Kokemuksia kynsisienestä? Oletteko saaneet paranemaan apteekin itsehoitolääkkeillä?
Kuinka kauan on kestänyt?
Olen varautunut puoleen vuoteen mutta tuleepa todella kalliiksi. Pieni purtilo riittää tuskin edes kuukaudeksia ja maksaa 38€.
Voiko kynsisieni tarttua helpostikin muihin perheenjäseniin? Miten sitä voisi estää?
Kommentit (107)
3 kertaa ostin apteekista sitä Canesten valmistetta, jossa kynttä viilataan ja laastaroidaan. Ei lähtenyt.
Parhaiten toiminut etikka jota suihkin joka aamu jokaikiseen kynteen. Isovarpaan kynnet uusiutuneet alta eikä uutta kasvustoa ole tullut. Osa kynsistä ei tunnu edes kasvavan niin miten se sieniosa sitten poistuu..
Vierailija kirjoitti:
Mun kynsisieni ei ollutkaan sieni labran mukaan ja ei kai siksi parantunut. Lääkäri ei oikein sanonut juuta eikä jaata, muuta kuin että toisilla vaan tulee tuollaisia syystä tai toisesta ja ne joskus paranevat heikosti. Epäilen, että mulla on lievä psori, koska on nivelkipuja ja pää hilseilee aika paljon.
Psoria? Minulla oli myös hurjan näköinen ja ärsyttävä. Ei vaarallinen onneksi.
Canespro Nail ja Loceryl 5% yhdistelmä toimii jotenkin. Onko kukaan kuullut Fungadol liuoksesta? Joku tiesi, että oreganoöljy auttaisi. Kaikkea pitää kokeilla.
Ostan apteekista jotain sienivoidetta ja tökin sitä kynnen alle. Kynsi (isovarvas) paranee muutamassa viikossa ja sieni palaa 2 - 3 vuoden päästä. Tämä ralli alkoi 1999, kun jalka oli 6 viikkoa kipsissä. Ei ole tartunut muihin varpaisiin, ei toiseen jalkaan eikä perheenjäseniin. Kestän sen kyllä, kun tulee niin harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Ostan apteekista jotain sienivoidetta ja tökin sitä kynnen alle. Kynsi (isovarvas) paranee muutamassa viikossa ja sieni palaa 2 - 3 vuoden päästä. Tämä ralli alkoi 1999, kun jalka oli 6 viikkoa kipsissä. Ei ole tartunut muihin varpaisiin, ei toiseen jalkaan eikä perheenjäseniin. Kestän sen kyllä, kun tulee niin harvoin.
Ai niin, viimeksi käytin Nizoralia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai niin, viimeksi käytin Nizoralia.
No voi kyynel, minähän olen kertonut tämän jo vuonna 2016. 8 viikkoa se kipsi olikin.
Raaka etikka sumutus pullosta kynsiin ja varpaiden väliin joka ilta. Vuoden verran otti. Ainoa joka auttanut.