Pitkästä salasuhteesta selvinneitä?
Löytyykö täältä pitkästä salasuhteesta selvinneitä? Haluaisin kuulla teidän tarinoita. Netistä kun etsii, niin pääasiassa pettämiset ovat olleet muutamasta kerrasta muutamaan vuoteen. Miehelläni oli 8 vuoden salasuhde ja päätimme jatkaa yhdessä. Kaipaisin muiden samassa tilanteessa olevien/olleiden kokemuksia ja vertaistukea.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Selviäminen tarkoittaa minulle ja meille esimerkiksi sitä, että parisuhde jatkuu parempana kuin koskaan aikaisemmin. Meillä on vahva yhteys toisiimme, sydänyhteys, me juttelemme syvällisesti ja avoimesti vaikeistakin asioista, pidämme toisiamme kaikista tärkeimpänä ja meillä on todella hyvää seksiä, paljon parempaa kuin aikaisemmin ja olemme täysin rehellisiä toisillemme. Olemme saaneet toisen mahdollisuuden.
Ja samalla se ukkosi käy 100% varmuudella kairaamassa muita, jos vaan enää kelpaa kellekään muulle.
Sain pillua ja sain olla vapaa. Onko parempaa.
Ymmärrän että se vituttaa parisuhdeuskovaisia.
Vierailija kirjoitti:
Sain pillua ja sain olla vapaa. Onko parempaa.
Ymmärrän että se vituttaa parisuhdeuskovaisia.
On sulla pienet ympyrät elämässäsi. XD
Mun miehellä oli puoli vuotta kestänyt salasuhde n. 15 vuotta sitten. Sovittiin ja päätettiin jatkaa yhdessä. Asia on mielessä lähes päivittäin, välillä tulee itkukin sen takia, mies ei enää halua siitä puhua. Olisi pitänyt erota tuolloin, mutta olin niin voimaton ja rikki, sairastuinkin fyysisesti enkä olisi yksin jaksanut lasten kanssa. Ei se suhde tuollaisen pettämisen jälkeen ennalleen tule, eikä luottamus palaa. Elämäni suurin virhe oli se, etten eronnut.
Vierailija kirjoitti:
Mun miehellä oli puoli vuotta kestänyt salasuhde n. 15 vuotta sitten. Sovittiin ja päätettiin jatkaa yhdessä. Asia on mielessä lähes päivittäin, välillä tulee itkukin sen takia, mies ei enää halua siitä puhua. Olisi pitänyt erota tuolloin, mutta olin niin voimaton ja rikki, sairastuinkin fyysisesti enkä olisi yksin jaksanut lasten kanssa. Ei se suhde tuollaisen pettämisen jälkeen ennalleen tule, eikä luottamus palaa. Elämäni suurin virhe oli se, etten eronnut.
Eroa nyt. Sulla on vielä elämää edessäsi, älä anna jonkun ällön pellen pitää sinua pilkkanaan.
Täällä yksi. Monen vuoden salasuhde, pariterapia ja yksilöterapia ja päätin vielä yrittää. 10 vuotta takana. Hyvää aikaa ollut. En kadu.
Vierailija kirjoitti:
Voit nytkin erota. Se, että jäit ei tarkoita sitä, ettetkö voisi nyt erota pettämisen takia.
Syyksi voit sanoa, että luulit pystyväsi antamaan anteeksi pettämisen, mutta näin pitkän ajan jälkeen olet huomannut, ettet pysty ja nyt on vain erottava.
Itse annoin pettämisen anteeksi ja sain sitten tietää vuosien jälkeen, että mies pettää taas. Ja mies tottakai halusi taas jatkaa, minä en.
Minulla oli jonkinlainen suhde naimisissa olevaan mieheen yli vuoden ajan. Oma liittoni veteli tuolloin viimeisiään. Päätinkin erota, ja hyvä niin. Tuo sivusuhde ei osaltani jatkunut. Toinen osapuoli jatkoi tahollaan omassa avioliitossaan. Suhde oli paljastunut hänen vaimolleen. Tasaisin väliajoin tuo mies kuitenkin on minuun yhteydessä edelleen, ja selvästi kaipaa minua. Säälittää hänen vaimonsa.
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi. Monen vuoden salasuhde, pariterapia ja yksilöterapia ja päätin vielä yrittää. 10 vuotta takana. Hyvää aikaa ollut. En kadu.
Kiitos vastauksesta! Millainen suhde teillä nyt on? Kuinka usein asia nousee pintaan? Millainen luottamus?
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli jonkinlainen suhde naimisissa olevaan mieheen yli vuoden ajan. Oma liittoni veteli tuolloin viimeisiään. Päätinkin erota, ja hyvä niin. Tuo sivusuhde ei osaltani jatkunut. Toinen osapuoli jatkoi tahollaan omassa avioliitossaan. Suhde oli paljastunut hänen vaimolleen. Tasaisin väliajoin tuo mies kuitenkin on minuun yhteydessä edelleen, ja selvästi kaipaa minua. Säälittää hänen vaimonsa.
Kerro sille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro sille.
En koe, että se on enää minun asiani puuttua. Vaimo tietää jo, ettei hän ole miehelleen ainoa sydämen valittu. On ollut heidän oma valintansa silti jatkaa noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro sille.
En koe, että se on enää minun asiani puuttua. Vaimo tietää jo, ettei hän ole miehelleen ainoa sydämen valittu. On ollut heidän oma valintansa silti jatkaa noin.
