Kerro suosikki-arkiruokasi? Mikä ruoka maistuisi parhaiten?
Oma suosikkiarkiruokani on perunat ja ruskea jauhelihakermakastike. Siihen salaattia ja ruisleipää pöytään myös.
Kommentit (34)
Riisiä ja kanaa Uncle Bens- Sweet and Sour-kastikkeella. Ensin paistetaan kanapalat ja sitten sekoitetaan kastike päälle paistinpannuun.
Perunamuusi ja kaalikääryleet, puolukkahillo.
Perunamuusi/keitetyt perunat ja lihapullakastike.
Broitsusuikaleita, kasvissuikaleita, liemikuutio, vettä ja kolmen juuston kerma keitoksi, paljon paprikajauhetta. Törkeän hyvää juustonäkkärin kanssa. Helppo, halpa ja nopea.
Kaalilaatikko, lautaselle siihen viereen hieman smetanaa ja puolukkahilloa.
Broitsusuikaleita, kasvissuikaleita, liemikuutio, vettä ja kolmen juuston kerma keitoksi, paljon paprikajauhetta. Törkeän hyvää juustonäkkärin kanssa. Helppo, halpa ja nopea.
- Tuo kuulostaa hyvältä! Millainen tuo liemikuutio on minkä lisäät tuohon sun keittoon?
Vierailija kirjoitti:
Silakkalaatikko 🐟🧺👵🏻👴🏻
Ei huono tuokaan. Itse pidän tonnikala kiusauksesta, jossa toki myös hieman janssonfileitä ja valkosipulia. Niin ja juustokuorrutus joko kermajuustosta, tai mustaleima emmental juustoa.
Melkein jokainen jo mainittu voisi olla. Yksi uusi on linssimuhennos.
Punaisia linssejä keitellään lihaliemikuution (anteeksi) kanssa 15min, sekaan chilimaustettu tomaattipyree, raakaa purjoa, ja keitettyä kiinteää perunaa porkkanaa lanttua. Pippuria yms mausteita. Syödään vaikka raejuuston kanssa.
Ihan parhautta.
Tämä! Itseään trendikkäiksi kutsuvien dissaamama herkkuruoka, joka pitää pitkään kylläisenä.
Kukkakaaligratiini (edullinen kasvisherkku/kuorrutettu kukkakaali) ja mustaherukkahilloa pikkasen lautaselle.
Janssoninkiusaus. Se valmistuu uunissa ihan itsestään, kunhan jaksaa alkuvalmistelut. Tehdään aina niin paljon, että rittää kaksi tai kolme päivää.
Vierailija kirjoitti:
Janssoninkiusaus. Se valmistuu uunissa ihan itsestään, kunhan jaksaa alkuvalmistelut. Tehdään aina niin paljon, että rittää kaksi tai kolme päivää.
Mulla se vie ylensyöntiin, en tiedä miksi.
Vierailija kirjoitti:
Melkein jokainen jo mainittu voisi olla. Yksi uusi on linssimuhennos.
Punaisia linssejä keitellään lihaliemikuution (anteeksi) kanssa 15min, sekaan chilimaustettu tomaattipyree, raakaa purjoa, ja keitettyä kiinteää perunaa porkkanaa lanttua. Pippuria yms mausteita. Syödään vaikka raejuuston kanssa.
Ihan parhautta.
Olen ennen vierastanut linssejä. Kerran oli cayenne pavut loppuneet kaupasta ja laitoin sitten kalakeittoon linssejä niiden tilalla.
Ei huonojakaan, mutta cayenne pavut ovat suosikkejani ja laitankin niitä kaikkeen ruokaan.
Ja ennen kuin juntit tulee kiljumaan, niin laitan niitä myös sen sian revitystä lihaksesta tehtyyn murekkeeseen. Tosin sitä syön ehkä kerran vuodessa. Muuten kotimaista kalaa. Olen muuten entinen voimanostaja ja 100 kiloinen ukko.
Maggisbeggikset Airflyeristä.