Miksi mies ei tykkää kondomista?
Asia on niin, että olen pitemmän aikaa elänyt (ensimmäisessä) vakituisessa suhteessa.
Kaikki menee muuten hyvin, paitsi että seksi/ehkäisy on kiistanaihe. Rakastan häntä ja seksiä hänen kanssaan ja hänkin on tyytyväinen, MUTTA olemme harvemmin käyttäneet varsinaista ehkäisyä.
Mies ei suostu käyttämään kumia! Mikä siinä on, ettei miehet tykkää siitä? En ole saanut kunnon vastausta. En vaan tykkää/halua on ainoa perustelu, jonka olen saanut.
Itse en haluaisi millään hormonaalista ehkäisyä, koska olen ailahteleva persoona muutenkin. Joskus olen kärsinyt pahasta masennuksesta ja pelkään, että jos kehooni pumpattaisiin ylimääräisiä hormoneja alkaisin taas pohtia itsemurhaa etc, ja olen tämän myös puolisolleni kertonut. Onko pelko ollenkaan aiheellista? En halua lihoa tai saada suurempia mielialan aaltoja, kun tämän hetkisessä olossakin on kestämistä ajoittain.
Mikä keino minulle/meille sopisi? Miksi hormonittomia keinoja on niin vähän?
Vai pitäisikö minun edes koittaa yrittää pillereitä, ja kärsiä sivuvaikutukset?
Kumman meistä täytyy antaa periksi? Pitäisikö vain pistää toosa kiinni ja sanoa, että ei tipu jos et käytä kumia? Eli siis tasa-arvon nimissä miksi minun pitäisi hommata ehkäisy, jos hänkään ei sitä tee? Eikö normaali ja fiksu ihminen kuitenkin halua ottaa vastuuta teoistaan? Ei luulisi olevan niin vaikeaa, varsinkin kun miettii mitä vahingosta seuraa.
Eihän se mies ole, joka tulee raskaaksi Joka joutuu vahingon sattuessa viime kädessä päättämään pidetäänkö lapsi vai ei. Se ei ole mies, jonka kehossa lapsi tulee kasvamaan ja jonka loppuelämä muuttuu. Se ei ole mies, joka päättää abortista, ja joka kymmenien vuosien kuluttuakin suree tappamaansa elämää Se on nainen.
Ajattelen toisinaan, että jos hän oikeasti rakastaisi minua, hän ajattelisi asiaa myös minun kulmastani ja myöntyisi edes hieman. Olenko oikeassa vai väärässä, vai suojelenko vaan itseäni liian itsekkäästi?
Auttakaa kanssasisarta..
Kommentit (190)
Minä tykkään kondomista. Siinähän on tyvessä rullaamaton osuus, joka toimii penisrenkaana. Seisoo paljon kovenpana kondomin kanssa. Näkki merkkinen kumi on paras mitä on ollut. Pillua saa paljon paremmin, kun kertoo, ettei mitään riskiä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, meille tuli avioero yhden lapsen syntymän jälkeen saman ongelman takia. Synnytyksessä tapahtui asioita jonka vuoksi uutta raskautta ei suositeltu seuraavaan 2 vuoteen ainakaan. Minulle ei mikään hormoniaalinen ehkäisy sovi. Mies ei suostunut kondomin käyttöön eikä sterilisaatioon vaikka sanoi ettei halua enää lapsia.
Muiden ongelmien kanssa yhdessä tämä johti avioeroon. Mies sanoi ettei halua elää seksitöntä elämää. Lapsemme oli silloin 1,5 v.
Mikset sinä mennyt sterilisaatioon? Olisit pelastanut avioliittonne.
Hän kuului haluavan lisää lapsia.
Mies ei rakasta sinua, hän on itsekäs ja piittaa vain omasta nautinnostaan. Rakasta itseäsi ja lopeta terveydelläsi leikkiminen. En itse luottaisi yhteenkään mieheen, miehet pettävätkin niin paljon ja usein sukupuolitauditkaan eivät ole miehille niin vaarallisia kuin naisille. Puhumattakaan raskauden riskistä. Miksipä mies tuosta välittäisi, ei hän raskauteen ja aborttiin liittyviä riskejäkään kanna. Mies ei välitä pätkääkään sinusta.
Miesten ehkäisymotivaatio on hyvä. Esim Varhan aluella jono vasektomiaan on 7 vuotta, ja yksityisellä lähes puolivuotta. Ja myös Virossa hinnat ovat nousseet yli tuhanteen, kun mieheni aikoinaan kävi se oli muutaman satasen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, meille tuli avioero yhden lapsen syntymän jälkeen saman ongelman takia. Synnytyksessä tapahtui asioita jonka vuoksi uutta raskautta ei suositeltu seuraavaan 2 vuoteen ainakaan. Minulle ei mikään hormoniaalinen ehkäisy sovi. Mies ei suostunut kondomin käyttöön eikä sterilisaatioon vaikka sanoi ettei halua enää lapsia.
Muiden ongelmien kanssa yhdessä tämä johti avioeroon. Mies sanoi ettei halua elää seksitöntä elämää. Lapsemme oli silloin 1,5 v.
Mikset sinä mennyt sterilisaatioon? Olisit pelastanut avioliittonne.
En ollut varma haluanko lisää lapsia. Naiselle se on suurempi toimenpide kuin miehelle ja synnytyksessä jäi sellaiset traumat etten halunnut toimenpiteitä niin nopeasti. Miehelle sterkka ei ole lopullinen
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkään kondomista. Siinähän on tyvessä rullaamaton osuus, joka toimii penisrenkaana. Seisoo paljon kovenpana kondomin kanssa. Näkki merkkinen kumi on paras mitä on ollut. Pillua saa paljon paremmin, kun kertoo, ettei mitään riskiä ole.
Pillua pitää saada parisuhteessa nätisti pyytämällä!
Mikäli aletaan toistuvasti kieltäytymään ilman syytä, on parempi selittää odotukset ja laittaa suhde poikki, jos ei ymmärrystä löydy.
Älkää miehet ruvetko parisuhteessa eläviksi incelrunkkareiksi. Siitä kärsii molemmat osapuolet ja pilaatte elämänne!
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset ei tykkää peppupanoista?
Siinä ei ole kuin hyviä puolia: Hormonaalista ehkäisyä ei tarvitse käyttää eikä kondomeita tarvita. Se oli myös tärkein ehkäisykeino Kiinassa kun perheeseen ei saanut syntyä kuin yksi lapsi, eikä miljardi kiinalaista voi olla väärässä.
Sinä siis tykkäät että sinua pannaan peppuun. Kuka sinua panee, naapurin Penako? Paljaaltaan?
Vierailija kirjoitti:
Oletko 55+?
Jos aloittajan mies lukee tätä niin jätä tuo mielenvikainen olio.
Vierailija kirjoitti:
Minä tosiaankin olisin mieluummin kokonaan ilman kuin käyttäisin kumia. Olen vakituisessa parisuhteessa jossa emme tarvi kumia, mutta jos menisi poikki ja pitäisi etsiä uusi partneri, niin mieluummin olisin ikuisesti selibaatissa kuin käyttäisin kondomia. Kaikki tunto ja ilo seksistä lähtee pois sen v*tun muovin takia! Oma käsikin tuntuu paremmalta kuin nainen kondomin kanssa.
Naiset voivat laittaa elmukelmua tus suunsa ja kokeilla tuntuuko seksi sen kanssa hyvältä, ja sitten tulla uudestaan kritisoimaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pillua pitää saada parisuhteessa nätisti pyytämällä!
Mikäli aletaan toistuvasti kieltäytymään ilman syytä, on parempi selittää odotukset ja laittaa suhde poikki, jos ei ymmärrystä löydy.
Älkää miehet ruvetko parisuhteessa eläviksi incelrunkkareiksi. Siitä kärsii molemmat osapuolet ja pilaatte elämänne!
Samaa mieltä. Toivoisin että miehet löytyvät kumppanin jolle hormoniaalinen ehkäisy sopii. Tosin, kun sen lopettaa voi olla että nainen jättää miehen kun huomaakin ettei Mies kiinnostakaan. Tämä on tieteellinen fakta.
Ihmettelen aina tuota naisten marmatusta, ettei mies tykkää käyttää kondomia. Kun eihän naisella voi olla mitään käsitystä siitä, miten paljon se vaikuttaa, kun ei itse sitä joudu käyttämään. Aina älytön syyllistäminen miehiä vastaan, kuinka vastuuttomia ovat, vaikka ei ole minkäänlaista ymmärrystä, miltä kortsu vehkeen päällä tuntuu.
Itse naisenakaan en tykkää kortsun käytöstä, se vie aina erotiikan ja halut, kun käydään kaivamaan kortsua ja asettamaan sitä paikalleen. Se ei ole millään lailla seksikästä. Siksi harrastankin seksiä vain parisuhteessa, jolloin uskallan luottaa kumppaniin ja voi mennä paljaalla. Minipillereitä olen käyttänyt vuosikausia enkä niistä luovu niin kauan, kun on mahdollisuus käyttää, koska menkat on hävinneet kokonaan eikä tarvitse kuukausittain kärvistellä kipujen ja vuotojen kanssa.
N38
On myös naisten kondomeja. Mutta miksei naiset suostu niitä käyttämään?
Ensinnäkään se pilde ei tunnu kortongin kanssa yhtä hyvältä, kuin paljaalla. Toisekseen ainakin itselläni on jokin psykologinen juttu, että heti lerpahtaa, kun kaivaa kortsun esille. Varmaan tulee sata peukkua alaspäin, mutta sanokaa mitä sanotte niin yksi syy parisuhteeseen ryhtymiseen miehellä on, että pääsee painamaan paljaalla.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen aina tuota naisten marmatusta, ettei mies tykkää käyttää kondomia. Kun eihän naisella voi olla mitään käsitystä siitä, miten paljon se vaikuttaa, kun ei itse sitä joudu käyttämään. Aina älytön syyllistäminen miehiä vastaan, kuinka vastuuttomia ovat, vaikka ei ole minkäänlaista ymmärrystä, miltä kortsu vehkeen päällä tuntuu.
Itse naisenakaan en tykkää kortsun käytöstä, se vie aina erotiikan ja halut, kun käydään kaivamaan kortsua ja asettamaan sitä paikalleen. Se ei ole millään lailla seksikästä. Siksi harrastankin seksiä vain parisuhteessa, jolloin uskallan luottaa kumppaniin ja voi mennä paljaalla. Minipillereitä olen käyttänyt vuosikausia enkä niistä luovu niin kauan, kun on mahdollisuus käyttää, koska menkat on hävinneet kokonaan eikä tarvitse kuukausittain kärvistellä kipujen ja vuotojen kanssa.
N38
https://www.kondomiverkkokauppa.fi/kondomit/Naisten-kondomit
Naisille on omat kortsut.
Jostain syystä nämä eivät ole naisille, jotka lopussa päättävät siitä, että harrastetaanko sitä seksiä vai ei edes vaihtoehto.
Ei kaikista ole löytämään sellaista. Niin se vain on. Sitten on hyvä oppia siivoamaan.