ettei tuo mies välitä kenestäkään muusta, kuin itsestä.
Vierailija kirjoitti:
Olen jo osani tehnyt totuuden puolesta yksityiskohtiin menemättä. Jotkut haluavat kai mielummin elää valheessa.
Itse elät valheessa. Uskottelet itsellesi, että vaimo tietää miehen YHÄ haikailevan sinua.
Ei minun ja sen miehen välinen side katkea koskaan. Se ei tarkoita, että suhde enää ikinä jatkuisi. En minä lähde vaimolle julistamaan tuon siteen laatua tai vahvuutta, kun he ovat kerran päättäneet jatkaa yhdessä. Miehellä on aika ajoin heikkoja hetkiä, jolloin hän tulee kyselemään minua. Nainen on ihan riittävän älykäs tietääkseen jo kenen kanssa hän on naimisissa.
Vierailija kirjoitti:
Tuosta ap:n tilanteesta ei voi selvitä. On suuri todennäköisyys, että se toinen nainen aidosti rakastaa sitä miestä, kun sivusuhdetta jatkunut noin kauan. Ei sellaista kukaan mies unohda.
Tätä minäkin mietin. Eli ehkä se sivusuhdenainen pisti miehen seinää vasten: "joko minä tai hän". Mies on pitänyt häntä koukussa lupailemalla avioeroa. Yleensä näihin liittyy jotain tyyliin: "vaimoni on karmea, mielisairas otus mutta en uskalla vielä erota koska pelkään hänen tekevän itselleen jotain tai kakaroille, odotan että lapset on isompia ym."
Muutenkin 8 vuoden suhde on jo niin pitkä kiintymyssuhde josta ei tunnetasolla niin vain lähdetä. Mies todennäköisesti vaistomaisesti vertailee arjessa kahta naistaan ja pohtii tekikö väärän valinnan. Se toinen nainen täytti miehessä tarpeita joita oma vaimo ei kyennyt täyttämään, esim. samanlainen huumorintaju, hän nauroi sellaisille asioille, mitä vaimo ei tajua ym. Mies ikävöi sitä mitä jätti taakseen ja ottaa puolen vuoden sisällä yhteyttä siihen toiseen ja sanoo tehneensä väärän valinnan tai sitten ikävöi tätä naista lopun elämäänsä koska ihmisellä on taipumus nostalgiaan ja ikävöidä aina sitä mikä livahti käsistä saavuttamattomiin. Varsinkin kun ero tapahtui olosuhteiden pakosta, eikä välttämättä siitä että tunteet olisi kuolleet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä, vaikka se toinen nainen "aidosti" rakastaisikin tuota miestä? Se mies ei rakasta kumpaakaan. Henkilö, joka aidosti rakastaa toista ei aiheuta sellaista tuskaa toiselle, kuin että harrastaa seksiä ja pettää toisen ihmisen kanssa. Tuo vaan todistaa, ettei tuo mies välitä kenestäkään muusta, kuin itsestä.
Tarkoitan sitä, että jos se nainen rakastui ja rakastaa, niin silloin se nainen on ikuisesti piikki sen miehen lihassa. Miettii lopun elämäänsä, että onko valinnut oikein ja olisiko onnellisempi toisaalla jos olisi vain kyennyt olemaan parempi mies.
Vierailija kirjoitti:
Mun miehellä oli puoli vuotta kestänyt salasuhde n. 15 vuotta sitten. Sovittiin ja päätettiin jatkaa yhdessä. Asia on mielessä lähes päivittäin, välillä tulee itkukin sen takia, mies ei enää halua siitä puhua. Olisi pitänyt erota tuolloin, mutta olin niin voimaton ja rikki, sairastuinkin fyysisesti enkä olisi yksin jaksanut lasten kanssa. Ei se suhde tuollaisen pettämisen jälkeen ennalleen tule, eikä luottamus palaa. Elämäni suurin virhe oli se, etten eronnut.
Mene ihmeessä terapiaan! Se mies ei enää tuskin muista koko muijaa vain sinä pidät häntä edelleen elossa ja suhteenne kolmantena pyöränä. Se nykyinen miehesi on TÄYSIN ERI IHMINEN kuin se 15 vuoden takainen nuori lapsellinen kolli. Hän on jatkanut elämäänsä SINUN kanssasi jo 15 vuotta. Hänen sivusuhteensa on jatkanut elämäänsä. Vain sinulla on kellot jämähtänyt 15 vuoden taakse.
Kun saamme vakavan henkisen trauman, johtuu se sitten koulukiusaamisesta, pettämisestä, väkivaltatilanteesta ym. uhriksi joutumisesta, meidän sisäiset kellot pysähtyy tuohon aikaan. Muut jatkavat elämäänsä normaalisti, vain uhri jumittaa muinaisissa tapahtumissa. Koulukiusattu saa usein kuulla, että hei! me oltiin silloin lapsia, niitä lapsia ei ole enää olemassa, jotka kiusasi sua vaan me olemme nyt vastuuntuntoisia aikuisia ja vastustamme kaikkea kiusaamista, jatka sinäkin elämääsi. Mutta kun on saanut trauman joka vaikuttaa koko sun elämääsi se triggeröityy uudestaan ja uudestaan. Sitä nuorta lapsellista ihmistä, joka aiheutti sulle vakavan trauman ei enää ole olemassa: on vain vanhempi mies joka ilmeisesti rakastaa sua ja on täysin sitoutunut suhteeseenne. Voit tietysti kostaa hänelle, erota ja tuhota hänet kuten hän teki sinulle nuorena. tai voit arvostaa sitä mitä olette yhdessä rakentaneet ja mennä vaikka terapiaan. Terapia olisi muutenkin hyödyksi sulle koska ikävä totuus on että puolet sekä naisista että miehistä tutkimusten mukaan on pettäneet puolisoaan ja luku voi olla suurempikin koska nämä ovat niitä jotka myöntävät sen. On hirmu vaikeaa aloittaa uusi ihmissuhde eron jälkeen pettämistrauman kokeneena kun pelkää että entä jos tulee taas petetyksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun miehellä oli puoli vuotta kestänyt salasuhde n. 15 vuotta sitten. Sovittiin ja päätettiin jatkaa yhdessä. Asia on mielessä lähes päivittäin, välillä tulee itkukin sen takia, mies ei enää halua siitä puhua. Olisi pitänyt erota tuolloin, mutta olin niin voimaton ja rikki, sairastuinkin fyysisesti enkä olisi yksin jaksanut lasten kanssa. Ei se suhde tuollaisen pettämisen jälkeen ennalleen tule, eikä luottamus palaa. Elämäni suurin virhe oli se, etten eronnut.
Mene ihmeessä terapiaan! Se mies ei enää tuskin muista koko muijaa vain sinä pidät häntä edelleen elossa ja suhteenne kolmantena pyöränä. Se nykyinen miehesi on TÄYSIN ERI IHMINEN kuin se 15 vuoden takainen nuori lapsellinen kolli. Hän on jatkanut elämäänsä SINUN kanssasi jo 15 vuotta. Hänen sivusuhteensa on jatkanut elämäänsä. Vain sinulla on kellot jämähtänyt 15 vuoden taakse.
<
Muuten ihan kiva, mutta oletuksesi tuon miehen ajatuksista on virheellinen. Vain se mies itse tietää mitä tuo toinen merkitsi tai merkitsee. Ehkei merkinnyt juuri mitään tai sitten merkitsi kaikkea. Mene ja tiedä.