Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuu että terapeutit eivät itse aina järkeviä tai osaa elää tätä elämää

Vierailija
17.01.2026 |

En nyt sano, että terapeutin tarvitsee olla joku täydellisyys tai että ei saa tehdä virheitä elämässä. 

Mutta osa tutuista terapeuteista on sellaisia, etteivät pärjää työnsä ulkopuolella ihmisten parissa. Puhuvat omituista terapiakieltä, kun muut ihmiset puhuvat reippaammin. Eivät uskalla aina elää sellaista tervettä elämää, vaan hyssytellään ja omat lapsetkin elävät jossain varovaisessa pumpulissa.

Nämä vain esimerkkejä. 

Mutta en tunne kovin montaa maanläheistä ja juurevaa terapeuttia. 

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Itse jätin terapian kesken kun tuli niin paljon sosiaalisia ongelmia ja menin vaan huonompaan kuntoon siellä. Se nainen ei oikein tajunnut mitään mitä sille yritti sanoa. Traumakokemus oli taustalla ja söi aivan todella paljon sisältä olla oikeuslimbossa. Sanoin että tarviin nyt jotakin vakauttavaa että kestän siihen asti että show on ohi ja voin henkisesti vapautua jumissa ja katsoa sitten tarvitseeko jotakin muuta. Tää aika joka kerta mairea hymy päällä siellä aloitti että "niin kun sulle tehtiin näin niin miltäs se tuntuu". Sanoin joka kerta että ei nyt puhuta siitä vaan etsitään mulle arkisia työkaluja vakauteen. Ei siitä tullut yhtään mitään ja yhdellä kerralla vaan Sanoin sille että mitä hyötyä tästä sun "hoitamisesta" on kun sä oot paskonu mun psyykeen muutamassa viikossa sille tasolle että koko muukin elämä hajoaa. Jäi tuijottamaan vaan silmät lautasina kun sanoin että tämä on tässä. Paljon parempia tuloksia tuli unen, liikunnan, työn ja puolison tuella."

Todella inhottavaa, ettei terapeuttisi kuunnellut, mitä tarvitsit. Oma terapiani eteni minun ehdoilla ja tahdissa. Menin kyllä itsekin välillä huonompaan kuntoon, mutta odotinkin sitä, kun vanhoja selviytymiskeinoja purettiin, vaikeita asioita kohdattiin eikä uudet tavat olla ja elää olleet vielä vakiintuneet. Terapeutin tuella siitä kuitenkin selvisi.

Vierailija
42/42 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksittekö montaa alaa, joilla edes puolet työntekijöistä olisi erittäin hyviä työssään? Ehkä jotkut kirurgit ja astronautit, mutta sinne päästäkseen on läpäistävä monta seulaa ja vaativaa koulutusta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi