Ihanko oikeasti joku ei syö vähintään puolta kiloa kasviksia päivässä?
Toihan tulee täyteen ilman että tarttee edes yrittää yhtään.
Kommentit (44)
Syön joka päivä 1kg pakaste vihanneksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mää ainaki vedän perunoita ja leipää tuon verran. Ja sipulisoosia.
Leipä ei ole kasvis.
Eikä perunat tässä yhteydessä.
Ap, ihanko oikein sulle riittää vain 0,5 kiloa kasviksia päivässä, kun suositus 800-900 grammaa?
Oletko joku riisitautinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leipä ei ole kasvis.
Kyllä Viljat ovat kasvistuotteita. Kuten Perunakin.
Viljat on kyllä kasveja, mutta ei kasviksia.
Tuohon ravitsemussuosituksen puoleen kiloon ei lasketa kuuluvaksi perunaa tai viljoja.
Vierailija kirjoitti:
Ap, ihanko oikein sulle riittää vain 0,5 kiloa kasviksia päivässä, kun suositus 800-900 grammaa?
Oletko joku riisitautinen?
Aivan oikein ap:lle. Tulee tänne pätemään jollain kasvisten syönnillään.
Minusta on omituista, että ihmiset onnistuu syömään ruokia, joissa ei ole kasviksia. Musta sellainen ruoka tuntuu siltä, että siitä puuttuu jotain, enkä oo tyytyväinen ennen kuin olen rouskuttanut jotain raikkaita vihanneksia. Kauhean tunkkaiselta tuntuis ruoka ilman kasviksia, ja jäis puuttumaan kaikki sellaiset tekstuurit mitä kaipaan ruokaan.
Eilen sua häiritsi toisten joulukoristeet tänään kasvisten saanti. Mitähän huomenna keksit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leipä ei ole kasvis.
Eikä Lanttu. Nauris tai Porkkanakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leipä ei ole kasvis.
Höpsis, ne nimenomaan lasketaan kasviksiksi tässä yhteydessä (ja kaikissa muissakin yhteyksissä).
Mihin kasviksia tarvitaan T Inuiitit
Vierailija kirjoitti:
Olen syönyt tänään 4 paahtoleipää juustolla. Ei mitään kasviksia, mä en saa päivään edes 100g.
Kyllä se on erittäin vaikeaa. En ymmärrä.
Mä rakastan paahtoleipää juustolla. Kerron nyt salaisuuden; siihen päälle voi laittaa myös esim. kurkkua, tomaattia, salaattia ja paprikaa, tulee entistä parempi. Ei ole vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on omituista, että ihmiset onnistuu syömään ruokia, joissa ei ole kasviksia. Musta sellainen ruoka tuntuu siltä, että siitä puuttuu jotain, enkä oo tyytyväinen ennen kuin olen rouskuttanut jotain raikkaita vihanneksia. Kauhean tunkkaiselta tuntuis ruoka ilman kasviksia, ja jäis puuttumaan kaikki sellaiset tekstuurit mitä kaipaan ruokaan.
Minä taas olen aina inhonnut hedelmiä, marjoja ja suurinta osaa vihanneksista. Terveyden takia niitä puoliväkisin syön, mutten niistä todellakaan pidä. Tottumiskysymys tämä ei ole, lääkäriäidin lapsena meillä syötiin äärettömän terveellisesti.
Monet ruoat menevät mielestäni pilalle, kun niihin lisää vihanneksia, sipulia lukuun ottamatta, siitä pidän. Niinpä syön ne kauheat vihannekset yleensä ensin erikseen, jotta siitä ruoasta voi sitten nauttia. Aivan erityisesti inhoan raikkaita, rapeita, rouskuvia vihanneksia.
Näin me ihmiset olemme erilaisia.
Ei. Köyhillä ei ole aina ja osalla ei mahdu ruoan lisäksi paljoa pieneen vatsaan. Juomakin vie tilaa. Kuitua tietysti täytyy olla. Marjamehua. Osa kyllä yrittää saada vihannesta yms.
Olisiko pari kolme kirsikkatomaattia mennyt tämän vuoden puolella. Muita kasviksia tai hedelmiä en muista syöneeni.
Kuolenko pian vai mitä tapahtuu? Ja eikö se suositus ole nykyään 800 grammaa?
Saattaa vuodessa tulla syötyä ehkä tuo määrä.
En tiedä mitä suomalaiset syövät mutta ihan järkyttävän lihavia ihmisiä oli taas mylly täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Söin 3kg Vesimelonin juuri.
Tuli kuuden päivän kasvikset kerralla täyteen.
Paljonko se syötävä osa painoi ?
En ymmärrä, mulla tulee puoli kiloa täyteen viimeistään lounaalla. Tänäänkin aamupalalla jo 200g marjoja rahkan seassa ja lounaaksi kurkku-tonnikalasalaatti jossa 250g kurkkua ja iso omena 150g..
Juuri syön samalla päivällistä jossa 350g kasviksia. Illalla herkuttelen dippikasviksilla..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leipä ei ole kasvis.
Lanttu ei eroa Perunasta juuri mitenkään...
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee ähky kun syön Pitsan ja Kebabbien jälkeen vielä sen 800g kasviksia.
Mutta pakko ne vaan on syödä.
Syö kasvikset ensin
Mul tekee tiukkaa ottaa päivään sellanen 200g pussi vaikka herneitä. Ei mene alas yhtään enempää.