Kokemuksia kynsisienestä? Oletteko saaneet paranemaan apteekin itsehoitolääkkeillä?
Kuinka kauan on kestänyt?
Olen varautunut puoleen vuoteen mutta tuleepa todella kalliiksi. Pieni purtilo riittää tuskin edes kuukaudeksia ja maksaa 38€.
Voiko kynsisieni tarttua helpostikin muihin perheenjäseniin? Miten sitä voisi estää?
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Kookosöljy kuulemma auttaa.
Minä olen kuullut, että kookosöljy auttaisi hiivatulehdukseen.
Vierailija kirjoitti:
Söin tonnin reseptilääkkeet, puolen vuoden kuuri.
Niin minäkin. Ei mitään vaikutusta.
Myöhemmin olen kuullut, että kyseinen nyrkky aiheuttaisi syöpää. Näin oli lääkäri arvellu samaa sienikääkkettä käyttäneelle kaverilleni, joka sairasti syöpää.
Omenaviinietikkaa suositteli jalkahoitaja.
Olen ollut lääkärin määräämällä lääkekuurilla pitkään, ei auttanut. On kokeiltu lääkelakat, tree-tree öljyt, pihkasalvat ym. Ainoa, joka auttaa on vetysuperoksidi. Kuohuta ensin joka ilta ja kun tulos alkaa näkyä, voit harventaa pariin kertaan viikossa.
Kun kynsi on kokonaan terve, vasta silloin lopetat
Maksaa muutaman euron apteekissa, osta pieni pensseli samalla ja laita koko kynnelle ja alle varsinkin ja alussa kaikille varpaan kynsille, ettei pääse leviämään.
Kynsisieni ilmaantui pari vuotta sitten ukkovarpaaseeni. Kävin näyttämässä ukkovarvasta lääkärillä, jolta sain määräyksen käyttää Loceryl lääkekynsilakkaa, kunnes kynsisieni poistuu. Käytin Loceryliä reilun vuoden, josta ei ollut mitään apua. Kävin jälleen lääkärillä, joka määräsi suun kautta otettavan terbinafiini lääkkeen. Olen syönyt terbinanafiiniä nyt 4,5 kuukautta ja lääke vaikuttanut tehokkaasti kynsisieneen. Ukkovarpaassa on kynsisientä enää noin 4 mm ja jatkan terbinanafiinin syömistä, kunnes ukkovarvas on täysin puhdas kynsisienestä. Lääkäri arvioi, että terbinanafiiniä pitää syödä jopa 6 kuukautta, kunnes kynsisieni on kokonaan terve, eikä kynsisientä ole yhtään näkyvissä.
Miten olette varmistaneet, että kynsisieni ei tartu uudelleen?
Sukat tulee pestä aina +60c asteessa, jotta sieni kuolee ja sukat pitää vaihtaa jokaisen käyttökerran jälkeen. Sandaaleja tulee jatkossa aina käyttää julkisissa suihkutiloissa. Lääkäri epäili, että olen saattanut saada kynsisienitartunnat uimahallista, joissa käyn pari kertaa viikossa. Kengät tulee pestä koneessa säännöllisesti +40c asteessa.
Kynsisieni on viheliäinen vaiva, josta on haastavaa päästä eroon.
Lue lisää diagnoosista ja hoidosta -> https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00254/kynsisilsa-kynsien-sienitauti
Soodaa kenkiin ja varpaisiin. Pesun jälkeen alkoholipitoista kölninvettä tai käsidesiä. Jalkakylpyyn suolaa ja teepuuöljyä. Kynsiin jotain fungal nail-lakkaa.
Mulla ei tepsinyt apteekin reseptivapaat tuotteet eikä omenaviinietikkakylvyt, vaikka tein niitä yhteen aikaan tunnollisesti päivittäin kuukauden tai kaksi. Kynsisieni levisi kolmeen varpaankynteen. Toiseen jalkaan ei tullut mitään.
