Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 55v, eläkeyhtiö antoi OVE-summaksi 1500 eur/kk

Vierailija
18.01.2026 |

Eli 62v eläkkeelle 1500 eur/kk ja 65v sitten kokoeläke eli 3300 eur/kk. Taidan ottaa, OVE pienensi eläkettä n.300 eur/kk

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo OVE  varmaan poistuu tämän vuoden aikana.

Ei poistu, mutta OVE:lle pääsyn alaikäraja nousee koko ajan.

Vierailija
22/36 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähtisin heti eläkkeelle mutta suomen valtio on päättänyt toisin. Tv. Rouva 54v. 

No eihän tuossa iässä kukaan oikealle eläkkeelle vielä pääse.

Pitäisi päästä kun työpaikkoja ei ole kaikille. Nuoret tarvitsevat duunia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa ove?

Meillä luki yläasteella kuvaamataidon luokan ovessa älä potki ovea.

Vierailija
24/36 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se poistuisi? 

Sehän on "omaa" ennakkoon saatua eläkettä.

Vierailija
25/36 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No päättäjäthän voivat päättää mitä vaan. Ove loppuu, ikärajat nousee, verotus kiristyy, mitä vaan.

Vierailija
26/36 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä OVE 1670,- 62 v, alennettu eläke 4000,- 65 vuotiaana siis jos jatkan työntekoa OVEn saamisen jälkeen. Jos jään pois töistä 62 v niin lopullinen eläke noin 3700,- Olen nyt 59.

Ketjussa tähän asti puhuttu niin ruhtinaallisista eläkkeistä (olen itse eläkkeellä) että enemmän harmituksen välttämiseksi lopetan tämän ketjun lukemisen tähän. 

Vierailija
27/36 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä eläkkeitä monilla. Minä olen 58v ja ansiotulot nykyisin 6700€/kk. Työhistoriaa lähes 35v.

OVE mulla olisi 62-vuotiaana 1300€. Eläke 65-vuotiaana 3200, jos jatkaisin OVEn rinnalla töitä. Jos lopettaisin työnteon siihen, niin eläke alimmassa eläkeiässä noin 2900€. Ilman OVEa eläke 3400€.

Vierailija
28/36 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa ove?

Meillä luki yläasteella kuvaamataidon luokan ovessa älä potki ovea.

Ja Elisabet Rehn ei meinannut aina löytää Ovea. 

Ihme kun ei voi lukea aikaisempia vastauksia jossa se on kerrottu... 

Vierailija
29/36 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OVE kannattaa aina, sillä maksimoit kokonaiseläkepotin.

Eikö tuo riipu ihan siitä kuinka pitkään elät?

Vierailija
30/36 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se poistuisi? 

Sehän on "omaa" ennakkoon saatua eläkettä.

Koko ajanhan sitä ikärajaa on nostettu, helppo jossain vaiheessa vaan himmata koko systeemi. Meillä puoliso sai sen 61-vuotiaana, mä saan 62-vuotiaana. Seuraava vuosikerta taas vähän myöhemmin. 

Vierailija
31/36 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tuollaisen eläkkeen jo saanut. Sen kokoista ei kaikki saa. Vuositulot oltava reilut 65 000 vuodessa. Ja minullahan oli. Aukotonta työuraa se 40 vuotta

Joku paperitehdas? 

Vierailija
32/36 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

OVE poistoon ja eläkeikä nostoon vielä tällä hallituskaudella.

T. Riikka ja Petteri

Vierailija
33/36 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa ove?

Googlaa Ove Sundberg.

Vierailija
34/36 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 63 vuotta ikäinen pitkäaikaistyötön. Ihan mielelläni olen. Hoitelen sairasta eläkeläismiestäni ja vanhoja vanhempiani. TE on vain kimpussa ja yrittää hiillostaa pupukursseille ja pajoille ns. töihin, siis röihin.

Kun ilmoitin olevani OVE:lla, niin laskivat työnhakuvelvollisuuden neljästä kuukaudessa yhteen hakuun.

Silläkään ei olisi väliä, voin pistää vaikka 40 hakua kuukaudessa, ei ole ongelma.

Jotkut virkailijat ovat katsoneet, että OVE:lla oleskelijaa ei enää ns. häiritä, toisia se suoranaisesti innostaa pistämään kaikenlaisiin työllistymisiin.

Vierailija
35/36 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut ove-eläkkeellä nyt puolitoista vuotta, siitä hieman vajaan vuoden ajan olen ollut yrittäjänä. Ove:a saan 1974,58 €/kk. Nyt olen lopettamassa yritystoiminnan ja tarkoitukseni on jäädä kokonaan ove:n ja säästöjen varaan. 2,5 vuoden kuluttua koittava työeläke huomioiden ove:n alentava vaikutus ja 0 € työtulot ko. aikana on 4647 €

Vierailija
36/36 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 63 vuotta ikäinen pitkäaikaistyötön. Ihan mielelläni olen. Hoitelen sairasta eläkeläismiestäni ja vanhoja vanhempiani. TE on vain kimpussa ja yrittää hiillostaa pupukursseille ja pajoille ns. töihin, siis röihin.

Kun ilmoitin olevani OVE:lla, niin laskivat työnhakuvelvollisuuden neljästä kuukaudessa yhteen hakuun.

Silläkään ei olisi väliä, voin pistää vaikka 40 hakua kuukaudessa, ei ole ongelma.

Jotkut virkailijat ovat katsoneet, että OVE:lla oleskelijaa ei enää ns. häiritä, toisia se suoranaisesti innostaa pistämään kaikenlaisiin työllistymisiin.

Minulla on tuttu, joka vielä 64-vuotiaana joutuu hakemaan sitä neljää paikkaa kuukaudessa, täysin naurettavaa touhua kyllä.

Olen pahoillani puolestasi kun TE vielä kimpussa, toivon sinulle jaksamista, työstä käy todellakin sairaan puolison ja omien vanhempien hoitaminenkin.

Olethan huomannut hakea omaishoidon tukea?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi