Leo Meller on kuollut
Leo Martin Torsten Meller (12. heinäkuuta 1942 Helsinki 16. tammikuuta 2026) oli suomalainen luterilainen saarnaaja. Hän toimi Patmos Lähetyssäätiön toiminnanjohtajana 19712010. Tunnetuin ohjelma on Patmos Lähetyssäätiön tuottama Taivaan ja maan väliltä Radio Deissä ja Radio Patmoksessa.
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Kukas meille nyt kertoo Ilmestyskirjan pedosta, ja kuka on antikristus??
Niin, kuka? Tai kuka kertoo Suomen lapsille ja nuorille mikä on oikein ja mikä on väärin, sen jälkeen kun viimeiset uskovaiset mummat peitellään maan poveen?
Ai, no jopas. Rauha hänen sielulleen.
Muistan kun äiti kuunteli Mellerin kasetteja joskus 80-luvulla kun olin pieni lapsi ja minua pelotti. Ihan järkyttävää.
Vierailija kirjoitti:
minä kerron," paavi on antikristus" ja ilmestyy laittomuuden lapsena tänä vuonna kun samallal Kalliomoskeija romahtaa ja rakennetaaan 3. temppeli Jerusalemiin
Talousrikostuomiot
Huhtikuussa 1986 Meller tuomittiin Helsingin raastuvanoikeudessa yhden vuoden, 10 kuukauden ja 20 päivän vankeuteen sekä 8 510 markan sakkoihin muun muassa vero-, kirjanpito- ja rahankeräysrikoksista. Samalla Patmos ry tuomittiin menettämään valtiolle vastoin rahankeräyslakia kerätyt 100 000 markkaa.[7] Helsingin Sanomien mukaan tuomion peruste oli Patmos ry:n rahojen kavaltaminen ja veropetos.[5] Meller itse väitti tuomion olleen osa ajojahtia, joka häneen kohdistettiin Raamattujen salakuljetuksesta Neuvostoliittoon.[5] Päiväkirjaa patmoslaisuudestaan pitäneen naisen mukaan Meller kirjoitti lahjoittajille vääriä laskuja sanoen, että Saatanalta saa kerätä kaiken rahan kaikin keinoin.[5]
Heviä soimaan takaperin hänen muistonsa kunniaksi.
Vaimonsa on myös aivan kamala tyyppi. Kateellinen ja katkera. Meller taisi pettää myös ahkerasti.
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun äiti kuunteli Mellerin kasetteja joskus 80-luvulla kun olin pieni lapsi ja minua pelotti. Ihan järkyttävää.
Mä kuuntelin puolivahingossa nuorena aikuisena ysärillä häntä radiosta ja alkoi pelottaa.
Vierailija kirjoitti:
Joo, ne oli aina jotain "Israel, ajan kello" teemaisia lopunaika juttuja tms.
Vierailija kirjoitti:
Vaimonsa on myös aivan kamala tyyppi. Kateellinen ja katkera. Meller taisi pettää myös ahkerasti.
Mediassa taisi olla jossakin vaiheessa tietoa, että Mellerillä oli ainakin yksi lehtolapsi.
Onhan se mukavaa kun seuraajat ovat saarnamiehen seksuaalisesta omaisuutta.
Leo Mellerin legendaarinen puhe rock-musiikista