Paljonko teillä menee kuukaudessa rahaa puhelimeen, nettiin ja suoratoistoihin?
Olen tutkinut taloutemme kustannuksia. Meidän perheessä on nämä:
Kolme puhelinliittymää 82,00e
Nettiliittymä kotiin 37,50e
Spotify kahdelle 18,50e
Yhteensä 138 e. Miten työttämät ja pienipalkkaiset oikein pärjää, kun ihan tämmöiseen "perushommaan" menee lähes 150 e/kk ?
Paljonko teillä menee kuukaudessa rahaa puhelimeen, nettiin ja suoratoistoihin? (Ja ok, en edes tiedä onko spotify "suoratoisto", mut se nyt on kai tarpeellinen musiikin kuunteluun)
Kommentit (53)
Puhelinliittymä noin 19 euroa
Netti noin 25 euroa
Suoratoistot 0 euroa
Taitaa olla himpun alle 20 euroa puhelinliittymä netteineen.
Suoratoistoissa ei ole mitään.
Yli 200 euroa kuussa. Kaksi aikuista, kolme teiniä, yksi valokuitu ja useita suoratoistoja.
Prepaid puhelinliittymä noin 3 euroa/kk, nettilittymä 17,99 euroa ja satelliittipaketti 37 euroa. Muuta ei ole.
Puhelinliittymä vastaajalla 23e/kk
Youtube Premium 15e/kk
Yht. 38e/kk
90 e.
Ihan liikaa mun pienipalkkaisen palkasta, mikä on vain 1120 e nettona, ilman muita tuloja.
Mutta syön sit vähän enemmän itse poimittuja marjoja, yrttejä, sieniä. Ja korvaan aterioita puuroilla.
Vierailija kirjoitti:
Netti ja suoratoistot ei ole pakollisia
Ei puhelinkaan ole pakollinen. -ap-
Puhelin 11,90. Netti vain puhelimessa. Suoratoistot eivät ole ikinä olleet minulle "perussettiä", vaan ylellisyyttä, johon ei ole varaa.
N49, takuueläkkeellä
Puhelin 22,90 €, josta jaan netin muihin laitteisiin. Ei suoratoistoja.
Puhelinliittymä (Elisa 4G) n. 17e, taloyhtiönetti perusnopeudella 0e eikä mitään suoratoistopalveluja. Näin nyt työttömänä, mutta ei ollut yleensä tämän kummempia kun olin vakituisissa töissäkin. Netflix oli 2010-luvun alussa vähän aikaa ja välillä ollut lyhyitä jaksoja nopeammalla laajakaistayhteydellä.
Harkitsen puhelinliittymän vaihtoa Moihin, ilmeisesti 15e/kk eli tipahtaisi pari euroa sekin kulu.
Jos on paljon WiFin lähettyvillä niin kannattaa miettiä prepaid-liittymää. Elisalla se maksaa maksimissaan euron/päivä (rajattu), ja yleensä jää paljon alle jos töissä ja kotona on WiFi.
Mulla menee noin 10€/kk puhelinliittymään, kun se WiFi tosiaan töissä ja kotona on olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Puhelinliittymä (Elisa 4G) n. 17e, taloyhtiönetti perusnopeudella 0e eikä mitään suoratoistopalveluja. Näin nyt työttömänä, mutta ei ollut yleensä tämän kummempia kun olin vakituisissa töissäkin. Netflix oli 2010-luvun alussa vähän aikaa ja välillä ollut lyhyitä jaksoja nopeammalla laajakaistayhteydellä.
Harkitsen puhelinliittymän vaihtoa Moihin, ilmeisesti 15e/kk eli tipahtaisi pari euroa sekin kulu.
Se moi on 15e/kk, jos et käytä normaalia puhelinta tai tekstareita lainkaan. Jos käytät niitä paljon, niin maksimihinta on 4e/kk, eli yhteensä 19e/kk.
Puhelinliittymä 22 euroa.
Nettiliittymä 0 euroa.
Suoratoistohumpuukit 0 euroa.
Noin 70 €, jos otetaan huomioon, että vastikkeessakin on osa taloyhtiöliittymää.
2 puhelinliittymää 70€