Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta takkia keskiverrolla suomalaisella on talvea varten? Briteillä 6, saksalaisilla 7

Vierailija
15.01.2026 |

https://www.hemeltoday.co.uk/news/people-in-uk-own-58-items-of-clothing…

Veikkaan että valtaosalla suomalaisista on sen verran tiukkaa että 1 kpl.

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 3, kaksi on mökillä ja yksi kotona. Kotona on uusin, siistein, sopivin jolla kehtaa kulkea julkisilla paikoilla. Mökillä on sellainen vanha, liian iso, ei kovin miellyttävän värinen takki joka on kuitenkin ehjä ja lämmin. Sitä on hyvä pitää milloin missäkin hommissa päällä, ei haittaa jos likaantuu tai jää johonkin kiinni. Toimii myös huomioväritakkina loppusyksystä metsässä kulkiessa. Toinen on pitkä untuvatakki. Pidän sitä kovimpien pakkasten aikaan, kun olen koirien kanssa pihalla tekemättä sen kummemmin mitään. Tarkenee vaikka tunteja kovallakin pakkasella. Se on myös niin siisti, että jos tarvitsee käydä vaikka kaupassa tms. niin sillä voi lähteä ihmisten ilmoille.

Vierailija
62/83 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyössä ja työttömänä ei paljon talvivaatteet kulu. Käytössä sen tunnin puolitoista päivässä, kun tarkenee olla ulkona. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi kevyttoppatakki, yksi pitkä kevyttoppatakki ja yksi laskettelutakki. Niillä pärjää talven täällä missä on vielä oikea talvi ja harvoin räntää. Jos on oikein kylmä, laitan lyhyemmän kevyttoppatakin joko pitkä kevyttoppatakin tai laskettelutakin alle. 

Lisäksi mulla on klassinen trenssi, farkkutakki, sadetakki ja kuoritakki. 

Vierailija
64/83 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kymmenen takkia, kaikki hankittu työssä ollessa. Olen pysynyt saman painoisena, takit ovat olleet minulla useamman vuoden, ostan aina laatua, koska haluan pitää vaatteita useita vuosia. Minulla on varma maku ja se ei muutu trendien mukaan. Tyylini on klassinen ja tyylikäs. 

Nainen 56 vuotta

Vierailija
65/83 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi, toppatakki ulkoiluun ja arkeen, villakangastakki parempaan menoon. Pari syystakkia. Untuvatakin olen myynyt.

Vierailija
66/83 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi. Toinen siistimpi kauppaan ym. menoihin. Toinen ns. työtakki, joka päällä voi kantaa vaikka polttopuita. Liikuntaan on tuulen- ja kosteuden pitävä takki ilman toppauksia ja tämä ympärivuotiseen käyttöön. 

Vaikka rahaa olisi, niin mihin tarvitsee enemmän takkeja? 

Vierailija
67/83 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti laskettuna 6-7kpl

Vierailija
68/83 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi. Toinen siistimpi kauppaan ym. menoihin. Toinen ns. työtakki, joka päällä voi kantaa vaikka polttopuita. Liikuntaan on tuulen- ja kosteuden pitävä takki ilman toppauksia ja tämä ympärivuotiseen käyttöön. 

Minä tarvitsen ainakin töissä ja sen lisäksi erilaisissa säätiloissa. Mulla on pitkä untuvatakki, mutta se on ihan liian kuuma nollakelillä. Silloin käytän villakangastakkia. Töissä en voi käyttää sellaisia takkeja, joita käytän siviilissä.

Vierailija
69/83 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syys/kevät&kesätakit toki erikseen.

-67-

Vierailija
70/83 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskettelutakki vaikken laskettele, lyhyt untuvatoppis ja 8 eripituista ja -paksuista toppatakkia. Lasketaan mukaan vielä pihatyötoppis joka laatua "roskiin vaan". Miksi noin paljon toppiksia? On ohutta ja paksua. Ihan liikaa, mutta ostin kun halvalla sain 🤦

Vierailija
71/83 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tarvitsen ainakin töissä ja sen lisäksi erilaisissa säätiloissa. Mulla on pitkä untuvatakki, mutta se on ihan liian kuuma nollakelillä. Silloin käytän villakangastakkia. Töissä en voi käyttää sellaisia takkeja, joita käytän siviilissä.

Kun pakkanen on nollassa, ei tarvitse toppatakkia ollenkaan. 

Vierailija
72/83 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen pelotti, nyt on pilotti.

Vierailija
73/83 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksalaisilla seitsemän talvitakkia? Vai onko siinä kaikki takit yhteensä, myös kevättakit ja syystakit? 

Minulla on takki jokaista lämpötilaa ja säätilaa varten, ja on suunnilleen saman verran takkeja, vähän enemmän. 

Vierailija
74/83 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun pakkanen on nollassa, ei tarvitse toppatakkia ollenkaan. 

Kevyttoppatakit ovat ok kesälläkin. 

Vierailija
75/83 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
76/83 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian kuuma fjällräven.

Villakangastakki.

Toppatakki kotona ja vanha mökillä.

Lisäksi käytän kuoritakkia leudommalla talvikelilläkin.

Vierailija
77/83 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi vanha syystakki, jota olen käyttänyt ainoana takkinani, kesät talvet. Ostettu jotain 12 vuotta sitten. Käytän edelleen lenkkitakkina.

Sitten toinen ostettu viime vuonna, myös sellainen syystakki, kestää sadetta. Käytän talvella tätä nyt pääosin. Laitan paksun villaisen huivin olkapäille, että pärjään pakkasilla. 

Ei siis yhtään talvitakkia. 

Vierailija
78/83 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä nyt sitten lasketaan talvitakiksi? Milla on windstopper, se menee fleecen kanssa +5 saakka. Kevyttoppis sen jälkeen, villakangas hienosteluun, untsikka pakkasiin -10 jälkeen ja -25 jälkeen kelkkahaalarit.

Vierailija
79/83 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ne säilöö kaikki takkinsa?

Minulla on yksi talvitakki, kun talo on täynnä perheenjäsenten monituisia toppavaatteita ja muita palttoita.

Vierailija
80/83 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kevytuntuva arjessa työmatkoilla, paksu untuvatakki koviin pakkasiin, musta villakangastakki esim. juhliin, parkatakki lumitöihin/ulkoiluun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi