Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia kynsisienestä? Oletteko saaneet paranemaan apteekin itsehoitolääkkeillä?

Vierailija
24.10.2011 |

Kuinka kauan on kestänyt?

Olen varautunut puoleen vuoteen mutta tuleepa todella kalliiksi. Pieni purtilo riittää tuskin edes kuukaudeksia ja maksaa 38€.

Voiko kynsisieni tarttua helpostikin muihin perheenjäseniin? Miten sitä voisi estää?

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KYNSISIENEEN EI AUTA MITKÄÄN APTEEKIN KÄSIKAUPPALÄÄKKEET TAI LUONTAISVIPSTAAKIT!

Anteeksi, mutta pakko huutaa, koska ihmisillä on väärä käsitys jatkuvan - huijaavan - mainostamisen vuoksi. Nuo ovat pelkkää humpuukia, joilla otetaan rahat pois. Mitkään etikat tai teepuuöljytkään eivät poista sientä. Se on sitkeä pirulainen.

Ainoa keino on mennä l ä ä k ä r i l l e ja hakea resepti sisäiseen lääkitykseen. Fungorin useamman kuukauden ajan suun kautta ja sieni häipyy. Sukat ja kengät pitää hävittää eikä enää ikinä kannata kulkea paljasjaloin hotellissa, kylpylöissä, tutun saunassa tai uimahalleissa. Omat varvastossut aina jalkaan!

Kynsisientä on niin monella ja kun moni kuvittelee naloxien ja kynsilakkojen auttavan, se leviää edelleen tehokkaasti pinnoilta muille.

Tämä. Ja lääkäri määrää labran kautta, että saadaan tiedot sienestä.

Vierailija
42/102 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kylppärin lattiat kannattaa desinfioida Klorinilla + kylmällä vedellä, jos on sieni.

Se tarttuu uudestaan lattiasta eli eipä auta lääkärin lääkitys, jollei huolehdi kodin pintojakin kuntoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vetyperoksidi toimii. Sieni suorastaan kuohuu ja kuplii pois kun sitä laittaa, mutta ei sekään kerrasta tapa koko kasvustoa, vaan hoidon on oltava pitkäkestoista. Niin kauan että kynsi on uusiutunut kokonaan.

Itsellä tuo toimi myös, mutta ne jaksanut hoitaa huolella loppuun asti joten kynsisieni pääsi valtaamaan kynnen uudestaan. Nyt tarkoituksena aloittaa hoito uudestaan ja tällä kertaa säntillisemmin...

Jostain syystä metodi ei toimi kaikille, mutta ottaen huomioon kuinka edullinen se on, suosittelen kokeilemaan ennen kuin alatte laittamaan mitään myrkkyjä itseenne. Ja löytyyhän vetyperoksidille toki muutakin käyttöä. Ensin viilaatte kynsiviilalla kynnen niin ohueksi kuin saatte (käyttäkää jonkin sortin kertakäyttöisiä suojakäsineitä), jonka jälkeen 3% vetyperoksidia päälle ja annatte huolella kuivua. Kuohuminen on hyvä merkki.

Vierailija
44/102 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut, että kookosöljy auttaisi kynsisieneen.

Vierailija
45/102 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merisuolavesi liotus, viilaus, vetyperoxidi kuohutus, pihkalakka päälle, 11kk meni 5 varpaan parantaminen.

Vierailija
46/102 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin n.10 euron laitteen jossa pyörivä hiekkapaperirulla. Joku jalanhoitoon tarkoitettu hiomakone.

Olen sillä hionut sienikynttä päältä, hioo sitä kuollutta kuivaa paksua pintaa.

Jalkoja kylvetän merisuolavedessä aina silloin tällöin.

Muutaman hoitokerran jälkeen kynsi on jo suht ok.

Vierailija
47/102 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi! kannattais käydä joskus suihkussa, ettei tuu mitään kynsisientä!

Vierailija
48/102 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihkalakka on toimiva

Vierailija
49/102 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hapot niissä kuorivissa sukissa tappaa kynsisienen. Tekisin varmuudeksi kolme kuorintaa, kuukauden välein, että varmasti nutistui.

Vierailija
50/102 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia sivuoireita on teillä ilmennyt jotka olette käyttäneet suun kautta otettavaa lääkettä?

Vierailija
51/102 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta 4kk takana. Ei sivuoireita. Lääkkeenä Fungorin.

Vierailija
52/102 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo pidemmän aikaa kärsinyt kynsisienestä - on kokeiltu teepuuöljyt, pihkalakka, vetyperoksidi, nalox, jne....

Nyt ostin apteekista nailner-hoitonesteen ja nyt käyttänyt vajaab kuukauden verran ja eron kynsissä huomaa jo selvästi. Pienet varpaankynnet kohta jo tosi siistit, isovarvaskin näyttää paljon paremmalta. Pullo on pieni ja maksaa n. 30 euroa, mutta jos tällä pääsen sienestä eroon, niin hyvä.

Vierailija
53/102 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt Nailner useamman vuoden aikana. Välillä näytti paranevan mutta nyt tosi pahat ukkovarpaat. Kynsinauha ja sivut turposivat ja kutittivat hirveesti. Luulin jo että olen allerginen aineelle. Olen lopettanut aineen käytön ja pidän paussia. Seuraavaksi ajttelin kokeilla vetyperoksiidia.

Vierailija
54/102 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse juuri sain viljelyn tulokset tänään ja sienirihmastoa löytyy. Lääkäri ei kuitenkaan suostunut määräämään suun kautta otettavia lääkkeitä, ennen kuin olen testannut apteekin paikallisesti käytettäviä. Sisäisesti otettavat käyvät kuulemma maksan päälle, eivätkä välttämättä paranna silti vaivaa.

Vierailija
55/102 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kauan on kestänyt?

Olen varautunut puoleen vuoteen mutta tuleepa todella kalliiksi. Pieni purtilo riittää tuskin edes kuukaudeksia ja maksaa 38€.

Voiko kynsisieni tarttua helpostikin muihin perheenjäseniin? Miten sitä voisi estää?

Sain paranemaan 3% vetyperoksidilla. Ei ole kallista. Puoli vuotta meni. Kynttä pitää ohentaa itse välillä ja läträtä sitä nestettä koko varpaaseen joka päivä esim sellaisella ruiskulla, jolla annetaan kissalle lääke suuhun. Sitten ilmakuivaa ja puhtaat sukat joka aamu.

Huomaat kyllä heti tehoaako tämä sun sienityyppiin, jos peroksidi ekoina kertoina vaahtoaa hieman. Se vaahto on kuolleita bakteereja ja kertoo myös että sientä varmasti on siellä.

Vetyperoksidi on yksi ainakin osaan tapauksista tepsivistä aineista. Olipa aine mikä hyvänsä, tärkeintä on se että hoidetaan riittävän pitkään. Kynsisienen hoito ei ole hätäisten juttu. Kyllä siihen mainittu puoli vuotta ainakin kuluu ja koko sen ajan pitää muistaa käyttää säännöllisesti sitä ainetta, mikä sitten onkin.

Vierailija
56/102 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihkalakka tuntuis toimivan. Mutta pitää käyttää säännöllisesti, ainakin vuoden ajan.

Vierailija
57/102 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääpaloja pesuvatiin niin että jalat peittyvät Pidän jalkoja jäissä kunnes jäät ovat sulaneet Jokailta puolisenvuotta meni sieni hävisi

Vierailija
58/102 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten hoidin pikkuvarpaiden kynnet Fungorilla. Pahoinvointi oli todella voimakasta ja kesti usean tunnin putkeen lääkkeen oton jälkeen. Alkoi siis vasta 2h lääkkeestä. Jouduin lääkkeenoton ajoittaan siten, ettei yöunia tms.häiritse. Eli lääkkeelle piti "varata" noin 6h, jona aikana en voinut sitoutua mihinkään menoon vaan piti varautua rauhassa kärsiin se vointi. Parin viilon kuluttua alkoi tottuun ja pahoinvointi alkoi helpottaa. Silti saattoi yhtäkkiä iskeä oksettavaolo. Lääke oli kyllä melkosta myrkkyä. Lisäksi ruolahalu katosi ja tais painokin pudota. Maksa-arvoihin ei vaikuttanut.

Olen jaloista huolta pitänyt. Nyt vaan viimeisen 6kk sisään jäänyt huonolle hoidolle muusta elämäntilanteesta johtuen. Ja huomasin isovarpaisiin tulleen värimuutosta ja erittäin luultavasti sieni päässyt takaisin. Prkl!!! Yritän epätoivoisena etsiä tietoa olisiko uuska lääkkeitä tullut Fungorin rinnalle. Pihkalakkaa parhaillaan yritön ensiapuna käyttää, mutta veikkaan ettei auta.

Vierailija
59/102 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nailneria käytin yli vuoden ajan. Lisäksi ohensin kynsiä. Oli ukkovarpaissa kynnen sivulla.

Vierailija
60/102 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin sain työterv.lääkäriltä Loceryl- lääkereseptin. Se on kynsilakkaa, en muista mikä siinä on vaikuttava aine. Ei minua auttanut, vaikka käytin pitkään. Lopulta kokeiltiin sisäisesti otettavaa lääkitystä, joka vähitellen hävitti kynsisienen täysin. Ei ole vaiva tullut enää takaisin. Valitettavasti en muista noiden pillereiden nimeä.