Mihin miehistä on kadonnut aloitteellisuus, herrasmiesmäisyys ja romanttisuus?
Miksi miehet eivät enää "kosiskele" naisia kuten ennen? Esim. tuo kukkia? Pyri tekemään vaikutusta ja pitämään omasta naisestaan huolta?
Kommentit (673)
Vierailija kirjoitti:
"Ei se herrasmiesmäisyys ole välttämättä mihinkään kadonnut. Ihan kaikki ihmiset eivät ansaitse herrasmiesmäistä kohtelua."
Herrasmiesmäisyys on juuri sitä että ei katsota kuka "ansaitsee" tulla kohdelluksi hyvin vaan kaikkia kohdellaan hyvin.
Aitäh. Miestenkö pitäs käyttäytyä hyvin myös kusipäisesti niitä käyttäytyviä naisia kohtaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei se herrasmiesmäisyys ole välttämättä mihinkään kadonnut. Ihan kaikki ihmiset eivät ansaitse herrasmiesmäistä kohtelua."
Herrasmiesmäisyys on juuri sitä että ei katsota kuka "ansaitsee" tulla kohdelluksi hyvin vaan kaikkia kohdellaan hyvin.
Aitäh. Miestenkö pitäs käyttäytyä hyvin myös kusipäisesti niitä käyttäytyviä naisia kohtaan?
Ohis. Huonosti käyttäytymiseen ei yleensä ole mitään hyvää syytä. Mutta huonosti käyttäytyviä naisia kohtaan voi ja kannattaakin käyttäytyä siten, että jättää heidät vain huomiotta tai ainakin niin vähälle huomiolle kun tilaisuudessa sen voi kärjistämättä tilanetta tehdä.
Jättää heidät siis omaan arvoonsa ja suuntaa huomionsa niihin, jotka sen arvostuksen ansaitsevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Hyvä käytös ei tietenkään tarkoita sitä että automaattisesti suostuisi jonkun esittämiin vaatimuksiin vaan että jos (kun) kieltäytyy niin tekee sen kohteliaasti sortumatta itse huonoon käytökseen.
Huonosti käyttäytyvää kuten esimerkiksi palstalla trollaavaa voi tietenkin ärsyttää se, että toinen ei lähde mukaan harrastamaan samaa.
M60
Varmaan sinne, minne naisista on kadonnut äidillisyys ja sitoutuneisuus. Kristillisyyden heikentyminen on merkittävä tekijä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tasa-arvon takia odotetaan naisilta samanlaista lähestymistapaa.
Ja tähän vielä meetoo päälle ja naisten puheet siitä, että he pystyvät samaan kuin miehetkin. Kosiskelu, kohteliaisuus ja varsinkin aloitteellisuus on ahdistelua.
Kosiskelu ja romantiikka ei koskaan ole ollut ahdistelua. Kouriminen ja ra i s k a u k set ovat.
Älä höpötä. Olen saanut ehdottomasti eniten syytöksiä nimenomaan ahdistelusta kun olen yrittänyt tutustua johonkin naiseen ravintolassa. Jossain toisessa paikassa reaktiot taas ovat selvästi sellaisia että minua katsotaan pitkään että miten tuo kehtaa lähestyä! Ja voit olla varma että olen käyttäytynyt erittäin asiallisesti aina.
Homman nimi on se että jos mies on lähtökohtaisesti vetävän näköinen, häneltä siedetään ihan mitä tahansa. Mutta sitten me muut jotka olemme vaan tavallisen näköisiä, me olemme välittömästi ahdistelijoita tai friikkejä.
Olisi pitänyt aikoinaan tehdä sellainen tempaus että olisin laittanut salaa kuvaavan kameran esimerkiksi rintapieleen ja sitten yrittänyt lähestyä naisia, niin saisitte todisteet siitä millä tavoin te naiset meitä miehiä kohtelette ja voin sanoa että se ei ole asiallista käytöstä nähnytkään! Edes hyvännäköiset miehet joita naiset lähestyy pyytämättä eivät koe että olisitte yleisesti ottaen asiallisia varsinkaan humalassa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis. Huonosti käyttäytymiseen ei yleensä ole mitään hyvää syytä. Mutta huonosti käyttäytyviä naisia kohtaan voi ja kannattaakin käyttäytyä siten, että jättää heidät vain huomiotta tai ainakin niin vähälle huomiolle kun tilaisuudessa sen voi kärjistämättä tilanetta tehdä.
Jättää heidät siis omaan arvoonsa ja suuntaa huomionsa niihin, jotka sen arvostuksen ansaitsevat.
Olen sinun kanssa 100% samaa mieltä. Mutta, sen verran haluan tuohon lisätä että miehenä on äärimmäisen musertavaa kun nuorena kokemattomana miehenalkuna yritti lähestyä naisia esimerkiksi ravintolassa ja 99% palautteista ei ollut "sori, mutta ei kiinnosta", "sori mutta minulla on jo miesystävä" tyyppistä vastausta, vaan todella törkeää pelottelua esimerkiksi ahdistelu-uhkauksilla ja muuta vastaavaa huutelua. Sen lisäksi, jos kiinnostava nainen oli ryhmässä, nämä muut, eli "ystävät" tuhosivat kaikki yritykset. Lopulta ymmärsin kaikista vinkeistä huolimatta että ryhmässä olevia naisia ei kannata yrittää koska siinä on aina joku joka tulee pilaamaan kaikkien illan. Se tuhoaa itsetunnon. Kävin aikanaan viiden vuoden ajan ravintoloissa ja yritin etsiä seuraa. En löytänyt seuraa kertaakaan ja yrityksen puutteesta ei ollut kiinni. Viimeisenä vuotena olin käytännössä ihan loppu ja kaikki arvostus naisiin kadonnut. Työelämässä se arvostus alkoi taas palata, mutta todellisuus oli kuitenkin tehnyt selväksi mitä naiset oikeasti ovat.
Haluan sitä kuitenkin korostaa että suurin osa naisista jotka ovat esimerkiksi töissä ja harrastuksissa tulleet vastaan, ovat erittäin asiallisia ja hyväkäytöksisiä ja varattuja. Mutta, sitten kun lähdetään ns. "radalle", he muuttuvat ihan täysin. En vieläkään ymmärrä miksi?! Joku nainen joskus sanoi että he saavat niin paljon kuraa niskaansa, että sen jälkeen ihan kuka tahansa joka tulee asiallisesti tekemään tuttavuutta, saa sen kaiken kuran myös niskaansa.
Mutta, nyt haluan kaikkia naisia muistuttaa tuosta sinun viestistä. Se että joku pässi on käyttäytynyt huonosti teitä kohtaan, ei missään tapauksessa oikeuta sitä että se epäkiinnostava "friikki", joka teitä tulee asiallisesti lähestymään olisi jotenkin oikeutettu kohde likasangon kaatamiseksi!
"saisitte todisteet siitä millä tavoin te naiset meitä miehiä kohtelette ja voin sanoa että se ei ole asiallista käytöstä nähnytkään!"
Minulla kokemukset ovat varsin erilaisia. Toki kolmekymppisenä löytyi paikkoja (Kallen yläkerta) joissa en yleensä edes yrittänyt lähestyä naisia kun selvästikään en kuulunut joukkoon. Nykyisen harrastuksen (paritanssit) puitteissa lähestyminen ei ole ollut ongelma. Diskossa naiset ovat tehneet enemmän aloitteita kuin minä itse enkä ole kokenut huonoa käytöstä.
Ehkäpä olet yrittänyt löytää seuraa vääränlaisissa paikoissa.
M60
"vaan todella törkeää pelottelua esimerkiksi ahdistelu-uhkauksilla ja muuta vastaavaa huutelua."
Missä nimenomaisessa paikassa ja milloin olet tuollaista kokenut?
Olitko ulkoasultasi tai käytökseltäsi jotenkin erityisen "huonoon" suuntaan poikkeava muista paikan miehistä?
M60
... jatko
Jutun aiheita, mistä keskustella naisten kanssa se on oma aiheensa. Mutta jos et kuullut mistä he keskustelivat, ennen lähestymistä ja et voi todeta, että kuulit hieman jotain siitä ja siitä ... ja sitten kysyt mielipidettä jostain. Jos et kuullut, niin sitten yritä jollain neutraalilla aiheella. Politiikka, raha ja uskonto ovat asioita, josta syntyy erimielisyyksiä helposti, älä ryhdy keskustelemaan niistä jos ei erikseen siitä erikseen kysytä ja sittenkin kannattaa vastata vain jotain yleisluontoista, ennen kuin tuntee ja ymmärtää toista jo hieman enemmän.
Yleensä paremmin toimii se, että pyrkii kuuntelemaan toista enemmän ja ehkä ruokkimaan hänen haluaan keskustella kysymällä jotain hänen jo kertomasta tarkentavia pieniä neutraaleja asioita. Se osoittaa kiinnostumista hänestä. Omista tekemisistä, ajatuksita ja muutenkin itsestä kertominen kannattaa jättää niin, että kertoo jos toinen kyselee eikä niin, että pitää puheenvuoroa pitkään itsellään. Eli kertoo jotain yleistä ja sitten kysyy siitä siltä kysyjältä tai molemmita, että vaihtaa jollain sivujuonteen kysymyksellä ja kysyy miten he tästä tai siitä oletteko tehneet tai muuta vastaavaa.
Eli lyhyesti, älä suunapäänä suuntaa kivan näköisen naisen luokse siitä huolimatta mikä on tilanne vaan arvoi sitä tilannetta hänen näkökulmastaan juuri siinä. Kun lähestyt, niin joku kevyt avausrepliikki ja pari sanaa itsestä tai mitä on juuri tehnyt ja sitten kysyy näiltä toistilta tai siltä yhdeltä mitäs te olette tehneet jne. Kiinnostuksen osoittaminen yleissellä tasolla toisista ja heidän tekemisestä antaa paremman kuvan kun vain mennä yrittämään sitä kiinnostuksen kohdetta viedä siitä tilantesta jonnekin.
Tsemppiä.
Sinne samaan paikkaan, mihin naisista on kaikki inhimillisyyskin mennyt
M-1965 kirjoitti:
"saisitte todisteet siitä millä tavoin te naiset meitä miehiä kohtelette ja voin sanoa että se ei ole asiallista käytöstä nähnytkään!"
Minulla kokemukset ovat varsin erilaisia. Toki kolmekymppisenä löytyi paikkoja (Kallen yläkerta) joissa en yleensä edes yrittänyt lähestyä naisia kun selvästikään en kuulunut joukkoon. Nykyisen harrastuksen (paritanssit) puitteissa lähestyminen ei ole ollut ongelma. Diskossa naiset ovat tehneet enemmän aloitteita kuin minä itse enkä ole kokenut huonoa käytöstä.
Ehkäpä olet yrittänyt löytää seuraa vääränlaisissa paikoissa.
Mikäli tuo 60 pitää paikkansa, puhut kirjaimellisesti eri sukupolvesta. Tuo naisten karmea käytös on yleisintä noin 10 - 20 vuotta nuoremmilla. Eli ikäluokkasi lapsilla.
M-1965 kirjoitti:
"vaan todella törkeää pelottelua esimerkiksi ahdistelu-uhkauksilla ja muuta vastaavaa huutelua."
Missä nimenomaisessa paikassa ja milloin olet tuollaista kokenut?
Olitko ulkoasultasi tai käytökseltäsi jotenkin erityisen "huonoon" suuntaan poikkeava muista paikan miehistä?
Trollin pitäisi opetella olemaan hiljaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sittenhän riittää alkuun että on yksi kusipää. Joku tapaa hänet, ja alkaa siksi myös kusipääksi. Sitten kaikki heidät tavanneet alkavat kusipäiksi. Ja kaikki heidät tavanneet taasen kusipäiksi. Lopulta on vain kusipäitä. Toi on sun logiikkasi. Joko sinä olet kusipää? Vaiko vasta toukokuussa?