Ainut mikä lopulta auttoi oli terbinafiini-lääkitys ja sitäkin sai syödä vuoden. Olen nuorehko ja perusterve, mutta silti kesti noin kauan ennen kuin isovarpaan kynsikin oli kokonaan kasvanut terveenä takaisin. Mutta oli se sen arvoista, nyt kehtaa taas kulkea avojaloin kesällä ja uimahallissa.
Terbinafiinista tuli ensi alkuun sivuoireena päänsärkyä, mutta se loppui parissa-kolmessa viikossa.
Terveet kynnet kirjoitti:
Olen ollut lääkärin määräämällä lääkekuurilla pitkään, ei auttanut. On kokeiltu lääkelakat, tree-tree öljyt, pihkasalvat ym. Ainoa, joka auttaa on vetysuperoksidi. Kuohuta ensin joka ilta ja kun tulos alkaa näkyä, voit harventaa pariin kertaan viikossa.
Kun kynsi on kokonaan terve, vasta silloin lopetat
Maksaa muutaman euron apteekissa, osta pieni pensseli samalla ja laita koko kynnelle ja alle varsinkin ja alussa kaikille varpaan kynsille, ettei pääse leviämään.
Saisiko rautalankaa tuosta vetyperoksidi-hoidosta?
Mitä ja mistä ostan ja miten sitä käytän?
Epäilen kynsisientä toisen jalan ukkovarpaan kynnessä, koska se on osin muuttanut väriään kellertäväksi..
Apteekista voi ostaa vetyperoksidia
Pintojen desifiointiaine. En tiedä vielä paraneeko kokonaan mutta hyvältä näyttää.
Olen aika väsynyt ja kypsä sieneen kynsissä. Ollut vuosia aika lievänä ( eli saa jotenkin piiloteltua ja peittoon lakalla ) nyt ovat alkaneet paksuuntua kun tulee lämmin ja kesä. Kokeilen vielä tuota vetyperoksidia, kiitän vihjeistä!! Kerran vuosia sitten oli jo sieniresepti viljelyn jälkeen kädessä mutta oli iha helvetin kallis.....ei pystynyt ostamaan. Nyky hinnasta ei ole tietoa? Maksa-arvot otetaan koska lääke on silkkaa myrkkyä, kuulemma voi altistaa syöpään. Tämä on viheliäinen juttu kyllä. Kun katselee vanhempien ihmisten varpaita sandaaleissa näkee että keltaisia ja paksuja kynsiä on monilla...ja sieni vaan leviää!!
Apteekista pikalakka Abisin30%. Toimi mun kohdalla erittäin hyvin.
Apteekin itsehoitolääkkeet ei yleensä toimi tähän, sanoivat lääkäri ja hoitaja. Reseptilääke toimi nopeasti.
Säilöntäaine Atamon. Pulverista teet vesitipan kanssa tahnan, elmukelmulla asettelet vapaaseen yöksi, puuvillasukka päälle, että pysyy. Suihkun jälkeen kuumalla ilmalla, fööni, kuivata varpaat kuivaksi. Vetyperoksidia vapaaseen. Anna kuivua. Puhtaat sukat, hikoilemattomat kengät. Onko liian pienet ja likaiset kengät?
Vierailija kirjoitti:
Apteekista pikalakka Abisin30%. Toimi mun kohdalla erittäin hyvin.
Millainen prosessi? (Googlestakin varmaan löytyy mutta jos viitsist omakohtaista kertoa)
Ruokavalio myös kuntoon! Liikaa sokeria, alkoholia?
Ruokasoodaa tehty tahna, eli tippavettä ja ruokasoodaa. Jalkakylpy ruokasoodasta, omenaviinietikasta sekä vedestä👌🏼
Hoidon lisäksi pitää ostaa riittävän isot sukat ja kengät!!!
Kookosöljy kuulemma auttaa.