Miksi mies ei tykkää kondomista?
Asia on niin, että olen pitemmän aikaa elänyt (ensimmäisessä) vakituisessa suhteessa.
Kaikki menee muuten hyvin, paitsi että seksi/ehkäisy on kiistanaihe. Rakastan häntä ja seksiä hänen kanssaan ja hänkin on tyytyväinen, MUTTA olemme harvemmin käyttäneet varsinaista ehkäisyä.
Mies ei suostu käyttämään kumia! Mikä siinä on, ettei miehet tykkää siitä? En ole saanut kunnon vastausta. En vaan tykkää/halua on ainoa perustelu, jonka olen saanut.
Itse en haluaisi millään hormonaalista ehkäisyä, koska olen ailahteleva persoona muutenkin. Joskus olen kärsinyt pahasta masennuksesta ja pelkään, että jos kehooni pumpattaisiin ylimääräisiä hormoneja alkaisin taas pohtia itsemurhaa etc, ja olen tämän myös puolisolleni kertonut. Onko pelko ollenkaan aiheellista? En halua lihoa tai saada suurempia mielialan aaltoja, kun tämän hetkisessä olossakin on kestämistä ajoittain.
Mikä keino minulle/meille sopisi? Miksi hormonittomia keinoja on niin vähän?
Vai pitäisikö minun edes koittaa yrittää pillereitä, ja kärsiä sivuvaikutukset?
Kumman meistä täytyy antaa periksi? Pitäisikö vain pistää toosa kiinni ja sanoa, että ei tipu jos et käytä kumia? Eli siis tasa-arvon nimissä miksi minun pitäisi hommata ehkäisy, jos hänkään ei sitä tee? Eikö normaali ja fiksu ihminen kuitenkin halua ottaa vastuuta teoistaan? Ei luulisi olevan niin vaikeaa, varsinkin kun miettii mitä vahingosta seuraa.
Eihän se mies ole, joka tulee raskaaksi Joka joutuu vahingon sattuessa viime kädessä päättämään pidetäänkö lapsi vai ei. Se ei ole mies, jonka kehossa lapsi tulee kasvamaan ja jonka loppuelämä muuttuu. Se ei ole mies, joka päättää abortista, ja joka kymmenien vuosien kuluttuakin suree tappamaansa elämää Se on nainen.
Ajattelen toisinaan, että jos hän oikeasti rakastaisi minua, hän ajattelisi asiaa myös minun kulmastani ja myöntyisi edes hieman. Olenko oikeassa vai väärässä, vai suojelenko vaan itseäni liian itsekkäästi?
Auttakaa kanssasisarta..
Kommentit (95)
Minä tosiaankin olisin mieluummin kokonaan ilman kuin käyttäisin kumia. Olen vakituisessa parisuhteessa jossa emme tarvi kumia, mutta jos menisi poikki ja pitäisi etsiä uusi partneri, niin mieluummin olisin ikuisesti selibaatissa kuin käyttäisin kondomia. Kaikki tunto ja ilo seksistä lähtee pois sen v*tun muovin takia! Oma käsikin tuntuu paremmalta kuin nainen kondomin kanssa.
Ethän sä syö karkkiakaan kääreineen?
Se on kuin sadetakki suihkussa. Puristaa ja ahdistaa ja tuntuu koko suihkussakäynti turhalta. Toisin kuin ilman, jolloin on suihkunraikas.
Se johtuu oikeesti siitä, että pena pelkää erektion lopahtamista siinä äheltäessä, ettei uskalla.
Samasta syystä nää eunukit saa jollain ilveellä ne kumit hajalle. Ku on niin iso. Ei ole.
Ei tietenkään kortsua enää suhteessa käytetä, hönö. Syötkö sinä fazerin sinisetkin käärepaperin kanssa?
No ei tuossa auta kuin keskustelu sen miehen kanssa. Ja jos ei molempia tyydyttävään ratkaisuun päästä, niin ero. Turha sotkea siihen mitään suurempia merkityksiä. Sinä et voi käyttää hormonaalista ehkäisyä, kumpikaan ei ole steriloitu, joten kondomi se sitten on tai ei yhdyntää.
