Paljonko teillä menee kuukaudessa rahaa puhelimeen, nettiin ja suoratoistoihin?
Olen tutkinut taloutemme kustannuksia. Meidän perheessä on nämä:
Kolme puhelinliittymää 82,00e
Nettiliittymä kotiin 37,50e
Spotify kahdelle 18,50e
Yhteensä 138 e. Miten työttämät ja pienipalkkaiset oikein pärjää, kun ihan tämmöiseen "perushommaan" menee lähes 150 e/kk ?
Paljonko teillä menee kuukaudessa rahaa puhelimeen, nettiin ja suoratoistoihin? (Ja ok, en edes tiedä onko spotify "suoratoisto", mut se nyt on kai tarpeellinen musiikin kuunteluun)
Kommentit (117)
Minun netti 37 euroa just tein uuden 2 vuoden sopimuksen. Puhelimeen menee noin 10 euroa 2 kk mulla prepaid. Joskus ostan 30 päivän rajattoman jos tarviin paljon puhelinta mutta yleensä en. Mitään maksukanavia ja leffakanavia minulla ei ole yleensä. Rahaa saan pimeitä töitä tekemällä välillä joten rahaa on säästössä. Myyn myös kalaa keväästä syksyyn ja saan siitä tuloja.
Maksan 4 liittymää a hinta 17,90 euroa ja suoratoiston 25.90 euroa.
Mies maksaa oman liittymänsä, valokuidun ja Spotify perheliittymän.
Lähelle 200 euroa menee yht
Vierailija kirjoitti:
Liittymät x3 yht. 114€
Suoratoistot yhteensä: 63€ (perhespotify ja netflix, prime, WoW, katsomo, ruutu+... Disney+ ja maxin sanoin irti lomien jälkeen)
Netti ilmainen, kuten Appletv, applemusic.. Liittyvät miehen duuniin, kuten hänen puhelin kulut.
Jos olis työttömyyttä, niin en makselis poismuuttaneiden lasten (puhelin)kuluja, eikä itellä olis näin järeetä nettiä... Striimauspalveluita ei olis.
Spotifyn vaihtamista Tidaliin olen harkinnut anyway.. maksaahan sekin.
Pakko nyt kommentoida tähän, että täyttä tuhlausta. Miksi kokonaan ilmainen Yle Areena ja MTVKatsomon ja Ruudun ilmaisversiot eivät riitä? Lapset olisi voinut opettaa jo alusta asti, että noita vaan katsellaan. Kaikkea ei vaan saa. Kaipaan toki itsekin MTVKatsomo+ eli tuota maksullista versiota, mutta kun maksullisia palveluita en voi köyhänä työttömänä ottaa niin se nyt vaan on näin ja ilmaisilla on pärjättävä. Katson itse siis vain Yle Areenaa ja MTVKatsomon ilmaisversiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liittymät x3 yht. 114€
Suoratoistot yhteensä: 63€ (perhespotify ja netflix, prime, WoW, katsomo, ruutu+... Disney+ ja maxin sanoin irti lomien jälkeen)
Netti ilmainen, kuten Appletv, applemusic.. Liittyvät miehen duuniin, kuten hänen puhelin kulut.
Jos olis työttömyyttä, niin en makselis poismuuttaneiden lasten (puhelin)kuluja, eikä itellä olis näin järeetä nettiä... Striimauspalveluita ei olis.
Pakko nyt kommentoida tähän, että täyttä tuhlausta. Miksi kokonaan ilmainen Yle Areena ja MTVKatsomon ja Ruudun ilmaisversiot eivät riitä? Lapset olisi voinut opettaa jo alusta asti, että noita vaan katsellaan. Kaikkea ei vaan saa. Kaipaan toki itsekin MTVKatsomo+ eli tuota maksullista versiota, mutta kun maksullisia palveluita en voi köyhänä työttömänä ottaa niin se nyt vaa
Mitä sitten, vaikka on sun mielestä tuhlausta? Ei kaikki ole varattomia.
Ihan järkyttävää tuokin, jolla menee tällaiseen lähes 200 euroa. Itselläni tosiaan usein 0 euroa kun ei maksupalveluita, talonetti kotona ja puhelimessa prepaid.
Ei yhtään. Puhelin ja netti työpaikan puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liittymät x3 yht. 114€
Pakko nyt kommentoida tähän, että täyttä tuhlausta. Miksi kokonaan ilmainen Yle Areena ja MTVKatsomon ja Ruudun ilmaisversiot eivät riitä? Lapset olisi voinut opettaa jo alusta asti, että noita vaan katsellaan. Kaikkea ei vaan saa. Kaipaan toki itsekin MTVKatsomo+ eli tuota maksullista versiota, mutta kun maksullisia palveluita en voi köyhänä työttömänä ottaa niin se nyt vaa
Me käydään töissä että voidaan ostaa haluamiamme asioita. Seuraamme koko perhe eurofutista ja se näkyy vain maksullisesta palvelusta.
3 puhelinliittymää 100 e
Nettiliittymä 37 e
Netflix 14 e
Primevideo 7 e
Spotify kahdelle noin 20 e
Youtube Prime 15 e
Eli noin 200 e kuukaudessa kolmelle hengelle
Vierailija kirjoitti:
Ihan järkyttävää tuokin, jolla menee tällaiseen lähes 200 euroa. Itselläni tosiaan usein 0 euroa kun ei maksupalveluita, talonetti kotona ja puhelimessa prepaid.
Meillä on kahden työssäkäyvän ja kolmen teinin perhe. Mies tekee etätöitä kotona. Matkustamme ja roaming pitää riittää. Tienaamme hyvin ja meillä on tähän varaa. Missä omakotitalossa on talonetti? Itse ne pitää maksaa.
Joudun itse luultavasti lopettamaan myös HSL:n 30 vuorokauden lipun ostamisen. En nyt muista, paljonko tarkka hinta uusimman korotuksen jälkeen on kun tänä vuonna en ole vielä lippua ladannut. Ihan viime vuoden lopussa ostama aika on vielä voimassa. Hinta on kahden vyöhykkeen 30 vuorokauden lipusta nykyään kuitenkin yli 73 euroa ja tuo jos jokin on aivan liikaa ja suurta tuhlausta varsinkin kun joukkoliikenne on surkeaa.
Vierailija kirjoitti:
Prepaid ei maksa mitään? 0 euroa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prepaid ei maksa mitään? 0 euroa
Prepaidin aloituspakkaus maksaa 4,90 euroa ja se sisältää operaattorista riippuen tietyn alkusaldon. Telialla tuo on 7 euroa ja taitaa olla suurin. Käytän puhelinta vain vähän ja 10 euron lataus riittää moneksi kuukaudeksi. Viimeksi taisin ladata 10 euroa elokuussa. Prepaid on voimassa 1 vuoden viimeisimmästä latauksesta eli vähintään 10 euroa tuohon täytyy 1 vuoden aikana ladata, jos haluaa pitää liittymän voimassa. Pian tosin täytyy tuota taas ladata, ehkä vielä tässä kuussa. Silloin sitten kulut tässä kuussa ovat 10 euroa.
- työsuhdepuhelimet 2x20€, mistä maksetaan verot
- netti 29€/kk, mistä puolet vähennän verotuksessa
- ei suoratoistopalveluita kuin satunnaisesti ehkä 1kk vuodessa Netflix jolloin katson kiinnostavat sarjat 14€
Prepaid-liittymän kuukauden nettipaketti 19.90€. Kaikki puhelut soitan WhatsAppin kautta. Netflix 9,90€/kk. Siinäpä ne.
19.90€ jokainen joka käyttää nettiä ottaa hotspotilla. Itselleen ja hyvin toimii
Ei se työsuhdepuhelinkaan ilmainen ole kun siitä maksetaan verot
En nyt ihan ymmärrä tätä keskustelua. Miksi pitäisi ottaa kalliita liittymiä ja maksupalveluita, jos niihin ei oikeasti ole varaa ja pärjää noita ilmankin? Tämän perusteella ihmiset eivät kärsikään köyhyydestä ja työttömyydestä.
puhelin + netti noin 75 e/kk
en käytä suoratoistoja (torrent rulez), en kuuntele musaa maksullisista
Anna kun arvaan, lähelläsi olevat ihmiset pyöräyttävät silmiään aina kun avaat suusi.