M-1965 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Hyvä käytös ei tietenkään tarkoita sitä että automaattisesti suostuisi jonkun esittämiin vaatimuksiin vaan että jos (kun) kieltäytyy niin tekee sen kohteliaasti sortumatta itse huonoon käytökseen.
Huonosti käyttäytyvää kuten esimerkiksi palstalla trollaavaa voi tietenkin ärsyttää se, että toinen ei lähde mukaan harrastamaan samaa.
Niin sitä ärsyttääkin. Siksi pitää nostaa panoksia ja aukoa päätä vielä enemmän, jos vaikka saisi sitä halumaansa huomiota.
"Älä höpötä. Olen saanut ehdottomasti eniten syytöksiä nimenomaan ahdistelusta kun olen yrittänyt tutustua johonkin naiseen ravintolassa. Jossain toisessa paikassa reaktiot taas ovat selvästi sellaisia että minua katsotaan pitkään että miten tuo kehtaa lähestyä! Ja voit olla varma että olen käyttäytynyt erittäin asiallisesti aina.
Homman nimi on se että jos mies on lähtökohtaisesti vetävän näköinen, häneltä siedetään ihan mitä tahansa. Mutta sitten me muut jotka olemme vaan tavallisen näköisiä, me olemme välittömästi ahdistelijoita tai friikkejä.
Olisi pitänyt aikoinaan tehdä sellainen tempaus että olisin laittanut salaa kuvaavan kameran esimerkiksi rintapieleen ja sitten yrittänyt lähestyä naisia, niin saisitte todisteet siitä millä tavoin te naiset meitä miehiä kohtelette ja voin sanoa että se ei ole asiallista käytöstä nähnytkään! Edes hyvännäköiset miehet joita naiset lähestyy pyytämättä eivät koe että olisitte yleisesti ottaen asiallisia varsinkaan humalassa!"
Voin mäkin syyttää sua ties mistä, mutta niillä syytöksillä ei olisi mitään pohjaa. Jos olet mennyt ihan nätisi esittelemään itsesi naiselle ja hän alkaa huutaa ahdistelijaa, niin on vaan hyvä että et joudu viettämään hänen kanssaan enempää aikaa. Vai oletko mennyt lähelle ja puristanut tissistä? Silloin ymmärrän ahdisteluhuutelun.
"Älä höpötä. Olen saanut ehdottomasti eniten syytöksiä nimenomaan ahdistelusta kun olen yrittänyt tutustua johonkin naiseen ravintolassa. Jossain toisessa paikassa reaktiot taas ovat selvästi sellaisia että minua katsotaan pitkään että miten tuo kehtaa lähestyä! Ja voit olla varma että olen käyttäytynyt erittäin asiallisesti aina.
Olisi pitänyt aikoinaan tehdä sellainen tempaus että olisin laittanut salaa kuvaavan kameran esimerkiksi rintapieleen ja sitten yrittänyt lähestyä naisia, niin saisitte todisteet siitä millä tavoin te naiset meitä miehiä kohtelette ja voin sanoa että se ei ole asiallista käytöstä nähnytkään! Edes hyvännäköiset miehet joita naiset lähestyy pyytämättä eivät koe että olisitte yleisesti ottaen asiallisia varsinkaan humalassa!"
Ahdistelua ei yleensä siedetä komistuksiltakaan.
Ylipäänsä jos on ollut puuhissa naisen kanssa ja nainen tulee katuma päälle vaikka 1v jälkeen niin siitä vaan raiskaus syyte menemään
Miten sä olet oikein heitä lähestynyt?
Ei komeilta miehiltäkään siedetä mitä tahansa. Jopa Hollywoodin julkkiksia on syytetty ahdisteluista. Miten tämä sopii sun narratiiviin?
Vierailija kirjoitti:
Ylipäänsä jos on ollut puuhissa naisen kanssa ja nainen tulee katuma päälle vaikka 1v jälkeen niin siitä vaan raiskaus syyte menemään
Paskaa.
Feminismi