Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin miehistä on kadonnut aloitteellisuus, herrasmiesmäisyys ja romanttisuus?

Vierailija
17.01.2026 |

Miksi miehet eivät enää "kosiskele" naisia kuten ennen? Esim. tuo kukkia? Pyri tekemään vaikutusta ja pitämään omasta naisestaan huolta? 

Kommentit (564)

Vierailija
321/564 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukilla, ystävällisyydellä, runoilla, kunnollisuudella, kuuntelemisella, huolehtimisella ja herrasmiesmäisyydellä ei ole lopulta saanut osakseen muuta kuin haukkumista ja ghoustausta yms. 

Ei kannata enää, antaa olla.

Olet siis esittänyt koko ajan.

Ei ihme, että olet saanut negatiivista palautetta. Esittäminen ja valheellisuus paistaa läpi.

Vierailija
322/564 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassa naista, joka tuollaista ansaitsisi.

Ei ihme, ettet rakasta edes äitiäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/564 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kelvannu suklaapatukat ämpäritarjouksesta. Ois saanu vielä muoviämpärinkin, mutta ei ollu tarpeeksi romanttista ei. Pitää varmaan ostaa joku lindholmin kallis konvehtiasetelma suoraan belgiasta, koska ämpärisuklaat on ilmeisesti "juntteja" ja kaveritkin saa kalliit konvehtirasiat, joita sitten esitellään instassa kuin kruunun jalokiveä. Ajatuksen pitäisi olla tärkein, mutta se ajatus ei kelpaa siinä vaiheessa kun pitäisi saada instassa seuraajia ja peukutuksia sekä nokitella siitä kenen mies on romanttisin ja eniten rahoissaan.

Katkero

Vierailija
324/564 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kaipaa tuota. Kaipaan sitä, että miehet tekisivät oman osansa parisuhteissa, eli 50% kotitöistä ja lasten hoidosta ja kasvatuksesta. Ja vastuista. 

Tää on jännä homma, kun miehen kuuluu tienata omat tulonsa, tehdä 50% kotitöistä (naisen määrittämät), 50% lastenhoidosta, 50% naisen määrittämistä metatöistä.

Nainen ei milloinkaan tee mitään sen eteen, että talo toimii teknisesti oikein, LVI-laitteiden toiminta, valvonta, huollot, korjaukset, kodin sähkölaitteet, niiden huollot, tietotekniikka, autot, autojen vertailu, hankinta, huollot, vikojen tarkkailu ja korjaaminen/korjauttaminen, renkaat. Lisäksi miehelle kuuluu lasten polkupyörien, suksien, luistimien huollot, säädöt ja kunnon valvonta, jne.

En oo nähnyt yhtäkään YH mutsia, jolla edes osa noista edellämainituista toimisi kunnolla, ilman että hakee oman isäns

Ajatella, että itsekin asunut yksin lasteni kanssa okt:ssa yli 20 vuotta, eikä ole yksikään mies tehnyt puolestani yllämainittuja asioita. Autoni valitsen itse, vaihdan renkaat ja huolto huoltaa. Kodin remontit olen tehnyt itse putki- ja sähkötöitä lukuunottamatta ja siinä sivussa kasvattanut lapset yksin aikuisiksi (ja ennen kuin huutelet elareista, niin niitä ei exäni maksanut penniäkään).

Leskimummoni asui yksin mökissään yli 40 vuotta ja sama juttu hänen kanssaan, tosin autoa hänellä ei ollut. Ihmeellisiä mielikuvia teillä on naisten tekemisistä/tekemättä jättämisistä. Jo sotalesket hoitivat yksin lapset ja maatilan. 

Toki monessa perheessä työt voidaan mieltymysten mukaan jakaa, jos perheessä on kaksi huoltajaa, mutta ennen kaikkea niistä kuuluu keskustella, eikä olettaa. Ja tietysti sisä- ja ulkotöiden lisäksi on se lasten kasvatus, se pitää tehdä yhdessä. 

Vierailija
325/564 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvon takia odotetaan naisilta samanlaista lähestymistapaa.

Juuri näin. Miehet ovat tehneet aloitteet vuosituhansien ajan, joten sovitaan, että on naisten vuoro vaikkapa seuraavat 200 vuotta.

Okei. Jos sovitaan, että seuraavat 200 vuotta naiset saa aina orgasmin seksissä ja miehet ehkä tsäkällä kerran vuodessa. Sopiiko?

Tuo voi olla haastavaa toteuttaa ihmislajin lisääntymisen näkökulmasta.

Kuin? Mies saa orgasmin kerran vuodessa. Luuletko sä että naiset synnyttäisi lapsia useammin kuin kerran vuodessa? Miten tuo olisi mahdollista?

Vierailija
326/564 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvon takia odotetaan naisilta samanlaista lähestymistapaa.

Juuri näin. Miehet ovat tehneet aloitteet vuosituhansien ajan, joten sovitaan, että on naisten vuoro vaikkapa seuraavat 200 vuotta.

Okei. Jos sovitaan, että seuraavat 200 vuotta naiset saa aina orgasmin seksissä ja miehet ehkä tsäkällä kerran vuodessa. Sopiiko?

Tuo voi olla haastavaa toteuttaa ihmislajin lisääntymisen näkökulmasta.

No sitähän naiset täällä haluaa, kun maapallolla on niin paljon ihmisiä, että suomalaisten pitää kuolla sukupuuttoon, jotta Afrikassa voidaan lisääntyä :D

Lisää inselipaskaa. Ehkä sun pitäisi keskittyä lukemaan Aku Ankkaa.

Vierailija
327/564 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

M-1965 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos herrasmies yrittää kohteliaasti avata oven feministille niin jopas tulee sättimistä että pitääkö mies naista avuttomana joka ei muka saa ovea auki itse. Vähän karrikoitu tilanne mutta suunnilleen tuollaista se suhtautuminen niihin herrastapoihin on ja varsinkin sellaisia kohtaan jotka ei miellytä "leidiä pulassa". Ei oikein kiinnosta tällaiset kohteliaisuudet jos niitä ei arvosteta.

Auon ovia myös naisille eikä minua ole koskaan kukaan tullut sättimään siitä. Mutta kun keskustelun tarkoituksena on päästä riitelemään niin turhapa tätä oli mainita.

Kun olin nuori, niin nuoret naiset toisinaan kävivät yliopistolla soittamaan suutaan malliin: "Luulet sä, että naiset ei osaa avata ovea itse?!".

Kunnon humoristina oli tietenkin ihan pakko lohkaista, että oven avaaminen saattaa jo sujua, mutta erityisesti tässä tapauksessa ovesta kulkemista ja käytöstapoja pitäisi vielä hieman harjoitella.

Tämän jälkeen palaute olikin aika suoraa ja avointa täyttäen kunnianloukkauksen tunnusmerkistön.

Tällaista ei kuitenkaan ole sattunut minulle enää yli kymmeneen vuoteen, ihmiset vain menevät ovesta ja osa jopa kiittää.

Vierailija
328/564 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kohtelias käytös riitä, kun penätään herramiesmäisyyttä?

Vierailija
329/564 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kuullut tasa-arvosta?

Vierailija
330/564 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin miehenä tuntuu että kukkien ostaminen naiselle jota en tunne kovinkaan hyvin olisi merkki jostain "patriarkaalisesta lahjonnasta ja kontrollista" tms. Nykyään kaikesta ajatellaan niin negatiivisesti

Eri juttu jos olisin parisuhteessa tietenkin.

Vierailija
331/564 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vakavahkosti otettavissa olevat naiset ovat valitettavan harvinaisia. Ei yksinkertaisesti maksa vaivaa.

Herrasmies ei käyttäydy hyvin palkkion toivossa. 

Herrasmies on siis hyväksikäytettävä hölmö, jonka pitää jokaisen huomionkipeän naisen vuoksi uhrautua tekemään milloin mitäkin.

Ei suinkaan, oikea herrasmies osaa myös pitää rajansa tyylikkäästi.

Vierailija
332/564 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran tapailin pari kuukautta neliymppistä miestä. Kun hän 3m treffeille tuli ekaa kertaa kylään mun luokse, tuli hän tyhjin käsin. Hän sanoi: "mä mietin, että pitäisikö mun tuoda kukkia tullessani". Mietin vaan, että miksi hän sanoi sen ääneen? Eli hän tarkoitti sitä, että hän harkitsi kukkien ostamista, mutta päätti, ettei halua ostaa.

Vierailija
333/564 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua tuollaista miestä, sillä en halua kukkia enkä ylimääräisiä lahjoja. Lisäksi haluan maksaa laskuni itse. Haluan että mies on vain peruskohtelias. 

Vierailija
334/564 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on perusjuro suomalainen, seuraa lätkää ja on kiinnostunut autoista jne, mutta jopa hän avaa mulle oven ja kantaa painavimmat kauppakassit.

Vierailija
335/564 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirry nykyaikaan. 

Vierailija
336/564 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kohtelias käytös riitä, kun penätään herramiesmäisyyttä?

Ja samalla voi kysyä, jaksaako tympeänaamoille olla kohteias herrasmiesmäisyydestä puhumattakaan?

Pelkäävät, että "toi" yrittää vielä  jotain. Parempi luikkia tiehensä ja nopeasti.

Vierailija
337/564 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M-1965 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos herrasmies yrittää kohteliaasti avata oven feministille niin jopas tulee sättimistä että pitääkö mies naista avuttomana joka ei muka saa ovea auki itse. Vähän karrikoitu tilanne mutta suunnilleen tuollaista se suhtautuminen niihin herrastapoihin on ja varsinkin sellaisia kohtaan jotka ei miellytä "leidiä pulassa". Ei oikein kiinnosta tällaiset kohteliaisuudet jos niitä ei arvosteta.

Auon ovia myös naisille eikä minua ole koskaan kukaan tullut sättimään siitä. Mutta kun keskustelun tarkoituksena on päästä riitelemään niin turhapa tätä oli mainita.

Kun olin nuori, niin nuoret naiset toisinaan kävivät yliopistolla soittamaan suutaan malliin: "Luulet sä, että naiset ei osaa avata ovea itse?!".

Kunnon humoristina oli tietenkin ihan pakko lohkaista, että oven avaaminen saattaa

Tylyjä ihmisiä on ollut aina ja tulee olemaan, ja nuorilla yleensä on käytöstavat vielä hakusessa.  Ei ole sinun tai minun vika, että he eivät ole oppineet vielä arvostamaan käytöstapoja. Aion silti itse jatkaa ovien avaamista tutuille ja tuntemattomille.

Vierailija
338/564 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vakavahkosti otettavissa olevat naiset ovat valitettavan harvinaisia. Ei yksinkertaisesti maksa vaivaa.

Herrasmies ei käyttäydy hyvin palkkion toivossa. 

Herrasmies on siis hyväksikäytettävä hölmö, jonka pitää jokaisen huomionkipeän naisen vuoksi uhrautua tekemään milloin mitäkin.

Ei suinkaan, oikea herrasmies osaa myös pitää rajansa tyylikkäästi.

Joidenkin pitäisi googlettaa, mitä herrasmies tarkoittaa. Sinun selkeästikään ei tarvitse, mutta tuon edeltävän kyllä.

Vierailija
339/564 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Lähesty matalalla panoksella ja anna toiselle helppo ulospääsy. Tervehdi, sano yksi asiallinen tai tilanteeseen sopiva lause, ja katso toisen reaktio. Jos vastaukset ovat lyhyitä, katsekontakti puuttuu tai toinen ei jatka keskustelua, se on merkki lopettaa"

Vaimoni oli ujona ihastuneena tyttönä juuri tuollainen. Onneksi en lopettanut.

Sä osasit sitten lukea häntä oikein. Jos olisit ahdistellut, kuten nämä inselit täällä, et olisi saanut vaimoa. Ja jos olisit luovuttanut, kuten nämä inselit täällä, et olisi saanut vaimoa.

"Rouva tuomari, kyseessä ei suinkaan ole tarkoituksellinen ahdistelu, vaan ainoastaan virhe naisen lukemisessa ja sinällään inhimillinen erehdys. Tämä perusteella katson, että syytetty tulee vapauttaa kaikista syytteistä".

Mitäs lottoat, toimiiko homma noin?

Vierailija
340/564 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua tuollaista miestä, sillä en halua kukkia enkä ylimääräisiä lahjoja. Lisäksi haluan maksaa laskuni itse. Haluan että mies on vain peruskohtelias. 

Ahaa.

No sitten et halua.

Moni muu  haluaa.

PS. se että joku on herrasmies, ei tarkoita sitä että hän maksaisi kaikki laskusi. Herrasmiesmäinen käytös liittyy tapaan kohdella toista ihmistä, ei siihen kuka maksaa kenenkin elämän. Herrasmies on kunnioittava, reilu ja luotettava,  pitää sanansa ja kantaa vastuuta omista asioistaan.