Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia kynsisienestä? Oletteko saaneet paranemaan apteekin itsehoitolääkkeillä?

Vierailija
24.10.2011 |

Kuinka kauan on kestänyt?

Olen varautunut puoleen vuoteen mutta tuleepa todella kalliiksi. Pieni purtilo riittää tuskin edes kuukaudeksia ja maksaa 38€.

Voiko kynsisieni tarttua helpostikin muihin perheenjäseniin? Miten sitä voisi estää?

Kommentit (102)

Vierailija
21/102 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
22/102 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ukkovarpaassa. Kynsi näytti sille, että se irtoaa kokonaan. Aloin tököttämään hammastikulla Canestenia aamuin illoin sinne alle. Kuukauden päästä alkoi terve kynsi kasvamaan ja nyt 5 kk myöhemmin se on jo lähes normaalin pituinen. Se on nyt sitten pari vuotta kunnossa ja uusii. Minä sain tämän 15 vuotta sitten kun jalka oli kipsissä 8 viikkoa. Aikaisemmin olen tappanut sen jollain emulsiolitkulla, mutta tämä oli tehokkaampi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/102 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin 4kk sienilääkekuurin. Sieni oli varmistettu viljelyllä.

Vierailija
24/102 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea ketjua mutta vastaan silti. Itselläni oli kynsisieni varpaan kynnessä n.10vuotta. Siinä vaiheessa kun näytti jotta 2v tyttäreni kaikki kynnet oli mutkalla menimme yhdessä lääkäriin. Lääkärikin epäili lapsellani tartuntaa. Molemmista otettiin näytteet ja tytöllä ei ollut kynsisientä mutta minulla oli. Olin aiemmin syöny 3kk kuurin ilman erikoistoimenpiteitä mutta ei tehonnut. Sitten kun sain tuon kuurin niin lääkäri kirjoitti heti 6kk ja sanoi jotta jos ei näy terveen kynnen kasvua tuolloin tule uusimaan jatkoa kuurille. Yhteensä taisin syödä n. 7kk kuuria. Kuuri nyt sinänsä ei varmaan 40e kalliimpi ollut. Lääkäri painotti jotta tärkeää on:

# PESTÄ JALAT saippuavedellä huolellisesti aamuin illoin ja KUIVATA hyvin varpaanvälit jotteivat jää kosteaksi

# KÄSITELLÄ uudet kengät Jalan sienipuuterilla ja sen lisäksi ostin neoampsetin haavan puhdistusainetta mitä laitoin pieneen sumutepulloon ja suihkuttelin AINA käytön jälkeen kenkiin ja kärjen sisäpuolen ylhäällekkin (missä kynnet kohtaavat kengät). Puolivuotta vanhemmat kengät heitin kylmästi roskikseen.

Kalliiksi tuli kun kengät uusin mutta pääsin kynsisienestä eroon!! Vuoden kesti jotta kynsi oli kokonaan vaihtunut. Empähän tartuta enää ainakaan muihin perheenjäseniin. Muut eivät saaneet tartuntaa. Kaikkien kengät silti uusittiin

Vierailija
25/102 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Labra ei voi tehdä sieniviljelyä pitkään aikaan jos jotain valmistetta on käytetty, joten itsehoitovalmisteet lähinnä estävät tehokasta hoitoa.

Vierailija
26/102 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkaiseva hammastahna on paras lääke kynsisieneen... Joka ilta kun valelee hammastahnalla viottuneen kynnen, niin parin yön päästä on lakanat yltä päältä hammastahnassa... Hakekaa lääkäriltä lääkekuuri se on ainoa tapa... jos ette siedä sivuoireita teillä tulee oleen aina kynsisieni jota voi viilata ja maalata piiloon... sieni on ihmisen sisässä ja se silsa kynnen alla vain sen näkyvä osa! 

Vierailija
27/102 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

10vuotta kynsisieni nyt on naloxia käyttänyt ksks viikkoa ja kynnet huomattavasti paremmassa kunnossa.suosittelen

Vierailija
28/102 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kynsisieni ei ollutkaan sieni labran mukaan ja ei kai siksi parantunut. Lääkäri ei oikein sanonut juuta eikä jaata, muuta kuin että toisilla vaan tulee tuollaisia syystä tai toisesta ja ne joskus paranevat heikosti. Epäilen, että mulla on lievä psori, koska on nivelkipuja ja pää hilseilee aika paljon. 

Vierailija
29/102 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai te ymmärrätte,että se sieni jää muhimaan niihin kenkiin, joita olette käyttänyt. Kengät vaihoon heti kun sieni alkaa parantua.

useimmiten vain suun kautta nautittavat lääkkeet auttaa .

t.hoitsu

Vierailija
30/102 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai te ymmärrätte,että se sieni jää muhimaan niihin kenkiin, joita olette käyttänyt. Kengät vaihoon heti kun sieni alkaa parantua.

useimmiten vain suun kautta nautittavat lääkkeet auttaa .

t.hoitsu

Ajattelin pakastaa kengät.

Vierailija
31/102 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta mikään. Kaikki on kokeiltu.

Vierailija
32/102 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tainnut kirjoittaa tähän ketjuun v.2011. Nyt menossa uudelleen lääkäriin ja labraan, en enää kestä näitä paskoja kynsiä.

Vierailija
33/102 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on auttanut kynsilakanpoistoaine. Siveltimella maalaan kynnet, kuivuu nopeasti ja selvasti kynnet paremmassa kunnossa.

Vierailija
34/102 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tehos vasta kunnon lääkekuuri sisäisesti nautittuna

Vierailija
35/102 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden käyttänyt väkiviinietikkaa, aina suihkun jälkeen suihkutellut sitä reilusti. Silloin tällöin liotellut jalkoja karkeassa merisuolavedessä. Nyt varpaat alkaa olla kunnossa, yhden varpaan kulmassa vielä pieni pläntti. Halpa ja turvallinen hoitokeino.

Vierailija
36/102 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitettyjä häätövinkkjejä kaivataan.

Vierailija
37/102 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesän huippuhelteet paransi mun jalkojen sienet, sekä varvasvälisilsan että kynsisienen. Istuin kodin terassilla ja kylvetin varpaita auringonpaisteessa päivästä toiseen. Kai se uv-shokki tappoi sienet.

Vierailija
38/102 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kenkien ym. desinfiointi ja sienten välttely on turhaa. Kynsisienen aiheuttavia sieniä on hieman kaikkialla ja ne ovat luonteeltaan opportunistisia eli alkavat kasvaa heti kun olosuhteet ovat otolliset (varpaan kynsien kosteus ja lämpö kengissä, kynteen tullut vaurio jne, mahdollisesti perinnöllinen alttius jonka takia elimistö ei torju niiden kasvua) eikä niitä voi hävittää täysin. Jalkojen ja kynsien pito kuivana auttaa, ja jos sieni on jo iskenyt niin tietysti ensin pitää hävittää kynnen osat jotka ovat päässeet pehmenemään ja sieni valtaamaan ne, jolloin se pääsee lisääntymään kasvuston aiheuttamissa olosuhteissa. Sientä ei tietääkseni esiinny paljasjalkaisina elävillä kansoilla.

Vierailija
39/102 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

KYNSISIENEEN EI AUTA MITKÄÄN APTEEKIN KÄSIKAUPPALÄÄKKEET TAI LUONTAISVIPSTAAKIT!

Anteeksi, mutta pakko huutaa, koska ihmisillä on väärä käsitys jatkuvan - huijaavan - mainostamisen vuoksi. Nuo ovat pelkkää humpuukia, joilla otetaan rahat pois. Mitkään etikat tai teepuuöljytkään eivät poista sientä. Se on sitkeä pirulainen.

Ainoa keino on mennä l ä ä k ä r i l l e ja hakea resepti sisäiseen lääkitykseen. Fungorin useamman kuukauden ajan suun kautta ja sieni häipyy. Sukat ja kengät pitää hävittää eikä enää ikinä kannata kulkea paljasjaloin hotellissa, kylpylöissä, tutun saunassa tai uimahalleissa. Omat varvastossut aina jalkaan!

Kynsisientä on niin monella ja kun moni kuvittelee naloxien ja kynsilakkojen auttavan, se leviää edelleen tehokkaasti pinnoilta muille.

Vierailija
40/102 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetyperoksidi toimii. Sieni suorastaan kuohuu ja kuplii pois kun sitä laittaa, mutta ei sekään kerrasta tapa koko kasvustoa, vaan hoidon on oltava pitkäkestoista. Niin kauan että kynsi on uusiutunut kokonaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme