Mihin miehistä on kadonnut aloitteellisuus, herrasmiesmäisyys ja romanttisuus?
Miksi miehet eivät enää "kosiskele" naisia kuten ennen? Esim. tuo kukkia? Pyri tekemään vaikutusta ja pitämään omasta naisestaan huolta?
Kommentit (564)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kymmenet tuhannet miehet osoittavat romantiikkansa naisellisille ja mukaville aasialaisnaisille. Suomalainen nainen ei ymmärrä romantiikan päälle.
Heille ei kyllä kukat riitä ollenkaan.
Kerro lisää. Puhut ilmeisesti kokemuksesta.
Suomalaiset ulkelit, ovat lässskejä ja haizevat pahalle 🤮
Romanttisia miehiä on paljonkin. Hyviä miehiä vähemmän, mutta niitäkin on. Ken sellaisen löytää tulee onnelliseksi. Hänen rinnalla eletään loppuikä.
Vierailija kirjoitti:
Romanttisia miehiä on paljonkin. Hyviä miehiä vähemmän, mutta niitäkin on. Ken sellaisen löytää tulee onnelliseksi. Hänen rinnalla eletään loppuikä.
Sosiaalinen media on täynnä videoita kuinka naiset ylpeänä jättävät hyvän miehen ja lähtevät jahtaamaan jännitystä.
Ei ole olemassa naista, joka tuollaista ansaitsisi.
Jo on masentava ketju. Miten voi noin vaikeaa olla toimia luontevasti eri sukupuolta olevien kanssa? Ne nyt on kuitenkin vaan lisääntymiselimet jotka erottaa!
Mieheni kosiskelee kaikkien näiden vuosien jälkeen edelleen. Tuo muuten vain kukkia, vie syömään, hieroo kipeän selän yms. Tiedän aina että haluaa minulle hyvää. Minä hemmottelen häntä myös. Vien harvemmin tosin kukkia mutta sitäkin joskus, yhtä lailla hieron, vien syömään, järjestän yllätyksiä.
Ja meillä on ihan tasa-arvoinen suhde, jossa noudatetaan perinteisiä rooleja lähinnä silloin, kun se sopii sänkyleikkihin. Ei hyvä kohtelu ole konservatiivisista arvoista kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Jo on masentava ketju. Miten voi noin vaikeaa olla toimia luontevasti eri sukupuolta olevien kanssa? Ne nyt on kuitenkin vaan lisääntymiselimet jotka erottaa!
Mieheni kosiskelee kaikkien näiden vuosien jälkeen edelleen. Tuo muuten vain kukkia, vie syömään, hieroo kipeän selän yms. Tiedän aina että haluaa minulle hyvää. Minä hemmottelen häntä myös. Vien harvemmin tosin kukkia mutta sitäkin joskus, yhtä lailla hieron, vien syömään, järjestän yllätyksiä.
Ja meillä on ihan tasa-arvoinen suhde, jossa noudatetaan perinteisiä rooleja lähinnä silloin, kun se sopii sänkyleikkihin. Ei hyvä kohtelu ole konservatiivisista arvoista kiinni.
Useimmat tämän(kin) ketjun kommentit lienevät naisilta. Eli ilmeisesti naisille on lähes mahdoton toimia luontevasti eri sukupuolta olevan kanssa. Masentavaa todellakin.
"Ikävä" tosiasia on se, että miehet kohtelevat erityisen hyvin sellaisia naisia, joista he kokevat että nämä ansaitsevat ko. kohtelun. Eli jos mies näkee, että nainen on "laatua", niin kohtelu on sen mukaista. Tällaista naista lähestytään nätisti, tuodaan kukkia, ostetaan lahjoja, yms.
Ongelma on toki se, että suurin osa naisista ei "laatua" ole. Sen näkee hyvin tältäkin palstalta.
Toki on myös niin, että myös miesten taso on laskenut. Miehet ovat alkaneet alisuoriutua aivan hämmästyttävällä tavalla, joka näkyy hyvin esim. koulumenestyksestä ja koulutustason laskusta.
Kaikesta tästä saadaan tämä ns. sukupuolten välinen sota, jota käydään joka päivä esim. juuri tällä foorumilla. Se on täysin turhaa, eikä edistä mitään asiaa, mutta sitä käydään, koska muuta ei osata. Voisimme valita itsemme ja yhteisöjemme kehittämisen, mutta sitä ei tehdä, koska se vaatisi vaivannäköä, joka ei käy.
Suoraan asiaan,aika on kortilla.
Vierailija kirjoitti:
Unohdat oleellisen. Joko koko ketju lähestyy asiaa epätasa-arvoisesti. Siksi vastaukset ovat mitä ovat. Kirjoitapa sukupuolineutraali aloitus. Ei ihme, että miehiä kyrsii.
Tätä me kerjättiin ihan itse
Nyt saa tyttäret ja pojat kärsiä seurauksista.
Vierailija kirjoitti:
En kaipaa tuota. Kaipaan sitä, että miehet tekisivät oman osansa parisuhteissa, eli 50% kotitöistä ja lasten hoidosta ja kasvatuksesta. Ja vastuista.
Tää on jännä homma, kun miehen kuuluu tienata omat tulonsa, tehdä 50% kotitöistä (naisen määrittämät), 50% lastenhoidosta, 50% naisen määrittämistä metatöistä.
Nainen ei milloinkaan tee mitään sen eteen, että talo toimii teknisesti oikein, LVI-laitteiden toiminta, valvonta, huollot, korjaukset, kodin sähkölaitteet, niiden huollot, tietotekniikka, autot, autojen vertailu, hankinta, huollot, vikojen tarkkailu ja korjaaminen/korjauttaminen, renkaat. Lisäksi miehelle kuuluu lasten polkupyörien, suksien, luistimien huollot, säädöt ja kunnon valvonta, jne.
En oo nähnyt yhtäkään YH mutsia, jolla edes osa noista edellämainituista toimisi kunnolla, ilman että hakee oman isänsä tai jonkun betauroksen tekemään niitä asioita joskus jos sattuu muistamaan.
M39
Se on toksista maskuliinisuutta. Naiset on nykyään miehiä jne ja tuollaiset menneen maailman jutut ovat sovinismia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kaipaa tuota. Kaipaan sitä, että miehet tekisivät oman osansa parisuhteissa, eli 50% kotitöistä ja lasten hoidosta ja kasvatuksesta. Ja vastuista.
Tää on jännä homma, kun miehen kuuluu tienata omat tulonsa, tehdä 50% kotitöistä (naisen määrittämät), 50% lastenhoidosta, 50% naisen määrittämistä metatöistä.
Nainen ei milloinkaan tee mitään sen eteen, että talo toimii teknisesti oikein, LVI-laitteiden toiminta, valvonta, huollot, korjaukset, kodin sähkölaitteet, niiden huollot, tietotekniikka, autot, autojen vertailu, hankinta, huollot, vikojen tarkkailu ja korjaaminen/korjauttaminen, renkaat. Lisäksi miehelle kuuluu lasten polkupyörien, suksien, luistimien huollot, säädöt ja kunnon valvonta, jne.
En oo nähnyt yhtäkään YH mutsia, jolla edes osa noista edellämainituista toimisi kunnolla, ilman että hakee oman isäns
Tämä on totta. Jo tilastot sen kertovat, että nuo on eniten sukupuolittuneimpia hommia.
Itse voin suoraan myöntää, että nuo ns miesten hommat jääneet pitkälti miehelle. Kyllä niissäkin hommaa on, vaikka naiset sitä kovasti vähättelee.
Tämä tosiaan tehtiin ihan itse.
Tasa-arvo on aidosti hyvä asia, mutta käsi ylipelattiin aivan törkeästi. Alettiin ajatella että miehet ja naiset ovat samalaisia, vaikka jokainen tietää ettei näin ole. Luonnolliset, biologiasta tulevat erot pitäisi vaan hyväksyä, eikä taistella niitä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos herrasmies yrittää kohteliaasti avata oven feministille niin jopas tulee sättimistä että pitääkö mies naista avuttomana joka ei muka saa ovea auki itse. Vähän karrikoitu tilanne mutta suunnilleen tuollaista se suhtautuminen niihin herrastapoihin on ja varsinkin sellaisia kohtaan jotka ei miellytä "leidiä pulassa". Ei oikein kiinnosta tällaiset kohteliaisuudet jos niitä ei arvosteta.
Auon ovia myös naisille eikä minua ole koskaan kukaan tullut sättimään siitä. Mutta kun keskustelun tarkoituksena on päästä riitelemään niin turhapa tätä oli mainita.
M60
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmat tämän(kin) ketjun kommentit lienevät naisilta. Eli ilmeisesti naisille on lähes mahdoton toimia luontevasti eri sukupuolta olevan kanssa. Masentavaa todellakin.
Ketjun viestit ovat suurelta osin peräisin parilta trollilta, jotka yrittävät saada mahdollisimman paljon vihaisia reaktioita. Niiden perusteella ei voi päätellä juuri mitään miesten tai naisten todellisista asenteista.
Peukutukset eivät myöskään kerro mitään. Kuka tahansa yksittäinen mobiililiittymän käyttäjä voi halutessaan peukuttaa omaa viestiään mielivaltaisen monta kertaa.
M60
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tällainen ihana mies.
Hän avaa oven ja päästää minut ovesta ensin. Maksaa aina ravintolassa. Tekee kotitöitä pyytämättä. On muutenkin huolehtivainen. On monta kertaa tehnyt ruoan valmiiksi, kun olen päässyt töistä kotiin... Ihana mies!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vakavahkosti otettavissa olevat naiset ovat valitettavan harvinaisia. Ei yksinkertaisesti maksa vaivaa.
Herrasmies ei käyttäydy hyvin palkkion toivossa.
Herrasmies on siis hyväksikäytettävä hölmö, jonka pitää jokaisen huomionkipeän naisen vuoksi uhrautua tekemään milloin mitäkin.
Paskaa. Kyllä sä olet taitava väärinymmärtämään.
Kukilla, ystävällisyydellä, runoilla, kunnollisuudella, kuuntelemisella, huolehtimisella ja herrasmiesmäisyydellä ei ole lopulta saanut osakseen muuta kuin haukkumista ja ghoustausta yms.
Ei kannata enää, antaa olla.