Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten Saara Aallosta ei ole tullut maailmantähti?

Vierailija
17.01.2026 |

Katsoin pitkästä aikaa (Oulun kulttuuripääkaupungin avajaisten innoittamana) hänen X-factor-videoitaan. Aivan uskomattoman hienoja esityksiä

En tajua, miten hän ei ole nykyistä kuuluisampi

Kommentit (245)

Vierailija
221/245 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat nimittävät toisensa vaimoksi. No vaikka toinen ehkä hoitaa enemmän miehen roolia niin ei voine kutsua mieheksi🤔

Vierailija
222/245 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki voi varmaan kuvitella kuinka hyvä kielitaito ja vuorovaikutustaidot sillä Merillä on olleet minglata siellä musapiireissä ja yrittää viedä Saaraa eteenpäin. Jotain kyllä kertoo älykkyydestä että ei ole ymmärtänyt jättäytyä kotijoukkoihin tukemaan puolison uraa. Paras neuvo mitä hän olisi voinut rakkaalleen antaa olisi ollut etsiä ammattitaitoinen manageri. Sääli. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/245 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelin jo 25 vuotta sitten, että 

Suomi, alle 6 miljoonaa ihmistä, on vihoviimeinen maa, missä haluaisin olla julkimo. Etenkin naisena. Ehkä miehenä, mutta en missään nimessä naisena. Se ulkonäön jatkuva revittely ja seksualisointi on brutaalia. Salakuvat Seiskassa? Ei kiitos.

Kun muutin tänne, tuntematon lokaali nainen kysyi minulta: 'Oletko joku maailmanluokan tähti? Sinussa on maailmantähden viba.' Tämä tapahtui minulle, vaikka asuna kaupassa streetwear casual. Sama kysymys on minulle esitetty monta kertaa. Syytä tähän en tiedä. En esitä mitään, olen vain luonnollisesti oma itseni.. 

Olen ollut usein tilanteessa, jossa julkinen hlö hakeutuu > minun luokseni, minun seuraani. Ei toisinpäin. Aloite julkimolta

suuntaani.

Tietäisittepä vain, ette kuunaan uskoisi. 

E

Vierailija
224/245 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaista. Hittibiisin tekijä on puuttunut. Parhaita laulajia on harvassa, mutta sellaisia biisintekijöitä, jotka tekee läpimurtobiisejä on vielä paljon vähemmän.

Vierailija
225/245 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi, alle 6 miljoonaa ihmistä, on vihoviimeinen maa, missä haluaisin olla julkimo. Etenkin naisena. Ehkä miehenä, mutta en missään nimessä naisena. Se ulkonäön jatkuva revittely ja seksualisointi on brutaalia. Salakuvat Seiskassa? Ei kiitos.

Kun muutin tänne, tuntematon lokaali nainen kysyi minulta: 'Oletko joku maailmanluokan tähti? Sinussa on maailmantähden viba.' Tämä tapahtui minulle, vaikka asuna kaupassa streetwear casual. Sama kysymys on minulle esitetty monta kertaa. Syytä tähän en tiedä. En esitä mitään, olen vain luonnollisesti oma itseni.. 

Olen ollut usein tilanteessa, jossa julkinen hlö hakeutuu > minun luokseni, minun seuraani. Ei toisinpäin. Aloite julkimolta

suuntaani.

E

ja tämä liittyy aiheeseen miten? Aloita vaikka oma ketju siitä kuinka julkkikset hakeutuvat sun seuraan.

Vierailija
226/245 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Mutta se maailmanvalloitus mitä sille tapahtui?

Kysymys ei vaikuta olevan Saaralle tabu, sillä hänellä tuntuu olevan asiaan suora ja looginenkin vastaus itsensä mukaan.

Tapahtui se, että alkoi korona ja tajusin, että olen ihan hiton väsynyt.

Ei mikään maailmanvalloitus ole sen arvoista, että...

Olin valloittanut sitä maailmaa jo The X Factorin, Euroviisujen ja Dancing On Icen osalta. Kolme aivan järkyttävän isoa tv-ohjelmaa peräkkäisinä vuosina.

Kyseinen rupeama ei ollut Saaran mukaan inhimillinen.

Hän mainitsee esimerkiksi luistelukilpailun, jonka aikana hän kertoo luistelleensa kuusi tuntia päivässä puolen vuoden ajan.

Olin aivan loppu! Tajusin, että tämä sotii jo omia arvojani vastaan.'

//

Erinomainen kommentti. E

Vierailija
227/245 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

suuntaani.

E

moi saara

Vierailija
228/245 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt asuvat retkeilyautossa saadakseen taukoa luxushotelleista ja loppuumyydyistä stadionkonserteista

Vierailija
229/245 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lesbosta ei ole tähdeksi.

Vierailija
230/245 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meri toki toimii Saaran managerina jatkossakin, mutta isoja kiertueita hän ei enää järjestä. Esimerkiksi tämän vuoden joulukiertueen manageroinnista Meri kieltäytyi.

Minun järkeni tajusi, että mahtavaa, että alat tekemään omia juttuja. Mutta joku sisäinen lapsi oli, että sinä hylkäät minut. Olin ihan tosi rikki, Saara sanoo.

Meri kuitenkin rauhoitteli Saaraa ja totesi, että tämä pärjää. Saara toteaa nyt, että hetki on tärkeä. Työ kun on ollut osana paitsi hänen ja Merin suhdetta myös Saaran ja ex-puoliso Teemu Roivaisen parisuhdetta.

Olen kasvanut siihen, että puoliso on se, jonka kanssa teen töitä, jolloin yhteinen aika koostuu tosi paljon työnteosta. Nyt, kun se ei niin paljon enää koostu, se vaatisi minulta sen, että järjestän aikaa Merille. Sitä ei ole tapahtunut tarpeeksi, Saara sanoo.

Tänä vuonna Saara on siis joutunut tajuamaan, että on työorientoitunut. Samaa viestiä on tullut Meriltä. Saara on joutunut katsomaan peiliin, mitä hän kuvailee vaikeaksi, mutta tärkeäksi.

Tämä ammattihan on intohimoammatti, mutta on tärkeää pohtia, onko hyvä aina priorisoida työtä vai haluanko tämän parisuhteenkin. Sekin vaatii aikaa, enkä ole tottunut siihen, koska parisuhde on aina tullut myös työhöni, Saara pohtii.

Vierailija
231/245 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoon keikkalavoilta Trailer parkiin, melkoista. Joku voisi pitää muunakin kuin nousujohteisena urakehityksenä.

Vierailija
232/245 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänellä oli kyllä lukuisia näyttäviä mahdollisuuksia, hän tai ns. managerinsa sössivät ne kaikki. Kävivät Amerikassa mm. säveltäjä- ja megatuottaja David Fosterin pakeilla (oikeasti, kuinka moni saa tuon mahdollisuuden?!). Mutta sekin varmaan kaatui siihen, että Aalto haluaa vetää pelkästään niitä omia huonoja Kate Bush -vaikutteisia biisejään. 

Fosteria kokeneempaa ja parempaa yhteistyökumppania ei "eeppisen rakkauspopin" esittäjä voisi toivoa. Tuntuu, että joko Saara ei tunnista tilaisuuksia, joihin kannattaa tarttua tai sitten onnistuu ryssimään ne jotenkin. Joskus olen kuullut, että häntä on kuvailtu hankalaksi yhteistyökumppaniksi. En tiedä sitten, mitä tässä "hankalalla" haetaan takaa.

Merin valinta manageriksi oli toki yksi iso virheaskel. Erikoiselta kuulostaa Saaran kuvailu Seiskan haastattelussa, kuinka Merin vähentäessä managerointihommia hänen ensimmäinen reaktionsa oli "ei, älä hylkää minua". 

Vierailija
233/245 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin että Saara ei yksinkertaisesti halua olla mikään megaluokan maailmantähti. Taitoa hänellä kyllä riittää, sen tietävät kaikki. 

Vierailija
234/245 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

maailma ei ollut valmis saara aaltoon

Vierailija
235/245 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehenä en koe häntä seksuaalisesti kovin viehättävänä

ja tämä mielipide muodostui kun oli vielä hetero

Vierailija
236/245 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja nyt asuvat retkeilyautossa saadakseen taukoa luxushotelleista ja loppuumyydyistä stadionkonserteista

Kunnon lesboilua siis. Tollaiset asuu aina matkailuautoissa.

Vierailija
237/245 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meri toki toimii Saaran managerina jatkossakin, mutta isoja kiertueita hän ei enää järjestä. Esimerkiksi tämän vuoden joulukiertueen manageroinnista Meri kieltäytyi.

Minun järkeni tajusi, että mahtavaa, että alat tekemään omia juttuja. Mutta joku sisäinen lapsi oli, että sinä hylkäät minut. Olin ihan tosi rikki, Saara sanoo.

Meri kuitenkin rauhoitteli Saaraa ja totesi, että tämä pärjää. Saara toteaa nyt, että hetki on tärkeä. Työ kun on ollut osana paitsi hänen ja Merin suhdetta myös Saaran ja ex-puoliso Teemu Roivaisen parisuhdetta.

Olen kasvanut siihen, että puoliso on se, jonka kanssa teen töitä, jolloin yhteinen aika koostuu tosi paljon työnteosta. Nyt, kun se ei niin paljon enää koostu, se vaatisi minulta sen, että järjestän aikaa Merille. Sitä ei ole tapahtunut tarpeeksi, Saara sanoo.

Tänä vuonna Saara on siis joutunut tajuamaan, että on työorientoitunut. Samaa viestiä on tullut Meriltä. Saara on jo

Parisuhde niillä on ainakin häpeäksi koko kansalle. Hyi lesbot

Vierailija
238/245 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lesbosta ei ole tähdeksi.

Chappell Roan? 

Vierailija
239/245 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin, kun oli tunnetuimmillaan kansainvälisesti, olisi pitänyt heti niiden laulukisojen jälkeen kääriä hihat ja mennä studioon. Palkata joku säveltämään sinkkubiisi tai pari, ja julkaista suoratoistoalustoille. 

En ainakaan itse tiedä yhtään maailmantähteä, jolla ei ole hittejä. Niidenkin saaminen on kovan työn, mutta myös hyvän tuurin ansiota. Mutta sillä tavalla niitä ei ainakaan saa, että keskittyy poseeraamiseen Meri-rakkaan kanssa naistenlehdissä ja valittaa kun suosio käy voimille. Käärijä onnistui jokseenkin välttämään tämän saman sudenkuopan vaikka Cha Cha Cha hänen tunnetuin kappaleensa onkin. Feattaamisesta muiden artistien kanssakin on hyötyä. 

Olikohan se Meri kuitenkaan paras valinta manageriksi? 

Vierailija
240/245 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenestäkään ei tule maailmantähteä ilman suuria hittejä. Siksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi