Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkästä salasuhteesta selvinneitä?

Vierailija
19.01.2026 |

Löytyykö täältä pitkästä salasuhteesta selvinneitä? Haluaisin kuulla teidän tarinoita. Netistä kun etsii, niin pääasiassa pettämiset ovat olleet muutamasta kerrasta muutamaan vuoteen. Miehelläni oli 8 vuoden salasuhde ja päätimme jatkaa yhdessä. Kaipaisin muiden samassa tilanteessa olevien/olleiden kokemuksia ja vertaistukea.

Kommentit (561)

Vierailija
201/561 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytöksestä huomaisi kyllä, koska tuskin se sun käytös muutenkaan mitään fiksua on.

-eri

Ei huomaa. Herätys nyt aikuinen ihminen. Sä tiedä tuosta ihmisestä myöskään onko hän fiksu vai ei. Itse et nyt kyllä vaikuta kovin fiksulta, kun kuvittelet tietäväsi tuollaisia asioita täysin tuntemattomista ihmisistä.

-toinen eri

Vierailija
202/561 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä laita sanoja mun näppikselle. Mä en oikeasti kaipaa parisuhdetta enkä kaipaa aina edes tätä varattua miestä. Ei mua aina huvita häntä tavata. Mä olen aina nauttinut myös yksin olosta. En mä kaipaa koko ajan jonkun seuraa, en ole koskaan kaivannut. Mä en ymmärrä miksi sun piti tuollaista alkaa selittämään ja tehdä typeriä oletuksia musta. Lopeta tuollainen lapsellisuus.

-

Ehkä itsearvostuksen hankkiminen rauhoittaisi vähän tuota sun riehumista. Kannattaa lopettaa salarakkaan ylväs ammatti, jos se aiheutta tuollaisen puolustusreaktion. Sä olet varatun miehen lelu, piste. Ihan turhaa yrittää esittää itsevarmaa, kun näköjään asia menee ihon alle. Taidat itsekin tietää mikä olet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/561 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytöksestä huomaisi kyllä, koska tuskin se sun käytös muutenkaan mitään fiksua on.

-eri

Ei huomaa. Herätys nyt aikuinen ihminen. Sä tiedä tuosta ihmisestä myöskään onko hän fiksu vai ei. Itse et nyt kyllä vaikuta kovin fiksulta, kun kuvittelet tietäväsi tuollaisia asioita täysin tuntemattomista ihmisistä.

-toinen eri

Rauhoitu nyt, sä mikään eri ole. Jos olet niin varma omista tekosistasi, niin miksi hermostut? :D

Vierailija
204/561 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toisinaan myös ne salasuhteen toiset osapuolet kokee ylemmyydentuntoa siitä, että hepä tietävät enemmän kokonaiskuviosta kuin petettävä puoliso ja heidän kanssaan eletäänkin sitä parempaa, onnellisempien hetkien elämää poissa tylsästä pakollisesta arjesta, he ovat ikäänkuin valittuja. 

Mutta ei sellainen paremmuudentunto todellisuudessa ole kuin kuori sen hyväksikäytettävänä olemisen todellisuuden edessä.

Vierailija
205/561 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varatun kanssa seksiä harrastava nainen ei huo raa. Huoraaminen on seksin myymistä. 

Mulla on seksisuhde varatun miehen kanssa enkä mä mitään huo raa. Mulla on seksiä vain tämän yhden miehen kanssa. En ole mikään ympäri kyliä jakava huo ra tai lut ka. Ketään mä en myöskään petä vaan mies on se joka pettää.

-----------

Seli seli, huono omatunto pistää selittämään. Olet se mikä olet.

Vierailija
206/561 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä laita sanoja mun näppikselle. Mä en oikeasti kaipaa parisuhdetta enkä kaipaa aina edes tätä varattua miestä. Ei mua aina huvita häntä tavata. Mä olen aina nauttinut myös yksin olosta. En mä kaipaa koko ajan jonkun seuraa, en ole koskaan kaivannut. Mä en ymmärrä miksi sun piti tuollaista alkaa selittämään ja tehdä typeriä oletuksia musta. Lopeta tuollainen lapsellisuus.

-

Ehkä itsearvostuksen hankkiminen rauhoittaisi vähän tuota sun riehumista. Kannattaa lopettaa salarakkaan ylväs ammatti, jos se aiheutta tuollaisen puolustusreaktion. Sä olet varatun miehen lelu, piste. Ihan turhaa yrittää esittää itsevarmaa, kun näköjään asia menee ihon alle. Taidat itsekin tietää mikä olet.

Siis missä mä muka riehuin? Miksi täällä aina otetaan heti riehumisena, jos napakasti vastaa itseään puolustaen? Sä keksit musta sontaa ja mä oikaisin asioita niin se on heti riehumista? 

Mulle on kuule loppujen lopuksi ihan sama mitä sä pienessä päässäsi musta ajattelet. Mä en ole mikään lelu vaan yhtälailla mä saan nautintoa. On oikeasti todella surullista, että teille joillekin edelleen seksi on vain miehen nautinto. Jos mä en tuota miestä haluaisi ja seksiä haluaisi, niin en mä nyt mihinkään vuosien seksisuhteeseen olisi suostunut. 

Ja mikä ihmeen salarakkaan ammatti? Oletko ihan sekaisin? Lopeta nyt jo oikeasti paskan keksiminen musta. Sä tässä keksit musta asioita etkä usko mitä itsestäni kerron eli syytät mua valehtelijaksi. Mulla ei ole kuule mitään syytä valehdella itsestäni täällä yhtään mitään. Mä todellakin tiedän mikä mä itse olen ja mä olen aikuinen tavallinen nainen enkä mitään mitä sä keksit musta. 

Lopeta jo. 

Vierailija
207/561 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on täyttä asiaa. Ihmiset antavat periksi liian helposti. Kerrasta poikki -malli ei todellakaan ole ainoa oikea. Kannattaa hetki miettiä ennen kuin tekee suutuspäissään liian lopullisia ratkaisuja.

Kyllä kyllä, samaa mieltä, kynnysmatoksi ryhtyminen on aina hyvä valinta. 

Vierailija
208/561 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varatun kanssa seksiä harrastava nainen ei huo raa. Huoraaminen on seksin myymistä. 

Mulla on seksisuhde varatun miehen kanssa enkä mä mitään huo raa. Mulla on seksiä vain tämän yhden miehen kanssa. En ole mikään ympäri kyliä jakava huo ra tai lut ka. Ketään mä en myöskään petä vaan mies on se joka pettää.

-----------

Seli seli, huono omatunto pistää selittämään. Olet se mikä olet.

Ei mulla ole huono omatunto enkä mä mitään selittele. Kerroin vain kuinka asiat on. Sä lapsellinen pölvästi voisit ottaa selvää siitä mitä on huo raaminen ja huo ra. 

Vierailija
209/561 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja toisinaan myös ne salasuhteen toiset osapuolet kokee ylemmyydentuntoa siitä, että hepä tietävät enemmän kokonaiskuviosta kuin petettävä puoliso ja heidän kanssaan eletäänkin sitä parempaa, onnellisempien hetkien elämää poissa tylsästä pakollisesta arjesta, he ovat ikäänkuin valittuja. 

Mutta ei sellainen paremmuudentunto todellisuudessa ole kuin kuori sen hyväksikäytettävänä olemisen todellisuuden edessä.

Miksi teille joillekin toinen nainen on aina hyväksikäytettävä? Ettekö te itse nauti seksistä ollenkaan ja teille naisen seksi on vain antamista? Eikö tule mieleen, että myös se toinen nainen haluaa seksiä eli käyttää sitä miestä? Ei kaikki toiset naiset ole mitään epätoivoisena miehessä roikkuvia rakkauden kaipuisia vaan haluavat ihan vain seksiä.

Vierailija
210/561 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

-toinen eri

Rauhoitu nyt, sä mikään eri ole. Jos olet niin varma omista tekosistasi, niin miksi hermostut? :D

Kyllä olen eri. Ei mulla ole mitään suhdetta varatun kanssa. Mä vain toin esille sen, että sitä ei huomaa ihmisistä, jos näillä on suhde varatun kanssa. Ei myöskään voi tehdä päätelmiä ihmisistä netin kirjoitusten perusteella aiheessa kuin aiheessa. Tämän luulisi jokaisen järkevän ihmisen tajuavan.

-toinen eri

Vierailija
211/561 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vastaavassa tilanteessa noin kymmenen vuotta sitten. Vaimon kanssa suhde oli muuttunut kämppissuhteeksi. Elimme saman katon alla, mutta käytännössä kuitenkin omia elämiämme. Sitten rakastuin itseäni huomattavasti nuorempaan naiseen. Tunsin niin suunnatonta rakkautta häntä kohtaan, ettei sitä voin sanoin kuvata. Kun hän kertoi sitten rakastavansa minua, kuulin sanat, joita en olisi uskonut saavani enää koskaan osakseni. Irtoaminen entisestä elämästä oli kuitenkin vaikeaa. Samalla, kun erosin, katkesivat miltei kaikki suhteet läheisiini. Koko entinen elämäni jäi taakseni lapsiani lukuunottamatta. Uskon, että pelko kulissien sortumisesta ja pitkäaikaisten ihmissuhteiden katkeamisesta saavat pitämään sekä vaimoa että rakastajatarta. Itsellänikin oli valtaisa pelko siitä, kelpaanko uuteen suhteeseen. On väärin sanoa, että pettäjä pettää aina. Petin, mutta en ikinä pettäisi uudessa suhteessani. Minulla kun on varmuus, että olen hänelle rakas ja tärkeä. Samaa varmuutta minulla ei ollut suhteessa eksääni. Olin loppuvaiheessa enää pelkkä laskujen maksaja, en muuta. 

M62

Vierailija
212/561 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on näköjään useampi tässä pohtimassa tämän nyt tässä aktiivisen salarakkaan tilannetta. 

En itse ainakaan ota mitään kantaa seksistä nauttimiseen. Se on salarakasjärjestelystä ihan erillinen asia. Seksiä voi harrastaa kenen tahansa mukavan ja itselleen hyvän ihmisen kanssa, jos toinen siihen suostuu. Oma näkökulma on taloudellinen, sosiaalinen ja moraalinen. Salasuhteesta seuraa yksin elelevälle salarakkaalle valtavasti em. kategorioiden tappioita suhteessa siihen osapuoleen, jolla on yhteinen talous, jaettu sosiaalinen elämä, lapset ja tulevaisuus kaikilla elämän osa-alueilla koko ajan toisen ihmisen kanssa. Eikä tämä liity sukupuoleen. 

Vierailija
213/561 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

M62, niin, tuo on aivan eri asia, koska olet suoraselkäisesti päättänyt suhteesi, vaikka uusi suhde alkoikin lomittain edellisen kanssa. Olet selvästi myös käsitellyt ne omat tunteesi, jotka joillain ovat suoraselkäisyyden tiellä. 

Sinun kohdallasi voisi sanoa, että joskus vain käy noin. 

Vierailija
214/561 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettäjän kanssa olevaa on ihan turha syyllistää. Hän ei ole kenellekään tilivelvollinen. 

---

Jos tiedät, että sun panokaverilla on kotona vaimo, joka ei tiedä miehen salasuhteesta mitään, niin totta hitossa sitä varattujen kanssa hu*raavaa naista saa syyllistää. Vaikka se salapano itse olisi vapaa, niin se on silti k-pää. Turhaa sanoilla pelleilyä, narsististen ihmisten logiikkaa.

Mitä se muille kuuluu, mitä toisten parisuhteissa tapahtuu.

Vierailija
215/561 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meitä on näköjään useampi tässä pohtimassa tämän nyt tässä aktiivisen salarakkaan tilannetta. 

