Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tulkitkaapas nyt tama: Eraat tuttavamme kavivat kylassa. Kavimme ok-talotyomaallamme katsomassa rakentuvaa kotiamme. Yleensahan ihmiset kommentoivat

Vierailija
27.04.2007 |

ainakin jotain tyyliin " onpas kiva" tai jotain. Mutta kaksi tuttavaperhettä ei ole kommentoinut mitenkään! Minusta se tuntuu hassulta, enkä ymmärrä, miksi eivät kommentoi meille niinkin isoa asiaa kuin oma talo?!? Oliskohan selityksiä kellään tällaiseen käyttäytymismalliin?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
27.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttava teki itselleen mun mielestäni järkyttävän keittiön taloonsa. Sanoinkin sen sille suunnitteluvaiheessa. Mutta eipä mulla sitten ollut mitään sanottavaa kun käytiin valmista taloa katsomassa. Keittiö oli juuri niin epäkäytännöllinen ja kauhea kuin olin ajatellutkin. Joten en sanonut mitään. Itselleenhän he talonsa tekivät.

Vierailija
22/45 |
27.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tahansa tietää, että talonrakentaminen /rakennuttaminen on perheelle iso juttu.

Jos ystävä vie katsomaan työmaata, niin vaikka siellä ei mitään ihmeellistä kommentoitavaa olisikaan tai vaikka ei pitäisi kaikesta näkemästään, aina voi eläytyä sen verran toisen asemaan, että kysyy jotain! Kehuu niitä asioita, joista pitää ja pitää suunsa visusti kiinni niistä, mistä ei pidä! Eiks tuo nyt ole päivänselvää? =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
27.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

, pohjaratkaisu, keittiö, kph, saunatilat, terassi, piha tai mikä tahansa. Ja jo pelkkä rakentaminen on itsessään sen verran iso projekti, että sen loppuunsaattamista saa kehua! =)

Vierailija
24/45 |
27.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mutta saattaa ottaa koville jos itse asuu jotenkin vaatimattomasti miten ei halua. Miten muuten asuvat? Kerrostalossa? Remontoivat vanhaa puutaloa?

Borgå saattoi olla oikeilla jäljillä. Kaverit tulivat kylään ja heidät raahattiin työmaalle. Ei mua ainakaan sanottavasti kiinnostaisi/en osaisi kommentoida raksalla mitään. Toisekseen en kommentoi, jos en pidä jostain.

Vierailija
25/45 |
27.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, muakin innostaisi enemmän kerrostaloasunto tai vanha puutalo kuin joku nolo kannus-kartano. Kai sitä on joidenkin vaikea uskoa...

Vierailija
26/45 |
27.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että rakentajat itse ovat yli-innoissaan jostain montusta maassa mutta oikeasti vieraille raksan näyttäminen on samaa kategoriaa lomakuvien pakkokatseluttamisen kanssa.

Vierailija
27/45 |
27.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse kaverin vauvaa kehua vuolaasti, jos se omasta mielestäsi on ruma. Sano jotain muuta pientä kivaa positiivista, jolloin lapsen vanhemmat eivät välttämättä edes huomaa, että et kehunut lasta kauniiksi. " Wau, mitkä hiukset...ihanat hiukset..voi, näitä pieniä sormia...ihanan tumma väri silmissä..."

Tai rakennusmaasta " eikö olekin ihanaa, kun kohta teillä on oma koti...itse suunniteltu koti...paljon tilaa..."

Tai " ihanaa, kun teillä on järvi tuossa vieressä" . Mitä sitten vaikka sinun mielestäsi talo olisi ihan väärin päin järveen nähden. Ehkä siihen on joku syy, jota sinä et edes osaa ajatella ja silti talo on ihan toimiva ja alue ihana.

Ei tarvitse niinkään kehua, mutta kunhan jotain pientä kommentoi ja huomioi toiselle tärkeän asian.

Vierailija
28/45 |
27.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyty katsomassa parinkin tuttavan raksoilla, ja suorastaan oli vaikeuksia keksiä mitään mukavaa palautetta. Keksin toki, kohtelias ja mukava kun olen, mutta oikeasti pidän omaa valintaamme miljoona kertaa parempana!

Vierailija
29/45 |
27.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten pitäs vielä kehua että onpa kivan näköisiä lautoja teillä ja oi miten ihana harmaa sävy noissa putkissanne onkaan. Olet ap tyhmä, sorry vaan.

Vierailija
30/45 |
27.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

SILLÄ PUHUN NYT OMASTA KOKEMUKSESTANI!

Minä olen myös kohteliaisuudesta " joutunut" tuttavieni keskeneräisille rakennustyömaille katselemaan ja kuten joku taisi mainitakin, niin ei vois vähempää kiinnostaa! Lähinnä odottaa, että pääsis pois ja ei siellä rytöläjän keskellä oikeasti voi vielä hahmottaa millainen talo tulee ellei ole melkein asiantuntija!! Olo on ollut lähinnä kiusallinen, kun keskeneräistä työtä vähän vaikea arvioida.

Nyt alamme kohta itse rakentamaan enkä kyllä aio ketään tuttuani pyytämällä pyytää tai viedä raksalle arvioimaan ja odottamaan ihailevia kommentteja. Jos joku vartavasten pyytää päästä niin tietysti sitten, mutta muuten en aio vaivata sellaisia ystäviämme rakennusprojektillamme joilla ei se kiinnosta!

Paljon parempi on kutsua ystävät sitten kotiin viettämään iltaa, kun talo on valmis ja sisustus yms. kunnossa. Silloin varmasti myös niitä kommentteja saat.

Vierailija
31/45 |
27.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni kokemusta yhdestä rakentaneesta ystäväperheestä.

Taloa piti olla katselemassa vähän väliä ja kuunnella samat löpinät mitä tulee mihinkin jne.

Lopussa aloin olla jo aika täynnä koko hommaa, enkä todellakaan jaksanut kommentoida enää mihinkään.

Vierailija
32/45 |
27.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä he tulivat kyläilee teille, viettääkseen aikaa teidän kanssanne. ei mua ainakaan kiinnostais kyläreissuilla lähtee tutkimaan toisten rakennuksia. etenkin jos on kauempaa tultu, tosi tylsää sit raahautua viel jonneki rakennustyömaalle... heitä ei siis varmaankaan kiinnostanu koko homma pätkän vertaa! Ette kai käyttäneet loppuvierailua sit tulevasta talosta ja pihasta puhumiseen, vai loppuiko vierailu yllättäen lyhyeen, mitä en ihmettelis yhtään;)

Vierailija
33/45 |
27.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

vaan kuulostaa typerältä ei-rakentavien korvissa, kun selitetään, että mitä tohonjatohon tulee... ap

Ja meillä on rakentavia ystäviä. Siltikään minä en osaa sen kummemmin kommentoida toisten raksalla, SIINÄ VAIHEESSA, kun mitään erityistä näkyvää ei ole. Toki kuuntelen, kun selitetään mikä mihinkin tulee ja millainen takka yms. Ja vastaan kuulostavan kivalta. Itse en koskaan pyydä ystäviäni käymään tontilla, tulevat jos haluavat, ja kerron jos kysyvät. Uskon, että valmiiseen kotiin viimeistään tulevat, enkä silloinkaan odota mitään sen suurempaa kommentointia :)

Vierailija
34/45 |
27.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki sitten voi olla vaikeampaa, jos se taapeli on tehty päin honkia, mutta sittenkin voi kehua ympäristöä tai sitä työmäärää, joka siihen " väärin" kasattuun taapeliin on laitettu. Kyse on ihan vain peruskäytöstavoista.

Vierailija:

Ja sitten pitäs vielä kehua että onpa kivan näköisiä lautoja teillä ja oi miten ihana harmaa sävy noissa putkissanne onkaan. Olet ap tyhmä, sorry vaan.

Vierailija
35/45 |
27.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse ainakin nään puolivalmiissa talossa ja yleensäkin remonteissa vaan ressiä ja ressiä... kun itse olemme ihmisiä että mieluiten kaikki valmiina kiitos :)

Vierailija
36/45 |
27.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja todellakin, miksi joku olisi siitä vielä kateellinen? Ehkä vieraitanne ei paskan vertaa kiinnostanu teidän raksanne, that´s it.

Vierailija
37/45 |
27.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko te tosiaan toisille ihmisille kaikesta noin kamalan kateellisia. Mulle ei kyllä tulis mieleenkään olla jostain noin työläästä kenellekään kateellinen.

Mut paljon muita todennäköisiä hiljaisuuden syitä on tullut. Itse saattaisin katsellessani mietiskellä, että pitää painaa mieleen tuo ja tuo ratkaisu, jos sitä joskus pääsis käyttämään. Ei muakaan mikään sokkelin valu kiinnosta, mutta jos vähän pidemmällä jo on, niin tosiaan olisin varmasti niin mietteissäni ja kiinnostunut, että voisin unohtaa kommentoidakin.

Vierailija
38/45 |
27.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska me käytiin rakennustyömaalla, emmekä juuri kommentoineet mitenkään tai kehuneet. Syy varmaan oli se, että kaikki oli rakennusvaiheessa. Ei tullut mieleenkään alkaa puhumaan jotain " Ompas hienot salaojat, ompas hienot pahvit noiden kaappien ympärillä."

Käytiin vaan katsastamassa paikka, ei sen kummempaa. Eri asia tietty jos olisi ollut valmis koti, niin sitten oltaisiin kyllä kehuttu..

Vierailija
39/45 |
27.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on selvää, ettei kukaan ala kehua salaojaputkia ja hyvää raudoitusta tai miksei, mutta jos joku kertoo talon pohjasta ja mitä on suunnitellut sinne ja tänne, niin kyllähän siitä varmasti pari kysymystä irtoaa ja voi sanoa, että kuulostaa hyvältä, tmv.

Vierailija
40/45 |
27.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän jo pelästyin ;)

47