Kuinka monta takkia keskiverrolla suomalaisella on talvea varten? Briteillä 6, saksalaisilla 7
https://www.hemeltoday.co.uk/news/people-in-uk-own-58-items-of-clothing…
Veikkaan että valtaosalla suomalaisista on sen verran tiukkaa että 1 kpl.
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
2 takkia ja 2 talvikenkää koska toinen pesussa,kuivumassa. pyrin huoltaan ja peseen. haluaisin sellaisen kanada goosen mutta ei ole varaa.marketti takeilla mennään. kylmä on talvi.
Yhdellä talvikengällä olisikin melko huono ulkoilla. Onneksi sulla on kaksi.
Monenlaista takkia tarvitaan talveen. Jollain taksilla hiihdetään ja pissatetaan koiraa. Tarvitaan eri lämpöisiä takkeja lämpötilan mukaan. Laskettelurinne vaatii omanlaisensa. Siistempiä ulstereita ja turkkeja tarvitaan eri mittaisia eri vaatteille.
2 kpl:tta untuva- ja toppatakki
Vierailija kirjoitti:
10 talvitakkia keleistä ja menoista riippuen käytössä.
Täytyy kyllä olla paljon säilytystilaa jos vaikka 5-henkisellä perheellä kaikilla on tuo 10 takkia = 50 talvitakkia plus lisäksi muut takit syksyksi ja kevääksi.
Takkeja on paljon. En osaa edes arvioida määrää. Vanhimmat on yli 20 vuotta vanhoja. Käytän myös lasten pieneksi jääneitä ulkoiluun.
Mulla on erikseen jopa pitkä musta ulsteri pelkästään hautajaiskäyttöön.
4: yksi kevyttoppatakki, yksi siisti villakangastakki, yksi untuvatakki ja laskettelutakki.
Mulla on kuusi. Kaksi niistä on enemmänkin ulkoilutakkeja, neljästä 2 on pidempää että voi käyttää hameiden kanssa ja 2 sitten lyhyempää. Ai ja onhan mulla vielä kellarissa yksi. Ostin ja olikin ruma, vein pois silmistä.
1 lyhyt kevyttoppa syksyyn. 1 pitkä vanutäytteinen alle 15 asteen pakkasiin ja 1 pitkä toppatakki yli 15 asteen pakkasiin.
Mulla on puolipitkä villakangastakki, pitkä makuupussioppatakki, vakosamettitoppis, leoparditeddyturkki, kevyttoppis ja kevyesti vuorattu pilottitakki loppusyksyyn/kevääseen.
Ei tossa minttu tukien lukumäärää. Britillä 60 Vaatetta.
Höö. Perusihmisellä on varmasti enemmän. Ja tossa väitettiin että toi on hoardausta.
Mulla on 1 talvitakki käytössä
Viisi, kaksi aika vanhaa, mutta oikeastaan suosikkitakkini edelleen. Nähtyäni Simon Reevesin dokumentin valtavista vaatevuorista Chilessä, näkyy avaruuteen asti, ostan kyllä harkiten.
Vierailija kirjoitti:
Jos on elänyt vaikka 40 v, kyllä niitä takkejakin on enemmän kuin yksi.
Nimenomaan. Ikää pian 60 v, talvitakkeja n. 7 kpl. Pari kaikkiin eri tarkoituksiin. Ohuita ja paksuja, ulkoilutakkeja ja villakangastakkeja.
En haluaisi omistaa montaa talvitakkia. Ne ovat suuria ja vievät tilaa. Kaksi takkia on maksimi, minkä haluan. Yksi, jolla voi mennä työhön; yksi vapaa-ajalle.
1 talvitakki on, ja sekin vuosia vanha ja kauhtunut. Ajattelin tilata uuden takin temusta, mutta totesin ettei ole varaa edes siihen.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset kodit on niin pieniä ettei ole edes tilaa säilyttää tollasta takkimäärää pelkästään yhdelle vuodenajalle. Just katsoin ilmoitusta uudesta yksiöstä, jossa ei ollut mitään säilytystilaa vaatteille.
Mitään takkimäärää tietylle vuodenajalle ei ollut, kysymys vuodelta 2015 oli montako vaatetta yhteensä omistaa.
- Brittinaiset 8 takkia (yhteensä, kaikki vuodenajat)
- Brittimiehet 7 takkia (yhteensä, kaikki vuodenajat)
- Näistä ja muista vaatteista käytettiin kolmasosaa eli loput oli jutun mukaan "varan vuoksi säilössä"
- Saksalaisista ei mainittu mitään
Molemmissa maissa asuneena, sille yhdellekin talvitakille se naulakko hankitaan itse eteiseen. Kiinteitä kaappeja ei ole, jollet itse osta ja asenna vaan lipastoja ja vaaterekkejä. Lukuunottamatta vanhemmat talot joissa on komeroita kuten Suomessa.
AP kyllä vetää hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Ne laskee talvitakeiksi kaikki takit, myös välikausitakitkin. Eihän tuolla edes ole sellaista kunnon talvea kuin Suomessa.
Ei laske välikausitakkeja.
Mulla 13 uutta toppatakkia!
Rupesi vähän hävettämään.
Monia olen jo antanut Pelastusarmeijalle ja silti vielä 13 kpl TOPPAtakkia.
T. Pienituloinen
Minkkiturkki, pitkä villakangastakki, 2 pitkää toppatakkia, 1 lyhyt, 1 kevytuntuva, laskettelutakki.
Kirpiksillä on nytkin takkeja 2-6€ varmasti on sulla rahaa takkeihin . Samoin on uimapuvut farkut krppiksellä 1-3€ joskus 4-6€ . Osta sillä olut rahalla .
Neljä kevyempää ja kolme kunnon pakkasiin.
Eli keskiverto siis tämän tilaston mukaan.