Pitkästä salasuhteesta selvinneitä?
Löytyykö täältä pitkästä salasuhteesta selvinneitä? Haluaisin kuulla teidän tarinoita. Netistä kun etsii, niin pääasiassa pettämiset ovat olleet muutamasta kerrasta muutamaan vuoteen. Miehelläni oli 8 vuoden salasuhde ja päätimme jatkaa yhdessä. Kaipaisin muiden samassa tilanteessa olevien/olleiden kokemuksia ja vertaistukea.
Kommentit (507)
Ap, käykö miehesi terapiassa? Tai käytkö itse? On oma asiasi, jos päätät jatkaa suhdetta, mutta ymmärrät varmaan jatkamisen riskit. Ja mahdollisesti myös syyt tapahtuneeseen.
Kautta aikain on salasuhteita ollut. Välillä paljastuen ja välillä ei. Mieleen tuli nyt yhtäkkiä esim. Jörn Donnerin avioliitto ja kirjailija Juhani Aho.
Kaikenlaisia liittoja on ja on ollut. Liitot on kaikki erilaisia kuten ihmisetkin. Minusta tämä on erittäin kiinnostavaa, kuinka eri tavalla ihmiset toimivat.
Miten ne pettämisepisodit kukin handlaa riippuu ihmisten persoonallisuudesta ja historiasta.
Toiset selvittää välinsä, jäävät suhteeseen ja toiset eivät. Ei ole mitään oikeaa tai väärää toimintamallia. On vain elämää.
Ei jääminen ole kynnysmattoilua, se on vain jonkun toisen ihmisen pelkkä mielipide asiasta. Toinen ihminen ei voi mitenkään tietää toisten ihmisten yksityisistä suhteista. Toisten ihmisten pään sisään ja toisten ihmisten välisiin intiimeihin suhteisiin, kun ei ole pääsyä.
Ihmiset tekevät kukin tahollaan omat ratkaisunsa ja minusta tätä pitää kunnioittaa, vaikka itse olisi besserwisserinä taas toiminut omasta mielestään toisin.
Sanoisinpa, että jossain tilanteissa sivusuhteista saattaa jopa olla pääsuhteen osapuolille hyötyä. Enkä puhu nyt vain seksi stä.
Vierailija kirjoitti:
Älä laita sanoja mun näppikselle. Mä en oikeasti kaipaa parisuhdetta enkä kaipaa aina edes tätä varattua miestä. Ei mua aina huvita häntä tavata. Mä olen aina nauttinut myös yksin olosta. En mä kaipaa koko ajan jonkun seuraa, en ole koskaan kaivannut. Mä en ymmärrä miksi sun piti tuollaista alkaa selittämään ja tehdä typeriä oletuksia musta. Lopeta tuollainen lapsellisuus.
-
Ehkä itsearvostuksen hankkiminen rauhoittaisi vähän tuota sun riehumista. Kannattaa lopettaa salarakkaan ylväs ammatti, jos se aiheutta tuollaisen puolustusreaktion. Sä olet varatun miehen lelu, piste. Ihan turhaa yrittää esittää itsevarmaa, kun näköjään asia menee ihon alle. Taidat itsekin tietää mikä olet.
Laskeuduhan sieltä norsunluutornistasi. Sinun ajatuksesi eivät ole maailman ainoa oikea totuus.
Olen eri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytöksestä huomaisi kyllä, koska tuskin se sun käytös muutenkaan mitään fiksua on.
-eri
Ei huomaa. Herätys nyt aikuinen ihminen. Sä tiedä tuosta ihmisestä myöskään onko hän fiksu vai ei. Itse et nyt kyllä vaikuta kovin fiksulta, kun kuvittelet tietäväsi tuollaisia asioita täysin tuntemattomista ihmisistä.
