Työkkäri tai se, mikä se nyt onkaan, soitti, ja kyllä täytyy pitää kieli keskellä suuta!
Olen ollut työtön 19kk, eli kunta maksaa minusta sakkoa, ja kohta maksaa vielä enemmän sakkoa.
Työkkäristä soitti joku uusi mies (SELITYS 1: minun on aikaisemmin tarvinnut hakea vain 2 työpaikkaa, koska ikä ja koska ala). Ja tää uusi työkkärityyppimies olikin sit aivan jotain muuta. Se olevinaan jutteli mulle kivoja, ja kyseli sitä ja tätä. Somestakin se kyseli, ja naapuriavusta ja vanhojen tuttujen auttamisesta - että miten on ihan tavallista, että tuttuja autetaan. (SELITYS 2: Työskentelin graafisella alalla, joten nähtävästi minulla on lähtökohtaisesti jo harmaaseen työskentelyyn taipuvainen luonne.) Koko 45 puhelun aikana minulle tuli vahvasti sellainen olo, että tää hyypiö yritti saada minut kiinni edes jonkinlaisesta toiminnasta, jonka voisi tulkita työksi - ja jonka perusteella minulta voitaisiin evätä työttömyysturva (joka mulla on siis se perus, eli 595e).
Varokaa te kaikki työttömät, mitä sanotte puhelimessa niille nykyisille työttömien asioita (muka) ajaville tyypeille! Pieninkin virhesana voi johtaa aivan mihin tahansa suohon.
Onko kukaan muu huomannut tällaisen?
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vaihda numero ja laita salaiseksi.
Sit katkeaa tm-tuki jos ei saa puhelimella kiinni.
Niille hitlereille ei kerrota yhtään mitään yhtään mistään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, yrittävät saada viimeisetkin roposet köyhiltä. Ihan sairasta. Valtio myös palkkaa yksityisetsiviä rakennuksille, ravintoloihin ja siivousalalle kyttäämään työttömiä, ihan Venäjän meininki. Kyttäävät jopa pankkitilit ja somen, jos jotain hämärää liikettä.
Ja oikeasti rahaa säästyisi 3 kertaa enemmän, jos näitä kyttääjiä ei palkattaisi.
Nyt tuhat asiantuntijaa tekee tuhat tuntia työtä sata tonnia palkkakulut ja kiinni saadaan joku 350e laittomasti tienannut puolalainen rakennusmies - oooooooh!
Vierailija kirjoitti:
Työkkåri virkailijan kanssa keskustellessa on oltava kiinnostunut töistä, minä aina kysyin voiko samaa paikkaa hakea useamman kerran, vastasi että voi. Todellakin oltava tarkkana mitä puhuu, ettei tule väärinkäsityksiä.
Olen kysynyt usein samaa. Koskaan siihen ei saa vastausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, yrittävät saada viimeisetkin roposet köyhiltä. Ihan sairasta. Valtio myös palkkaa yksityisetsiviä rakennuksille, ravintoloihin ja siivousalalle kyttäämään työttömiä, ihan Venäjän meininki. Kyttäävät jopa pankkitilit ja somen, jos jotain hämärää liikettä.
Ja oikeasti rahaa säästyisi 3 kertaa enemmän, jos näitä kyttääjiä ei palkattaisi.
Nyt tuhat asiantuntijaa tekee tuhat tuntia työtä sata tonnia palkkakulut ja kiinni saadaan joku 350e laittomasti tienannut puolalainen rakennusmies - oooooooh!
Ja tähän osa huutaa vielä "olipa hyvä että tuokin 350e saatiin takaisin veronmaksajille", eikä ajattele noita satoja tuhansia, mitä tuohon työhön käytetään turhaan rahaa.
Työkkärin tyyppien tärkein työtehtävä on saada annettua mahdollisimman monta karenssia ja näin säästää yhteiskunnan varoja.
Vierailija kirjoitti:
Eli saat palkkaa ja valehtelulla varastat verorahoja???
Tokkopa tuo sen pahempa aon kun perskokkelit varastivat 2mrd eläkekassoista kansan rahoja.
Jos valtiovalta kairaa persieen, on vain kansalaisvelvollisuus kairata valtiovaltaa persieen.
Vierailija kirjoitti:
Työkkärin tyyppien tärkein työtehtävä on saada annettua mahdollisimman monta karenssia ja näin säästää yhteiskunnan varoja.
Tämähän se on.
- siinähän se
- ihan ok
- en kommentoi
- en mielestäni tarvitse apua
- voin miettiä/katsellaan
Älä ap kirjoita pas,,,haa. Kukaan työkkäristä ei puhu 45 min.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä puhuu.
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, mutta minulla on maanantaina puhelintapaamisaika ja kirjeessä lukee, että siihen on varattu 60 minuuttia. Lupaan raportoida tänne, montako minuuttia oikeasti meni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on oikein. Kuten ketjusta näkee niin paljon varkaita työttömissä. Hyvä,.että pääsyä pankkitileille helpotetaan.
Älä usko jokaista trollia
Voiko vielä työkkärille jättää puhelinnumeron ilmoittamatta?
Työtään ne tekevät ja ihan normaaleja soittoja nuo ovat. Ap kertoikin tekevänsä pimeää työtä ja on siksi varpaisillaan.
Oma työkkärihenkilöni on soittanut kahdesti ja se on ihan normaalia, että sieltä soitetaan ystävällisessä hengessä. Itselleni on täysin selvää hakea työtä, ilmoittaa neljä hakemaani paikkaa kuukausittain, olla puhumatta mitään harrastuksista (ei liity työnhakuun) tai oman yrityksen perustamisesta (en todellakaan ole perustamassa).
Vierailija kirjoitti:
Vaihda numero ja laita salaiseksi.
Minulla on salainen nro, niinpä vaan ei enää terveyskeskukseen tarvitse ilmoittaa numeroani paluusoittoa varten, näkevätkin sen.
Vierailija kirjoitti:
Niille hitlereille ei kerrota yhtään mitään yhtään mistään.
Eikä tutuillekkaan, käräytys vaara.
Vierailija kirjoitti:
Voiko vielä työkkärille jättää puhelinnumeron ilmoittamatta?
Voi. Toki sitten sinulle ei makseta rahaa, mutta saattaa olla rauhassa. Syö vaikka kynsiäsi.
Jollei tee mitään väärää, niin voi vastata asiallisiin kysymyksiin.
Työkkåri virkailijan kanssa keskustellessa on oltava kiinnostunut töistä, minä aina kysyin voiko samaa paikkaa hakea useamman kerran, vastasi että voi. Todellakin oltava tarkkana mitä puhuu, ettei tule väärinkäsityksiä.