Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta takkia keskiverrolla suomalaisella on talvea varten? Briteillä 6, saksalaisilla 7

Vierailija
15.01.2026 |

https://www.hemeltoday.co.uk/news/people-in-uk-own-58-items-of-clothing…

Veikkaan että valtaosalla suomalaisista on sen verran tiukkaa että 1 kpl.

Kommentit (125)

Vierailija
101/125 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä kevyempää ja kolme kunnon pakkasiin.

Eli keskiverto siis tämän tilaston mukaan.

Vierailija
102/125 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 takkia ja 2 talvikenkää koska toinen pesussa,kuivumassa. pyrin huoltaan ja peseen. haluaisin sellaisen kanada goosen mutta ei ole varaa.marketti takeilla mennään. kylmä on talvi.

Yhdellä talvikengällä olisikin melko huono ulkoilla. Onneksi sulla on kaksi.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/125 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monenlaista takkia tarvitaan talveen. Jollain taksilla hiihdetään ja pissatetaan koiraa. Tarvitaan eri lämpöisiä takkeja lämpötilan mukaan.  Laskettelurinne vaatii omanlaisensa. Siistempiä ulstereita ja turkkeja tarvitaan eri mittaisia eri vaatteille.

Vierailija
104/125 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä joista käytän vain yhtä.  

Vierailija
105/125 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kpl:tta untuva- ja toppatakki

Vierailija
106/125 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10 talvitakkia keleistä ja menoista riippuen käytössä. 

Täytyy kyllä olla paljon säilytystilaa jos vaikka 5-henkisellä perheellä kaikilla on tuo 10 takkia = 50 talvitakkia plus lisäksi muut takit syksyksi ja kevääksi. 

Vierailija
107/125 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takkeja on paljon. En osaa edes arvioida määrää. Vanhimmat on yli 20 vuotta vanhoja. Käytän myös lasten pieneksi jääneitä ulkoiluun.

Mulla on erikseen jopa pitkä musta ulsteri  pelkästään hautajaiskäyttöön.

Vierailija
108/125 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

4: yksi kevyttoppatakki, yksi siisti villakangastakki, yksi untuvatakki ja laskettelutakki.

Vierailija
109/125 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kuusi. Kaksi niistä on enemmänkin ulkoilutakkeja, neljästä 2 on pidempää että voi käyttää hameiden kanssa ja 2 sitten lyhyempää. Ai ja onhan mulla vielä kellarissa yksi. Ostin ja olikin ruma, vein pois silmistä.

Vierailija
110/125 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 lyhyt kevyttoppa syksyyn. 1 pitkä vanutäytteinen alle 15 asteen pakkasiin ja 1 pitkä toppatakki yli 15 asteen pakkasiin. 

Vierailija
111/125 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on puolipitkä villakangastakki, pitkä makuupussioppatakki, vakosamettitoppis, leoparditeddyturkki, kevyttoppis ja kevyesti vuorattu pilottitakki loppusyksyyn/kevääseen.

Vierailija
112/125 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tossa minttu tukien lukumäärää. Britillä 60 Vaatetta. 

Höö. Perusihmisellä on varmasti enemmän. Ja tossa väitettiin  että toi on hoardausta. 

Mulla on 1 talvitakki käytössä 

Vierailija
113/125 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi, kaksi aika vanhaa, mutta oikeastaan suosikkitakkini edelleen. Nähtyäni Simon Reevesin dokumentin valtavista vaatevuorista Chilessä, näkyy avaruuteen asti, ostan kyllä harkiten.

Vierailija
114/125 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on elänyt vaikka 40 v, kyllä niitä takkejakin on enemmän kuin yksi.

Nimenomaan. Ikää pian 60 v, talvitakkeja n. 7 kpl. Pari kaikkiin eri tarkoituksiin. Ohuita ja paksuja, ulkoilutakkeja ja villakangastakkeja.

Vierailija
115/125 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi omistaa montaa talvitakkia. Ne ovat suuria ja vievät tilaa. Kaksi takkia on maksimi, minkä haluan. Yksi, jolla voi mennä työhön; yksi vapaa-ajalle. 

Vierailija
116/125 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 talvitakki on, ja sekin vuosia vanha ja kauhtunut. Ajattelin tilata uuden takin temusta, mutta totesin ettei ole varaa edes siihen.

Vierailija
117/125 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset kodit on niin pieniä ettei ole edes tilaa säilyttää tollasta takkimäärää pelkästään yhdelle vuodenajalle. Just katsoin ilmoitusta uudesta yksiöstä, jossa ei ollut mitään säilytystilaa vaatteille. 

Mitään takkimäärää tietylle vuodenajalle ei ollut, kysymys vuodelta 2015 oli montako vaatetta yhteensä omistaa. 

- Brittinaiset 8 takkia (yhteensä, kaikki vuodenajat)

- Brittimiehet 7 takkia (yhteensä, kaikki vuodenajat)

- Näistä ja muista vaatteista käytettiin kolmasosaa eli loput oli jutun mukaan "varan vuoksi säilössä" 

- Saksalaisista ei mainittu mitään 

Molemmissa maissa asuneena, sille yhdellekin talvitakille se naulakko hankitaan itse eteiseen. Kiinteitä kaappeja ei ole, jollet itse osta ja asenna vaan lipastoja ja vaaterekkejä. Lukuunottamatta vanhemmat talot joissa on komeroita kuten Suomessa. 

AP kyllä vetää hyvin. 

Vierailija
118/125 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne laskee talvitakeiksi kaikki takit, myös välikausitakitkin. Eihän tuolla edes ole sellaista kunnon talvea kuin Suomessa. 

Ei laske välikausitakkeja. 

Mulla 13 uutta toppatakkia!

Rupesi vähän hävettämään.

Monia olen jo antanut Pelastusarmeijalle ja silti vielä 13 kpl TOPPAtakkia.

T. Pienituloinen

Vierailija
119/125 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkkiturkki, pitkä villakangastakki, 2 pitkää toppatakkia, 1 lyhyt, 1 kevytuntuva, laskettelutakki. 

Vierailija
120/125 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpiksillä on nytkin takkeja 2-6€  varmasti on sulla rahaa takkeihin .  Samoin on uimapuvut farkut krppiksellä 1-3€ joskus 4-6€ .   Osta sillä olut rahalla .   

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän