Tulkitkaapas nyt tama: Eraat tuttavamme kavivat kylassa. Kavimme ok-talotyomaallamme katsomassa rakentuvaa kotiamme. Yleensahan ihmiset kommentoivat
ainakin jotain tyyliin " onpas kiva" tai jotain. Mutta kaksi tuttavaperhettä ei ole kommentoinut mitenkään! Minusta se tuntuu hassulta, enkä ymmärrä, miksi eivät kommentoi meille niinkin isoa asiaa kuin oma talo?!? Oliskohan selityksiä kellään tällaiseen käyttäytymismalliin?
Kommentit (45)
Mun anoppi on usein isoon ääneen julistanut että hän ei sano mitään jos jokun uusi koti tai sohva (tai ihanmikätahansa uusi juttu) ei häntä miellytä. Ei viitsi suoraan sanoa että en tykkää, mutta pakko päästä kuitenkin sanomaan ;) Miehensä taas sanoo ihan suoraan " kannattais kyllä palkata sisustus-/puutarha-/ihanmikätahansa- suunnittelija" . Ei niille voi kuin nauraa :D
Meidän tuttavapiirissämme ei ole tapana mennä toisten raksoille. Taloa mennään katsomaan sitten kun se on valmis. Ei meidänkään raksalle ole viety ketään kavereistamme. Miehet puhuu tapaamisissamme rakennusjuttuja, mutta ei sinne paikan päälle kukaan halua mennä keskeneräistä urakkaa katselemaan.
Ymmärrän ap että olet innoissasi uudesta kodistasi, mutta aika yksisilmäistä odottaa että kaikki muutkin olisivat yhtä innoissaan raakileesta talostanne.
olen käynyt mieheni siskon raksalla joskus ja hekin esittelivät taloa innoissaan, vaikken edes saanut hahmotettua mihin tulee keittiö ja mihin vessat. Kiertelimme ja katselimme tuulensuojalevyjä ja voin sanoa, että emme jaksaneet kovin vuodatella kehuja. Sitten kun valmiiseen taloon menemme katsomaan niin sitten kehutaan ja innostellaan hienoista valinnoista.
Ihanko itse keksitte vai varsinko vieraat sinne kinusivat?
itse olisin (ja olen aina ollut) kiinnostunut esim. tontista, jolle rakennetaan ja siitä, miltä rakennus näyttää nyt, ja miltä sitten myöhemmin & valmiina. Mutta onhan makuja! ap
Isäni on aikoinaan rakentanut monta taloa, itsellemme siis kaikkiaan 4, joten raksoilla tuli pyörittyä kerran jos toisenkin. Eikä mikään voi olla tylsempää kuin jokin rakennustyömaa. Eri asia sitten kun talo on valmis, eikä kyllä sittenkään jaksa kamalasti kiinnostaa että millaiset kaapit kenelläkin on, tai minkä kokoiset makuuhuoneet, ihan sama!
Finette: