Pitkästä salasuhteesta selvinneitä?
Löytyykö täältä pitkästä salasuhteesta selvinneitä? Haluaisin kuulla teidän tarinoita. Netistä kun etsii, niin pääasiassa pettämiset ovat olleet muutamasta kerrasta muutamaan vuoteen. Miehelläni oli 8 vuoden salasuhde ja päätimme jatkaa yhdessä. Kaipaisin muiden samassa tilanteessa olevien/olleiden kokemuksia ja vertaistukea.
Kommentit (602)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surullistahan näissä on ne naiset, jotka roikkuu vuosikaudet varatussa miehessä. Menee oma elämä hukkaan ja on välineen asemassa.
Kyllä se mies eroaa, jos olet oikeasti kaikin tavoin parempi, kuin miehen vaimo. Jostain syystä moni mies ei halua.Mulle varattu mies on vain seksiä varten. Hyvää seksiä eikä jää mies roikkumaan. En huolisi tuollaista pettävää miestä parisuhteeseen. Nautin hyvästä seksistä niin kauan kuin sitä riittää. Parisuhdetta en halua kenenkään kanssa vaan nautin, kun saan olla yksin.
Minä minä minä... Vastenmielistä.
Mua ei kiinnosta sun mielipide.
Vierailija kirjoitti:
Selviäminen tarkoittaa minulle ja meille esimerkiksi sitä, että parisuhde jatkuu parempana kuin koskaan aikaisemmin. Meillä on vahva yhteys toisiimme, sydänyhteys, me juttelemme syvällisesti ja avoimesti vaikeistakin asioista, pidämme toisiamme kaikista tärkeimpänä ja meillä on todella hyvää seksiä, paljon parempaa kuin aikaisemmin ja olemme täysin rehellisiä toisillemme. Olemme saaneet toisen mahdollisuuden.
Voi apua mikä kynnysmatto...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surullistahan näissä on ne naiset, jotka roikkuu vuosikaudet varatussa miehessä. Menee oma elämä hukkaan ja on välineen asemassa.
Kyllä se mies eroaa, jos olet oikeasti kaikin tavoin parempi, kuin miehen vaimo. Jostain syystä moni mies ei halua.Mulle varattu mies on vain seksiä varten. Hyvää seksiä eikä jää mies roikkumaan. En huolisi tuollaista pettävää miestä parisuhteeseen. Nautin hyvästä seksistä niin kauan kuin sitä riittää. Parisuhdetta en halua kenenkään kanssa vaan nautin, kun saan olla yksin.
😂 Miksi käyt tätä keskustelua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂 Miksi käyt tätä keskustelua?
Siksi koska haluan. En silti kysynyt mitään mielipidettä musta itsestä. Keskusteluun osallistuminen ei tarkoita sitä, että voit alkaa jakamaan ties mielipiteitä, diagnooseja yms. täysin tuntemattomista ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Olen tuo lähes 4v mies suhteessa ja muutama jo diagnosoi minut mieheni tekojen perusteella läheisriippuvaiseksi.
Sitäkin meillä molemmilla toki oli, ehkä jäänteitä vieläkin. Nuorena mentiin yhteen ja suurta rakkautta oli pitkään, sellaista, että ei tullut normaalia eriytymistä toisistamme. Terapeutin mukaan osa sivusuhteista on juuri apukeinoina toisen osapuolen erohaluille, joita ei uskalla tuoda julki, tai liian symbioottisen parisuhteen osapuolten irtiravistelua. Meillä oli tuosta jälkimmäisestä kyse, ja toki miehen ihastumista ja viehättymisestä toiseen henkilöön. Sekin on ihan normaalia pitkässä suhteessa.
Mies ei jäänyt minulle kiinni, koska en etsinyt, enkä etsi petosta. Pettäminen on aina toisen valinta, tarkkailemalla ja vahtimalla ei kukaan pysy lähellä. Siinä pysyy vain se, joka siinä haluaa olla.
Me halusimme kaikkien vaikeiden vuosien keskellä olla toistemme rinnalla, rakastaa ja herätä aamuisin toisen vier
'Meille se on rakkautta...' ai että mitä roskaa. Selitellään oikein terapiasanastolla toisen epäkunnioittava käytös kun yksinjääminen pelottaa. Et sinä ole läheisriippuvainen, sinulta puuttuu itsearvostus ja henkinen vahvuus vetää rajoja oman itsesi hyväksi. Mutta hei, jokainen sietää sitä minkä kokee ansaitsevansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Uholla yrittää peitellä sitä, että on varatun miehen halpa lelu ja tekee samalla toiselle naiselle paskamaisen tempun. On asioita, joita fiksu ihminen ei mainosta, joten tästä voi vetää johtopäätökset.
Yleensä ihmiset kenellä on taipumuista pitää yllä pitkiä sivusuhteita ja elää kaksoiselämää on voimakkaita narsistisia piirteitä, kaksoielämän eläminen löytyy mm. Psykopaattien piirre listalta. Sosiopaatit lienevät impulsiivisempia ja taipuvaisempia näihin lyhyempiin sivusuhteisiin toistuvasti (sarjapettäminen). Joten olisit vaan antanut sivusuhteen pitää narsistin. Miksi edes haluat jatkaa, olet ehkä läheisriippuvainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän. Ei sinua kiinnosta kuin oma per se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se mies eroaa, jos olet oikeasti kaikin tavoin parempi, kuin miehen vaimo. Jostain syystä moni mies ei halua.Ei siinä ole paremmuudesta kyse, vaan laiskuudesta. Eroaminen on raskasta puuhaa. Erossa myös paljastuu kaikille, että mies on epäluotettava ja epärehellinen pettäjä, jolla on pokkaa pitää sivusuhteita. Pettäjä on pettänyt myös itseään, ja erotessa joutuu kohtaamaan totuuden itsestään. Sillä kyllä kaikki ymmärtävät, mistä on kyse, kun on toinen suhde odottamassa.
Jos mies oikeasti rakastaa sitä toista naista, hän eroaa ja ryhtyy parisuhteeseen sen naisen kanssa.
"If he wanted he would."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Uholla yrittää peitellä sitä, että on varatun miehen halpa lelu ja tekee samalla toiselle naiselle paskamaisen
Olet säälittävä. Mitä mä muka peittelen kun vain kerroin kuin asiat on? Ei mieskään mulle ole mitään muuta kuin lelu. Todella naurettavaa tuo harhainen käsitys, että vain mies voi käyttää naista seksiin. Yhtälailla voi nainen käyttää miestä seksiin.
Mä en asiaa mainosta yhtään mitenkään vaan kerroin omasta kokemuksesta täysin anonyymisti. Sä et voi vetää yhtään mitään johtopäätöksiä musta täysin tuntemattomasta ihmisestä. On melkoisen harhaista kuvitella, että voit tehdä tuollaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
&nb
Miksi mua pitäisi kiinnostaa muiden perseet? Miksi sä vedät tuollaiset kilarit täysin tuntemattoman ihmisen tekemisistä? Ei mun tekemiset vaikuta sun elämään mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se mies eroaa, jos olet oikeasti kaikin tavoin parempi, kuin miehen vaimo. Jostain syystä moni mies ei halua.Ei siinä ole paremmuudesta kyse, vaan laiskuudesta. Eroaminen on raskasta puuhaa. Erossa myös paljastuu kaikille, että mies on epäluotettava ja epärehellinen pettäjä, jolla on pokkaa pitää sivusuhteita. Pettäjä on pettänyt myös itseään, ja erotessa joutuu kohtaamaan totuuden itsestään. Sillä kyllä kaikki ymmärtävät, mistä on kyse, kun on toinen suhde odottamassa.
Jos mies oikeasti rakastaa sitä toista naista, hän eroaa ja ryhtyy parisuhteeseen sen naisen kanssa.
"If he wanted he would."
Virheellinen oletus. Suuri osa miehistä pelkää rakkautta. Se paljastaa heistä kaikkein heikoimmat kohdat ja yhteiskunnassa heikkoja miehiä ei katsota hyvällä. Miehet naivat usein helpompia naisia, mutta rakastavat eniten vähän vaikeampia.
"Miksi mua pitäisi kiinnostaa muiden perseet? Miksi sä vedät tuollaiset kilarit täysin tuntemattoman ihmisen tekemisistä? Ei mun tekemiset vaikuta sun elämään mitenkään."
Kilarit?
Mahtaako nyt olla vähän jotain projisointia mukana...
"Mä en asiaa mainosta yhtään mitenkään vaan kerroin omasta kokemuksesta täysin anonyymisti. Sä et voi vetää yhtään mitään johtopäätöksiä musta täysin tuntemattomasta ihmisestä. On melkoisen harhaista kuvitella, että voit tehdä tuollaista."
Sinusta voi päätellä kaiken tarpeellisen ihan vain parin kommentin perusteella.
Vierailija kirjoitti:
"Mä en asiaa mainosta yhtään mitenkään vaan kerroin omasta kokemuksesta täysin anonyymisti. Sä et voi vetää yhtään mitään johtopäätöksiä musta täysin tuntemattomasta ihmisestä. On melkoisen harhaista kuvitella, että voit tehdä tuollaista."
Eikä voi. Olet pahasti harhainen.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä ihmiset kenellä on taipumuista pitää yllä pitkiä sivusuhteita ja elää kaksoiselämää on voimakkaita narsistisia piirteitä, kaksoielämän eläminen löytyy mm. Psykopaattien piirre listalta. Sosiopaatit lienevät impulsiivisempia ja taipuvaisempia näihin lyhyempiin sivusuhteisiin toistuvasti (sarjapettäminen). Joten olisit vaan antanut sivusuhteen pitää narsistin. Miksi edes haluat jatkaa, olet ehkä läheisriippuvainen.
Sosiopaatti ja psykopaatti ovat synonyymeja.
Vierailija kirjoitti:
"Miksi mua pitäisi kiinnostaa muiden perseet? Miksi sä vedät tuollaiset kilarit täysin tuntemattoman ihmisen tekemisistä? Ei mun tekemiset vaikuta sun elämään mitenkään."
Kilarit?
Ja lisää harhoja. Jatka toki, jos tuo saa sun olon paremmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä voi. Olet pahasti harhainen.
Tai riippuu toki mikä kellekin on tarpeellista tietoa. Itse en edes katsoisi kaltaisesi ihmisen suuntaan jos livenä jossain kohdattaisiin. Ehkä samankaltaiset ihmiset sietävät toisiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kilarit?
Ja lisää harhoja. Jatka toki, jos tuo saa sun olon paremmaksi.
Harhaa on sinun kuvitelmasi muiden kilareista. Vähän ehkä pelottavaakin reagoida noin voimakkaasti, mutta jotkut on vähän kuumakalleja.