-toinen eri
Rauhoitu nyt, sä mikään eri ole. Jos olet niin varma omista tekosistasi, niin miksi hermostut? :D
Rauhoitu. Sinä tunnut olevan ainut hermostunut täällä. Olen kolmas eri, enkä jaksaisi tuota jankutusta enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itsellä ollut kaksi 8kk:n mittaista sivusuhdetta ja yksi 4kk kestänyt. Ihan hyvin niistä selvisin. Miehelle olen kertonut ainoastaan toisesta 8kk kestäneestä.
Mies puolestaan jäänyt kiinni yhdestä 8kk kestäneestä sivusuhteesta.
Kyllä kaikesta selviää, jos haluaa. Parisuhde on muutakin kuin seksiä.
Oh lord, et kai kuvittele että liki vuosikymmenen kestänyt suhde ja systemaattinen valehtelu omalle kumppanille tapahtuisi vain seksin vuoksi eikä siinä olisi mitään muuta?
Millä tavalla ymmärsit tuon edellisen viestin? Miten kommenttisi on vastaus siihen?
^^
Tuohon, että kaikesta selviää jos haluaa, ja että parisuhde on muutakin kuin seksiä.
Siinä ilmeisesti oletetaan, että kahdeksan vuoden salasuhteessa tai vastaavan mittakaavan salasuhteessa on todella kyse vain seksistä. Voisi tehdä hyvää ottaa ne laput pois silmiltä 😃 myös sen suhteen, että noin pitkään kestänyt jokapäiväinen valehtelu ei tarkoita, että kumppani rakastaa tai että lopettaisi valehtelun. Pakon edessä esittää hetken katuvaa ja rakastunutta.
Hiukan kannattaa ehkä miettiä, mihin "taisteluihin" kannattaa lähteä tai mistä ylipäänsä kannattaa yrittää edes selvitä.
Mutta ehkä se parisuhde on osalle niin massiviinen osa identiteettiä ja olemassa oloa, että sitä halutaan jatkaa vaikka henki menisi ja vaikka minkälaisen "kumppanin" kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kautta aikain on salasuhteita ollut. Välillä paljastuen ja välillä ei. Mieleen tuli nyt yhtäkkiä esim. Jörn Donnerin avioliitto ja kirjailija Juhani Aho.
Kaikenlaisia liittoja on ja on ollut. Liitot on kaikki erilaisia kuten ihmisetkin. Minusta tämä on erittäin kiinnostavaa, kuinka eri tavalla ihmiset toimivat.
Miten ne pettämisepisodit kukin handlaa riippuu ihmisten persoonallisuudesta ja historiasta.
Toiset selvittää välinsä, jäävät suhteeseen ja toiset eivät. Ei ole mitään oikeaa tai väärää toimintamallia. On vain elämää.
Ei jääminen ole kynnysmattoilua, se on vain jonkun toisen ihmisen pelkkä mielipide asiasta. Toinen ihminen ei voi mitenkään tietää toisten ihmisten yksityisistä suhteista. Toisten ihmisten pään sisään ja toisten ihmisten välisiin intiimeihin suhteisiin, kun ei ole pääsyä.
Ihmiset tekevät kukin tahollaan omat ratkaisunsa ja minusta tätä pitää kunnioittaa, vaikka itse olisi besserwisserinä taas toiminut omasta mielestään toisin.
Sanoisinpa, että jossain tilanteissa sivusuhteista saattaa jopa olla pääsuhteen osapuolille hyötyä. Enkä puhu nyt vain seksi stä.
^^
Kyllä, jokainen saa tehdä omat ratkaisunsa. Mutta liki vuosikymmenen kaksoiselämän selvittyä en kyllä itse näkisi millään mittarilla järkevänä yrittää mitään korjata. Monisuhteisuus tai avoin suhde olisi ratkaisu näille, jotka tarvivat oman suhteensa pelastamiseen kolmatta tai neljättä osapuolta, ja se on hyvä kommunikoida avoimesti kaikille. Yhtälailla tästä salasuhteesta voidaan sanoa, että kukaan ulkopuolinen ei voi tulla sanomaan tämän suhteen laadusta mitään, eikä tulla arvostelemaan, kuka tai mikä suhde on merkityksellisin.
Jos jaksaa elää kaksoiselämää liki vuosikymmenen, voisi melkein antaa mitalin yrittämisestä ja ahkeruudesta. 😂
Huom melkein.
Vierailija kirjoitti:
N28 kun elää elämää hiukan lisää, niin löytää lisää sävyjä. Niin käy kaikille jos ei ehdi kuolla ensin.
Ihan samaa ajattelin. Saatoin itsekin olla ehdottomampi hänen ikäisenään. Elämä opettaa.
Vierailija kirjoitti:
Erään kulttuuripääkaupungin yritysyhteistyön koordinaattorille voisi joku viestittää, että tiedetään laajemminkin varmuudella, että ikävä kyllä avioliitossaan ei ole kaikki kuten hän luulee tai antaa ymmärtää. Ja jos tietää jo niin hyvä, ei muuta, jatkakaa!
Ei tiedä, sekin on varma tieto. Laittakaa joku viestiä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi mulle ei vastata siihen, että miksi joidenkin mielestä elämällä on arvoa vain kun on parisuhteessa?
Jos se on oman elämän suurin saavutus, niin ehkä ajattelee noin.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin kiinnostavaa miten kierroksilla tämä yksi on ja luulee, että jos vain "napakasti" ja "napakasti" keskustelee saisi meille muillekin yhtä paljon tunteita pintaan. Mutta kun ei se mene niin. Sinä olet siellä nyt omassa elämässäsi niiden tunteiden kanssa ja ne on parempi käsitellä.
Sinulla on hyvä ja kaunis sielu, pidä huolta siitä, minä jatkan nyt matkaa!
Mä käskin sun jo aikoja sitten lopettaa. Mikähän jumala säkin kuvittelet olevasi. Aika yksinkertainen ainakin olet. Nyt vastaan jo vittumaisesti koska mua vituttaa sun kaltaiset tyhmät ihmiset jotka keksii paskaa muista.
Kuulun siihen koulukuntaan, joka ajattelee, että rakkaus elää totuudessa. Siinä keskustelijoille ajateltavaa.
Mun sukulaismies eli pitkässä sivusuhteessa ja kun hänen vanhin lapsista täytti 18v hän muutti pois. Eli ns. kulissiliitossa siihen asti kunnes lapsi täyttää 18. En tiedä oliko sopinut noin vaimonsa kanssa, että eroavat sitten kun lapset on täysi-ikäisiä. Hän meni nopeasti naimisiin sivusuhteensa kanssa eron jälkeen. Lapsilleen se tuli järkytyksenä ja oli ollut kuulemma todella outoa mennä isänsä häihin kun siellä oli näytettyä kuvia heidän elämästään kaksoielämästä 7 vuoden ajalta. Vaikka siinä olikin ollut hieno ajatus, että eroaa vasta kun lapset aikuistuvat niin kaksoielämä järkytti aikuisia lapsia syvästi, koska petos on aina huono asia. Tais olla välitkin lapsiin katkolla jossain välissä, etenkin hänen poikansa ei hyväksynyt tilannetta ollenkaan. Lapsena en pitänyt sitä mitenkään outona kun hän oli aina jossakin työmatkalla. Siellä työmatkalla sitten oli aina tämän sivusuhteensa kanssa. Lapsenuskoisena minäkin uskoin, että työmatkalla on vaan. Jos oli kerran noin vähän kotona ja aina reissussa niin eikö tuossa olisi ollut jo sama erota aiemmin eikä aiheuttaa tuollaista älytöntä traumaa läheisilleen. En ole itsekkään voinut ko henkilöä katsoa enää samoin silmin. Harmittaa se ehkä eniten, että miten röyhkeästi tämä uusi nainen tuli meidän sukuun niin äkkiä kuin mitään väärää ei olisi tapahtunutkaan ja meidän muiden piti vaan katsoa sitä hänen esitystään kun oli aika dominoiva persoona. Ikävöin välillä hänen ensimmäistä vaimoaan, joka oli kiltti ja aina lempeä meille lapsille. Ei koskaan edes äänen kohtusta ja meidän mummoa kohtaan oli myös kunnioittava. Tää uus muidi on ehkä alkoholiin menevä. En välitä erityisemmin koko tyypistä.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin kiinnostavaa miten kierroksilla tämä yksi on ja luulee, että jos vain "napakasti" ja "napakasti" keskustelee saisi meille muillekin yhtä paljon tunteita pintaan. Mutta kun ei se mene niin. Sinä olet siellä nyt omassa elämässäsi niiden tunteiden kanssa ja ne on parempi käsitellä.
Sinulla on hyvä ja kaunis sielu, pidä huolta siitä, minä jatkan nyt matkaa!
Nyt on kyllä munkin jo pakko puuttua tähän. Sä vaikutat oikeasti päästäsi vajaalta ja pimeältä.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varatun kanssa seksiä harrastava nainen ei huo raa. Huoraaminen on seksin myymistä.
Mulla on seksisuhde varatun miehen kanssa enkä mä mitään huo raa. Mulla on seksiä vain tämän yhden miehen kanssa. En ole mikään ympäri kyliä jakava huo ra tai lut ka. Ketään mä en myöskään petä vaan mies on se joka pettää.
Kyllä olet h*ora. Olet niin halpa h*ora, ettet ota edes maksua. Ilmainen h*ora siis, alinta pohjasakkaa. Käsittämätöntä tämä monien h*orien ajatus, ettei pettäisi kun itse ei ole parisuhteessa. Yksinkö sitten sitä p*lluas hinkutat? Käsittääkseni siinä on myös se toinen osapuoli mukana.
Mene hoitoon selvittämään pääsi ja ne traumat mitä miehesi pettäminen aiheutti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mulle ei vastata siihen, että miksi joidenkin mielestä elämällä on arvoa vain kun on parisuhteessa?
Jos se on oman elämän suurin saavutus, niin ehkä ajattelee noin.
En ikinä voisi ripustaa omaa identiteettiäni kokonaan toiseen ihmiseen, koska sitähän tuo on. Ajatellaan, ettei ole mitään ilman sitä parisuhdetta, ja sitten hyväksytään kaikenlainen pska ja huono kohtelu.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, aivan varmasti kahdeksan vuoden kaksoiselämästä ja salailusta on hyötyä "pää"suhteen osapuolille. Lyhyemmästäkin sivusuhteesta häipyisin kyselemättä.
Ymmärrättekö te naiset, mitä ne miehet puhuvat näille salarakkailleen. En halua ketään muuta kuin sinua. Olet täydellinen Ovat valmiit lähtemään vaikka ihan mistä tahansa tilanteesta tapaamaan toista naista. Ihan kesken jonkun arkisen tiistaipäivällisen. Lähettävät viestejä aamulla herättyään, pitkin päivää, öisin. Harrastavat seksiä sivulta, takaa, edestä, kaikista suunnista, kaikissa paikoissa. Suutelevat ja halaavat. Mutta pääsuhde parani?
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset tekevät kukin tahollaan omat ratkaisunsa ja minusta tätä pitää kunnioittaa,
Sentään joku järkevä mielipide tässäkin ketjussa. Elämä ei ole mustavalkoista.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrättekö te naiset, mitä ne miehet puhuvat näille salarakkailleen. En halua ketään muuta kuin sinua. Olet täydellinen Ovat valmiit lähtemään vaikka ihan mistä tahansa tilanteesta tapaamaan toista naista. Ihan kesken jonkun arkisen tiistaipäivällisen. Lähettävät viestejä aamulla herättyään, pitkin päivää, öisin. Harrastavat seksiä sivulta, takaa, edestä, kaikista suunnista, kaikissa paikoissa. Suutelevat ja halaavat. Mutta pääsuhde parani?
Kyselevät kaiken aikaa, että miten voivat tuottaa nautintoa naiselle. Mitä haluat, miten.
Millä tavalla ymmärsit tuon edellisen viestin? Miten kommenttisi on vastaus siihen?