Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinulla painopeitto? Kokemuksia kaivattaisiin

Vierailija
08.08.2024 |

Mieheni on työskennellyt yövuoroissa jo jonkin aikaa, ja hänen nukahtamisaikansa ovat olleet noin 2-3 tuntia vaikka kaiken maailman yrttiteet on kokeiltu. Päiväunet ovat katkonaisia ja levottomia, mikä vaikuttaa hänen jaksamiseensa ja hyvinvointiinsa.

Olen lukenut jonkin verran painopeitoista ja niiden mahdollisista hyödyistä. Voisiko painopeitto olla hyvä ratkaisu?

Kommentit (169)

Vierailija
1/169 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painopeitto? Kuinka kauan menee ennen kuin kokeilette jotain kristalleja ja unisieppareita? 😆 Kuulostaa ihan placebo-humpuukilta

Vierailija
2/169 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on painopeitto. Sain viime jouluna lahjaksi. En mä nyt tiiä nukunko mä paremmin, raskashan se on nostaa puoliunisena jos se roikkuu puoliksi sängyn yli. Melatoniinia mä otan sillon ku tarttee kunnon unet alle. Aina se mullakin menee nukahtaa pari tuntia. Puoliso taas nukahtaa kesken lauseen. Itse nukun yövuorojen välissä 6 tuntia ja se riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/169 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvi painopeittoja, omatunto painaa ihan tarpeeksi.

Vierailija
4/169 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut testivoittaja https://testaajat.com/paras-painopeitto/ painopeitto käytössä jo muutaman viikon, ja se on ollut todella hyvä hankinta. Painopeitto auttaa rentoutumaan ja nukahtamaan nopeammin. Tosin vähän kuuma kesällä.

Vierailija
5/169 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä stressaava ja herkkä esiteini nukahtaa nopeammin painopeiton kanssa ja kokee sen itse miellyttäväksi. Eli kokeilisin. Niitä saa nykyisin edullisesti ihan tavallisista kaupoista ettei ole kallis kokeilu. 

Vierailija
6/169 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painopeitto? Kuinka kauan menee ennen kuin kokeilette jotain kristalleja ja unisieppareita? 😆 Kuulostaa ihan placebo-humpuukilta

Ei ole placeboa vaan ihan tutkitut vaikutukset.

Vierailija
7/169 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä 9kg peitto. Käytän sitä silloin tällöin esim. jos yöllä herään levottomaan uneen. Olen aika rauhaton nukkuja, liikun paljon yön aikana. Painopeitto vähentää tätä. Painopeitto jakaa mielipiteitä. Osa kokee sen ahdistavana eikä pysty nukkumaan sen alla. Itse koen miellyttävänä.

Vierailija
8/169 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painopeitto varmaan toimii paremmin kuin ne yrttiteet, mutta suosittelisin varmuuden vuoksi vielä kylmää suihkua ja 50 burpeeta ennen nukkumaanmenoa

Vierailija
9/169 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kokeilemaan. Itsellä auttoi etenkin yöllisten kääntelyjen kanssa. Rauhoitti tilannetta selkeästi. Näissä on sitten laadullisesti eroja, ja itse myin ekan ostokseni pois kun ne pallurat ei pysyneet tasaisesti.

Vierailija
10/169 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä nyt käytetään ihan oikeasti esim autististisen lasten hoidossa, se rauhoittaa. 

Mutta kiva jos sulla menee noin hyvin. 

Vierailija
11/169 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanhen untuva peitto ehdottomasti paras peite. On niin todella hyvä. Paino peite oli täysi pettymys.

Vierailija
12/169 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua auttaa, lisäksi otan suihkemuotoista melatoniinia,se tehoaa nopeasti.

Vierailija
13/169 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on painopeitto

Vierailija
14/169 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä stressaava ja herkkä esiteini nukahtaa nopeammin painopeiton kanssa ja kokee sen itse miellyttäväksi. Eli kokeilisin. Niitä saa nykyisin edullisesti ihan tavallisista kaupoista ettei ole kallis kokeilu. 

Ostin torilta edullisesti, pussilakana tuli samaan hintaan. Alussa tuntui auttavan nukkumiseen, enää ei. Pussilakanan vaihto on hankalaa, minulla oli siinä painopeiton pussilakana, joka sidottiin kiinni peiton lenkkeihin ja päälle laitoin vielä tavallisen, jonka vaihdoin tarvittaessa. 

Vierailija
15/169 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii kyllä mainiosti. Minulla liiankin hyvin niin että piti laittaa se pois käytöstä, kun sieltä alta ei pystynyt nousemaan aamulla :D

Vierailija
16/169 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä myös vaikeita uniongelmia ja koen että tuo rauhoittaa. Muutenkin jos ahdistaa niin hakeudun sen alle. Mulla on 7 kilon peitto ja itsellä painoa jossain 50-55 välillä, oon jo ostanut 9 kilon peiton, mutta on unohtunut ottaa käyttöön.

Exällä ei ollut mitään uniongelmia, mutta tykkäsi omia tuon peiton itselleen. 

Tottakai kannattaa koettaa jos talous kestää, hinnat on ilmeisesti tullut alas.

Noissa muuten aika paljon auttaa ihan myös ihan hieronta ja toisen ihmisen rauhallinen ja turvallinen läsnäolo. 

Mies ilmeisesti jää kierroksille henkisesti ja/tai fyysisesti. 

Vierailija
17/169 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, Itse suosin valodieettiä.

Vierailija
18/169 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ollut testivoittaja https://testaajat.com/paras-painopeitto/ painopeitto käytössä jo muutaman viikon, ja se on ollut todella hyvä hankinta. Painopeitto auttaa rentoutumaan ja nukahtamaan nopeammin. Tosin vähän kuuma kesällä.

Mä pyörin tavallisesti nukahtaessani tosi paljon. Painopeiton kanssa nukahdan nopeasti kun en hytkyile ympäriinsä

Vierailija
19/169 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan vaikka rumaahan se on miestä kutsua panopeitoksi.

Mä välillä pistä painopeiton jalkojen väliin rullalle ja hinkutan sitä T. N26

Vierailija
20/169 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan vaikka rumaahan se on miestä kutsua panopeitoksi.

Mä välillä pistä painopeiton jalkojen väliin rullalle ja hinkutan sitä T. N26

Ilmoita jos haluat mut sinne jalkojen väliin...