Se on ihan täysin ymmärrettävää, että monet miehet ja myös naiset eivät niin tykkäisi kondomista, mutta usein se on kuitenkin paras tarjolla olevista ehkäisykeinoista, ja siihen on sitten tyydyttävä, jos seksiä haluaa kyseisen ihmisen kanssa. Ja tietysti uusien tai vaihtuvien kumppanien kanssa se on välttämätön joka tapauksessa.
Miksi harrastatte seksiä ja käytätte kuitenkin ehkäisyä? Osallistukaa synnytystalkoisiin hop hop, tai toimeentulotukeanne alennetaan.
https://www.kondomiverkkokauppa.fi/kondomit/Naisten-kondomit
Kokeile noita niin tiedät!
Miksi kondominkäyttö on miesten vastuulla?
Harkitsisin vakavasti suhteeseen jäämistä. Kun vertaa pillereiden kaikkia mahdollisia haittavaikutuksia kondomin vaikutuksiin (= että ei tunnu kivalta) niin eipä kovin paljon tunnu miehesi välittävän sinusta. Mieluummin antaisi sinun kärsiä pitkäkestoisia ja pahimmassa tapauksessa henhenvaarallisia oireita (esim. veritulpat) kuin kestäisi pari minuuttia pientä epämukavuutta. Toki on olemassa vielä pessaari, mutta ei senkään käyttö ihan mutkatonta ole.
Miehes on niitä, jotka kiukutteli lapsena kurahousujen pukemisesta.
Kondomia käytetään tilapäisissä suhteissa, vakisuhteessa mällit sisään. Jos tämä ei käy, eikun uutta kohti.
Vierailija kirjoitti:
Harkitsisin vakavasti suhteeseen jäämistä. Kun vertaa pillereiden kaikkia mahdollisia haittavaikutuksia kondomin vaikutuksiin (= että ei tunnu kivalta) niin eipä kovin paljon tunnu miehesi välittävän sinusta. Mieluummin antaisi sinun kärsiä pitkäkestoisia ja pahimmassa tapauksessa henhenvaarallisia oireita (esim. veritulpat) kuin kestäisi pari minuuttia pientä epämukavuutta. Toki on olemassa vielä pessaari, mutta ei senkään käyttö ihan mutkatonta ole.
Jep!
Kun seksi on "pari minuuttia epämukavuutta" ei tässä suhteessa ole miehellekkään mitään.
Kannattaa myös kokeilla erilaisia kondomeita, niissä on oikeasti merkittäviä eroja tuntumassa. Seksikaupoissa ja verkkokaupoissa on laajempi valikoima kuin marketeissa. En itsekään kondomeista suuremmin tykkää, mutta kun kokeilemalla on löytynyt itselle sopivat merkit, niin kyllä ne ihan siedettäviä ovat.
Ja jos kysymys on vain raskauden ehkäisystä, niin voihan muuta koskettelua ja esim. suuseksiä olla ilman kondomia.
Mulla on ollut käytössä Jaydess-kierukka (toinen menossa). Ei minkäänlaisia mielialahäiriöitä, lihominen on johtunut ihan omasta laiskuudesta eli liikunta on vähentynyt ja ruokavalio on ollut vinksallaan. Ennen niin runsaat kuukautiset ovat muisto vain, pientä veristä tuhrua todella harvoin. On kyllä ollut hyvä. Pitkä parisuhde.
Vierailija kirjoitti:
Kondomia käytetään tilapäisissä suhteissa, vakisuhteessa mällit sisään. Jos tämä ei käy, eikun uutta kohti.
Eli haluat liudan lapsia elätettäväksesi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut käytössä Jaydess-kierukka (toinen menossa). Ei minkäänlaisia mielialahäiriöitä, lihominen on johtunut ihan omasta laiskuudesta eli liikunta on vähentynyt ja ruokavalio on ollut vinksallaan. Ennen niin runsaat kuukautiset ovat muisto vain, pientä veristä tuhrua todella harvoin. On kyllä ollut hyvä. Pitkä parisuhde.
Ei käy kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli haluat liudan lapsia elätettäväksesi.
En todellakaan. Jos mikään muu ehkäisy ei käy, kondomi ei myöskään käy. Molemmilla on oikeus kieltäytyä käyttämästä itselleen ei sopivaa ehkäisyä. Se on tasa-arvoa se.
Paljaalla vedetään pimppiin kun ollaan oikeasti suhteessa
En todellakaan lue loppuun. Jätä hänet. Ei miesystäväainesta. Hyi.