Voit silti kysyä vaimolta tietääkö hän, että miehensä edelleen ottaa yhteyttä. Itse olen raivoissani niille ihmisille, jotka ovat tienneet edes jotain mieheni pettämisestä, eivätkä ole siitä minulle kertoneet. Ajattelen, että he ovat jollain tavalla mukana siinä valheiden verkostossa.
T. Petetty
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro sille.
Ei se ole välttämättä vaimon valinta jatkaa miehen kanssa joka edelleen vonkaa vanhaa hoitoaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro sille.
Voit silti kysyä vaimolta tietääkö hän, että miehensä edelleen ottaa yhteyttä. Itse olen raivoissani niille ihmisi
Olen jo osani tehnyt totuuden puolesta yksityiskohtiin menemättä. Jotkut haluavat kai mielummin elää valheessa.
Vierailija kirjoitti:
Porvoon mies?
Ap:n puoliso on "poliitikkoainesta". Siihen on oma syynsä, miksi kaksoiselämä ja salasuhteet kestää vain muutamia vuosia ja miksi esim. poliisien kertoman mukaan, selvittämättömät henkirikokset selviää itsestään parin vuoden sisällä koska jos henkisesti suht normi-ihminen riistää joko vahingossa tai tietoisesti toisen ihmisen hengen, hän ei yleensä voi elää kauempaa tekonsa kanssa ja tulee tunnustamaan.
Normi tunne-elämällä varustettu ihminen ei psyykkisesti jaksa salasuhteita kovin pitkään. valheiden verkko on kudottu kahleista ja ne käyvät lopulta uskomattoman raskaiksi kantaa ja kutoa. Lopulta sekä varsinainen puoliso ja "sivupuoliso" alkavat tuntua taakoilta vaatimuksineen. Olet päästänyt "ihonalle" kaksi ihanaa rasittavaa ihmistä omine tarpeineen. kummallekin joudut sepittämään omat valheet ja kokemaan huonoa omatuntoa.
8 v salasuhteet kuuluvat "menneiseen maailmaan" kun avioliitot olivat sukujen välisiä liikesopimuksia ilman rakkautta ja kiintymystä. Esim. Charles ja Diana. Charles rakasti Camillaa ja Diana petti miestään mennen tullen.
Totta kai salasuhteilijalla on nyt hurmausvaihde päällä kun juttu on paljastunut. Mies ilmeisesti joutui tunnustamaan asian kun "sivu-vaimo" päätti ottaa suhteessa "askeleen eteenpäin" ja uhkasi paljastaa miehen vaimolle koko jutun jos mies ei heti jätä vaimoaan ja nai "sivu-vaimoa" Yleensä tapahtuu se mitä mies eniten pelkää että hän jää lopulta yksin, kumpikin muija häipyy. Nyt ei tapahtunut niin ja vaimo on rakkautensa ja armeliaisuutensa takia nostettu jalustalle. Nyt on rakkauspommituksen aika ja koko suhde tuntuu tuoreelta.
Ap. siis jäi suhteeseen miehen kanssa joka rakasti toista naista 8 vuotta ja valehteli hänelle 8 vuotta... Miten Ap voi enää luottaa siihen ettei tuo "ihana mies" hanki pian uutta sivusuhdetta. Mies on ilmeisesti pro manipuloija ja valehtelija. Eihän Ap. edes huomannut 8 vuoteen mitään. Mies on varmasti nyt saanut vahvistusta sille että hän kykenee jatkossakin pitämään sivusuhteita vaimonsa seläntakana. vaimo ei joko huomaa tai ei halua huomata vaan elää mestarimanipulojan luomassa illuusiossa. Kuka sanoo, että miehellä olisi ollut vain yksi salasuhde? Tuollainen manipuloija on varmasti pitänyt niitä useita ja hällä on ehkä nytkin joitain viritelmiä. On vanha vitsi siitä kuinka nainen uskoutuu ystävättärelleen että "sain selville että Kake pettää minua uuden sihteerinsä kanssa..-ystävätär: "sehän on kauheaa!!! mitä aiot tehdä?" -"aion kertoa Kaken vaimolle..."
8 vuotta sivusuhteilua, siinä vaiheessa miehestä on tullut "ammattilainen". Hän osaa homman suvereenisti, osaa kätkeä jälkensä, osaa valehdella, manipuloida, näytellä, ja ennen kaikkea omatunto ei rasita. miksi hän jättäisi harrastuksensa tuohon yhteen? Se on hälle ehkä peliä josta hän nauttii.
-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro sille.
Ei se ole välttämättä vaimon valinta jatkaa miehen kanssa joka edelleen vo
Päävastuu kunkin parisuhteen tilasta on näillä kahdella itsellään. Yleensä viestinviejäkin aina vain ammutaan. Usein myös se petetty osapuoli tietää kyllä jollain tasolla mitä tapahtuu, mutta kieltäytyy vain kuuntelemasta tuntemuksiaan. On helppoa siirtää vastuu aina jonnekin muualle itsestään. Miksi minulle ei kerrottu? Miksi mies tekee minulle näin? Mutta jotainhan on mennyt kaikilla pieleen. Vain omaan toimintaansa voi vaikuttaa. No meni jo vähän ohi alkuperäisen aloituksen.
Kaikkea sitä kuulee. 😄 Todennäköisesti sun mies jatkaa salasuhdettaan yhä edelleen. Jos hän jäi siitä rysän päältä kiinni, hän varmaankin hätäpäissään vannoin lopettavansa. Mutta sehän ei tietenkään ole totta...
XD