En itse ainakaan ota mitään kantaa seksistä nauttimiseen. Se on salarakasjärjestelystä ihan erillinen asia. Seksiä voi harrastaa kenen tahansa mukavan ja itselleen hyvän ihmisen kanssa, jos toinen siihen suostuu. Oma näkökulma on taloudellinen, sosiaalinen ja moraalinen. Salasuhteesta seuraa yksin elelevälle salarakkaalle valtavasti em. kategorioiden tappioita suhteessa siihen osapuoleen, jolla on yhteinen talous, jaettu sosiaalinen elämä, lapset ja tulevaisuus kaikilla elämän osa-alueilla koko ajan toisen ihmisen kanssa. Eikä tämä liity sukupuoleen. 

Sönkötätkö noita kaikkia myös niille jotka ei koskaan halua parisuhdetta eivätkä ole myöskään salasuhteessa varatun kanssa? Miksi joidenkin mielestä elämällä on arvoa vain silloin kun on parisuhteessa? Miksi yksin olemista ei hyväksytä ja jos joku kertoo, että ei halua parisuhdetta niin aletaan keksimään kaiken maailman ihmeellisiä juttuja tuosta ihmisestä. 

Vierailija
216/561 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 vuotta hänellä on ollut toinen parisuhde ja se toinen halusi nyt lopettaa, tuskin miehesi. Siksi se on nyt sun kanssa hätävaran. 

Asiat tuntuu oikealta nyt, mutta suhde arkistuu ja alkaa pulpahtamaan pintaan mistä kaikesta mies onkaan sulle valehdellut. Selviää, ettei mitään syvää yhteyttä ole ollutkaan, kun et tunne koko miestä.

Vierailija
217/561 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranjestas, jos tuo raivoava kirjoittaja on edelleen se salarakas niin huh huh. Olen tässä viime aikoina miettinyt, että onko itsellä joskus defenssit vähän liian pinnassa ja kiukustunko helposti, mutta tämä on tällainen banana for scale -tyyppinen tilanne, että eipä taida olla kovin paha tilanne itselläni.

Vierailija
218/561 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns. salarakkaan näkökulmasta totean, että todennäköisesti antaisin sille miehelle miljoona mahdollisuutta jos hän jättäisi vaimonsa ja rohkenisi yrittää jotain kanssani uudelleen. Tiemme ovat jo eronneet, enkä haluaa enää tehdä mitään salassa. Mieskin varmasti tietää asian. En silti usko, että he eroavat, ainakaan miehen aloitteesta. Pohdin vain, että ehkä olen tietämättäni yhä jonkinlainen kolmas pyörä heidän välillään. En tiedä. Moralisoijille haluan kertoa, että tunsin miehen jo ennen hänen vaimoaan. Meillä oli suhde aiemminkin, joka jäi ikään kuin kesken. 

Vierailija
219/561 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tässä on täyttä asiaa. Ihmiset antavat periksi liian helposti. Kerrasta poikki -malli ei todellakaan ole ainoa oikea. Kannattaa hetki miettiä ennen kuin tekee suutuspäissään liian lopullisia ratkaisuja."

Kerrasta poikki? Siis yhden kerran neljän VUODEN sivusuhteesta? :D

Vierailija
220/561 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ns. salarakkaan näkökulmasta totean, että todennäköisesti antaisin sille miehelle miljoona mahdollisuutta jos hän jättäisi vaimonsa ja rohkenisi yrittää jotain kanssani uudelleen. Tiemme ovat jo eronneet, enkä haluaa enää tehdä mitään salassa. Mieskin varmasti tietää asian. En silti usko, että he eroavat, ainakaan miehen aloitteesta. Pohdin vain, että ehkä olen tietämättäni yhä jonkinlainen kolmas pyörä heidän välillään. En tiedä. Moralisoijille haluan kertoa, että tunsin miehen jo ennen hänen vaimoaan. Meillä oli suhde aiemminkin, joka jäi ikään kuin kesken. 

Joskus lapsillekin käy niin, että leikit jää kesken kun huone pitäisi siivota. Sitten lapsi vähitellen oppii, että maailmassa on muutakin kuin hänen leikkinsä ja hänestä kasvaa aikuinen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi